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市場調査レポート
商品コード
1444512

クエン酸:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Citric Acid - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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クエン酸:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クエン酸市場規模は2024年に36億2,000万米ドルと推定され、2029年までに44億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.16%のCAGRで成長します。

クエン酸-市場

主なハイライト

  • クエン酸は多用途な性質を持っているため、食品分野や非食品分野を含むさまざまな業界で貴重な成分となっています。酸味料、保存料、酸化防止剤、緩衝剤、結合剤として利用されます。クエン酸の用途は、液体および無水の両方の形態で、飲食品、医薬品、パーソナルケアなどのさまざまな分野に及びます。食品では、酸味、酸味、風味を強めるためにクエン酸が添加物として加えられます。さらに、クエン酸が含まれることで微生物の増殖が抑制され、食品の保存期間が延び、クエン酸の需要が高まります。
  • 医薬品や栄養補助食品におけるクエン酸の人気は世界的に高まっています。これを使用すると、医薬品の有効成分の保存と安定化に役立ち、チュアブル医薬品やシロップベースの医薬品の味を高めることもできます。クエン酸は、マグネシウムやカルシウムなどのミネラルサプリメントの吸収を高めることも知られています。
  • さらに、消費者は製品にビーガンソースを好むため、天然ソースからのクエン酸抽出をますます要求しています。この傾向により、市場関係者は、アプリケーション機能が向上し、高品質の標準を備えた新製品を継続的に発売することに注力するようになりました。その結果、クエン酸市場は今後数年間で大幅に成長すると予想されています。

クエン酸市場動向

クリーンラベルおよび天然/オーガニック原料に対する需要の増加

  • 政府やさまざまな調査プロジェクトによる禁止や制限のイントロダクションより、消費者は合成食品添加物の健康への悪影響をますます認識するようになってきています。これらの添加物は、運動亢進、腫瘍、皮膚発疹、腎臓損傷、片頭痛、睡眠障害、喘息、腸の健康状態の悪化などの健康上の問題を引き起こす可能性があります。その結果、消費者の間では天然添加物への移行が見られ、クリーンなラベルと天然成分が好まれています。
  • 世界保健機関(WHO)、食品医薬品局(FDA)、欧州食品安全局、インド食品安全基準局(FSSAI)などの政府当局は、合成成分の有害な影響を認識し、安全性に関するガイドラインを定めています。食品への使用は、食品および飲料メーカーが遵守する必要があります。さらに、食品の安全性に関する懸念に対処するために、さまざまな組織が食品および飲料製品における植物源から抽出された有機成分の使用を促進する啓発プログラムや調査プロジェクトを立ち上げています。
  • たとえば、Organic Indiaは2022年に、子どもたちの健康的な食事習慣を促進することを目的として、「#TowardsHealthyEating」と呼ばれる新しいキャンペーンをインドで開始しました。その結果、世界の食品業界は、食品開発プロセスにおいてこれらの側面をさらに重視することで、消費者の高い需要に応えています。

2022年はアジア太平洋が最大のシェアを獲得

  • 中国はアジア諸国の中で食品添加物の最大の生産国および輸出国の一つであり、食品および飲料業界で使用されるほとんどの原料カテゴリーで世界の原料市場のほぼ4分の3を占めています。中国は原料を大規模に生産し、他の地域よりも低コストで供給しているため、クエン酸の重要な輸出国となっています。
  • さらに、中国は世界の原料の主要消費国の一つでもあり、拡大する製薬産業は中国のクエン酸市場に成長機会を生み出しています。たとえば、2021年の中国の医薬品事業の営業収益は3兆3,000億人民元(5,156億米ドル)で、前年比20%近くの成長を示しました。さらに、クエン酸を成分として使用する洗剤、食器用洗剤、サビ取り製品などの家庭用洗剤の需要の増加が、中国市場の成長をさらに推進しています。
  • 同様に、日本では、自生のタルトシトラスは塩に次いで欠かせない調味料の1つであり、日本料理の香味料として一般的に使用されています。日本では健康食品への需要が高いため、メーカーは食品に天然由来のクエン酸を組み込んで、自社製品を安全で保存料不使用、天然のものとして販売し、日本市場での健康食品への需要の高まりに応えています。
  • 日本はアジアで最も裕福で文化的な消費市場の一つであり、製品配合に使用されている成分をより深く理解できるわかりやすいラベル表示が好まれており、天然由来のクエン酸は日本の食品メーカーにとって理想的な選択肢となっています。

クエン酸業界の概要

世界のクエン酸市場は競争が激しく、細分化されており、Archer Daniels Midland(ADM)、Cargill Incorporated、Jungbunzlauer Company、Cofco Biochemical、Gadot Biochemical Industries Ltdなどの主要企業が参加しています。これらの企業は、継続的な市場の影響などにより市場を独占しています。競争上の優位性を得るために、ブランドは、高品質で多彩な用途を備えた新製品の発売、味と高い溶解性の点で製品の差別化に焦点を当てています。

企業はまた、市場での地位を維持するために流通チャネルを拡大しながら、研究開発(R&D)とマーケティングに投資しています。さらに、クエン酸成分を生産するための新世代技術の開発に投資することで競争戦略を採用しており、これによりコストを削減し、製品の持続可能性を向上させることができます。全体として、市場参加者のポジショニングは、顧客のさまざまな要求に応える高品質の製品を革新し、提供する能力によって決まります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 形状
    • 液体
    • 無水
  • 用途
    • 食品および飲料
      • ベーカリー
      • 菓子類
      • 乳製品
      • 飲料
      • その他の食品および飲料
    • 医薬品
    • パーソナルケア
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Jungbunzlauer Suisse AG
    • Cargill Incorporated
    • Merck KGaA
    • Gadot Biochemical Industries
    • Archer Daniels Midland Company
    • Foodchem International Corporation
    • Cofco Biochemical
    • Posy Pharmachem Pvt Ltd
    • Hawkins Pharmaceutical Group
    • Saudi Bio-Acids Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 47285

The Citric Acid Market size is estimated at USD 3.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.45 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.16% during the forecast period (2024-2029).

Citric Acid - Market

Key Highlights

  • The versatile nature of citric acid makes it a valuable component in various industries, including food and non-food sectors. It is utilized as an acidulant, preservative, antioxidant, buffering, and binding agent. The applications of citric acid, in both liquid and anhydrous forms, span across different domains, such as food and beverages, pharmaceuticals, personal care, and more. In food products, citric acid is added as an additive to intensify sourness, tartness, and flavor. Moreover, its inclusion suppresses microbial growth, thereby increasing the shelf life of food products and driving the demand for citric acid.
  • The popularity of citric acid in medicines and dietary supplements is on the rise globally. Its use helps preserve and stabilize the active ingredients in medicines and can also enhance the taste of chewable and syrup-based medications. Citric acid is also known to boost the absorption of mineral supplements like magnesium and calcium.
  • Moreover, consumers are increasingly demanding citric acid extraction from natural sources as they prefer vegan sources for their products. This trend has led market players to focus on continuously launching new products with improved application capabilities and high-quality standards. As a result, the market for citric acid is expected to grow significantly in the coming years.

Citric Acid Market Trends

Increasing Demand for Clean-Label and Natural/Organic Ingredients

  • With the introduction of bans and limits by governments and various research projects, consumers are increasingly becoming aware of the adverse health effects of synthetic food additives. These additives can lead to health issues such as hyperkinesia, tumors, skin rashes, kidney damage, migraine, sleep disturbance, asthma, and ill-gut health. As a result, there has been a shift towards natural additives and a preference for clean labels and natural ingredients among consumers.
  • Government authorities such as the World Health Organization (WHO), Food and Drug Administration (FDA), European Food Safety Authority, and Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) have recognized the hazardous effects of synthetic ingredients and have laid down guidelines for their use in food products, which food and beverage manufacturers must comply with. Furthermore, various organizations have launched awareness programs and research projects promoting the use of organic ingredients extracted from plant sources in food and beverage products to address concerns regarding food safety.
  • For instance, Organic India launched a new campaign in India in 2022 called '#TowardsHealthyEating,' with the aim of promoting healthy eating practices among children. As a result, the global food industry is responding to the high consumer demand by placing additional emphasis on these aspects during the food product development process.

Asia-Pacific Holds the Largest Share For the Year 2022

  • China is one of the largest producers and exporters of food additives among Asian countries, accounting for nearly three-quarters of the global ingredients market in most ingredient categories used in the food and beverage industry. China produces ingredients on a large scale and supplies them at a lower cost than other regions, making it a significant exporter of citric acid.
  • Moreover, China is also one of the major consumers of ingredients globally, and the expanding pharmaceutical industry is creating growth opportunities for the citric acid market in China. For instance, in 2021, the Chinese pharmaceutical business generated operating revenue of CNY 3.3 trillion (USD 515.6 billion), representing a growth of nearly 20% from the previous year. Additionally, the growing demand for household cleaners, including detergents, dish soaps, and rust remover products, that use citric acid as an ingredient is further driving the market growth in China.
  • Similarly, in Japan, the native tart citrus is one of the country's most essential seasonings after salt and is commonly used as a flavoring agent in Japanese cuisine. With the high demand for healthy products in the country, manufacturers are incorporating naturally sourced citric acid in food items to sell their products as safe, preservative-free, and natural, meeting the increasing demand for healthy foods in the Japanese market.
  • Japan is one of the most affluent and cultured consumer markets in Asia, with a preference for descriptive labeling that provides a better understanding of the ingredients used in the product formulation, making naturally sourced citric acid an ideal choice for food manufacturers in Japan.

Citric Acid Industry Overview

The global citric acid market is highly competitive and fragmented, with key players such as Archer Daniels Midland (ADM), Cargill Incorporated, Jungbunzlauer Company, Cofco Biochemical, and Gadot Biochemical Industries Ltd. These players dominate the market owing to factors such as the continuous launch of new products with high-quality and versatile applications. To gain a competitive advantage, brands are focusing on differentiating their products in terms of taste and high solubility.

Companies are also investing in research and development (R&D) and marketing while expanding their distribution channels to maintain their position in the market. Furthermore, they are adopting competitive strategies by investing in developing new-generation technologies to produce citric acid ingredients, which can help reduce costs and improve the product's sustainability. Overall, the market players' positioning is determined by their ability to innovate and provide high-quality products that cater to the varying demands of the customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Liquid
    • 5.1.2 Anhydrous
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverage
      • 5.2.1.1 Bakery
      • 5.2.1.2 Confectionery
      • 5.2.1.3 Dairy
      • 5.2.1.4 Beverages
      • 5.2.1.5 Other Foods and Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceutical
    • 5.2.3 Personal Care
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Jungbunzlauer Suisse AG
    • 6.3.2 Cargill Incorporated
    • 6.3.3 Merck KGaA
    • 6.3.4 Gadot Biochemical Industries
    • 6.3.5 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.6 Foodchem International Corporation
    • 6.3.7 Cofco Biochemical
    • 6.3.8 Posy Pharmachem Pvt Ltd
    • 6.3.9 Hawkins Pharmaceutical Group
    • 6.3.10 Saudi Bio-Acids Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS