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市場調査レポート
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546921

CRM分析市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

CRM Analytics Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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CRM分析市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

CRM分析市場は、予測期間(2021~2026年)において、CAGR12.8%で推移する見通しです。リード管理は従来、企業の営業チームが顧客関係管理(CRM)の助けを借りて管理し、すべての人間とのやり取り(電話、ダイレクトメール、その他のマーケティングツール)からデータを記録してきました。CRMは、ERPシステムがサプライチェーン活動を管理するようになったように、あらゆる規模の企業にとって必需品となっています。

主要なハイライト

  • 潜在顧客に到達し、既存の顧客を維持するための複数のプラットフォームが利用可能になったことで、リードを管理するための統一されたソリューションの必要性が明らかになりました。CRMソフトウェアは、電子メール、ソーシャルメディア、その他のプラットフォームを統合し、マーケティング担当者がすべての会話を把握し、CRMにデータを保存できるようにします。
  • 小売、通信、メディア、エンターテイメントなど、業界全体の競争情勢が激化しているため、ブランドは新規顧客の獲得や既存顧客の維持のためにデジタル広告費を増加させています。アクセンチュアによると、新たな競合やデジタルバンキングサービスによって、銀行収入の30%以上がリスクにさらされる可能性があります。
  • 小売、BFSI、製造業など、あらゆる業界でオムニチャネル化が進んでいることから、マーケティング担当者は、ブランド認知、ブランド構築、リード/売上創出、顧客維持など、さまざまな目的を達成するためにマルチチャネル戦略を利用しています。

主な市場動向

小売業が大きな市場シェアを占める見込み

  • 小売業界では、長年に亘る老舗企業が市場成長のために参入する中、多くの新規企業が台頭しています。新規参入企業は、スマートフォンの普及に伴い、eコマースビジネスモデルを導入しています。そのため、市場参加ベンダーは顧客基盤拡大の機会を得ています。
  • アマゾンのようなeコマース大手がオンライン売上で718億4000万米ドルを稼ぐ中、ウォルマートやメイシーズなどの実店舗型小売大手がその維持に苦心しています。実店舗を持つ小売業者の中には、店舗数を減らし、効率性と柔軟性を高めて競争に打ち勝つことに注力しているところもあります。また、これらの小売企業は、新たな収益源としてオンラインビジネスのプラットフォームを導入し、オムニチャネル化を進めています。
  • このような競争の激しい小売市場では、新規顧客の獲得と既存顧客の維持が、小売業者にとって非常に重要になります。マイクロソフトが提供した、顧客の60%が満足度が低いためにブランドを切り替えるという数字を考慮すると、小売ブランドは予測期間中に調査した市場でかなりの収益を上げると予想されます。
  • 2017年の米国国勢調査の報告書では、アメリカにおける全小売購入の90%が実店舗で行われていることが明らかになりました。また、アメリカのミレニアル世代の43%は、店舗で買い物をする前にオンラインでブランドや製品を調査することを好んでいます。小売企業は、これらの消費者を誘致するために、特にホリデーシーズン中のオンライントラフィックをターゲットとし、その結果、キャッシュフローを確保しています。

CRMアナリティクス市場において北米地域が大きなシェアを占める

  • 世界市場の中で最も大きなシェアを占めているのは北米です。これは主に、データ量の増加や貴重な顧客を維持するための意識の高まりによるものです。
  • BFSI、通信・IT、ヘルスケア・ライフサイエンス、運輸・物流などの成長産業が、世界のCRMアナリティクス市場の成長を後押ししています。
  • 2017年の米国国勢調査の報告書では、アメリカにおける全小売購入の90%が実店舗で行われていることが明らかになりました。また、アメリカのミレニアル世代の43%は、店舗で買い物をする前にオンラインでブランドや商品を調査することを好んでいます。小売業者は、こうした消費者を誘致するために、特にホリデーシーズンにおけるオンライントラフィックをターゲットにしており、その結果、キャッシュフローを確保しています。
  • また、この地域はクラウドサービス導入の先駆けであり、IBM、Infor、Salesforceなど、著名なクラウドベースのマーケティングソリューションプロバイダーの本拠地となっています。このため、クラウドベースのソリューションの導入を目指す業界にとって、大きなビジネスチャンスとなっています。
  • さらに、Salesforce Marketing Cloudは、2017年にGoogle Analyticsと提携しました。この提携により、両社はデータを統合し、広告主がキャンペーンを実施する際に両社の統計情報プールにアクセスできるようになります。したがって、この地域におけるこのようなコラボレーションの可能性は、クラウド型CRM市場に利益をもたらすと考えられます。

競合情勢

CRMアナリティクス市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場で圧倒的なシェアを持つこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。

  • 2019年5月-Vodafone Idea Limitedは、インドで接続された何百万人もの消費者と企業に強化された顧客体験を提供するために、IBMと数百万米ドルの5年契約を締結したことを発表しました。さらに、この契約は、IT関連コストを削減することで、Vodafone Ideaの合併シナジー目標にも貢献することになります。本協業により、Vodafone Ideaは、3億8700万人以上(2018年12月31日現在)の加入者とのより密接なエンゲージメントを可能にするハイブリッドクラウドベースのデジタルプラットフォームを提供し、ビジネス効率、俊敏性、規模の強化に加えて、ビジネスプロセスの簡素化を実現することが可能となります。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 世界の消費財の需要拡大
    • 消費者行動の包括的な理解の必要性
  • 市場抑制要因
    • データ管理と統合
    • CRMアナリティクス市場に対する認識不足
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • セールス&マーケティングアナリティクス
    • コンタクトセンターアナリティクス
    • 顧客分析
    • ソーシャルメディア分析
    • その他のタイプ
  • 導入形態別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 通信・IT
    • メディア・エンターテイメント
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東&アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAS Institute, Inc.
    • Accenture PLC
    • Infor
    • Teradata Corporation
    • Angoss Software Corporation
    • Salesforce.com, Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 52620

The CRM analytics market registered a CAGR of 12.8%, over the forecast period (2021-2026). Lead management has been traditionally managed by the company's sales team with the help of customer relation management (CRM) and record data from all human interactions (calls, direct mail, and other marketing tools). CRM has become a must-have for enterprises of all sizes as has ERP system became for managing supply chain activities.

Key Highlights

  • With the availability of multiple platforms to reach potential customers and retain the already existing ones, the need for a unified solution to manage the leads becomes evident. CRM software integrates email, social media, and other platforms to enable marketers capture every conversation and store the data in the CRM.
  • The increasingly competitive landscape across industries, like Retail, Telecom, Media and Entertainment, among others have made the brands increase their digital ad spends to attract new customers and even retain the already existing customers. More than 30% of banking revenues could be at risk, owing to the new competitors and digital banking services according to Accenture.
  • Considering the ongoing trend of Omnichannel presence across industries, including retail, BFSI, and manufacturing, among others, marketers are using multi-channel strategy to fulfill different purposes, like Brand awareness, Brand building, Lead/Sales generation, and customer retention.

Key Market Trends

Retail Industry is Expected to Occupy Significant Market Share

  • A number of new players are emerging amid the longstanding established players in the retail market to leverage market growth. New players are adopting e-commerce business model to benefit from the increasing smartphone usage. Thus, the vendors in the market are exposed to opportunities to increase their client base.
  • With e-commerce giants, like Amazon, making USD 71.84 billion in online sales, the brick-and-mortar retail giants, like Walmart, Macy's, among others are struggling to keep up. A few of the brick-and-mortar retailers are cutting store locations and focusing on a smaller number of stores to efficiency and flexibility to sustain the competition. These retailers are also adopting the online business platform for new revenue streams and to create an omnichannel presence.
  • In such a competitive retail market, the need for new customer acquisition and retention of the existing customers becomes crucial for the retailers. Considering the figures provided by Microsoft, that 60% of the customers switch brands because of poor satisfaction, the retail brands are expected to drive substantial revenues in the market studied over the forecast period.
  • A US Census report of 2017 revealed that 90% of all retail purchases in America were made in brick-and-mortar stores. Also, 43% of American millennials prefer to research brands and products online before shopping in-store. Retailers are targeting the online traffic, especially during the holiday seasons to lure these consumers, thus, securing their cash flows.

North America Region Accounts for a Major Share in CRM Analytics Market

  • North America contributed to the largest market share in the global market. This is mainly due to growth in the data and increased awareness to retain valuable customer.
  • Growing industries such as BFSI, telecommunications and IT, healthcare and life science, transportation and logistics, and others are fuelling the global CRM analytics market growth.
  • A US Census report of 2017 revealed that 90% of all retail purchases in America were made in brick-and-mortar stores. Also, 43% of American millennials prefer to research brands and products online before shopping in-store. Retailers are targeting the online traffic, especially during the holiday seasons to lure these consumers, thus, securing their cash flows.
  • Also, the region is a forerunner in the cloud services adoption and is home to some of the prominent cloud-based marketing solutions providers such as IBM, Infor, Salesforce, amongst various others. This poses significant opportunities for industries seeking to deploy cloud-based solutions.
  • Furthermore, Salesforce Marketing Cloud teamed up with Google Analytics in 2017. Through this collaboration, the two companies will integrate their data together to provide access to both companies' pools of stats when advertisers are running campaigns. Thus, potential such collaboration in the region is deemed to benefit the cloud-based CRM market.

Competitive Landscape

The CRM Analytics market is highly competitive and consists of several major players. These major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging on strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

  • May 2019 - Vodafone Idea Limited announced signing a multi-million-dollar five-year agreement with IBM to deliver an enhanced customer experience to millions of connected consumers and businesses in India. In addition, this engagement will also contribute to Vodafone Idea's merger synergy objectives by reducing its IT-related costs. The collaboration will provide Vodafone Idea with a hybrid cloud-based digital platform to enable more intimate engagement with its over 387 million subscribers (as of December 31, 2018), enhancing business efficiency, agility, and scale plus simplification of its business processes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rise in Demand for Global Consumer Goods
    • 4.3.2 Need for Comprehensive Understanding of consumer Behavior
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Management and Integration
    • 4.4.2 Lack of Awareness on CRM analytics market
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Sales and Marketing Analytics
    • 5.1.2 Contact Center Analytics
    • 5.1.3 Customer Analytics
    • 5.1.4 Social Media Analytics
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 On-premise
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Health Care
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Telecom and IT
    • 5.3.5 Media and Entertainment
    • 5.3.6 Other End Users
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 US
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 France
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 UK
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oracle Corporation
    • 6.1.2 SAP SE
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 Microsoft Corporation
    • 6.1.5 SAS Institute, Inc.
    • 6.1.6 Accenture PLC
    • 6.1.7 Infor
    • 6.1.8 Teradata Corporation
    • 6.1.9 Angoss Software Corporation
    • 6.1.10 Salesforce.com, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS