市場調査レポート
商品コード
1198476
スポーツニュートリション市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Sports Nutrition Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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スポーツニュートリション市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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スポーツニュートリションの世界市場は、今後5年間で12.5%のCAGRで推移すると予測されています。
市場を促進している主な要因の1つは、健康的でアクティブなライフスタイルを求める消費者の傾向の増加です。また、フィットネスをライフスタイルの主要な側面とする若い消費者や、プロテインサプリメントに対する消費者の受け入れ態度の向上も、市場拡大に拍車をかけると予想されます。スポーツニュートリションは、運動中に失われた栄養素を回復し、フィットネスの目標を達成しやすくするために作られるものです。スポーツ飲料、エネルギー・バー、プロテイン・パウダーは、スポーツニュートリション製品の代表的なものです。運動能力を高めるためには、体に適切な燃料を補給することが重要です。特に、体のエネルギーレベルを維持するのに役立つ脂肪、タンパク質、炭水化物については、そのことが重要です。炭水化物は筋肉を働かせるための主なエネルギー源なので、筋肉疲労を避けるために十分な量を摂取することが重要です。同様に、タンパク質は新しい筋肉組織の構築に不可欠であり、エネルギー源として利用することができます。
一方、脂肪からの脂肪酸は、特に運動が1時間以上かかる場合、エネルギー源として利用することができます。さらに、脂肪はホルモンや細胞膜を作るための材料にもなります。したがって、スポーツニュートリション製品の消費は、健康意識の高まりと消費者の可処分所得レベルの上昇のために、消費者の間で増加しています。したがって、スポーツニュートリション市場の成長率は上昇しています。購入への耽溺と製品知識が成長率を高める主な要因となっています。スポーツサプリメント分野は、スポーツ選手がサプリメントの形でスポーツニュートリション製品を定期的に使用するようになったため、主要なシェアを占めています。また、体型に合わせた製品のバリエーションが増え、消費者のニーズや好みに応じて使い分けられるようになったことも、市場の成長を促す要因の一つとなっています。
最近の消費者は健康に対する意識が高く、例えば、ドイツでは人口の大半がフィットネスクラブの会員となっています。スポーツニュートリション製品は、主にアスリートや激しい運動をする人の間で人気が高まっています。健康維持や体型維持が重視されるようになり、スポーツ、ヘルスクラブ、スポーツクラブ、スポーツジムへの参加者が増加しています。これらは、スポーツニュートリション業界の成長に寄与している主要な促進要因の一部です。米国は、世界で最も多くのフィットネスクラブを持っているのに対し、ブラジルはメキシコが続くジムの最大数を持っている第二位の国です。健康に対する消費者の関心が高まっていることから、フィットネスクラブの普及率も上昇しており、例えば米国では、全人口の18.6%が様々なフィットネスクラブの会員であるという調査結果が出ています。世界では20億人の成人が太り過ぎであると言われています。例えば、Global Health Service Monitor 2021によると、30カ国の市民が直面する最大の健康問題は、肥満が5位で、COVID-19、がん、精神衛生、ストレスに次ぐ順位であることが述べられています。
アジア太平洋地域、特にインドや中国などの国々では、消費者のライフスタイルが変化しており、スポーツや運動の後に空腹感を満たし、栄養を補給するための便利な食品として、スポーツニュートリション食品への道が開かれつつあります。このように、消費者のスポーツへの関与は、スポーツニュートリション市場を牽引する大きな要因の一つとなっています。健康志向の高い消費者の間で間食の傾向が高まっていることが、スポーツ食品、特にエネルギーバーやプロテインバーの需要を後押ししています。これらの製品は直接RTE食品に関連するため、最終的には消費者の時間を節約することができます。この地域のフィットネス愛好家はまた、筋肉の開拓、スタミナ増強、体脂肪の減少など、彼らの多様な要求で市場を牽引している、したがって、プレーヤーがスポーツニュートリション市場に参入することを可能にし、また異なる年齢の他の消費者を引き付ける、したがってスポーツニュートリションの需要は、この地域で大幅に上昇しています。
スポーツニュートリション市場は、国内外の様々なプレイヤーが存在し、競争が激しいです。世界市場の大手企業は、最も採用されている戦略として、製品イノベーションに徐々に依存しています。R&Dへの大規模な投資は、市場で数多くの新製品の導入につながった過去数年間で示されています。さらに、プレーヤーは、機能的な利点を含みながら、消費者に革新的な製品を提供することに広く焦点を当てています。スポーツニュートリション市場の主要なプレーヤーは、Glanbia PLC、PepsiCo Inc.、MusclePharm Corporation、The Coca-Cola Company、Clif Bar &Company、Multipowerなどです。
The Global Sports Nutrition Market is projected to witness a CAGR of 12.5% over the next five years.
One of the main drivers propelling the market is an increase in consumer inclination for a healthy, active lifestyle. Additionally, it is anticipated that the rise would be fueled by young consumers making fitness a major aspect of their lifestyle and by consumers' rising acceptance of protein supplements. While Sports nutrition solutions are created to restore nutrients lost during exercise and to make it simpler to achieve fitness goals. Sports beverages, energy bars, and protein powder are a few of the top sports nutrition products. It's crucial to fuel the body properly for athletic performance, especially when it comes to fats, proteins, and carbohydrates that help keep the body's energy levels up. Since carbohydrates are the main source of energy for working muscles, it's critical to consume enough of them to avoid muscular tiredness. Similarly, Protein is essential for constructing new muscle tissue and can be utilized as an energy source.
Whereas, Fatty acids from fats can be used as an energy source, especially if the workouts take longer than an hour. Additionally, fats serve as the building blocks for the production of hormones and cell membranes. Therefore, The consumption of sports nutrition products has increased among consumers, because of increased health awareness and rising disposable income levels of consumers. Thus, the growth rate of the sports nutrition market is rising. Indulgence in buying and product knowledge are the key factors driving the growth rate. The sports supplement segment occupied a major share due to the increased regularized usage of sports nutrition products by sportspersons in the form of supplements. The growing variety for different body types, where the consumers get to use the products depending upon their needs and taste is one such factor that stimulates the market growth.
Consumers these days are more conscious about their health, for instance, the majority of the German population is a member of fitness clubs. Sports nutrition products have increasingly gained popularity, mainly among athletes and individuals involved in vigorous physical activities. The growing emphasis on staying healthy and in shape and rising participation in sports, health clubs, sports clubs, and gyms. These are some of the key drivers contributing to the growth of the sports nutrition industry. The United States has the most fitness clubs in the world, whereas, Brazil is the second-largest country to have a maximum number of gyms which is followed by Mexico. Due to the rising concerns of consumers regarding their health the fitness club penetration rate is also rising, for example, various studies have depicted that in the United States, 18.6% of the whole population are members of various fitness clubs. Two billion adults globally are considered to be overweight. For instance, According to Global Health Service Monitor 2021, the biggest health problem faced by citizens from 30 different countries stated that obesity came in fifth place, trailing COVID-19, cancer, mental health, and stress.
The changing lifestyles of consumers in the Asia-Pacific region, particularly in countries like India and China, are paving the way for sports nutrition food as a convenient food choice to satiate hunger and provide nutrition after sports or exercise. Thus, the involvement of consumers in sports is one of the major reasons for driving the sports nutrition market. The rising snacking trend among the health-conscious consumers of the country drives the demand for sports food, especially energy and protein bars. As these products directly relate to RTE foods, it eventually saves time for consumers. Fitness enthusiasts in the region are also driving the market with their varied demands, such as muscle development, stamina enhancement, and body-fat reduction, among others, thus enabling players to enter the sports nutrition market, which also attracts other consumers of different ages, thus the demand for sports nutrition is significantly rising in this region.
The sports nutrition market is highly competitive, with the presence of various international and domestic players. The giants of the global market are progressively relying on product innovation as the most adopted strategy. Extensive investments in R&D have been witnessed in the past years, which led to the introduction of numerous new products in the market. Moreover, the players are also extensively focusing on providing consumers with innovative offerings while including functional benefits. The major players in the sports nutrition market are Glanbia PLC, PepsiCo Inc., MusclePharm Corporation, The Coca-Cola Company, Clif Bar & Company, Multipower, etc.