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市場調査レポート
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1197093

ハラール食品・飲料の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Halal Food & Beverage Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 2~3営業日

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ハラール食品・飲料の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ハラール食品・飲料市場は予測期間(2022-2027年)にCAGR6.6%を記録すると予測されています。

世界のハラール食品・飲料市場は、COVID-19のパンデミック時に小さな減少を示しました。赤身肉の消費量が大幅に減少し、ハラールミートにも影響を及ぼしました。しかし、各社は市場の顧客の注目を取り戻すため、新製品の創出に注力しました。例えば、2020年、Bilal Groupは自社ブランド「Cucina」のもと、ハラールミート料理の新ラインを発表しました。この発売により、同社は製品ポートフォリオを拡大し、市場でのリーチを広げることができました。

有機・自然食品および食品・飲料の消費に対する消費者の関心は高まっており、ハラール食品にとって対応すべき強力な隣接市場であることを表しています。ハラール飲料は、スーパーマーケットやハイパーマーケット・チェーンなど、西洋風の食料品店でますます入手しやすくなると予想されます。多くの国で、スーパーマーケットや食品・飲料メーカーは、ハラール飲料の品揃えを充実させることで、イスラム教徒の消費者に働きかけを始めています。

イスラム教徒と非イスラム教徒の両方からの需要が高まっているため、市場は予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。これは主に、不純物やアルコール、血液を含まないなど、ハラール製品の衛生面での利点が理由です。さらに、この認証は品質と味のレベルの両方を提供し、それによってマーケットプレースで優位に立つことができるため、企業はハラールベースの調理に準拠するようになってきています。

ハラール食品・飲料の市場動向

イスラム教徒の海外移住者数の増加

世界のイスラム教徒人口は増加しており、ハラール認証を受けた食品への需要も高まっています。世界中のイスラム圏からの食品への支出は過去2、3年で大幅な伸びを記録し、ハラール食品・飲料製品市場を強く加速させています。ハラール食品・飲料の分野は近年、世界的に拡大しています。近年、イスラム教徒の駐在員が増加し、世界各地のハラール食品・飲料の需要が分散しています。世界人口レビューによると、2021年にインドネシアは最も高いイスラム教徒の人口に仕えています。さらに、ほとんどのイスラム教徒は、品質保証のニーズの高まりに対応するために、ハラール認証を要求しています。また、世界中の多国籍食品メーカーがハラール認証を取得し続けており、ハリボー・キャンディーからネスレ、サウジアラビアのサボラ・グループまで、この分野がより広く実行可能であることを示しています。これは、ハリボテキャンディ、ネスレ、サウジアラビアのSavolaグループなど、この分野が広く普及していることを示しています。このことは、企業が関係者の信頼を獲得し、さらなる市場の成長につながるものです。

中東地域が最大市場として浮上

中東地域は、イスラム教徒が多いため、ハラール製品の需要が最も高い地域です。中東ではイスラム教が最大の宗教であり、イスラム教徒はシャリア法(イスラム社会が守る規則)に基づき、ハラールミートを好みます。国際ハラール認定フォーラム(IHAF)によると、クウェートは世界でイスラム経済スコアが高い上位10カ国のうちの1つです。また、同フォーラムによると、クウェート科学研究所で行われている研究の約60%がハラールとその特典に関連するものであるとのことです。これにより、同地域におけるハラール食品・飲料の需要がさらに高まっています。同時に、この地域の政府規制は、ほとんどの製品でハラール認証の要件を増やしており、市場を開拓するために、企業はこれを満たすことを余儀なくされています。例えば、2021年にサウジアラビア食品医薬品局(SFDA)は、輸入肉類および肉類ベースの製品から、ハラール認証の必須有無をすべての輸入菓子類、長期保存可能な製品、冷凍・冷蔵製品、牛乳・乳製品、油脂類に拡大しました。

ハラール食品・飲料市場の競合他社分析

世界のハラール食品・飲料市場は競争が激しく、複数のプレイヤーが主要なシェアを獲得しようと競い合っています。ネスレSA、アル・イスラミ・フーズ、BRF SA、アメリカン・フーズ・グループLLCなど、市場の主要プレイヤーは、消費者のブランドロイヤリティに支えられた広い地域的プレゼンスを有しており、これらの企業は競合他社より優位に立っています。大手メーカーは市場で事業を展開し、消費者のニーズに応えるため、さまざまな製品分野で存在感の拡大やさまざまなフレーバーの開発に注力しています。さらに、消費者の間でブランドの認知度は、市場での競争優位性を与えます。また、これらの企業は消費者の信頼を得るために、ハラール認証の存在について明確に言及しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハラールフード
    • ハラール飲料
    • ハラールサプリメント
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • インドネシア
      • マレーシア
      • シンガポール
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • オマーン
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • JBS SA
    • BRF SA
    • Ferrero International SA
    • Midamar Corporation
    • Crescent Foods Inc.
    • VegaVites
    • American Halal Company Inc.
    • American Foods Group LLC
    • Al Islami Foods

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 55421

The halal food and beverage market is projected to record a CAGR of 6.6% during the forecast period (2022-2027).

The global halal food & beverage market witnessed a small decline during the COVID-19 pandemic. The consumption of red meat declined substantially, which had an impact on halal meat as well. But the companies focused on the creation of new products to regain customer attention in the market. For instance, in 2020, Bilal Group introduced a new line of halal meat dishes under its brand, Cucina. This launch helped the company to expand its product portfolio and widen its reach in the market.

There is rising interest among consumers in consuming organic and natural food and beverage products, representing a strong adjacent market for halal food products to address. Halal beverages are expected to be increasingly available in western-style grocery stores, including supermarkets and hypermarket chains. In many countries, supermarkets and food producers have started reaching out to Muslim consumers by offering a wider selection of halal beverage products.

The market is projected to witness immense growth in the forecast period, owing to rising demand from both Muslim and Non-Muslim consumers. This is mainly due to the hygiene-related benefits of halal products, like being free from impurities, alcohol, and blood. Moreover, companies are increasingly complying with halal-based preparation as this certification provides both quality and taste level, thereby providing an edge in the marketplace.

Halal Food & Beverage Market Trends

Increasing Muslim Expatriate Population

The global Muslim population is increasing, and so is the demand for food products that are halal certified. The expenditure on food products from Muslim countries across the globe has registered substantial growth in the past couple of years, strongly accelerating the halal food and beverage products market. The halal food and beverage sector has grown globally in recent years. The number of Muslim expatriates has increased in recent years, which have led to a distributed demand for halal food and beverage from different parts of the world. According to the world population review, Indonesia catered to the highest Muslim population in 2021. Additionally, most Muslims demand halal certification to meet the increased need for quality assurance. Also, multinational food producers across the world continue to get the halal certification, indicating the sector's broader viability, from Haribo candy to Nestle, to Saudi Arabia's Savola Group. This helps the companies gain the concerned population's trust, leading to further market growth.

Middle-East Region Emerges as the Largest Market

The Middle-East region has the highest demand for halal products because of the larger Islamic population in the region altogether. Islam is the largest religion in Middle Eastern, and the Muslims prefer halal meat due to their Sharia law (rules and regulations followed by the Muslim community). According to the International Halal Accreditation Forum (IHAF), Kuwait is one of the top 10 countries which have a high Islamic Economy Score across the globe. Additionally, according to the forum, around 60% of the research conducted in the Kuwait Institute for Scientific Research caters to halal and its benefits. This further increases the demand for halal food and beverage in the region. Alongside, the government regulations in the region are increasing the requirement for halal certification in most of the products, which compels the companies to fulfill this in order to tap the market. For instance, in 2021, Saudi Arabia Food and Drug Authority (SFDA) extended the mandatory presence of halal certification from imported meat and meat-based products to all imported confectionery, long-shelf life products, frozen and chilled products, milk and dairy products, and fats and oils.

Halal Food & Beverage Market Competitor Analysis

The global halal food and beverage market is highly competitive, with several players competing to get a major share in the market. The leading players like Nestle SA, Al Islami Foods, BRF SA, and American Foods Group, LLC, among others in the market, have a wide geographic presence supported by brand loyalty among the consumers, which gives these companies an upper edge among their competitors. The major manufacturers are operating in the market, focusing on expanding their presence and developing various flavors in various product segments to cater to consumers' needs. Moreover, brand awareness among the consumers gives them a competitive advantage in the market. Alongside, these companies clearly mention halal certification's presence to gain consumers' trust.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Halal Food
    • 5.1.2 Halal Beverages
    • 5.1.3 Halal Supplements
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Indonesia
      • 5.3.3.6 Malaysia
      • 5.3.3.7 Singapore
      • 5.3.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Egypt
      • 5.3.5.3 Saudi Arabia
      • 5.3.5.4 United Arab Emirates
      • 5.3.5.5 Oman
      • 5.3.5.6 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Nestle SA
    • 6.4.2 JBS SA
    • 6.4.3 BRF SA
    • 6.4.4 Ferrero International SA
    • 6.4.5 Midamar Corporation
    • 6.4.6 Crescent Foods Inc.
    • 6.4.7 VegaVites
    • 6.4.8 American Halal Company Inc.
    • 6.4.9 American Foods Group LLC
    • 6.4.10 Al Islami Foods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET