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市場調査レポート
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1198808

ホワイトバイオテクノロジー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

White Biotech Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 167 Pages | 納期: 2~3営業日

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ホワイトバイオテクノロジー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ホワイトバイオテクノロジー市場は、予測期間(2022-2027)中に15.14%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、製薬業界の革新という点でホワイトバイオテクノロジー市場に大きな影響を与え、このカテゴリの有益な市場成長を示しています。グリーンケミカルに対する消費者の需要の高まりは、主に北米や欧州などの先進地域で、多数の再生可能な製品に対して高い価格やグリーンプレミアムを支払うことを望んでおり、これはメーカーが従来の化学製造の代わりにホワイトバイオテクノロジー工程を採用することを後押しすると予想されます。自動車や消費財を含む様々な消費者産業から、持続可能性目標を達成するためのニーズが高まっており、予測期間中の技術需要を促進すると予想されています。

産業用バイオテクノロジーまたはホワイトバイオテクノロジーは、汚染防止、資源保全、コスト削減のための最も有望なアプローチの1つです。これはしばしばバイオテクノロジーの第3の波と呼ばれています。ホワイトバイオテクノロジーを利用することで、二酸化炭素の排出量を50%、エネルギーの消費量を20%、水の消費量を75%も削減することができます。

ホワイトバイオテクノロジーの市場動向

環境負荷の低い製品への消費者需要の高まり

消費者は、環境に配慮した上で購買の意思決定を行うようになってきています。このような購買パターンは、小売業者やメーカーに対して、品質や価格以外の要素も重要であることを示唆しており、それゆえバイオベース製品や持続可能な製品に対する需要を高めています。バイオベース製品は、限られた化石資源を節約し、温室効果ガスの排出を削減し、高い生分解性と完全な複合性を提供する可能性を持っています。特に欧米の消費者行動は、グリーン製品の品質にますます影響を受けるようになっており、最近の調査では、消費者はより持続可能な製品に対してプレミアムを支払う意思があることが分かっています。このように、環境意識の高まりとともに、バイオベース製品を含むクリーンでグリーンな製造工程による製品への需要が高まることが予想されます。デュポン・グリーンリビングが調査を行いました。この調査では、63%以上の消費者がグリーン製品についてよく知っていると言われており、そのうち85%は環境に良いという確信を持っていることが分かりました。これらの消費者は、バイオベース原料が製品を環境に優しいものにするだけでなく、長期的な採用にとって重要な、より優れた性能を提供するものであると考えています。

ホワイトバイオテクノロジー市場で急成長しているのはアジア太平洋地域

中国のバイオテクノロジー産業は過去10年間に急成長し、医療技術と生物製剤がその中心となっています。この成長は、市場におけるバイオテクノロジー的に改変された食品成分によってエスカレートしています。したがって、プレーヤーは戦略的に現地企業に投資しています。例えば、2021年にBASFベンチャーキャピタル(BVC)は、中国の杭州にある産業用合成バイオテクノロジー企業であるBota Biosciences Ltd(Bota Bio)に投資し、次世代バイオテクノロジープラットフォームを開発して、甘味料、ビタミン、パーソナルケア、または作物保護製品など、幅広い産業用途の高値製品の持続的かつ経済的生産を可能にしています。上記の産業用途に加え、ホワイトバイオテクノロジーは、栄養価の高い食品・飲料への消費者志向の高まりから、日本の機能性食品・飲料分野でも大きな可能性を秘めています。このように、バイオケミカルと工業用酵素は、日本の食品・飲料の分野で大きなチャンスをもたらしています。

ホワイトバイオテクノロジー市場の競合他社分析

ホワイトバイオ市場は競争が激しく、地域および世界のプレーヤーが強い存在感を示しています。需要の大部分は、持続可能性と効率的な生産性に対する消費者の意識によってもたらされています。そのため、市場で活動するプレイヤーは、人口動態に応じたポジショニングを試みています。Corbion、ADM、DuPontのようないくつかの著名なプレーヤーは、市場のための新しい製剤をターゲットとし、市場で様々な未踏の微生物をエンジニアリングすることにより、新しい革新的な製品の開発に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • バイオ燃料
    • バイオマテリアル
    • バイオ化学品
    • 工業用酵素
  • 用途別
    • 化学品
    • 医薬品
    • 飲食品分野
    • 飼料
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • EUCODIS Bioscience GmbH
    • DuPont
    • Koninklijke DSM NV
    • BASF SE
    • Evonik Industries AG
    • Lonza Group Ltd
    • Laurus Labs
    • Corbion NV
    • Novozymes
    • Archer Daniels Midland Company

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 46229

The white biotech market is projected to register a CAGR of 15.14% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 pandemic significantly impacted the white biotechnology market in terms of innovation in the pharmaceutical industry, which indicates a profitable market growth in the category. The rising consumer demand for green chemicals, majorly in developed regions like North America and Europe, is willing to pay a higher price or a green premium for numerous renewable products, which is expected to push manufacturers to employ white biotechnology processes instead of traditional chemical manufacturing. The rising need from various consumer industries, including automotive and consumer goods, to meet the sustainability targets is expected to fuel technology demand over the forecast period.

Industrial biotechnology or white biotechnology is one of the most promising approaches to pollution prevention, resource conservation, and cost reduction. It is often referred to as the third wave in biotechnology. The use of white biotechnology can reduce carbon dioxide emissions by as much as 50%, energy consumption by 20%, and water consumption by 75%.

White Biotech Market Trends

Increasing Consumer Demand for Products with Low Environmental Impacts

Consumers are increasingly making purchasing decisions based on environmental considerations. Such buying patterns also signal retailers and manufacturers that factors in addition to quality and price are important, hence boosting the demand for bio-based or sustainable products. Bio-based products have the potential to save on limited fossil resources, reduce greenhouse gas emissions, and offer high bio-degradability and full composability. Consumer behavior, especially in Europe and North America, is increasingly affected by green product qualities, and recent research shows consumers' willingness to pay a premium for more sustainable products. Thus, as environmental awareness grows, the demand for products from clean, green manufacturing processes, including bio-based products, is likely to grow. DuPont Green Living conducted a survey; in the survey, more than 63% of consumers are said to be familiar with green products, and of those, 85% have confidence that they are better for the environment. These consumers believe bio-based ingredients make not only a product green but also provide a better performance, which is critical to long-term adoption.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Region in the White Biotech Market

China's biotech industry has grown rapidly over the past decade, and it is dominated by medical technologies and biologics. The growth is escalated by the biotechnologically altered food ingredients in the market. Thus, players are strategically investing in local companies. For instance, in 2021, BASF Venture Capital (BVC) invested in Bota Biosciences Ltd (Bota Bio), an industrial synthetic biotech company located in Hangzhou, China, which develops next-generation biotechnology platforms, enabling sustainable and economical production of high-value products for a broad array of industrial applications, like sweeteners, vitamins, personal care, or crop protection products. In addition to the above-mentioned industrial applications, white biotech has paved great opportunity in Japan's functional food and beverage segment due to the increased consumer inclinational toward food and beverage with high nutritional claims. Thus, biochemicals and industrial enzymes are paving great opportunities in the country's food and beverage domain.

White Biotech Market Competitor Analysis

The white biotech market is highly competitive, with a strong presence of regional and global players. The demand is mostly driven by consumer awareness of sustainability and efficient productivity. Thus, the players operating in the market are trying to position themselves according to the demographic group. Some prominent players, like Corbion, ADM, and DuPont, have been focusing on developing new and innovative products by targeting the new formulation for the market and engineering the various unexplored microorganisms in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Biofuels
    • 5.1.2 Biomaterials
    • 5.1.3 Biochemicals
    • 5.1.4 Industrial Enzymes
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Chemicals
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Food and Beverages
    • 5.2.4 Feed
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 EUCODIS Bioscience GmbH
    • 6.4.2 DuPont
    • 6.4.3 Koninklijke DSM NV
    • 6.4.4 BASF SE
    • 6.4.5 Evonik Industries AG
    • 6.4.6 Lonza Group Ltd
    • 6.4.7 Laurus Labs
    • 6.4.8 Corbion NV
    • 6.4.9 Novozymes
    • 6.4.10 Archer Daniels Midland Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET