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市場調査レポート
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1444769

アントシアニンの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Anthocyanin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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アントシアニンの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のアントシアニンの市場規模は、2024年に3億5,567万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 5.15%で成長し、2029年までに4億5,719万米ドルに達すると予測されております。

アントシアニン- 市場

アントシアニンは、ブルーベリー、ブラックベリー、ラズベリー、イチゴ、チェリー、紫ブドウ、ビート、赤キャベツ、小豆など、多くの食品に含まれています。抗アレルギー、抗糖尿病、抗菌、抗炎症、抗酸化などの機能的特性により、市場は食品・飲料産業での需要の増加によって牽引されています。その他の健康上の利点には、心臓病や呼吸器疾患のリスク軽減が含まれており、これが市場の売上を押し上げました。

天然のアントシアニン食品着色料は、果物や野菜に含まれる赤、紫、青などの色の原因となります。ベリー、カラント、ブドウ、トロピカルフルーツにはアントシアニンが多く含まれています。また、アントシアニンはフラボノイドの一種であり、抗酸化作用のある化合物の一種です。アントシアニンは、抗酸化物質として作用し、フリーラジカルと戦うことに加えて、抗炎症、抗ウイルス、抗がんの効果ももたらす可能性があります。紫ニンジンから抽出されたアントシアニン色素は、ハードキャンディーやスイートゼリーを製造するための代替天然赤色着色料として使用されることが増えています。さらに、赤いニンジン色素は、ひまわり油の酸化を遅らせる天然の抗酸化剤としてひまわり油に使用されています。したがって、これらのアントシアニンの応用分野の増加がこの分野を牽引すると予想されており、したがって各プレーヤーは顧客のダイナミックな需要に合わせた製品を提供してきました。たとえば、NiroWellやHealthy Food Materials(HFI)は抽出されたSuntava Purpleの製品ラインを提供しています。トウモロコシの原料粉末。このエキスパウダーは、スナック食品や飲料を含む多くのクリーンラベル用途の自然色のオプションとして使用するのに適しているため、製パン産業で注目を集めています。

多くの健康上の利点を持つ天然着色料により、食品・飲料産業が市場で最大のシェアを占めており、パーソナルケア部門では市場の成長傾向が高まっています。しかし、アントシアニンは過剰摂取しても副作用や毒性を引き起こさず、健康被害も生じないため、合成食用色素の有望な代替品です。合成食用色素部門は、アントシアニン、クロロフィル、カロチノイド、ターメリックなどの天然色素に比べて低コストで安定性が高いため、依然として市場で高いシェアを占めており、市場を抑制する主な要因となっています。

アントシアニンの市場動向

天然製品に対する消費者の意識の向上

  • アントシアニンは果物や野菜などの天然源から抽出され、食品・飲料分野で使用される合成着色料の代替品です。また、合成赤色の使用に関する厳しい規制により、安全な着色剤の需要が高まり、市場調査が促進されています。
  • 日本、オーストラリア、スイス、ノルウェーを含む国々は、子供の多動との関連性を理由に、合成着色料レッド 40および20の使用を禁止しています。アントシアニンはその安全な性質により、これらの添加物に取って代わられています。また、チリ、欧州連合、イスラエル、イラン、サウジアラビア、韓国は、アントシアニン由来のすべての色を天然色と定義しています。これは、安全で天然の添加物に対する消費者の意識の高まりによる大きな促進要因となっています。
  • さらに、食品における人工着色料の広範な使用を制限する消費者市場の高まりにより、アントシアニンを含む天然食品着色料の需要は予測期間中に増加すると予想されます。国際食品情報評議会(IFC)が2021年に米国で実施した調査では、回答者のほぼ48%が、食品を選ぶ際に少なくとも時々天然の風味を求めると回答しました。その結果、企業はアントシアニンを配合した製品の発売に積極的に取り組み、市場の成長を牽引しています。
  • さらに、著名な企業は、既存市場と新規市場の両方で存在感を拡大するために、市場で事業を展開している他の企業の買収を進めています。例えば、Givaudanは最近、米国に本拠を置く自然塗料会社であるDDW、The Color Houseを買収することに合意したと発表しました。 DDWは、Givaudan社の戦略目標に沿った、Amaize(赤)などのアントシアニン製品を提供しています。

アジア太平洋は最も急速な成長を記録すると予測されている

  • アジア太平洋では、食品、飲料、パーソナルケア製品の健康成分への消費者の嗜好の変化、中間層の可処分所得の増加、国内企業の拡大に支えられた投資の推進により、市場が大幅に成長しています。
  • 全国家族健康調査(NFHS)が2019~2021年にかけてインドで実施した調査では、回答者の4%が糖尿病を患っていると報告したことが明らかになった。したがって、そのような病状の増加も、予測期間中に市場でのアントシアニンの需要を促進すると予想されます。
  • 中国では、化粧品およびパーソナルケア分野でより健康的な成分に対する消費者の嗜好の進化により、市場が大幅に成長しています。例えば、中国国家統計局(NBS)によると、2022年に中国の卸売業と小売業が小売で化粧品を販売した金額はおよそ3,936億人民元(612億8,000万米ドル)でした。アントシアニンの用途は、クリーンラベル原料に対する需要の増加。
  • この需要の高まりに応えるために、多くの原料会社が生産能力を拡大し、アジア太平洋地域に進出しています。また、ソーシャルメディアプラットフォームは、顧客ベースと市場シェアを拡大し、人々にアントシアニンの利点を認識させ、あらゆる分野での需要を高めるために大規模に使用されることが予想されます。

アントシアニン産業の概要

アントシアニン市場は、多くの地域および国内のプレーヤーの存在により、競争が激しく、細分化されています。市場の主要企業には、Novozymes A/S(Chr. Hansen)、Kalsec Inc.、Sensient Technologies Corporation、Archer Daniels Midland Company、Givaudan(DDW The Color House)が含まれます。

消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用する戦略的アプローチとして、企業の合併、拡大、買収、パートナーシップが強調されています。世界のアントシアニン市場セグメントにおけるこれらの大手企業の経験と専門知識により、これらの大手企業は新製品の開発に注力してきました。

さらに、規模の経済とエンドユーザー間の高いブランドロイヤルティにより、これらの企業は優位性を得ることができます。すべてのカテゴリーにおける製品ポートフォリオのさらなる拡大により、市場における企業の地位が強化される可能性があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 天然製品に対する消費者の意識の向上
    • 製薬産業におけるアントシアニンの需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 合成食品着色料の容易な入手
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • シアニジン
    • マルビジン
    • デルフィニジン
    • ピオニジン
    • その他のタイプ
  • 用途
    • 食品・飲料
      • ベーカリー・菓子類
      • 乳製品
      • 飲料
      • その他の用途
    • 製薬
    • パーソナルケア
    • 動物飼料
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Novozymes A/S(Chr. Hansen)
    • Givaudan(DDW The Color House)
    • Archer Daniels Midland Company
    • Kalsec Inc.
    • Sensient Technologies Corporation
    • Synthite Industries Ltd.
    • Anthocyanin Naturals India Pvt Ltd.
    • Symrise AG
    • GNT Group BV
    • Dohler Group SE

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 55549

The Anthocyanin Market size is estimated at USD 355.67 million in 2024, and is expected to reach USD 457.19 million by 2029, growing at a CAGR of 5.15% during the forecast period (2024-2029).

Anthocyanin - Market

Anthocyanin is found in many foods, including blueberries, blackberries, raspberries, strawberries, cherries, purple grapes, beets, red cabbage, and red beans. Due to its functional properties, such as anti-allergic, anti-diabetic, anti-microbial, anti-inflammatory, and antioxidant, the market is driven by its increasing demand in the food and beverage industries. The other health benefits include reducing the risk of heart disease and respiratory disorders, which fueled the market sales.

The natural anthocyanins food colorants are responsible for colors, such as red, purple, and blue, which are found in fruits and vegetables. Berries, currants, grapes, and tropical fruits have high anthocyanin content. Also, anthocyanins are a type of flavonoid, a class of compounds with antioxidant effects. In addition to acting as antioxidants and fighting free radicals, anthocyanins may offer anti-inflammatory, anti-viral, and anti-cancer benefits. The extracted anthocyanin pigment from purple carrots is increasingly being used as an alternative natural red colorant for preparing hard candy and sweet jelly. Moreover, red carrot pigment is being used as a natural antioxidant in sunflower oil to delay rancidity of sunflower oil. Therefore, these increased application areas of anthocyanin are expected to drive the segment, hence, the players have been offering products to suit the dynamic demands of the clients, for example, NiroWell and Healthy Food Ingredients (HFI) offer their line of extracted Suntava Purple Corn ingredients powder. This extract powder has gained traction within the baking industry, as the ingredient is suitable for use as a natural color option for many clean-label applications, including snack foods and beverages.

The food and beverage industries account for the largest share of the market owing to the natural colorant with many health benefits, and the personal care sector is witnessing an increasing market growth trend. However, they are a promising alternative to synthetic food dyes as anthocyanins do not lead to side effects and toxicity if overconsumed and create no health hazards. The synthetic food dyes sector still accounts for a good share of the market owing to the lower cost and high stability compared to natural colors such as anthocyanins, chlorophyll, carotenoids, and turmeric, thus being the major factor restraining the market.

Anthocyanin Market Trends

Increasing Consumer Awareness Regarding Natural Products

  • Anthocyanin is extracted from natural sources like fruits and vegetables and is an alternative to the synthetic colorants used in the food and beverage sector. Also, stringent regulations regarding the usage of synthetic red colors have fostered the demand for safe colorants, which is driving the market study.
  • Countries, including Japan, Australia, Switzerland, and Norway, have banned the utilization of synthetic colorants Red 40 and 20 owing to their link with hyperactivity in children. Anthocyanin is replacing these additives owing to its safe nature. Also, Chile, European Union, Israel, Iran, Saudi Arabia, and South Korea defines all colors derived from anthocyanin as natural, which is a major driving factor owing to rising consumer awareness for safe and natural additives.
  • Furthermore, with the surge in the consumer market to restrict extensive usage of artificial colorants in food products, the demand for natural food colorants, including anthocyanin, is expected to grow in the forecast period. In a survey performed in the United States by the International Food Information Council (IFC) in 2021, almost 48% of respondents said they look for natural flavors at least occasionally when choosing foods. As a result, companies are actively engaged in product launches that incorporate anthocyanins, thereby driving the market's growth.
  • Moreover, prominent companies have been pursuing acquisitions of other enterprises operating in the market to expand their presence in both existing and new markets. For instance, Givaudan recently announced its agreement to acquire DDW, The Color House, a natural color company based in the United States. DDW offers anthocyanin products such as Amaize (red), aligning with Givaudan's strategic goals.

Asia-Pacific is Projected to Register the Fastest Growth

  • Asia-Pacific has witnessed significant growth in the market owing to the shifting consumer preferences towards healthy ingredients in food, beverages, and personal care products, increasing disposable income of the middle class, and advancing investments supported by the expansions of domestic companies.
  • A survey carried out in India by The National Family Health Survey (NFHS) between 2019 and 2021 revealed that 4% of respondents reported having diabetes. Hence, the rise in such medical conditions is also expected to drive the demand for anthocyanin in the market over the forecast period.
  • China has seen considerable market growth due to evolving consumer tastes toward healthier ingredients in the cosmetics & personal care domain. For instance, according to the National Bureau of Statistics (NBS) of China, China's wholesale and retail businesses sold cosmetics at retail for roughly CNY 393.6 billion (USD 61.28 billion) in 2022. The application of anthocyanin has experienced significant growth, driven by the increasing demand for clean-label ingredients.
  • To meet this rising demand, numerous ingredient companies are expanding their production capabilities and venturing into the Asia-Pacific region. Also, social media platforms are expected to be used on a large scale to increase customer base and market share, make people aware of the benefits of anthocyanin, and increase its demand in all sectors.

Anthocyanin Industry Overview

The anthocyanin market is highly competitive and fragmented, owing to the presence of many regional and domestic players. The leading players in the market include Novozymes A/S (Chr. Hansen), Kalsec Inc., Sensient Technologies Corporation, Archer Daniels Midland Company, and Givaudan (DDW The Color House).

Emphasis is given to the companies' mergers, expansion, acquisitions, and partnerships as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Due to the experience and expertise of these leading companies in the global anthocyanin market segment, these leading players have been focussing on developing new products.

Further, economies of scale and high brand loyalty among end-users give these companies an upper edge. Further expansion of product portfolio within all categories may enhance the companies' positions in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Consumer Awareness Regarding Natural Products
    • 4.1.2 Growing Demand for Anthocyanin in Pharmaceutical Industry
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Easy Availability of Synthetic Food Colorant
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Cyanidin
    • 5.1.2 Malvidin
    • 5.1.3 Delphinidin
    • 5.1.4 Peonidin
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food & Beverage
      • 5.2.1.1 Bakery & Confectionery
      • 5.2.1.2 Dairy-based products
      • 5.2.1.3 Beverages
      • 5.2.1.4 Other Applications
    • 5.2.2 Pharmaceutical
    • 5.2.3 Personal Care
    • 5.2.4 Animal Feed
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Novozymes A/S (Chr. Hansen)
    • 6.3.2 Givaudan (DDW The Color House)
    • 6.3.3 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.4 Kalsec Inc.
    • 6.3.5 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.6 Synthite Industries Ltd.
    • 6.3.7 Anthocyanin Naturals India Pvt Ltd.
    • 6.3.8 Symrise AG
    • 6.3.9 GNT Group B.V.
    • 6.3.10 Dohler Group SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS