市場調査レポート
商品コード
1197093
ハラール食品・飲料の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Halal Food & Beverage Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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ハラール食品・飲料の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
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ハラール食品・飲料市場は予測期間(2022-2027年)にCAGR6.6%を記録すると予測されています。
世界のハラール食品・飲料市場は、COVID-19のパンデミック時に小さな減少を示しました。赤身肉の消費量が大幅に減少し、ハラールミートにも影響を及ぼしました。しかし、各社は市場の顧客の注目を取り戻すため、新製品の創出に注力しました。例えば、2020年、Bilal Groupは自社ブランド「Cucina」のもと、ハラールミート料理の新ラインを発表しました。この発売により、同社は製品ポートフォリオを拡大し、市場でのリーチを広げることができました。
有機・自然食品および食品・飲料の消費に対する消費者の関心は高まっており、ハラール食品にとって対応すべき強力な隣接市場であることを表しています。ハラール飲料は、スーパーマーケットやハイパーマーケット・チェーンなど、西洋風の食料品店でますます入手しやすくなると予想されます。多くの国で、スーパーマーケットや食品・飲料メーカーは、ハラール飲料の品揃えを充実させることで、イスラム教徒の消費者に働きかけを始めています。
イスラム教徒と非イスラム教徒の両方からの需要が高まっているため、市場は予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。これは主に、不純物やアルコール、血液を含まないなど、ハラール製品の衛生面での利点が理由です。さらに、この認証は品質と味のレベルの両方を提供し、それによってマーケットプレースで優位に立つことができるため、企業はハラールベースの調理に準拠するようになってきています。
世界のイスラム教徒人口は増加しており、ハラール認証を受けた食品への需要も高まっています。世界中のイスラム圏からの食品への支出は過去2、3年で大幅な伸びを記録し、ハラール食品・飲料製品市場を強く加速させています。ハラール食品・飲料の分野は近年、世界的に拡大しています。近年、イスラム教徒の駐在員が増加し、世界各地のハラール食品・飲料の需要が分散しています。世界人口レビューによると、2021年にインドネシアは最も高いイスラム教徒の人口に仕えています。さらに、ほとんどのイスラム教徒は、品質保証のニーズの高まりに対応するために、ハラール認証を要求しています。また、世界中の多国籍食品メーカーがハラール認証を取得し続けており、ハリボー・キャンディーからネスレ、サウジアラビアのサボラ・グループまで、この分野がより広く実行可能であることを示しています。これは、ハリボテキャンディ、ネスレ、サウジアラビアのSavolaグループなど、この分野が広く普及していることを示しています。このことは、企業が関係者の信頼を獲得し、さらなる市場の成長につながるものです。
中東地域は、イスラム教徒が多いため、ハラール製品の需要が最も高い地域です。中東ではイスラム教が最大の宗教であり、イスラム教徒はシャリア法(イスラム社会が守る規則)に基づき、ハラールミートを好みます。国際ハラール認定フォーラム(IHAF)によると、クウェートは世界でイスラム経済スコアが高い上位10カ国のうちの1つです。また、同フォーラムによると、クウェート科学研究所で行われている研究の約60%がハラールとその特典に関連するものであるとのことです。これにより、同地域におけるハラール食品・飲料の需要がさらに高まっています。同時に、この地域の政府規制は、ほとんどの製品でハラール認証の要件を増やしており、市場を開拓するために、企業はこれを満たすことを余儀なくされています。例えば、2021年にサウジアラビア食品医薬品局(SFDA)は、輸入肉類および肉類ベースの製品から、ハラール認証の必須有無をすべての輸入菓子類、長期保存可能な製品、冷凍・冷蔵製品、牛乳・乳製品、油脂類に拡大しました。
世界のハラール食品・飲料市場は競争が激しく、複数のプレイヤーが主要なシェアを獲得しようと競い合っています。ネスレSA、アル・イスラミ・フーズ、BRF SA、アメリカン・フーズ・グループLLCなど、市場の主要プレイヤーは、消費者のブランドロイヤリティに支えられた広い地域的プレゼンスを有しており、これらの企業は競合他社より優位に立っています。大手メーカーは市場で事業を展開し、消費者のニーズに応えるため、さまざまな製品分野で存在感の拡大やさまざまなフレーバーの開発に注力しています。さらに、消費者の間でブランドの認知度は、市場での競争優位性を与えます。また、これらの企業は消費者の信頼を得るために、ハラール認証の存在について明確に言及しています。
The halal food and beverage market is projected to record a CAGR of 6.6% during the forecast period (2022-2027).
The global halal food & beverage market witnessed a small decline during the COVID-19 pandemic. The consumption of red meat declined substantially, which had an impact on halal meat as well. But the companies focused on the creation of new products to regain customer attention in the market. For instance, in 2020, Bilal Group introduced a new line of halal meat dishes under its brand, Cucina. This launch helped the company to expand its product portfolio and widen its reach in the market.
There is rising interest among consumers in consuming organic and natural food and beverage products, representing a strong adjacent market for halal food products to address. Halal beverages are expected to be increasingly available in western-style grocery stores, including supermarkets and hypermarket chains. In many countries, supermarkets and food producers have started reaching out to Muslim consumers by offering a wider selection of halal beverage products.
The market is projected to witness immense growth in the forecast period, owing to rising demand from both Muslim and Non-Muslim consumers. This is mainly due to the hygiene-related benefits of halal products, like being free from impurities, alcohol, and blood. Moreover, companies are increasingly complying with halal-based preparation as this certification provides both quality and taste level, thereby providing an edge in the marketplace.
The global Muslim population is increasing, and so is the demand for food products that are halal certified. The expenditure on food products from Muslim countries across the globe has registered substantial growth in the past couple of years, strongly accelerating the halal food and beverage products market. The halal food and beverage sector has grown globally in recent years. The number of Muslim expatriates has increased in recent years, which have led to a distributed demand for halal food and beverage from different parts of the world. According to the world population review, Indonesia catered to the highest Muslim population in 2021. Additionally, most Muslims demand halal certification to meet the increased need for quality assurance. Also, multinational food producers across the world continue to get the halal certification, indicating the sector's broader viability, from Haribo candy to Nestle, to Saudi Arabia's Savola Group. This helps the companies gain the concerned population's trust, leading to further market growth.
The Middle-East region has the highest demand for halal products because of the larger Islamic population in the region altogether. Islam is the largest religion in Middle Eastern, and the Muslims prefer halal meat due to their Sharia law (rules and regulations followed by the Muslim community). According to the International Halal Accreditation Forum (IHAF), Kuwait is one of the top 10 countries which have a high Islamic Economy Score across the globe. Additionally, according to the forum, around 60% of the research conducted in the Kuwait Institute for Scientific Research caters to halal and its benefits. This further increases the demand for halal food and beverage in the region. Alongside, the government regulations in the region are increasing the requirement for halal certification in most of the products, which compels the companies to fulfill this in order to tap the market. For instance, in 2021, Saudi Arabia Food and Drug Authority (SFDA) extended the mandatory presence of halal certification from imported meat and meat-based products to all imported confectionery, long-shelf life products, frozen and chilled products, milk and dairy products, and fats and oils.
The global halal food and beverage market is highly competitive, with several players competing to get a major share in the market. The leading players like Nestle SA, Al Islami Foods, BRF SA, and American Foods Group, LLC, among others in the market, have a wide geographic presence supported by brand loyalty among the consumers, which gives these companies an upper edge among their competitors. The major manufacturers are operating in the market, focusing on expanding their presence and developing various flavors in various product segments to cater to consumers' needs. Moreover, brand awareness among the consumers gives them a competitive advantage in the market. Alongside, these companies clearly mention halal certification's presence to gain consumers' trust.