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市場調査レポート
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1443931

マーケティング分析市場:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年から2029年)

The Marketing Analytics Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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マーケティング分析市場:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年から2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マーケティング分析市場規模は、2024年に63億1,000万米ドルと推定され、2029年までに115億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に12.84%のCAGRで成長します。

分析市場

マーケティング分析ソリューションを使用すると、ソーシャルメディアマーケティング担当者やSEOマネージャーなどの利害関係者が、Google AdWordsやFacebook広告などのプラットフォームでのマーケティングキャンペーンのパフォーマンスを測定、管理、分析できるようになり、目標の達成とコストの最小限化に役立ちます。

主なハイライト

  • マーケティング分析を使用すると、企業はマーケティングキャンペーンのパフォーマンスをより深く理解し、どのアプリケーションが最も高い利益をもたらすかについて比較分析を行うことができます。これは、マーケティングアトリビューション、全体的なマーケティング効果、投資収益率(ROI)などの重要なビジネス指標を測定することによって行われます。
  • クラウドベースのマーケティング分析ソフトウェアの人気は、より優れた機能や費用対効果などのメリットにより高まっています。これにより、Oracle CorporationやAdobe Inc.などのサービスプロバイダーがマーケティング担当者にクラウド分析ソリューションを提供するようになりました。
  • リアルタイムインテリジェンスと予測パーソナライゼーションは、予測期間中にマーケティング分析ソリューションを使用することの最も驚異的な利点であると予想されており、人工知能(AI)と機械学習(ML)の開発によって可能になりました。
  • 導入コストの高さとシステム統合の問題は、マーケティング分析ソフトウェアの成長を妨げる重大な制約となっています。
  • COVID-19のパンデミックの発生は、購入にさまざまなデジタルプラットフォームを使用するという個人の行動にパラダイムシフトをもたらしました。広告会社はますますデジタルマーケティング手法を採用しており、パブリッシャーに高度な広告機能を提供しています。

マーケティング分析ソフトウェア市場動向

成長を示すクラウドベース

  • 多くの中小企業は、現在のITインフラストラクチャを変更せずにマーケティング分析ツールを使用できるため、クラウド展開戦略の使用を好みます。また、クラウド導入調査手法、企業はマーケティングチームのニーズに応じてパブリッククラウド、プライベートクラウド、またはハイブリッドクラウドを使用できます。
  • クラウドシステム管理市場の需要は、クラウド、オンプレミス、エッジ環境全体で一貫した構築と運用を可能にするハイブリッドクラウドアーキテクチャとマルチクラウドアーキテクチャの使用量の増加によって促進されています。クラウドは、デジタルの最適化と変革の取り組みを劇的に支援してきました。
  • さらに、企業は、成長目標を達成し、市場状況に対応し、デジタル変革活動を迅速に実行するために、構造化されたイノベーションプログラムに投資します。たとえば、業界をリードするハイブリッドクラウドコンテナテクノロジであるRed Hat OpenShiftは、IBMによって作成されました。 Red Hat OpenShiftを使用すると、ユーザーはどこにいても、どのクラウドからでもクラウドサービスを作成して使用できます。
  • 銀行および金融機関は、オンデマンドのスケーラブルなインフラストラクチャサービス、適切なデータおよびストレージ管理、従量課金モデルのSDI対応プライベートクラウドインフラストラクチャ、AI主導のクラウド管理、およびアジャイルな運用ソリューションを採用するメリットから大きな恩恵を受けることができます。彼らのクラウド導入の道のり。
  • さらに、クラウドベースのマーケティング分析ソフトウェアは、データ分析の拡張性と柔軟性をさらに提供し、このタイプのソフトウェアの市場成長を促進します。

北米が主要シェアを握る

  • イノベーションにより、北米はマーケティングオートメーションソフトウェア市場を独占すると予想されています。主要な世界的ベンダーのほとんどがこの地域に拠点を置いています。マーケティングサービスへの投資の増加とソーシャルメディアの巨大な存在により、この国は調査対象市場にとって収益性の高い拠点となっています。
  • さらに、SaaSクラウドサービスの採用の増加、データ統合サービスの需要の増加、5Gネットワークカバレッジの拡大などの重要な要因のいくつかにより、調査対象の地域市場に膨大な範囲が提供されると推定されています。
  • さらに、デジタルマーケティングの需要の高まりと、機械学習(自然言語処理)やデータクラウドなどの高度なテクノロジーをマーケティング実践に統合する必要性の高まりは、北米地域の市場成長を促進する主要な要因の一部です。
  • より多くの小売業者がBIおよび分析プラットフォームとサービスの使用から大きな利益を実感するにつれて、米国では小売マーケティング分析ソリューションの導入が増加しています。この地域の小売マーケティング分析市場を牽引する主な要因は、オンラインショッピングの成長、ソーシャルメディアの利用、ビッグデータの相次ぐ増加、そして顧客の買い物を容易にするスマートフォンの普及です。

マーケティング分析ソフトウェア業界の概要

マーケティング分析市場は競争が激しく、複数の主要企業で構成されています。現在、少数の大手競合企業が市場シェアの点で市場の大部分を支配しています。これらの重要な市場参入企業は、消費者ベースを国際的に拡大することに集中しています。

2022年 3月、Microsoft Corp.は、ヘルスケアおよびライフサイエンス向けのクラウドテクノロジの進歩として、Azure Health Data Servicesの一般リリースとMicrosoft Cloud forヘルスケアの改善を発表しました。最近ニュアンスコミュニケーションズの買収が完了したことで、マイクロソフトは、信頼できるAIを使用して最も困難な問題に対処し、すべての人のためのヘルスケアの未来を変革することで、他者を支援する組織の能力を高めるという独自の立場にあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響
  • テクノロジーのスナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディアチャネルの増加
    • 効果的なROIを得るためにマーケティング予算を活用する必要性の高まり
    • クラウド技術とビッグデータの導入
  • 市場抑制要因
    • マーケティング分析ソフトウェアの導入コストとシステム統合の問題の高さ
    • 多くの無料のオープンソースソフトウェアが入手可能に
  • テクノロジーのスナップショット

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 用途別
    • オンラインマーケティング
    • メールマーケティング
    • コンテンツマーケティング
    • ソーシャルメディアマーケティング
    • その他の用途
  • エンドユーザー別
    • 小売り
    • BFSI
    • 教育
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 旅行とホスピタリティ
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.Com Inc.
    • Accenture PLC
    • Adobe Systems Incorporated
    • SAS Institute Inc.
    • Teradata Corporation
    • Neustar, Inc.
    • Pegasystems Inc.
    • Tableau Software
    • Google LLC

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 49205

The Marketing Analytics Market size is estimated at USD 6.31 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.84% during the forecast period (2024-2029).

ing Analytics Market

The marketing analytics solutions allow the stakeholders, including social media marketers and SEO managers, to measure, manage, and analyze the performance of marketing campaigns on platforms such as Google AdWords and Facebook Ads, thereby helping them reach targets and minimizing costs.

Key Highlights

  • The use of marketing analytics enables companies to better understand their marketing campaigns' performance and engage in comparative analysis as to which application offers the highest returns. This is done by gauging critical business metrics, such as marketing attribution, overall marketing effectiveness, and Return on Investment (ROI).
  • The popularity of cloud-based marketing analytics software has increased owing to benefits such as better functionality and cost-effectiveness. This has encouraged service providers like Oracle Corporation and Adobe Inc. to offer cloud analytics solutions to marketers.
  • Real-time intelligence and predictive personalization, anticipated to be the most prodigious benefits of using marketing analytics solutions over the forecast period, were made possible by the development of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML).
  • The high cost of implementation and system integration issues are significant constraints that hinder the growth of marketing analytics software.
  • The outbreak of the COVID-19 pandemic has brought about a paradigm shift in the behavior of individuals when it comes to using different digital platforms for buying. Advertising companies are increasingly following digital marketing techniques and are providing publishers with advanced advertising capabilities.

Marketing Analytics Software Market Trends

Cloud-based to witness the growth

  • Many SMEs favor using the cloud deployment strategy since it allows them to use marketing analytics tools without changing the current IT infrastructure. The cloud deployment methodology also enables companies to use public, private, or hybrid clouds depending on the needs of the marketing team.
  • The demand for the cloud system management market is driven by the increasing usage of hybrid and multi-cloud architectures, allowing for consistent building and operation across cloud, on-premises, and edge environments. The cloud has dramatically aided initiatives for digital optimization and transformation.
  • Further, businesses invest in structured innovation programs to achieve growth objectives, react to market conditions, and carry out expedited digital transformation activities. For instance, Red Hat OpenShift, the industry-leading hybrid cloud container technology, was created by IBM. With Red Hat OpenShift, users can create and use cloud services from any cloud, anywhere.
  • Banking and financial institutions can greatly benefit from the benefits of on-demand scalable infrastructure services, adequate data and storage management, SDI-enabled private cloud infrastructure in pay-per-use models, AI-driven cloud management, and agile operations solutions that embrace their cloud adoption journey.
  • Furthermore, cloud-based marketing analytics software further provides scalability and flexibility for data analysis, which boosts the market growth for this type of software.

North America to Hold Major Share

  • With innovations, North America is expected to dominate the marketing automation software market. Most major global vendors are based in the region. The increasing marketing services investment and an enormous social media presence make the country a lucrative hub for the studied market.
  • Moreover, some of the significant factors, such as the increasing adoption of SaaS cloud services, increasing the demand for data integration services, and expanding 5G network coverage, are estimated to provide a massive scope for the region's market under study.
  • Further, the increasing demand for digital marketing and the increasing need to integrate advanced technologies such as Machine Learning (Natural Language Processing) and data cloud in marketing practices are some of the dominant factors leveraging the market growth in the North American region.
  • The adoption of retail marketing analytics solutions in the United States increases as more retailers realize significant returns from using BI and analytics platforms and services. Major factors driving the retail marketing analytics market in the region are growing online shopping, social media utilization, consecutive increases in Big Data, and the proliferation of smartphones, which have made shopping easy for customers.

Marketing Analytics Software Industry Overview

The marketing analytics market is highly competitive and consists of several major players. Few big competitors now control most of the market in terms of market share. These significant market participants are concentrating on growing their consumer base internationally.

In March 2022, Microsoft Corp. announced the general release of Azure Health Data Services and improvements to Microsoft Cloud for Healthcare as advancements in cloud technology for healthcare and life sciences. With the recent closure of its acquisition of Nuance Communications, Microsoft is in a unique position to increase an organization's capacity to assist others by using trusted AI to address the most challenging problems and transform the future of healthcare for all.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS?

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Social Media Channels
    • 5.1.2 Increasing Need to Utilize Marketing Budgets for an Effective ROI
    • 5.1.3 Adoption of Cloud Technology and Big Data
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost of Implementation and System Integration Issues for Marketing Analytics Software
    • 5.2.2 Availability of Many Free Open Source Software
  • 5.3 Technology Snapshot

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Online Marketing
    • 6.2.2 E-mail Marketing
    • 6.2.3 Content Marketing
    • 6.2.4 Social Media Marketing
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Education
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Manufactuing
    • 6.3.6 Travel and Hospitality
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Salesforce.Com Inc.
    • 7.1.5 Accenture PLC
    • 7.1.6 Adobe Systems Incorporated
    • 7.1.7 SAS Institute Inc.
    • 7.1.8 Teradata Corporation
    • 7.1.9 Neustar, Inc.
    • 7.1.10 Pegasystems Inc.
    • 7.1.11 Tableau Software
    • 7.1.12 Google LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS