市場調査レポート
商品コード
1190917

食品用アミノ酸市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Food Amino Acids Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品用アミノ酸市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品用アミノ酸市場は、予測期間2022-2027年にCAGR6.23%を記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックの間、機能性食品の需要が増加し、その結果、食品アミノ酸の需要が増加しました。栄養補助食品や強化食品・飲料の摂取により、アミノ酸の需要がエスカレートしました。さらに、トリプトファンのような特定の種類のアミノ酸は、摂取が必須とされました。また、トリプトファンのような睡眠を誘発するアミノ酸は、免疫力を高める作用があり、パンデミック時には非常に重要な役割を果たしました。

機能性食品としてのアミノ酸の需要の増加と、グルタミン酸が様々な食品や飲食品の風味増強剤として採用されるようになったことが、今後数年間の市場の成長を促進するものと思われます。アミノ酸の用途は幅広く、風味の開拓や保存から、タンパク質の栄養成分や構成要素としての働き、アスパルテームのような特殊成分まで、市場を牽引すると予想されます。

さらに、アミノ酸が提供する健康上の利点により、さまざまな栄養補助食品や栄養食品に対するアミノ酸の需要が増加していることも、予測期間中のアミノ酸の需要を促進するものと思われます。また、栄養補助食品におけるリジンの使用は、市場の成長を後押しすると期待されています。

主な市場動向

機能性食品および飲食品への需要の増加

食品用アミノ酸の需要増加は、機能性食品や飲食品の需要が大幅に増加していることに起因しています。機能性食品の中でタンパク質は依然としてトップの座にあり、アミノ酸はタンパク質形成のビルディングブロックとして知られています。アミノ酸は、人間の栄養学において複数の機能的な利点があることが分かっています。例えば、グリシンは睡眠の質を向上させ、ロイシンは筋肉のタンパク質合成に重要な役割を果たすため、高齢者の健康寿命の延伸に貢献することが分かっています。現在、原料メーカーは、機能性食品や飲食品の製造に使用できる食品アミノ酸原料を作成し、それによって栄養特性を強化することに注力しています。例えば、2021年、Arla Foods Ingredientsは、南米のヨーグルト市場をターゲットに、必須アミノ酸を含む乳清タンパク質成分を発売しました。この成分は、製品中のタンパク質含有量を一般的な量よりも増やすことができ、機能的に健康に摂取できるようになります。

アジア太平洋地域が主要な市場シェアを占める

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占め、次いで北米となっています。食品業界における食品アミノ酸のフレーバーエンハンサーとしての利用の増加や、消費者の健康的な食生活への関心の高まりが、アジア太平洋市場における食品アミノ酸の需要を促進しています。栄養補助食品業界からの食品用アミノ酸の主な需要は、この地域の消費者の食事に栄養補助食品を追加する傾向が高まっているため、見られています。食品用アミノ酸の主要な輸入業者は、アジア太平洋地域の他の人の間で、中国とインドネシアが含まれています。加工食品や利便性の高い食品の消費の増加のために、開発途上国の輸出入は着実に成長しています。東南アジアの栄養失調や貧困層における食品アミノ酸の需要の急速な伸びは、同地域の市場の成長をさらに後押ししています。

競合情勢

世界の食品アミノ酸市場は、多くのプレーヤーが存在するため、断片化されています。それは、バリューチェーンの異なるレベルの国際的なプレーヤーや地元のメーカーで構成されています。市場の主要なプレーヤーには、Prinova Group LLC、Kemin Industries、Daesang Corporation、Evonic Industries AG、および味の素株式会社などが含まれます。これらの企業は、差別化された製品を顧客に提供することに重点を置いています。食品アミノ酸成分のサプライヤーは、市場の他のプレーヤーと協力することによって、地理的にプレゼンスを多様化するために製品ラインを拡張しています。製品イノベーションは、食品アミノ酸市場で大きなシェアを獲得するための重要な戦略です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類別
    • グルタミン酸
    • リジン
    • トリプトファン
    • メチオニン
    • フェニルアラニン
    • その他の種類
  • 用途別
    • 栄養補助食品
    • 強化食品および飲食品
    • 幼児用栄養剤
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Prinova Group LLC
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • Merck KGaA
    • Daesang Corporation
    • Evonik Industries AG
    • Brenntag AG
    • Kyowa Hakko Bio Co. Ltd
    • Koninklijke DSM NV
    • Kemin Industries
    • AMINO GmbH

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 53046

The food amino acids market is projected to register a CAGR of 6.23% during the forecast period 2022-2027.

During the COVID-19 pandemic, the demand for functional food increased, resulting in increased demand for food amino acids. The intake of dietary supplements and fortified food and beverage led to the escalating demand for amino acids. Moreover, some particular types of amino acids, like tryptophan, were deemed essential for consumption. This sleep-inducing amino acid also enhances immunity, which became extremely important during the pandemic.

The increasing demand for amino acids as functional foods, coupled with the rising adoption of glutamic acid as a flavor enhancer in various foods and beverages, is likely to propel the market's growth over the next few years. The wide range of applications of amino acids, ranging from flavor development and preservation to acting as a nutritional component or building block of protein to specialty ingredients, such as aspartame, is expected to drive the market.

Additionally, the increase in demand for amino acids for various nutraceutical and dietary supplements, owing to the health benefits offered by amino acids, is expected to fuel the demand for amino acids during the forecast period. The use of lysine in dietary supplements is expected to boost the market's growth as well.

Key Market Trends

Increasing Demand for Functional Food and Beverage

The rise in demand for food amino acids is due to the significant increase in demand for functional food and beverages. Protein remains in the top position among functional food, and amino acids are known to be building blocks of protein formation. Amino acids have been found to have multiple functional benefits in human nutrition. For example, glycine improves sleep quality, and leucine plays a significant role in muscle protein synthesis, thus, contributing to longer and healthy life expectancy among the elderly population. Ingredient manufacturers are now focusing on creating food amino acid ingredients that can be used in creating functional food and beverage, thereby enhancing their nutritional properties. For instance, in 2021, Arla Foods Ingredients launched a whey protein ingredient containing essential amino acids, targeting the South American yogurt market. This ingredient can increase the protein content in the product more than the general amount, making it functionally healthier for consumption.

Asia-Pacific Holds the Major Market Share

The Asia-Pacific region holds the largest market share, followed by North America. The increase in the use of food amino acids as a flavor enhancer in the food industry and the growth in concern for a healthy diet among consumers is fuelling the demand for food amino acids in the Asia-Pacific market. Major demand for food amino acids from the dietary supplement industry has been seen due to the growing trend of adding dietary supplements to consumer diets in this region. The major importers of food amino acids include China and Indonesia, among others, in the Asia-Pacific region. Owing to the increasing consumption of processed and convenience food, the import and export in developing countries are growing steadily. The rapid growth in demand for food amino acids in Southeast Asia's malnourished and deprived population is further boosting the market's growth in this region.

Competitive Landscape

The global food amino acids market is fragmented owing to the presence of many players in the market. It consists of international players and local manufacturers at different levels of the value chain. Some of the major players in the market are Prinova Group LLC, Kemin Industries, Daesang Corporation, Evonic Industries AG, and Ajinomoto Co. Inc., among others. These companies are focused on providing differentiated products to customers. The food amino acid ingredient suppliers are extending their product line to diversify their presence geographically by collaborating with other players in the market. Product innovation is a key strategy to gain a significant share in the food amino acids market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Glutamic Acid
    • 5.1.2 Lysine
    • 5.1.3 Tryptophan
    • 5.1.4 Methionine
    • 5.1.5 Phenylalanine
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Dietary Supplements
    • 5.2.2 Fortified Food and Beverage
    • 5.2.3 Infant Nutrition
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Prinova Group LLC
    • 6.4.2 Ajinomoto Co. Inc.
    • 6.4.3 Merck KGaA
    • 6.4.4 Daesang Corporation
    • 6.4.5 Evonik Industries AG
    • 6.4.6 Brenntag AG
    • 6.4.7 Kyowa Hakko Bio Co. Ltd
    • 6.4.8 Koninklijke DSM NV
    • 6.4.9 Kemin Industries
    • 6.4.10 AMINO GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET