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市場調査レポート
商品コード
1444631

ルテイン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Lutein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ルテイン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ルテイン市場規模は、2024年に3億6,471万米ドルと推定され、2029年までに4億9,478万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.29%のCAGRで成長します。

ルテイン- 市場

この市場は主に、栄養補助食品が抗酸化物質として作用し、目の機能をサポートして健康な視力や、糖尿病や心臓の問題などのその他の健康問題を促進するため、特に目のケアのための栄養補助食品の需要の増加によって牽引されています。たとえば、オーストラリアでは、ルテインサプリメントはオーストラリア治療用品登録簿に医薬品として記載されているため、安全に摂取できると主張されており、ニュージーランドでは、これらは乳児およびその後の摂取が許可されている栄養物質として承認されています。

食品および飲料用途における天然着色料としてのルテインの需要の増加や、動物飼料添加物におけるルテインの使用などの要因により、さまざまな消費者市場でこの成分の需要が高まると予想されます。さらに、糖尿病や心臓病に対する政府の取り組みが強化され、エンドユーザー全体の製品需要が高まると考えられています。さらに、高齢者の人口が非常に多いため、新興国全体でビタミンや栄養補助食品のビジネスが増加しており、製品の成長を促進する要因となっています。米国VMHS調査によると、糖尿病、心臓病、その他の病気のための栄養補助食品がルテイン市場の約40%を占めています。また、消費原単位では65歳以上の人口構成が約36%を占めています。さらに、世界中で予防ヘルスケアに対する消費者の意識が高まり、オンラインで入手可能な情報が大量に入手できるようになったことで、製品の需要が高まっています。

ルテイン市場動向

栄養補助食品の摂取量の増加

在宅勤務中のスクリーンの使用や仮想会議への参加の増加による、視力障害の発生率の増加と近視人口の増加は、市場を牽引する重要な要因の1つです。強度近視は、白内障、緑内障、加齢黄斑変性などのさまざまな進行性眼疾患のリスク増加に起因している可能性があります。デジタル眼疲労や近視になりやすい高齢者やミレニアル世代の間で目の健康補助食品への嗜好が高まっていることが、市場をさらに押し上げています。

インターネットの普及に伴い、栄養補助食品を購入するオンライン市場はここ3~4年で世界的に急速に成長しました。このカテゴリーには、Amazon、Walmart、Carrefourなどのいくつかの垂直専門企業が注目しており、これらの企業は電子小売業の成長の恩恵を受け、オンラインサプリメント分野で大きなシェアを争っています。ルテインは、抗炎症特性が報告されているカロテノイドです。国立保健研究所によると、ルテインが特に目の健康にいくつかの有益な効果があることを多くの証拠が示しています。特に、ルテインは、失明や視力障害の主な原因である加齢黄斑疾患を改善、さらには予防することが知られています。加齢黄斑変性症(AMD)、ドライアイ症候群、白内障、炎症などのさまざまな目の病気の有病率が増加しており、これらの疾患の予防と治療のために眼科医による目の健康補助食品の推奨が増えていることにより、市場をさらに牽引します。多くの企業が、ルテイン成分を含む目の健康栄養補助食品の発売に注力しています。たとえば、2021年 6月、ファーマリネアは、新しい種類のルテインベースのサプリメントで目の健康に関する消費者の懸念の劇的な高まりに応えることに焦点を当てました。

アジア太平洋は最も急成長している市場

アジア太平洋地域は、全体的な経済成長により都市化と急速な工業化が進み、その後の中国、インド、オーストラリア、日本の消費者市場の成長により、ルテインの最も急速に成長している市場です。インド、中国、日本などの国々がアジア太平洋地域のルテイン市場の60%を占めています。インドは、アジア太平洋地域で最も急速に成長しているルテイン市場の1つです。ライフスタイルと嗜好の変化、ルテインの利点に対する意識の高まり、健康志向の人口の増加、可処分所得の増加、中流階級の人口の増加は、インドのルテイン市場を牽引する要因の一部です。

この地域における製薬会社の存在と、中国やインドなどの人口の多い国の購買力の増加により、アジア太平洋地域の市場は活況を呈しています。たとえば、Biomed Elements、India Glycols Limited、Prakruti Products、Bio-gen Extracts Private Limitedは、この地域のルテイン市場における主要な主要企業の一部です。アジア太平洋地域は最大の医薬品供給と最大の製薬産業を示しており、ルテインのメーカーが容易にアクセスできる豊富な原材料が存在するため、市場の成長を推進しています。

ルテイン業界の概要

ルテイン市場は、BASF SE、Chr.などの地域および国内の大手プレーヤーの存在により、競争が非常に激しいです。 Hansen Holding AS、Koninklijke DSM NV、Kemin Industries Inc.、Allied Biotech Corporation。大手企業は、プレゼンスを拡大するための戦略的アプローチとして、新製品開発に加えて、合併、拡大、買収、パートナーシップを採用しています。新興企業は、新しい製品の技術進歩のために研究開発インフラを活用することに重点を置いています。新興企業は、業界での地位を確立するために、製品の革新と機能強化のためのテクノロジーの統合に注力しています。 Alベースのテクノロジー新興企業であるBrightseedは、人間の健康に良い生物活性化合物を植物から探索しています。同社の採食動物エコシステムの人工知能(Al)プラットフォームは、医薬品、栄養補助食品、その他の商品の生産に応用できる植物ベースの成分の発見を加速します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 食品および飲料
    • 栄養補助食品
    • 医薬品
    • 動物飼料
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Kemin Industries Inc.
    • BASF SE
    • Chr. Hansen Holding AS
    • Allied Biotech Corporation
    • OmniActive Health Technologies
    • Koninklijke DSM NV
    • Industrial Organica SA de CV
    • Lycored Corp.
    • Divi's Laboratories Ltd
    • Ashland Global Specialty Chemicals Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 50814

The Lutein Market size is estimated at USD 364.71 million in 2024, and is expected to reach USD 494.78 million by 2029, growing at a CAGR of 6.29% during the forecast period (2024-2029).

Lutein - Market

This market is mainly driven by the increasing demand for dietary supplements especially for eye care as it acts as an antioxidant and supports the functioning of the eye to promote healthy vision and other health issues such as diabetes, and heart problems. For instance, in Australia, lutein supplements are listed as medicines on the Australian Register of Therapeutic Goods and therefore claim to be safe for consumption and in New Zealand, these are approved as nutritive substances that are permitted to be added in infant and follow-on formulas.

Factors such as an increase in demand for lutein as a natural colorant in food and beverage applications and the use of lutein in animal feed additives are expected to drive the demand for this ingredient in various consumer markets. In addition, increasing government initiatives for diabetes and heart problems are considered to drive the product demand across the end users. Moreover, the sheer number of aged demographics thereby increasing vitamins and dietary supplement business across emerging economies is a factor augmenting the growth of the product. According to the United States VMHS Survey, dietary supplements for diabetes, heart problems, and other disease accounted for approximately 40% of the Lutein market. Moreover, demographics of more than 65 years of age accounted for approximately 36% in terms of unit consumption. In addition, increasing consumer awareness of preventative healthcare across the globe and the barrage of information available online is driving the product demand.

Lutein Market Trends

Increased Consumption of Dietary Supplements

The growing incidences of vision impairment and rising myopic population, owing to an increased usage of screens and joining virtual meetings while working from home, is one of the key factors driving the market. High myopia can be attributable to an increased risk of various progressive eye disorders such as cataracts, glaucoma, and age-related macular degeneration. Increasing preference for eye health supplements among older individuals and millennials, who are highly prone to digital eye fatigue and myopia, is further driving the market.

With the increasing internet penetration, the online market for purchasing dietary supplements has seen rapid growth globally in the last 3-4 years. This category has attracted a few vertical specialists like Amazon, Walmart, and Carrefour, which are benefitting from the increasing e-retailing growth and vying for a significant share in the online supplements space. Lutein is a carotenoid with reported anti-inflammatory properties. According to the National Health Institute, a large body of evidence shows that lutein has several beneficial effects, especially on eye health. In particular, lutein is known to improve or even prevent age-related macular disease, which is the leading cause of blindness and vision impairment. An increase in the prevalence of various eye conditions, including Age-related Macular Degeneration (AMD), dry eye syndrome, cataracts, and inflammation, along with the growing recommendation for eye health supplements by ophthalmologists for the prevention and treatment of these disorders, may further drive the market. Many companies are focusing on launching eye health dietary supplements with lutein ingredients. For instance, in June 2021, PharmaLinea focused on catering to the dramatic rise in consumer concerns around eye health with a new range of lutein-based supplements.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Market

The Asia-Pacific region is the fastest-growing market for lutein, owing to the overall economic growth, which has led to an increase in urbanization and rapid industrialization and subsequent growth in the consumer markets of China, India, Australia, and Japan. Countries such as India, China, and Japan account for 60% of the Asia Pacific lutein market. India is one of the fastest-growing markets for lutein in the Asia-Pacific region. The changing lifestyle and preferences, increasing awareness regarding the benefits of lutein, the growth of the health-conscious population, higher disposable income, and the growth of the middle-class population are some of the factors driving the lutein market in India.

Owing to the presence of pharmaceutical companies in the region and the growth in the purchasing power of populated countries such as China and India, the market in Asia-Pacific is booming. For instance, Biomed Ingredients, India Glycols Limited, Prakruti Products, and Bio-gen Extracts Private Limited are a few of the major key players in the lutein market in this region. The Asia-Pacific region exhibits the largest medicine supply and the largest pharmaceutical industry, with the abundant availability of raw materials easily accessed by manufacturers of lutein, thus driving the growth of the market.

Lutein Industry Overview

The lutein market is highly competitive due to the presence of large regional and domestic players such as BASF SE, Chr. Hansen Holding AS, Koninklijke DSM NV, Kemin Industries Inc., and Allied Biotech Corporation. Major players are adopting mergers, expansions, acquisitions, and partnerships, along with new product development, as strategic approaches to expand their presence. Start-ups are focusing on utilizing R&D infrastructure for technological advancements in novel products. New companies are concentrating on the integration of technology for product innovation and enhancement to make a mark in the industry. An Al-based technology start-up, Brightseed, searches plants for bioactive compounds that are good for human health. The company's forager ecosystem' artificial intelligence (Al) platform accelerates the discovery of plant-based ingredients with applications in the production of medications, dietary supplements, and other goods.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Food and Beverage
    • 5.1.2 Dietary Supplements
    • 5.1.3 Pharmaceuticals
    • 5.1.4 Animal Feed
    • 5.1.5 Other Applications
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Spain
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Germany
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World
      • 5.2.4.1 South America
      • 5.2.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kemin Industries Inc.
    • 6.3.2 BASF SE
    • 6.3.3 Chr. Hansen Holding AS
    • 6.3.4 Allied Biotech Corporation
    • 6.3.5 OmniActive Health Technologies
    • 6.3.6 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.7 Industrial Organica SA de CV
    • 6.3.8 Lycored Corp.
    • 6.3.9 Divi's Laboratories Ltd
    • 6.3.10 Ashland Global Specialty Chemicals Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS