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市場調査レポート
商品コード
1432421

イベント管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Event Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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イベント管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

イベント管理ソフトウェア市場規模は、2024年に130億1,000万米ドルと推定され、2029年までに211億8,000万米ドルに達し、予測期間(2024年~2029年)中に10.24%のCAGRで成長します。

イベント管理ソフトウェア-マーケット

市場の成長に影響を与える主な要因は、過去10年間でスポーツ、ゲーム、エンターテイメントイベントが大幅に増加したことと、履歴データとリアルタイムデータに基づいてイベントを最初から最後まで効率化できるソフトウェアの普及が広く行われたことです。

主なハイライト

  • イベント管理ソフトウェアは、大規模なプランナーと小規模なプランナーの両方にとって標準となっています。ここ数年、プロやフリーランスのオーガナイザーが増加し、アプリケーションベースの需要が高まっています。イベント管理ソフトウェアソリューションは、一年を通して開催される複数のイベントやショーを処理するサードパーティのプランナーにとって非常に有益です。
  • 人々のライフスタイルの多様化に伴い、イベント開催にもイノベーションが求められています。その結果、企業やコンソーシアムは、ブランドイメージを高めるために魅力的な目的地でテーマに基づいた会議やイベントを開催することに注力し始めています。さらに、マーケティング目的で中小企業が企画したものであっても、意識向上のための集会、社会奉仕活動、募金イベントなどのソーシャルイベントの組織が増加しており、イベント管理ソフトウェアの需要が高まっています。
  • 需要の増大を考慮して、主要な市場企業は市場を維持し、自社製品の機能を向上させるための新しいソリューションを考案しています。たとえば、2022年 4月、Cvent CONNECTは、同社の顧客カンファレンスを開始するために新しいCventベンダーマーケットプレースを立ち上げました。業界をリードするCventのオンライン会場調達プラットフォームであるCvent Supplier Network(CSN)に直接統合されたベンダーマーケットプレースは、対面サービスや仮想およびハイブリッドイベントを提供する承認されたベンダーとサプライヤーの信頼できるネットワークへのアクセスをユーザーに提供します。
  • さらに、イベントが優れたマーケティングチャネルであることが判明しているため、ベンダーやマーケティング会社はイベント主催者とのコラボレーションをますます求めています。実際、Social Tablesによると、最近のイベントマーケティング調査では、回答者の52%が、イベントマーケティングが他のマーケティングチャネルよりも大きなビジネス価値をもたらしたと述べています。このような統計は新規企業の市場参入をさらに促進し、企業がさまざまなビジネス目標を達成するために使用できる実用的な洞察を得るのに役立つため、モバイルベースのイベント管理ソフトウェアソリューションの需要が高まります。
  • ただし、イベント管理ソフトウェアに関連する価格の高騰は、市場の成長を妨げる主な要因の1つです。さらに、特に発展途上地域おける消費者の意識の低下も、調査対象市場の成長に課題。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の世界中での発生は、さまざまな国の何百万人もの人々や企業に影響を及ぼし、調査対象市場の成長に顕著な影響を及ぼしました。ウイルスの蔓延を抑えるために取られた封じ込め措置により、多くの評判が高く認知されたスポーツイベントが延期または中止され、調査対象の市場に減速をもたらしました。しかし、パンデミックの影響が軽減され、経済活動が勢いを増し始めていることから、ポストコロナ期間は調査対象市場の成長に有利に働くと予想されます。

イベント管理ソフトウェア市場動向

メディアおよびエンターテインメント部門は大幅な成長が見込まれる

  • サードパーティプランナーは年間を通じて複数のコンサートやショーを計画しているため、イベント管理ソフトウェアは社内のプランナーに比べてサードパーティのプランナーにとって非常に有益となっています。人気のあるイベントやフェスティバルとしては、クラシックイースト、サンパウロトリップ、アウトサイドランドミュージックアンドアートフェスティバルなどがあり、毎年数百万米ドルの収益を上げています。
  • このように莫大な収益が関与するため、教育や産業など他のいくつかのセクターが主催するイベントとは異なり、メディアやエンターテイメントのイベントは計画が最も複雑なイベントの1つとなります。さらに、イベントの開催プロセスにおけるダウンタイムは、イベントの評判に重大な影響を及ぼします。多くの場合、メディアやエンターテイメントのイベントは慈善目的で主催されました。したがって、計画プロセスやソフトウェアに逸脱があると、主催者の評判が傷つく可能性があります。
  • ほとんどのメディアおよびエンターテイメントイベントは高収益の動きと結びついているため、分析ツールとイベント管理ソフトウェアはイベント主催者にとって非常に有益です。この分野のイベント計画のほとんどはサードパーティのプランナーに委託されているため、現在の市場シナリオでは、このような追加機能が多くのイベント管理ソフトウェア製品の重要なセールスポイントとなっています。
  • 市場の主要企業は、イベントや会議でビデオソリューションを提供するベンダーと提携しています。たとえば、2022年 7月、大手イベント管理会社であるASM Globalは、ライブエンターテインメント業界初の予約、飲食、販売、イベント管理の完全統合プラットフォームを提供するための複数年にわたる戦略的青写真のため、クラウドソフトウェアプロバイダーのInforとのパートナーシップを発表しました。同社はこれを展示会やコンベンション、その他の企業イベントでも使用する予定です。
  • 市場関係者は、文化イベントの需要の高まりを受けて、芸術文化団体を支援するベンダーとの連携にも注力しています。さらに、世界中で開催される公開イベントの数が増えていることも、調査対象市場の成長に好ましい見通しを生み出しています。たとえば、Live Nationが推進するコンサートやフェスティバルの数は、2017年の29,592回から2022年には43,644回に増加しました。

北米地域が大きなシェアを握る

  • 北米地域セグメントは、教育機関の運動会、マラソン、映画祭、その他の民間イベントでのイベント管理ソフトウェアの採用が増加しているため、予測期間中に大きな市場シェアを保持すると予想されます。この地域における有力な企業や中小企業、新規参入者の存在は、市場の成長を促進する重要な要因の一部です。
  • 北米地域ではイベント管理ソフトウェアを提供するベンダーがいくつかあります。たとえば、ID.meを利用したCvent Health Checkは、イベント主催者がいくつかの簡単な手順で参加者の健康状態を確認する安全な方法を実装できる使いやすいソリューションです。 Cventの顧客は、ID.meのワクチン、検査、本人確認機能とCventの堅牢なイベントマーケティングおよび管理プラットフォームを組み合わせることで、イベント参加者のモバイルデバイス上で使いやすい機密健康チェックを行うことで、イベントに追加の安全プロトコルを組み込むことができます。
  • さらに、この地域の主要企業は、最新のテクノロジーとともに自社の製品提供を向上させるための戦略的パートナーシップに関与しています。たとえば、2023年 4月、予約、リード生成、計画、イベント実行ワークフロー、レポート作成、分析に及ぶイベント管理のエンドツーエンド機能を提供する米国に本拠を置くソフトウェアプラットフォームプロバイダーであるTripleseatは、General Atlanticからの戦略的成長投資を発表しました。このパートナーシップを活用することで、同社は製品と技術へのさらなる投資、市場範囲の拡大、戦略的M&Aの追求、さらなる市場への拡大など、主要な成長分野に注力する予定です。
  • ビルボードによると、米国だけでも年間800以上の音楽フェスティバルが開催され、3,200万人の参加者を集めています。このような重要なイベントを効率的に管理するという要件により、この地域でのイベント管理ソフトウェアの需要が高まることが予想されます。

イベント管理ソフトウェア業界の概要

イベント管理ソフトウェア市場は適度な競争があり、いくつかの地域的・世界的企業で構成されています。現在、少数の重要な企業が市場で圧倒的なシェアを保持しています。市場で突出したシェアを持つ大手企業は、海外への顧客基盤のさらなる拡大に注力しています。これらの企業は、パートナーシップや買収などの戦略的協力イニシアチブを活用して、市場シェアや収益性を高め、製品機能を強化しています。主要な市場企業には、Ungerboeck Software International Inc.、Cvent Inc.、Active Network LLCなどが含まれます。

  • 2023年 5月:Sports Illustratedのファンファーストのチケット販売サイトであるSI Ticketsは、Web3のリーダーであるConsenSysと提携して構築され、Polygonのブロックチェーンテクノロジーを活用した革新的な主要な発券およびセルフサービスイベント管理ソリューションである「Box Office by SI Tickets」を開始しました。同社によると、Box Officeは、あらゆる規模のイベント向けの完全なNFTチケットソリューションと、従来の非NFTチケットの隣接性および可視性を組み合わせた初の世界プラットフォームです。
  • 2023年 5月:Tickets99はインドで革新的な発券アプリをリリースしました。同社によれば、このプラットフォームは、無料イベントから有料イベントまで、ユーザーやイベント主催者に使いやすく、安全で信頼性の高いチケット発行ソリューションを提供するように設計されています。主な利点は、ゲストがイベントスケジュールの変更や更新について最新の情報を入手できるリアルタイムのプッシュ通知です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • イベントから実用的な洞察を得ることへの注目の高まり
    • イベント管理企業による自動化の採用拡大
  • 市場の課題
    • 高コストと認知度の低下

第6章 市場セグメンテーション

  • ソフトウェア別
    • イベント企画
    • イベントマーケティング
    • 会場・チケット管理
    • 分析とレポート
    • その他
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 導入タイプ別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 業界別
    • 企業
    • 政府機関
    • 教育機関
    • メディア・エンターテイメント
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cvent Inc.
    • XING SE
    • Active Network LLC
    • Aventri Inc.
    • Eventbrite
    • Ungerboeck Software International Inc.
    • Certain Inc.
    • SignUpGenius Inc.
    • EMS Software LLC
    • TryBooking Pty Ltd
    • Event Espresso

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48276

The Event Management Software Market size is estimated at USD 13.01 billion in 2024, and is expected to reach USD 21.18 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.24% during the forecast period (2024-2029).

Event Management Software - Market

The major factors influencing the market growth are the significant increase in sports, gaming, and entertainment events over the past decade and the widespread adoption of software that can streamline events from start to end based on historical and real-time data.

Key Highlights

  • Event management software has become a standard for both large-scale and small-scale planners. An increasing number of professional and freelance organizers have bolstered the demand for application-based in the past few years. Event management software solutions are highly beneficial for third-party planners compared to in-house planners, as third-party planners handle multiple events or shows that occur at any time of the year.
  • With the growing lifestyles of the people, demand for innovations has arisen in hosting events. As a result, companies and consortiums have started to focus on hosting theme-based meetings and events at attractive destinations to increase their brand image. Furthermore, the growing organization of social events, such as awareness gatherings, social service, and fundraising events, even those planned by SMEs for marketing purposes, are boosting the demand for event managing software.
  • Considering the growing demand, key market players are coming up with new solutions to sustain the market and increase the capability of their offerings. For instance, in April 2022, Cvent CONNECT launched the new Cvent Vendor Marketplace to kick off the company's customer conference. The Vendor Marketplace, integrated directly into Cvent's industry-leading online venue sourcing platform, Cvent Supplier Network (CSN), provides users with access to a trusted network of approved vendors and suppliers who offer in-person services and virtual and hybrid events.
  • Furthermore, as vents are turning out to be great marketing channels, vendors and marketing firms are increasingly looking for collaborations with event organizers. In fact, according to Social Tables, in a recent event marketing survey, 52% of respondents mentioned that event marketing drove more business value to them than other marketing channels. Such statistics further encourage new players' market entry, increasing the demand for mobile-based event management software solutions as they help in gaining actionable insight that can be used by businesses to fulfill various business goals.
  • However, a higher price tag associated with event management software is among the major factor challenging the studied market's growth. Additionally, a lower consumer awareness, especially across the developing and less developed regions, also challenges the growth of the studied market.
  • The outbreak of COVID-19 across the globe has had a notable impact on the growth of the studied market, as it affected millions of people and businesses across various countries. The containment measures taken to curb the spread of the virus ensured many reputed and recognized sports events were either postponed or canceled, bringing a slowdown in the studied market. However, with the impact of the pandemic reducing and economic activities starting to gain traction, the post covid period is anticipated to favor the studied market's growth.

Event Management Software Market Trends

Media and Entertainment Segment Expected to Register a Significant Growth

  • Event management software has become highly beneficial for third-party planners compared to in-house planners, as third-party planners plan more than a single concert or show at any time of the year. Some popular events and festivals include Classic East, Sao Paulo Trip, and Outside Land Music and Art Festival generates revenue millions of dollars each year.
  • Such colossal revenue involvement makes media and entertainment events one of the most complicated events to plan, unlike events hosted by several other sectors, such as the educational and industrial ones. Furthermore, downtime in any event organizing process has a terrible effect on the event's reputation. In many cases, many media and entertainment events were hosted for charity purposes; hence, any deviations in the planning process or the software may dent the organizers' reputation.
  • As most media and entertainment events are tied up with high revenue movements, analytic tools and event management software are highly beneficial to event organizers. As most of the event planning in the sector is outsourced to third-party planners, such additional features are a key selling point for many event management software products in the current market scenario.
  • The Key players in the market are doing partnerships with the vendors offering video solutions in their events and meetings. For instance,in July 2022, ASM Global, a leading event management firm, announced a partnerhsip with Infor, a cloud software provider, for a multi-year strategic blueprint to offer the live-entertainment industry's first fully integrated booking, food and beverage, sales, and event management platform. The company plans to use this for trade shows, conventions, and other corporate events as well.
  • The players in the market are also focusing on collaborating with vendors who assist Arts and Culture Organisations because of the increased demand for cultural events. Furthermore, the growing number of public events being organized across the globe also creates a favorable outlook for the studied market's growth. For instance, the number od concerts and festivals promoted by Live Nation had increased from 29,592 in 2017 to 43,644 in 2022.

North America Region to Hold Significant Share

  • The North America regional segment is expected to hold a significant market share during the forecast period due to the increased adoption of event management software for athletics events in educational institutions, marathons, film festivals, and other private events. The presence of significant players and small enterprises, and new entrants in the region are some of the important factors bolstering the market growth.
  • There are several vendors offering event management software in the North American region. For instance, Cvent Health Check, powered by ID.me, is an easy-to-use solution that enables event organizers to implement a secure method of verifying attendee health status in a few simple steps. Cvent customers can include additional safety protocols at their events with easy-to-use, confidential health checks on event attendees' mobile devices by combining ID.me vaccine, testing, and identity verification capabilities with Cvent's robust event marketing and management platform.
  • Furthermore, key players in this region are involved in strategic partnerships to improve their product offerings along with updated technologies. For instance, in April 2023, Tripleseat, a U.S.-based software platform provider for end-to-end functionality for event management, spanning booking, lead generation, planning, event execution workflows, reporting, and analytics, announced a strategic growth investment from General Atlantic. By leveraging this partnership, the company plans to focus on key growth areas, including investing further in its product and technology, expanding market reach, pursuing strategic M&A, and scaling into additional markets.
  • According to Billboard, over 800 annual music festivals are hosted in the US alone, attracting 32 million attendees. The requirement for efficient management of such significant events are anticipated to drive the demand for event management softwares in the region.

Event Management Software Industry Overview

The event management software market is moderately competitive and consists of several regional and global players. A few significant players currently hold a dominating share in the market. Major players with prominent shares in the market are focusing on further expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives such as partnerships, acquisitions, etc., to increase their market share, profitability and to strengthen their product capabilities. Some key market players include Ungerboeck Software International Inc, Cvent Inc., and Active Network LLC, among others.

  • May 2023 - SI Tickets, the fan-first ticketing site from Sports Illustrated, launched 'Box Office by SI Tickets,' an innovative, primary ticketing and self-service event management solution built in partnership with web3 leader ConsenSys and powered by Polygon's blockchain technology. According to the company, Box Office is the first global platform to combine a complete NFT ticket solution for events of any size with adjacency and visibility to traditional, non-NFT tickets.
  • May 2023 - Tickets99 launched its innovative ticketing app in India. According to the company, the platform is designed to provide an easy-to-use, secure, and reliable ticketing solution to users and event organizers from free to paid events. A key benefiting feature is the real-time push notifications that can help guests to stay up-to-date on any changes or updates to the event schedule.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Focus on Gaining Actionable Insights From Events
    • 5.1.2 Growing Adoption of Automation by Event Management Companies
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost & Lower Awareness

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Software
    • 6.1.1 Event Planning
    • 6.1.2 Event Marketing
    • 6.1.3 Venue & Ticket Management
    • 6.1.4 Analytics and Reporting
    • 6.1.5 Other Software Types
  • 6.2 By Organization Size
    • 6.2.1 Small & Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By Deployment Type
    • 6.3.1 Cloud
    • 6.3.2 On-premise
  • 6.4 By End-user Vertical
    • 6.4.1 Corporate
    • 6.4.2 Government
    • 6.4.3 Education
    • 6.4.4 Media and Entertainment
    • 6.4.5 Other End-user Verticals
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cvent Inc.
    • 7.1.2 XING SE
    • 7.1.3 Active Network LLC
    • 7.1.4 Aventri Inc.
    • 7.1.5 Eventbrite
    • 7.1.6 Ungerboeck Software International Inc.
    • 7.1.7 Certain Inc.
    • 7.1.8 SignUpGenius Inc.
    • 7.1.9 EMS Software LLC
    • 7.1.10 TryBooking Pty Ltd
    • 7.1.11 Event Espresso

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET