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市場調査レポート
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546943

航空機用救命無線機市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Emergency Location Transmitter Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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航空機用救命無線機市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

航空機用救命無線機市場は、2020年には1億4974万米ドルとなり、2026年には1億9482万米ドルに達し、予測期間(2021~2026年)のCAGRは4.5%で成長すると予測されています。ELTの成長は、主に世界中で導入されたさまざまな規制によってもたらされました。米国、フランス、英国などの国々は、いくつかの航空・輸送業務においてELTの設置を義務化した最初の国の一つでした。2009年以降、ELTの周波数は406MHzに設定され、世界的に受け入れられています。ほとんどの国が早い時期にこの周波数に移行しましたが、発展途上国やELT装置の普及率が低い国の大部分は、まだそのような概念がありません。報道によれば、2018年12月にメキシコが最後の406MHzへの移行を行ったとされています。

主なハイライト

  • ELTの最も大きな影響は、世界中で行われる救助活動で気づかれます。以前は、何らかの事故の通知を受けるのに何時間もかかり、救助隊員は疑わしい地域を手動で掃討しなければならず、犠牲者への対応に必要な重要な時間を消費していました。現在では、各国の規制当局が、自国の空域を飛行する航空機には安全のためにELTを搭載することを義務付けています。ELTを搭載する主な航空機は、軽量航空機、旅客機、防衛航空機などで、世界の航空機の大半を占めています。
  • ELTの市場は、121.5MHzから406MHzへの移行が進んでいます。2011年4月、米連邦通信委員会(FCC)は、121.5MHz帯の緊急通報装置(ELT)を406MHz帯のELTに置き換えることを義務付ける規則案を保留することを決定しました。3月29日、FCCはELTに関する最初の命令を無期限に延期する最終規則を発表しました。このような規制により、121.5 MHzよりも406 MHzのELTの採用が支持されています。
  • さらに、定期的な保守活動として、電池の交換、GPSの校正、消耗要因による破損の点検などがあります。適切に保守されていない場合、ELTは、事故時にトリガーされないか、または莫大な罰金を集めて、誤報を送信することがあります。このような事態を避けるため、オペレータは一定期間後にELTを交換する傾向にあり、より堅牢で信頼性の高いELTへの需要が高まっています。
  • ELTは、航空機に搭載される最小限の部品であり、大きな安全機能を実現します。この技術によってもたらされる利点のために、この分野ではELTをより小型で信頼性の高いものにするための絶え間ない技術革新が行われているのです。オロリアのような企業は、常に新しいソリューションを市場に提供し続けています。最近では、2019年6月に開催されたパリ航空ショーで、2つの新しい次世代ELTが発表されました。同様に、海洋産業もELTから多大な恩恵を受けています。ELTを活用する用途には、海上石油掘削装置、貨物船、漁船、その他特殊用途のレクリエーションボートなどがあります。
  • 例えば、不用意にELTを作動させると、資源を浪費し、設備や人員を実際の緊急事態から遠ざけてしまうという深刻な問題があります。さらに、誤報率が高いと、その事象が現実のものではないと考える可能性があり、対応チームの感覚を鈍らせることにもなりかねません。ELTの作動はすべて緊急対応チームの反応を引き起こすが、本当の緊急事態はごく一部に過ぎないです。このようなケースは、市場に影響を及ぼすと予想されます。

主な市場動向

航空宇宙産業が大きな市場シェアを占める。

  • ELTは、その高い信頼性と効率性から、航空宇宙産業で広く使用されています。ELT製品は、緊急時に近くの救助ステーションに自動的に信号を送信することができます。また、2008年には国際民間航空機関(ICAO)により、国際線を運航するすべての種類の航空機に最低1個の緊急時位置発信機を搭載することが新たに規定されました。
  • 世界の航空交通量は約3,900万便と推定され、約200万便に1件の割合で死亡事故が発生していることになります。この事故率を振り返って、航空安全ネットワークは「安全レベルが大幅に向上した」と述べています。同ネットワークによると、もし10年前と同じ事故率であれば、昨年の死亡事故は34件、2000年の事故率であれば、65件の死亡事故が発生していた可能性があります。
  • 民間航空業界の交通量の増加が、世界中で緊急位置発信機の市場成長を促進しています。現在、ほとんどの航空機関は、緊急時に高い信頼性を得るために406MHzのELTを探しています。例えば、AOPAは、自主的に高度な(406 MHz ETLs)のインストールをサポートしています。また、121.5/243 MHz ELTの限界と406 MHzユニットの利点について、パイロットや航空機の所有者の認識をサポートしています。
  • この市場の主要ベンダーも、406MHzの周波数の効率性から、406MHzのELTに注力しており、捜索者は警報が発生した場合、より迅速に対応することができます。406MHz ELTのもう一つの大きな利点は、航空機とその所有者に関するコード化されたデジタル情報を送信できることです。例えば、2019年、アストニクス株式会社は、航空機の救命いかだ用緊急位置発信機のアップグレード版(SRB 406G-SタイプELT)を発売しました。GPSロケータ技術を組み込んだもので、捜索・救助活動時に衛星を利用した位置支援を行うことができます。
  • 2019年、オロリアは民間航空機用ELT「Kannad Ultima-S」を発売しました。このELTは民間航空機の機内に設置することができ、リターンリンクサービスにより捜索救助活動の状況を乗員に通知することができます。さらに、本製品は緊急時に406MHzを発信することも可能です。さらに、同社はインドのスパイスジェット社にもサバイバルELTを提供しています。同社のサバイバルELTは、406、243、121.5MHzの信号を送ることができ、緊急時に遭難信号を提供することができます。
  • さらに、この業界の主要ベンダーは、最近の世界中の技術の変化に適応するために、継続的に技術を改善しています。例えば、ハネウェル社は2020年に、航空機用救命無線機ハードウェアとEGPWS MK V-Aの更新版の助けを借りて、完全なレトロフィット可能なソリューションを開発する予定です。このソリューションは、遭難時に自動的に信号を発信することができます。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 北米は、米国の航空ネットワークが全地域の中で突出していることから、予測期間中、市場を独占することが予想されます。この地域における航空の成長の様々な側面は、未開発の公共交通システム、困難な地形、高い平均世帯収入、および低原油価格であったとされています。
  • 北米は過去数年間、いくつかの航空要件に適応しており、それはこの地域における一般航空の出現から明らかです。ジェネラル・アビエーションとは、定期旅客航空便を除くすべての民間飛行のことです。
  • 米国だけで、航空ベースのオペレーションを実行するために約780の塔のある場所を持っています。さらに、この地域で登録されている22万機の航空機の90%がゼネラル・アビエーション機であり、米国で認定されている60万9000人のパイロットのうち80%以上がゼネラル・アビエーション機を操縦しています。これは最も成長の早いセグメントであり、緊急位置送信機の需要に貢献しました。FAAが2019年に発表したレポートによると、2017年だけで2,324機が追加され、この地域の機能的な航空機は約213,050機となっています。
  • この地域はフライト数が最も多く、年間750万回以上のフライトが行われています。そのため、FAAは米国で登録された航空機、またはその空域を使用する航空機にELTの搭載を義務付けています。この規制は1976年に初めて施行され、2009年に更新されました。可処分所得の増加や、輸送、農業、調査、レクリエーション活動への一般航空の幅広い応用により、このセグメントではELTの需要増が見込まれています。
  • この地域は2017年だけで一般航空に関連する330件の事故を記録したため、ELTは最近救助活動で重要な役割を果たしています。これらのフライトは資産ルートに従わないため、ELTなしでは追跡が困難になります。
  • また、米国は防衛航空機の最大の輸出国であり、カナダ、日本、オーストラリア、パキスタン、韓国などの国々に輸出しています。2019年8月、米国はインドにアパッチヘリコプターの出荷を開始し、チヌークヘリコプターもインドに納入される予定です。
  • この地域の海上活動で使用されるELTの数で言えば、レクリエーション用ボートが主要な消費者です。米国のNational Marine Manufacturers Associationは、この地域でパワーボートの需要が急増すると予測しています。同機関はさらに、2018年に米国で約28万台が販売され、過去10年間で最高であったことを共有しました。

競合情勢について

緊急位置発信機市場は、多くのプレーヤーが存在し、中程度の競争状態にあるようです。主要なプレーヤーが製品革新、合併、買収のような戦略を採用している市場です。主なプレイヤーは、Honeywell International Inc.、Orolia Holding SAS、ECA Group、Astronics Corporationなどです。

  • 2020年6月-Honeywell International Inc.は、緊急ロケータ送信機のハードウェアとEGPWS MK V-Aの更新版の助けを借りて、完全なレトロフィット可能なソリューションの開発を計画しています。このソリューションは、OEMが遭難を判断する独自のトリガー条件を作成できるような柔軟性を備えています。
  • 2020年6月-Orolia Holding SASは、軍事、重要インフラ、商業アプリケーション向けに極めて弾力的で正確、かつ安定した時間と周波数を提供するため、Seven Solutionsとの戦略的パートナーシップを完了しました。この契約は、Oroliaのスキルとリソースを強化するだけでなく、世界のな販売網を強化するものです。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 航空・海難事故の増加
  • 市場抑制要因
    • デバイスの規格に関する政府の規制と政策
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場のセグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • 航空宇宙アプリケーション(商業および防衛)
    • 海上アプリケーション
    • 個人向けアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア・パシフィック
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Honeywell International Inc.
    • Orolia Holding SAS
    • ECA Group
    • Astronics Corporation
    • Ack Avionics Technologies Inc.
    • ACR Electronics Inc.
    • HR Smith Group of Companies
    • Emergency Beacon Corp.
    • Dukane Seacom(Heico Corporation)
    • Pointer Inc.
    • DSS Aviation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 46531

The Emergency Location Transmitter Market was valued at USD 149.74 million in 2020 and is expected to reach USD 194.82 million by 2026 and grow at a CAGR of 4.5% over the forecast period (2021-2026). The growth of ELTs was primarily driven by various regulations introduced around the world. Countries like the United States, France, and the United Kingdom were among the first ones to make the installation of ELTs mandatory in several aviation and transportation practices. The globally accepted frequency for ELTs has been set to 406 MHz since 2009. Most countries shifted to this frequency in the early years, but a large part of the developing countries and countries with low penetration of ELT devices still lack such concepts. Reportedly, Mexico was the last country to shift to 406 MHz in December 2018.

Key Highlights

  • The most significant impact of ELTs is noticed in the rescue operations conducted worldwide. Earlier, it used to take hours to get notified of any incident and the rescue operators had to sweep the suspected area manually, consuming critical time required to attend to the victims. Various regulatory authorities now mandate it in different countries for planes flying in their airspace to be equipped with ELTs for safety purposes. The major aircraft that use these devices include lightweight aircraft, passenger aircraft, and defense aircraft, which constitute a major portion of the world's active air fleet.
  • The market for ELTs witnessed a shift from 121.5 MHz ELTs to 406 MHz. For instance, in April 2011, the Federal Communications Commission (FCC) elected to stay a proposed rule that mandated the replacement of 121.5 MHz emergency locator transmitters (ELTs) with 406 MHz ELTs. On March 29, the FCC published a final rule that indefinitely stays its original order regarding ELTs. Such regulations have supported the adoption of 406 MHz ELTs over 121.5 MHz.
  • Furthermore, the regular maintenance activities include changing the battery, calibrating the GPS, and inspecting for damages caused by wear and tear factors. If not maintained appropriately, the ELT may not get triggered during an incident or may send false alarms, which attracts enormous fines. Operators tend to replace their ELTs after a specific duration to avoid such events, which is driving the demand for more robust and reliable ELTs.
  • ELTs are a minimal component in an aircraft, enabling great safety features. Owing to the benefits offered by this technology, there is a continuous innovation in this domain to make ELTs more compact and highly reliable. Companies, like Orolia, are continually bringing new solutions to the market. Recently, two new next-gen ELTs were launched at the Paris Air Show held in June 2019. Similarly, the marine industry benefited immensely from ELTs. Applications making use of ELTs include offshore oil rigs, cargo vessels, fishing vessels, and other special-purpose recreation boats.
  • The ELTs pose significant challenges, such as the inadvertent activation of ELT systems is a serious problem that expends resources and can divert equipment and manpower away from real emergencies. Furthermore, high false alarm rates can desensitize response teams, as they may think the event is not real. While all ELT activations trigger a response from emergency response teams, only a small fraction are real emergencies. Such instances are anticipated to impact the market.

Key Market Trends

Aerospace Vertical to Have a Major Market Share

  • The ELTs are used widely in the aerospace industry for their high reliability and efficiency. The ELT products can automatically transmit signals to the nearby rescue stations at the time of emergencies. Moreover, in 2008, the International Civil Aviation Organization (ICAO) imposed a new rule to install a minimum of one emergency location transmitter in all types of aircraft operating internationally.
  • Given the estimated worldwide air traffic of about 39,000,000 flights, the accident rate is one fatal accident per almost two million flights. Reflecting on this accident rate, the Aviation Safety Network stated that the level of safety increased significantly. According to the network, if the accident rate had remained the same as 10 years ago, there may have been 34 fatal accidents last year, and at the accident rate of the year 2000, there may even have been 65 fatal accidents.
  • The increasing traffic in the commercial aviation industry drives the market growth for emergency location transmitters across the world. Currently, most aviation organizations are looking for 406 MHz ELTs for higher reliability at the time of emergencies. For instance, AOPA supports the installation of advanced(406 MHz ETLs) voluntarily. They also support the awareness of pilots and aircraft owners about the limit of 121.5/243 MHz ELTs and the benefits of 406 MHz units.
  • Major vendors in this market are also focusing on 406MHz ELTs due to the efficiency of the 406 MHz frequency, searchers can respond more quickly in the event of an alert. Another significant benefit of the 406 MHz ELT is that it can transmit coded digital information about the aircraft and its owner. For instance, in 2019, Astonics Corporation launched an upgraded version of the emergency locator transmitter (SRB 406G- S type ELT) for aircraft life rafts. It incorporated with GPS locator technology, which can provide satellite-based position assistance during search and rescue operations.
  • In 2019, Orolia launched Kannad Ultima-S ELT for commercial aircraft. This ELTs can be installed at the commercial aircraft cabin and notify the crew about the status of a search and rescue operation by its Return Link Service. Moreover, this product is also capable of transmitting 406MHz at the time of emergencies. Furthermore, the company has also provided Survival ELTs to India's SpiceJet industry. Its survival ELTs can send the signal of 406, 243, and 121.5 MHz and can provide distress signals during emergencies.
  • Moreover, major vendors in this industry are continuously improving their technologies to adapt to the recent changes in technologies around the world. For instance, in 2020, Honeywell plans to develop a fully-retrofittable solution with the help of emergency locator transmitter hardware and an updated version of the EGPWS MK V-A. This solution can automatically trigger signals at the time of distress situations.

North America to Hold the Largest Market Share

  • North America is expected to dominate the market studied during the forecast period, owing to the prominence of the US aviation network among all the regions. The various aspects attributed to the growth in aviation in this region were the undeveloped public transport systems, difficult terrains, high average household income, and low crude oil prices.
  • North America has adapted to several aviation requirements in the past few years, which is evident from the emergence of general aviation in this region. General aviation is all civilian flying except scheduled passenger airline service.
  • The United States alone has around 780 towered locations to carry out aviation-based operations. Additionally, 90% of 220,000 aircraft registered in this region are general aviation aircraft, and more than 80% of the 609,000 pilots certificated in the United States fly general aviation aircraft. This is the fastest-growing segment, which contributed to the demand for emergency location transmitters. According to the report published in 2019, by FAA, 2,324 aircraft were added in 2017 alone, and there were about 213,050 functional aircraft in this region.
  • This region sees the highest number of flights, with more than 7.5 million trips annually. Due to which, FAA has mandated the requirement of ELT on the aircraft registered in the United States or using their airspace. The regulation first came into effect in 1976 and was updated in 2009. Due to the growing disposable incomes and broader application of general aviation into transport, agriculture, survey, and recreational activities, this segment are expected to witness an increased demand for ELTs.
  • ELTs have played a significant role in rescue missions lately, as this region recorded 330 accidents related to general aviation in 2017 alone. Since these flights do not follow the asset route, it becomes difficult to trace them without ELTs.
  • The United States is also the largest exporter for defense aircraft and exports them to countries like Canada, Japan, Australia, Pakistan, and South Korea. In August 2019, the United States started shipment of Apache helicopters to India, and Chinook helicopter will also be delivered to India.
  • The recreation boat is the primary consumer when it comes to the number of ELTs used in maritime activities in this region. The National Marine Manufacturers Association of the United States estimates a surge in demand for powerboats in the region. The agency further shared that about 280,000 units were sold in 2018 in the United States, which was the highest in the past ten years.

Competitive Landscape

The emergency location transmitter market appears to be moderately competitive, with the presence of many players. The market with the major players adopting strategies, like product innovation, mergers, and acquisitions. The major players in the market are Honeywell International Inc., Orolia Holding SAS, ECA Group, and Astronics Corporation, among others.

  • June 2020 - Honeywell International Inc. plans to develop a fully-retrofittable solution with the help of emergency locator transmitter hardware and an updated version of the EGPWS MK V-A. The solution is flexible enough to allow the OEM to create its own trigger conditions that determine distress.
  • June 2020 - Orolia Holding SAS completed its strategic partnership with Seven Solutions to deliver extremely resilient, accurate, and stable time and frequency for military, critical infrastructure, and commercial applications. This agreement not only strengthens the skills and resources of Orolia but also enhances its global distribution network.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Aviation/Maritime Disasters
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Government Regulations and Policies on the Standards to be Maintained on the Devices
  • 4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End-user Vertical
    • 5.1.1 Aerospace Applications (Commercial and Defense)
    • 5.1.2 Maritime Applications
    • 5.1.3 Personal Applications
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Honeywell International Inc.
    • 6.1.2 Orolia Holding SAS
    • 6.1.3 ECA Group
    • 6.1.4 Astronics Corporation
    • 6.1.5 Ack Avionics Technologies Inc. 
    • 6.1.6 ACR Electronics Inc.
    • 6.1.7 HR Smith Group of Companies
    • 6.1.8 Emergency Beacon Corp.
    • 6.1.9 Dukane Seacom (Heico Corporation)
    • 6.1.10 Pointer Inc.
    • 6.1.11 DSS Aviation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS