市場調査レポート
商品コード
1444361
民間航空飛行訓練およびシミュレーション:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2031年)Civil Aviation Flight Training And Simulation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2031) |
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民間航空飛行訓練およびシミュレーション:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2031年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 2~3営業日
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民間航空飛行訓練およびシミュレーション市場規模は、2024年に10億8,000万米ドルと推定され、2031年までに16億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2031年)中に5.78%のCAGRで成長します。
北米地域は、主に米国の大規模な航空市場により最大の市場シェアを保持しました。この国の航空旅客数は過去10年間で急速に増加しており、航空会社は機材の規模や新しい路線の拡大の必要性も生じています。アメリカン航空、デルタ航空、ユナイテッド航空は、米国の3大国内航空会社です。 2023年1月現在、アメリカン航空はエアバスとボーイングの933機の航空機を擁する世界最大の商用フリートを運航しており、さらに161機が発注されています。さらに、労働統計局によると、2021年に航空会社および民間パイロットの雇用者数は135,300人でした。また、その数は今後10年間で6%増加すると予測されており、これは年間18,000人以上の新規雇用に相当します。
COVID-19のパンデミックにより、過去2年間でこの地域ではパイロットの一時帰休が発生したが、予測期間の後半にはこの地域でのパイロットに対する大きな需要が予想されます。自主的な出発、機材の変更、国内旅行需要の急増により、今後数年間でパイロット訓練の需要が大幅に増加しました。そのため、いくつかの航空会社はパイロットの訓練能力を高めるための措置を講じています。アメリカン航空、ユナイテッド航空、デルタ航空などの航空会社は、パイロットができるだけ早く運航に復帰できるよう、パイロットの訓練を強化していると報告しました。このような発展は、民間航空飛行訓練およびシミュレーション市場の成長を促進すると予想されます。
民間航空飛行訓練およびシミュレーション市場は、適度に細分化されています。 CAE Inc.は、主にその巨大な地理的存在とブランドイメージにより市場リーダーです。 L3Harris Technologies Inc.、TRU Simulation+Training Inc.、FlightSafety International Inc.、およびThe Boing Companyも、市場の著名なプレーヤーの一部です。シミュレーションおよびトレーニングのプロバイダーと機器メーカーは、ブランドの評判を確立し、より多くの顧客を引き付けるために地理的に極端な地域に手を伸ばすことに常に努力しています。
航空学校は、長期間にわたって持続可能な収益を得るのに役立つ可能性のあるパイロット訓練プログラムについて、航空会社や航空機運航者との長期的な協力関係を模索しています。新しい航空機モデルをサポートするために再構成またはアップグレードできるシミュレーターの需要が高まっており、そのようなシミュレーターの製造に重点が置かれることで、予測期間中のプレーヤーの成長が促進されるでしょう。
The Civil Aviation Flight Training And Simulation Market size is estimated at USD 1.08 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.60 billion by 2031, growing at a CAGR of 5.78% during the forecast period (2024-2031).
The North American region held the largest market share mainly due to a large aviation market in the US. Air passenger traffic in the country increased at a rapid pace in the past decade, which has also generated the need for airlines to expand in terms of fleet size and new routes. American Airlines, Delta Airlines, and United Airlines are the three largest domestic airlines in the US. As of January 2023, American Airlines operates the largest commercial fleet in the world with 933 aircraft from both Airbus and Boeing, with an additional 161 on order. Furthermore, according to the Bureau of Labor Statistics, there were 135,300 airline and commercial pilots employed in 2021. Also, it projects that the number is expected to grow by 6% over the next decade, translating to more than 18,000 new hires annually.
Though the COVID-19 pandemic has resulted in furloughing of pilots in the region in the last two years, a great demand for pilots in the region is anticipated in the latter half of the forecast period. Voluntary departures, fleet modifications, and the rapid rise in domestic travel demand created a significant demand upsurge for pilot training in the upcoming years. Hence, several airlines have taken measures to increase their pilot training capabilities. Airlines like American Airlines, United Airlines, and Delta Air Lines have reported that they have ramped up the pilot training to help pilots return to service as quickly as possible. Such developments are anticipated to drive the growth of the civil aviation flight training and simulation market.
The civil aviation flight training and simulation market is moderately fragmented. CAE Inc. is the market leader mainly due to its huge geographical presence and brand image. L3Harris Technologies Inc., TRU Simulation + Training Inc., FlightSafety International Inc., and The Boeing Company are also some of the other prominent players in the market. Simulation and training providers and equipment manufacturers constantly strive to build brand reputation and reach out to geographic extremes to attract more customers.
Flight schools are looking for long-term collaborations with airlines and aircraft operators for pilot training programs, which may help them make sustainable revenues for longer durations. There is a growing demand for simulators that can be re-configured or possibly upgraded to support newer aircraft models, and the focus on manufacturing such simulators will drive the growth of the players during the forecast period.