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市場調査レポート
商品コード
1444160

コンブチャ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Kombucha - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンブチャ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンブチャ市場規模は2024年に29億7,000万米ドルと推定され、2029年までに46億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.48%のCAGRで成長します。

コンブチャ- マーケット

COVID-19のパンデミック発生により、各国政府が実施した社会的距離確保やロックダウンにより、複数の企業、工場、倉庫が閉鎖されました。しかし、コンビニエンスストアや医薬品店が消費者に必須の健康用品を提供する機能を維持したため、コンブチャ市場では需要が若干増加しました。国立バイオテクノロジー情報センター(NCBI)の研究によると、コンブチャの摂取は、その抗酸化作用、抗炎症作用、コレステロール低下作用により免疫システムのサポートに役立ち、パンデミック中にさらに売上が増加したとのことです。

消費者の健康意識の高まりと健康的な水分補給への嗜好は、市場を牽引する重要な要因です。食生活の乱れによって失われる栄養素を摂取するために、毎日の栄養摂取を補う必要性が主に調査対象市場でのコンブチャの売上を押し上げました。さらに、製品に関連付けられた外出先での便利な特性が市場の成長をさらに推進します。

消費者は、ソフト飲料のカテゴリーに関連する健康への影響をますます認識するようになってきています。したがって、懸念のある飲酒者は、コンブチャやその他の機能性飲料のような健康的な飲み物に移行しています。過去数年間のコンブチャの需要の増加により、消費者はオリジナルのコンブチャよりもフレーバー付きのものを好むため、飲料メーカーはコンブチャのフレーバーのバリエーションを考案しています。ジンジャー、グレープフルーツ、エルダーフラワーなどの伝統的なコンブチャのフレーバーに加えて、サクラ、ウィンターミント、パンプキンスパイス、スパイシーなパイナップルなどのフレーバーも消費者の注目を集めています。

コンブチャ市場動向

消費者の健康意識の高まり

世界中で慢性疾患の罹患率が高くなっています。健康意識の高まりによるライフスタイルの変化と、機能性飲食品を選択するニーズが消費者の間で高まっています。潜在的な健康上の利点を保持しているため、あまり加工されていない強化食品や飲料製品を選択することが増えています。発酵飲料は、がん、関節炎、その他の種類の変性疾患と戦うのに役立つことが認められています。コンブチャは、酵素と細菌の酸が豊富に含まれるそのような製品の1つです。エネルギーと免疫システムを高め、毒素を除去して体を解毒し、結合組織を再構築し、頭痛を軽減し、体重の維持に役立ちます。したがって、健康的な選択肢を求める消費者のニーズにより、コンブチャの摂取頻度は世界的に増加しています。多くの消費者はまだコンブチャの健康上の利点に気づいていないため、この市場はブランドにとって自社製品の認知度を高め、販売を強化する素晴らしい機会となっています。

アジア太平洋は最も急速に成長している地域

アジア太平洋は、コンブチャ市場で最も急速に成長している地域です。中国は、アジア太平洋におけるコンブチャの主要市場の1つです。中国におけるパッケージ化されたコンブチャ飲料の人気は、その健康上の利点が認識されていることに起因しています。インドでは、関節炎などの関節の健康上の問題に苦しむ人々がコンブチャに惹かれており、予測期間を通じて市場の成長を促進すると予想されています。特にオーストラリア、中国、日本などの国々では、コンブチャが地元の小売店で簡単に入手できるようになり、都市化が進み、この地域の市場成長を支えています。主にコンブチャは日本固有の飲み物です。日本の消費者は、昆布ベースの茶を使用して発酵させた、マイルドな茶色がかった茶を好みます。他の国では、コンブチャは微炭酸で甘い発酵茶です。日本の消費者は、うま味の軽いコンブチャを好みます。日本のコンブチャ市場は、高度な製品革新とブランドの浸透の増加により、消費者の間で注目を集め始めました。

コンブチャ業界の概要

GT Living Foods、Kevita、Brew Dr. Kombucha、Health-Ade、Humm Kombucha LLCなどが、世界のコンブチャ市場の著名なプレーヤーです。多くのプライベートブランドブランドが、世界企業と比較して、競争力のある価格と魅力的なパッケージで、ジンジャー、レモン、ターメリック、パイナップルなどのエキゾチックなフレーバーのさまざまなコンブチャ飲料を製品ポートフォリオに加えています。このようにして市場競争は激化し、市場は細分化されました。卓越した市場シェアを持つ主要企業を支援する主な戦略は、新製品の発売、拡張、研究開発への投資、新しい市場への取り組み、世界のプレゼンス、生産能力と設備の拡大などです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • オリジナル/レギュラー
    • フレーバー
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売業者
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • GT's Living Foods
    • PepsiCo Inc.(Kevita)
    • Health-Ade
    • Revive Kombucha
    • Hain Celestial
    • Brew Dr. Kombucha
    • Humm Kombucha LLC
    • Wonder Drink
    • Makana Beverages Inc.
    • NessAlla Kombucha

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 53032

The Kombucha Market size is estimated at USD 2.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.65 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.48% during the forecast period (2024-2029).

Kombucha - Market

The COVID-19 pandemic outbreak resulted in multiple businesses, factories, and warehouse closures due to social distancing and lockdowns implemented by the government of various countries. However, the kombucha market experienced a slight uptick in demand as convenience stores and medicinal shops remained functional to offer essential health supplies to consumers. According to a study by the National Center for Biotechnology Information (NCBI), kombucha consumption aids in supporting the immune system due to its antioxidant, anti-inflammatory, and cholesterol-reducing properties, which further prompted sales during the pandemic.

Rising health consciousness among consumers and the preference for healthy hydration is a crucial market-driving factor. The requisite need to supplement daily nutrition intake to draw nutrients lost in ailing eating habits primarily boosted kombucha sales in the market studied. Moreover, on-the-go and convenient attributes associated with the products further propelling the market's growth.

Consumers are increasingly becoming aware of the health implications associated with the soft drinks categories. Thus, concerned drinkers are shifting toward healthy drinks like kombucha and other functional drinks. Due to increased demand for kombucha in the past few years, beverage manufacturers are coming up with flavor variants for kombucha, as consumers prefer flavored over original kombucha. Besides traditional kombucha flavors, such as ginger, grapefruit, and elderflower, flavors like cherry blossom, winter mint, pumpkin spice, and spicy pineapple are gaining consumer attention.

Kombucha Market Trends

Rising Health Awareness Among Consumers

There exists a high prevalence of chronic diseases across the globe. Changing lifestyles due to rising health awareness and the need to opt for functional food and beverages are growing among consumers. They are increasingly opting for fortified food and beverage products that are less processed as they retain potential health benefits. Fermented drinks are recognized as helpful in fighting cancer, arthritis, and other kinds of degenerative diseases. Kombucha is one such product that is rich in enzymes and bacterial acids. It boosts energy and the immune system, eliminates toxins and detoxifies the body, rebuilds connective tissues, reduces headaches, and helps maintain weight. Thus, the frequency of kombucha consumption is rising globally, attributed to consumers' need for healthy options. As many consumers are still unaware of the health benefits of kombucha, the market represents a beautiful opportunity for the brands to enhance awareness and sales of their products.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

Asia-Pacific is the fastest-growing region in the kombucha market. China is one of the leading markets for kombucha in Asia-Pacific. The popularity of packaged kombucha drinks in China remains attributed to their perceived health benefits. In India, the population suffering from joint health problems, like arthritis, is attracted more toward kombucha, which is expected to drive market growth throughout the forecast period. The rising urbanization, with the easy kombucha availability on local retail shelves, especially in countries like Australia, China, and Japan, is supporting market growth in the region. Predominantly, kombucha is a native drink from Japan. Japanese consumers prefer it to be mild brownish and fermented using kelp-based tea. In other countries, kombucha is a lightly carbonated and sweet fermented tea. Consumers in Japan prefer light-tasting umami-flavored kombucha. The Japanese kombucha market started to gain traction among consumers due to high product innovation and the increasing penetration of brands.

Kombucha Industry Overview

GT Living Foods, Kevita, Brew Dr. Kombucha, Health-Ade, Humm Kombucha LLC, etc., are the prominent players in the global kombucha market. Numerous private-label brands are expanding a variety of kombucha drinks in exotic flavors, such as ginger, lemon, turmeric, pineapple, etc., in their product portfolio at a competitive price and attractive packaging compared to global players. Thus, the market competition intensified, leading to a fragmented market. The key strategies that aid the key players with a prominent market share are new product launches, expansions, investment in research and development, new market initiatives, global presence, expansion of production capacities and facilities, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Original/Regular
    • 5.1.2 Flavored
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialist Stores
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Retailers
    • 5.2.5 Other Distribution Channel
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 GT's Living Foods
    • 6.3.2 PepsiCo Inc. (Kevita)
    • 6.3.3 Health-Ade
    • 6.3.4 Revive Kombucha
    • 6.3.5 Hain Celestial
    • 6.3.6 Brew Dr. Kombucha
    • 6.3.7 Humm Kombucha LLC
    • 6.3.8 Wonder Drink
    • 6.3.9 Makana Beverages Inc.
    • 6.3.10 NessAlla Kombucha

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS