市場調査レポート
商品コード
1190919
食品認証市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Food Certification Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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食品認証市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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食品認証市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR5.9%を記録すると予測されています。
COVID-19危機は、市場に大きな影響を与えました。これは、消費者の間で食品とその品質に関する意識が高まったためです。パンデミックの間、消費者の間で購買行動に変化があっています。消費者は、自分が消費している食品の種類をより重視し、また、適切にラベル付けされた食品を主に好むようになったのです。適切な表示がされた食品と、さまざまな機関から認証を受けた食品会社は、食品の安全性が確保されているため、消費者の嗜好に重要な役割を果たしているのです。この業界の大手であるBureau Veritasは、2021年度の水産系食品の有機的成長を推定しました。パンデミック前と比較して、8.7%の稼働成長率を記録しました。
予測期間中の食品認証市場の成長を促進する主な要因としては、認証食品に対する消費者の意識の高まり、食肉加工品の認証需要の増加、食中毒の流行が挙げられます。
また、世界的に人工物に対する懸念が高まっていることも、市場を大きく牽引しています。
世界スタンダードは、いくつかの方法で開発、採用、識別されています。例えば、それらは市場の成長に寄与し、さらには環境、消費者の健康、労働者の公衆安全の保護に組み込まれています。規格や規制は、プライベート・エクイティ企業の増加とともに重要な役割を果たすようになり、それに伴い、世界規格のパラダイムも徐々に進化しています。ISOが行った調査によると、認証機関(国際認定フォーラムの会員が認定)が発行した有効認証件数を集計するために、ISO14001(環境マネジメント)は8%伸び、基準値の300万件を上回り、新しい品質マネジメントISO9001:2015は公表日から3ヶ月後すぐに4200組織が認証を受けています。このように、規格の世界化は、調査した市場全体を牽引し、また、研修・検査市場も牽引しています。
北米地域では、認証機関がフォローアップと徹底的な監査を通じて、食品やアルコールの生産に携わる企業が適切な食品管理プロセスに従っているかどうかを確認しています。米国農務省(USDA)によると、厳しい規制基準がメーカーに規制遵守を強い、市場を牽引し続けています。食品業界は、新しいFSMA規則によって大きな影響を受け、消費者は食品消費に関してより高い透明性を求めています。これは、食品認証の需要を促進すると予想されます。北米市場は米国がリードしていますが、これは同地域における健康志向の高まりと不純物混入食品の副作用に対する消費者の意識が高いためです。米国への英国製チーズ・乳製品輸入の大手であるSomerdale International社は、初の完全認証、非遺伝子組み換えの英国製チェダーを発売しました。新しい「ウェストミンスター・シャープ」はNSFインターナショナルによって非遺伝子組み換えであることが認定されました。
調査対象市場は成熟市場です。これは、このセグメントに国内外のプレーヤーが存在するためです。この市場の主要なプレーヤーには、Bureau Veritas、Eurofins Scientific、SCS Global Services、GFSI、NSFなどがあります。世界化に伴い、ほとんどの企業がM&Aを積極的に行っており、業界内では大手世界企業がかなりのシェアを占めています。また、M&Aの背後にある戦略により、これらのトップ企業は業界の他の地域プレイヤーに対する優位性を維持することができます。
The food certification market is projected to record a CAGR of 5.9 during the forecast period (2022-2027).
The COVID-19 crisis has significantly affected the market. This was due to the rising consciousness about the food and its quality among the consumers. During the pandemic, there was a change in the buying behavior among the consumers. The consumers were more focused on the types of food they were consuming and were also mostly preferring the food products that were properly labeled. The properly labeled food products and the food companies certified by various agencies play a vital role in the consumer's preferences because of the food safety these products carry. Bureau Veritas, which is one of the major players in this industry, estimated an organic growth in fiscal 2021 in marine-based food products. The company had a growth of 8.7% in operation compared to the pre-pandemic situation.
The major factors that are expected to drive the growth of the food certification market during the forecast period include increasing consumer awareness about certified food products, growing demand for processed meat products certification, and the rising prevalence of foodborne illness.
The rising concerns about artificial products around the world are also driving the market significantly.
Global standards are developed, adopted, and identified in several ways. For instance, they are contributing to market growth and even incorporating the protection of the environment, consumer health, and public safety of workers. The standards and regulations have started playing a vital role with an increase in private equity firms, and in turn, the global standard paradigm is evolving gradually. According to a survey conducted by ISO, in order to compile the number of valid certifications issued by certification bodies (accredited by members of the International Accreditation Forum), ISO 14001 (environmental management) grew by 8%, outpacing the threshold of 3,00,000 certificates, while 4,200 organizations have been certified to the new quality management ISO 9001:2015, immediately after three months from the published date. Thus, the globalization of standards is driving the overall market studied, and also, the training and inspection market.
In the North American region, the certification bodies, via follow-up and thorough audits, make sure that the companies engaged in food and alcohol production follow adequate food management processes. According to the Department of Agriculture of United States (USDA), strict regulatory norms force manufacturers to comply with the regulations and continue to drive the market. The food industry is profoundly impacted by new FSMA rules and consumers demand greater transparency when it comes to food consumption. This is expected to drive the demand for food certification. United States led the North American market, owing to the growing health consciousness and consumer awareness of the side effects of adulterated food products in the region. Somerdale International, the leading importer of British cheeses and dairy products to United States, has launched the first, fully-accredited, and non-GMO British Cheddar. The new "Westminster Sharp" has been accredited as non-GMO by NSF International.
The market studied is a mature market. This is due to the presence of domestic and international players in the segment. Some of the major players in this market are Bureau Veritas, Eurofins Scientific, SCS Global Services, GFSI, and NSF. Most companies are actively involved in mergers and acquisitions, owing to globalization, and the leading global companies have a considerable share within the industry. The strategy behind mergers and acquisitions is also enabling these top players to sustain dominance over other regional players in the industry.