表紙:滅菌包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
市場調査レポート
商品コード
548512

滅菌包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Sterilized Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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滅菌包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

滅菌包装市場は、2020年に337億4000万米ドルとなり、2026年には予測期間(2021年~2026年)にCAGR5.01%で459億3000万米ドルに達すると予測されています。包装は、製品を損傷や汚染から守り、保存するために重要な役割を担っています。重要な製品の中には、製品を保護するだけでなく、包装溶液や空気との反応を避けるために滅菌包装を必要とするものもあります。

主な特徴

  • 医療機器製造業、飲食品、医薬品、その他の業界では、無菌・消毒済みパッケージを選ぶようになっています。これは、非滅菌器具の使用によるウイルス感染症の発生率が上昇していることが原因です。このような感染症に対する意識が高まり、滅菌包装の需要も高まっています。
  • 滅菌処理は、重要な装置や機器の無菌包装で保存期間を向上させます。より長い保存期間に対する需要は、市場の成長を促進しています。
  • 技術的進歩の増加と、政府の厳しい規制が相まって、市場の成長を後押ししています。一方、世界のヘルスケアコストの増加により、消費者はより安価な製品を求めるようになっています。そのため、市場の成長が抑制されています。

主な市場動向

滅菌食品包装が大幅な成長を遂げる

  • 食品業界では、包装された食品の品質と味を長期間維持するために、包装が重要な役割を果たしています。世界の消費者の生活水準の向上に伴い、包装食品の需要はここ数年で急速に高まっています。
  • 世界では、人口の10%近くが汚染された食品を食べた後に病気になっています。また、子供の病気の40%は食中毒です。FDAは、食品消費の安全性を向上させるために、無菌包装食品の使用を提案しています。
  • FSSAIによると、パッケージ食品の販売量は、2012年から2016年のスパンで48%以上急増しました。パッケージ食品の需要増と無菌包装の使用に対する意識が、市場成長の原動力となっています。

アジア太平洋地域が最速の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、無菌包装市場の積極的な成長を遂げており、予測期間中、著しい成長を示すと推測されます。この地域の消費者の可処分所得は大幅に増加しており、この地域の人々の生活水準が向上しています。
  • インドと中国では、都市部の人口がそれぞれ33%と51%と増加しており、質の高い医療に対する需要が高まっています。インドと中国は、合わせて2018年に、アジア太平洋のシェア全体の70%以上に貢献しました。
  • 医療機器製造業、診断センター、病院は、ウイルス感染の増加や様々な厳しい規制により、医療機器の無菌・消毒包装に一層力を入れるようになっています。
  • ISROは今後10年間に7つのメガミッションを実施する予定です。例えば、2019年7月には2回目の月探査が開始され、次の火星や金星のミッションも含まれています。これらの動向は、宇宙船や宇宙ミッションにおける滅菌包装の必要性を高めると予想されます。

競合情勢について

滅菌包装ソリューションを提供する複数のプレイヤーが存在することで、市場の競争は激化しています。そのため、多くの企業が拡大戦略を展開しており、市場は適度に細分化されています。

  • 2019年3月-Amcor Limitedは、ライバルのBemis Company Inc.の買収を計画しました。Amcorは、この2つの市場リーダーを統合することで、株主、顧客、従業員、環境に対してより強力な価値提案を行うことを目的としています。
  • 2018年6月-Tekni-PlexはOracle Packagingのヘルスケア、パフォーマンスリッドストック、インダクションシール、スペシャリティラミネーション事業を買収しました。ヘルスケアパッケージングポートフォリオには、パウチストックと滅菌可能なバリアラミネートが含まれます。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ヘルスケア産業からの需要拡大
  • 市場抑制要因
    • 世界のヘルスケアコストの増加
  • バリューチェーン分析
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • クラムシェル
    • パウチ
    • ボトル
    • ブリスターおよびアンプル
    • バイアル
    • その他の製品
  • 素材別
    • プラスチック
    • ガラス
    • 金属
  • 滅菌方法別
    • 化学的方法
    • 放射線
    • 高温・高圧
  • エンドユーザー産業別
    • 医療・外科
    • 飲食品
    • 製薬・バイオ
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Baxter International Limited
    • E.I. du Pont de Nemours and Company
    • Placon Corporation Inc.
    • Wipak Group
    • Tekni-Plex Inc.
    • AptarGroup Inc.
    • West Pharmaceutical Services Inc.
    • Gerresheimer AG
    • Schott AG
    • Steripack USA Limited LLC

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 50818

The sterilized packaging market was valued at USD 33.74 billion in 2020 and is expected to reach USD 45.93 billion by 2026, at a CAGR of 5.01% over the forecast period (2021 - 2026). Packaging plays a vital role to preserve and protect a product from any damage or contamination. Some critical products require sterilized packaging to not only protect the product but also avoid reaction with packaging solutions and air.

Key Highlights

  • Medical devices manufacturing industries, food and beverage, pharmaceuticals, and other industries are now opting for sterile and disinfect packaging. This is a result of the rising incidence of viral infections due to the use of non-sterile instruments. The awareness about such infections is increasing and so is the demand for sterilized packaging.
  • The sterilization process improves shelf life with aseptic packaging of critical devices and equipment. Demand for longer shelf life is driving market growth.
  • The increasing technological advancements, coupled with the stringent government regulations, have buoyed the growth of the market. On the other hand, due to increasing global healthcare cost, consumers are demanding cheaper products. Hence, restricting the growth of the market.

Key Market Trends

Sterilized Food Packaging to Witness Significant Growth

  • Packaging plays a critical role in the food industry in terms of maintaining the quality and taste of the packaged food for a longer time. With the improvement in the standard of living of the consumers globally, demand for packaged food has shown rapid surge over the years.
  • Globally, almost 10% of the population falls ill after eating contaminated food. Additionally, 40% of diseases in children are foodborne diseases. FDA has suggested the use of sterile packaged food to improve the safety in food consumption.
  • According to the FSSAI, the sales volume of packaged food products surged by over 48% in the span of 2012 to 2016. With the increase in demand for packaged food and awareness for the use of aseptic and sterile packaging is driving the market growth.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • Asia-Pacific has experienced positive growth in the sterilized packaging market and is estimated to witness significant growth, over the forecast period. The disposable income of consumers in the region has witnessed significant growth, which increased the standard of living of people in the region.
  • The growing urban population in India and China with 33% and 51%, respectively, is increasing the demand for quality medical treatments. India and China, together contributed over 70% of the total share of Asia-Pacific share, in 2018.
  • Medical devices manufacturing industries, diagnostic centers, and hospitals are now concentrating more on the sterile and disinfect packaging of medical devices, due to the rise in viral infections and various stringent regulations.
  • ISRO plans to conduct seven mega missions in the next 10 years. For instance, the second moon mission will be launched in July 2019 and the next missions for Mars and Venus are also included. These trends will boost the need for sterilized packaging in spacecraft and space missions.

Competitive Landscape

The availability of several players providing sterilized packaging solutions has intensified the competition in the market. Therefore, the market is moderately fragmented with many companies developing expansion strategies.

  • Mar 2019 - Amcor Limited planned to acquire its rival Bemis Company Inc. By combining these two market leaders, Amcor aims to create a stronger value proposition for shareholders, customers, employees, and the environment.
  • June 2018- Tekni-Plex acquired Oracle Packaging's healthcare, performance lidstock, induction seal and speciality lamination businesses. The healthcare packaging portfolio includes pouchstock and sterilizable barrier laminates.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand from the Healthcare Industry
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increase in Global Healthcare Cost
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Clamshells
    • 5.1.2 Pouches
    • 5.1.3 Bottles
    • 5.1.4 Blisters and Ampoules
    • 5.1.5 Vials
    • 5.1.6 Others Products
  • 5.2 By Material
    • 5.2.1 Plastic
    • 5.2.2 Glass
    • 5.2.3 Metal
  • 5.3 By Sterilization Method
    • 5.3.1 Chemical
    • 5.3.2 Radiation
    • 5.3.3 High Temperature/Pressure
  • 5.4 By End-user Industry
    • 5.4.1 Medical And Surgical
    • 5.4.2 Food and Beverage
    • 5.4.3 Pharmaceutical and Biological
    • 5.4.4 Other End-user Industries
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 United Kingdom
      • 5.5.2.2 Germany
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Spain
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
      • 5.5.4.1 Mexico
      • 5.5.4.2 Brazil
      • 5.5.4.3 Rest of Latin America
    • 5.5.5 Middle-East & Africa
      • 5.5.5.1 South Africa
      • 5.5.5.2 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor PLC
    • 6.1.2 Baxter International Limited
    • 6.1.3 E.I. du Pont de Nemours and Company
    • 6.1.4 Placon Corporation Inc.
    • 6.1.5 Wipak Group
    • 6.1.6 Tekni-Plex Inc.
    • 6.1.7 AptarGroup Inc.
    • 6.1.8 West Pharmaceutical Services Inc.
    • 6.1.9 Gerresheimer AG
    • 6.1.10 Schott AG
    • 6.1.11 Steripack USA Limited LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS