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市場調査レポート
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1137755

デジタルマーケティングソフトウェア市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Digital Marketing Software Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタルマーケティングソフトウェア市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタルマーケティングソフトウェア市場は、予測期間中にCAGR14%の成長率を記録すると予想されています。

組織のマーケティング予算全体に占めるデジタルマーケティングの割合やリアルタイムマーケティングは増加傾向にあり、デジタルマーケティングの重要性が増しているため、デジタルマーケティングソフトウェアのニーズが高まっています。また、デジタルマーケティングの重要性が増していることから、デジタルマーケティングソフトウェアのニーズも高まっています。

主なハイライト

  • Googleの最近の調査によると、消費者の48%が検索エンジンで問い合わせを始め、33%がブランドのウェブサイトを検索し、26%がモバイルアプリケーション内で検索していることがわかりました。企業は、習慣の追跡と分析が可能なデジタルマーケティングソフトウェアを使用して、あらゆるデジタルプラットフォームとさまざまなデバイスで顧客と関わる準備ができており、意欲的です。
  • デジタルマーケティングにおけるビッグデータ解析の普及と、場所の制約をなくすことによる購入のしやすさの向上は、市場成長の機会を生み出すと予想されます。ソーシャルCRMソリューションは、FacebookやTwitterなどのソーシャルサイト上で顧客と関わり、ブランドや製品を広報しようとする組織から、予測期間中に高い重要性を獲得すると予想されています。
  • しかし、マーケティング・ソフトウェアを扱う熟練労働者の不足が、市場の成長を抑制することが予想されます。資格のある社会人の不足が、ソフトウェア開発の高い固定費につながっているのです。
  • 最近の世界の技術的混乱に対応するため、マーケティングマネージャーは、最新のデジタルマーケティング動向を取り入れるべく、マーケティングプロセスやソリューションの自動化に戦略的に費用を投じています。ソーシャルメディアマーケティングからSEOやコンテンツマーケティングに至るまで、マーケティングマネージャーは売上を支え、伸ばすために多大な投資を行っています。アドバタイジング・エージの発表によると、2021年には、マーケティング・サービスへの支出は全体で2507億米ドルに達すると推定され、そのうち大部分は販売促進に起因するものであるとのことです。
  • パンデミックにより、誰もがほとんどの時間家にいることを余儀なくされたため、必要なもの、そうでないものともにオンラインショッピングが重要視されるようになりました。しかし、食料品の配達時間帯の確保が難しく、ほとんどの商品の発送に時間がかかることから、電話やインタラクションを通じて顧客サービスをパーソナライズして強化するABM(アカウントベースマーケティング)ソリューションも急増しています。

主な市場動向

Eメールマーケティングが大きなシェアを占める

  • メールマーケティングは、メールユーザー数が35億人近くに達することを考えると、主要なマーケティングチャネルの一つです。世界中の企業がEメールマーケティングを活用しています。潜在的な顧客や消費者に電子メールを送信し、販売につなげることが電子メールマーケティングと考えられています。
  • 一般的に、メールマーケティングは、広告やニュースレターの送信、販売勧誘、寄付の依頼、メールによるビジネス依頼などを含みます。
  • メールマーケティングは、ここ数年で飛躍的な進化を遂げました。eコマースやスマートフォンの登場により、メールサービスを活用するユーザー数は過去10年で増加し、メールマーケティングのリーチは向上しています。
  • 膨大な量のユーザーデータを利用できるようになったことで、企業はデータベースの自動化に注力し、プロセスの効率化とメールマーケティングの新しい方法を模索しています。これにより、企業は自動化されたEメールマーケティングを模索する機会を得ました。
  • サイバーセキュリティが最大の懸念材料となっています。フィッシング詐欺やメールの添付ファイルに含まれるマルウェアによって、より多くのメールアカウントが危険にさらされているからです。その結果、消費者はEメールマーケティングに自信を失い、正当なEメールが永久に報告されなかったり、ブロックされたりする可能性があります。

アジア太平洋地域が大きなマーケットシェアを占める

  • インドや中国などの国々でインターネット普及率が上昇したことで、かなりの地域の人口がオンライン化されました。その結果、デジタルマーケティングの収益機会が増えると予想されます。
  • 上記の要因により、ソーシャルメディアのプレゼンスが高まり、ソーシャルメディアを利用したマーケティングキャンペーンが急増することが予想されます。
  • ここ数年、インドはデジタル領域への投資、特にデジタル領域への移行を支援するコンサルティング会社に著しく適した市場へと発展しています。
  • デジタルインディア戦略が具体化するにつれ、「クラウドファースト」のアプローチが非常に明確になっています。この構想は、レガシーシステムやオンプレミスシステムを、クラウドベースや統合モデルに移行することを目的としています。この取り組みにより、同国ではクラウドベースのデジタルマーケティングソフトウェアが採用されることになるでしょう。
  • 新興国の新興企業は、その成長を期待するプレーヤーからの投資によって、徐々に世界の戦場に事業を拡大しています。例えば、2022年1月、The Moon Carlは、パキスタンに拠点を置き、ハイエンドの多国籍eコマース、ウェブ開発、アプリ開発、およびフルスペクトルのデジタルマーケティングソリューションの提供に手を染めているデジタルマーケティング代理店、April and June Digital Private Limitedを買収しました。

競合情勢

デジタルマーケティングソフトウェア市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。各社は、新規契約の獲得や新市場の開拓により、市場での存在感を高めています。

  • 2021年1月-Mastercardは、アジア太平洋地域のウェブサイトのほとんどで、eコマースプラットフォーム、デジタルマーケティングサービス、サイバーセキュリティ、脆弱性を減らすためのツールに焦点を当てた、デジタル化と効率的なビジネス運営に関する情報を掲載した中小企業のデジタルアクセラレーションのマイクロサイトを開設しました。
  • 2021年1月-ブルームリーチは、1億5000万米ドルの投資と、CDP(消費者データプラットフォーム)およびマーケティングオートメーションのプロバイダーであるエクスポネアの買収を発表しました。ブルームリーチはコマース体験を専攻し、深い商品データとAIで、ECサイトで適切な商品を見つけ、素晴らしい体験を提供することを支援します。2020年にかけてのeコマースとデジタルマーケティングの驚異的な成長から、今回の決断に至りました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 調査の前提条件

第2章 調査手法

  • 調査フェーズ
  • 分析手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • デジタルメディアの利用拡大
    • クラウド技術の採用動向の高まり
    • 顧客のEエクスペリエンス向上へのニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 適切なデジタルマーケティングソリューションの評価
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント
    • オンプレミス
    • クラウド
  • タイプ
    • 検索エンジンソフト
    • コンテンツマーケティングソフトウェア
    • ソーシャルメディアマーケティング
    • メールマーケティング
    • モバイルマーケティング
    • マーケティングオートメーションソフトウェア
    • その他のタイプ
  • エンドユーザー業界
    • IT・通信
    • メディア・エンターテイメント
    • BFSI
    • 小売業
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Systems Incorporated
    • SAP SE
    • Salesforce.com Inc.
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Google LLC
    • SAS Institute Inc.
    • Marketo Inc
    • HubSpot Inc.
    • Teradata Corporation
    • Infor Inc.
    • Criteo SA

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 56811

The digital marketing software market is expected to record a growth rate of CAGR of 14% during the forecast period. The digital marketing share in the overall marketing budget of organizations and real-time marketing is on the rise, owing to the increase in significant importance of digital marketing, which increases the need for digital marketing software. Buyers today are more empowered than ever and are using Omni-channels to buy a product.

Key Highlights

  • A recent study by Google found that 48% of consumers start their inquiries on search engines, while 33% search brand websites and 26% search within mobile applications. Businesses are ready and willing to engage with their customers on every digital platform with different devices, using digital marketing software, where habits can be tracked and analyzed.
  • The proliferation of Big Data analytics in digital marketing and the increasing ease of purchasing by removing location constraints are expected to create opportunities for market growth. Social CRM solution is expected to garner high significance over the forecast period as organizations try to engage with customers on social sites, such as Facebook and Twitter, to publicize the brand and product.
  • However, the lack of skilled labor in handling marketing software is expected to restrain the market growth. The shortage of qualified working professionals has resulted in a high fixed cost of software development.
  • To keep businesses updated with the recent technological disruptions worldwide, marketing managers are strategically spending on automating their marketing processes and solutions to adopt the latest digital marketing trends. From social media marketing to SEO or content marketing, marketing managers are investing significantly to support and boost their sales. According to a published article by Advertising Age, in 2021, the full marketing services spending may amount to an estimated sum of USD 250.7 billion, out of which the majority was attributed to sales promotion.
  • As the pandemic forced everyone at home most of the time, online shopping gained importance for both essential and non-essential items. However, with difficulty getting delivery time slots for groceries and slower shipping times for most items, there has also been a spike in ABM (Account-based marketing) solutions to personalize and enhance customer service through calls and interactions.

Key Market Trends

Email Marketing to Hold a Significant Market Share

  • Email marketing is one of the primary marketing channels, considering the number of email users is close to 3.5 billion. Businesses across the world have utilized email marketing. Broadcasting an email to a potential client or consumer that could help in closing the sale is considered email marketing.
  • Generally, email marketing involves sending advertisements, and newsletters, soliciting sales, requesting donations, and requesting businesses via emails.
  • Email marketing has evolved drastically over the past few years. With the advent of e-commerce and smartphones, the number of users utilizing email services has grown in the previous decade, improving email marketing reach.
  • With the vast amount of user data available, companies are focusing on automating the database to streamline the process and explore new ways of email marketing. This has provided an opportunity for companies to explore automated email marketing.
  • Cybersecurity poses the biggest concern, as more email accounts are compromised by phishing scams and malware contained in email attachments. As a result, consumers are less confident in email marketing, and legitimate emails may be permanently reported or blocked.

Asia-Pacific to hold a Major Market Share

  • The rise in internet penetration in countries such as India and China has brought a significant region population online. This is expected to result in a profitable opportunity for digital marketing.
  • The factor mentioned above is set to result in a growth of social media presence, leading to a surge in social media-based marketing campaigns.
  • Over the last few years, India has evolved into a market remarkably suited for investment in the digital space, particularly for consulting firms that assist with transitioning to the digital sphere.
  • As the Digital India strategy continues to take shape, it is very clear about a "cloud first" approach. The initiative aims to move legacy and on-premise systems to a cloud-based or integrated model. This initiative would result in the country's cloud-based digital marketing software adoption.
  • Startups from developing countries are slowly expanding operations onto the global battlefield through investments from players intending to herald their growth. For instance, in January 2022, The Moon Carl acquired April and June Digital Private Limited, a digital marketing agency based in Pakistan that dabbles in delivering high-end multinational e-commerce, web development, app development, and full-spectrum digital marketing solutions.

Competitive Landscape

The digital marketing software market is highly competitive and consists of several major players. Companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

  • In January 2021 - Mastercard launched digital acceleration of small businesses microsites across most of its Asia-Pacific websites with information on digitizing and running businesses efficiently, focusing on e-commerce platforms, digital marketing services, cybersecurity, and tools to reduce vulnerabilities.
  • In January 2021 - Bloomreach announced a USD 150 million investment and the acquisition of a CDP (Consumer Data Platform) and Marketing Automation Provider Exponea. Bloomreach majors in commerce experience, with deep product data and AI to help people find the right product and deliver great experiences on e-commerce sites. The astonishing growth of e-commerce and digital marketing over 2020 led to this decision.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Phases
  • 2.2 Analysis Methodology

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increased Utilization of Digital Media
    • 4.4.2 Rising Trend in Adoption of Cloud Technology
    • 4.4.3 Increasing Need to Improve Customer E-experience
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Evaluating the Right Kind of Digital Marketing Solution
  • 4.6 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 DEPLOYMENT
    • 5.1.1 On-premise
    • 5.1.2 Cloud
  • 5.2 TYPE
    • 5.2.1 Search Engine Software
    • 5.2.2 Content Marketing Software
    • 5.2.3 Social Media Marketing
    • 5.2.4 E-mail Marketing
    • 5.2.5 Mobile Marketing
    • 5.2.6 Marketing Automation Software
    • 5.2.7 Other Types
  • 5.3 END-USER INDUSTRY
    • 5.3.1 IT and Telecom
    • 5.3.2 Media and Entertainment
    • 5.3.3 BFSI
    • 5.3.4 Retail
    • 5.3.5 Manufacturing
    • 5.3.6 Healthcare
    • 5.3.7 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Adobe Systems Incorporated
    • 6.1.2 SAP SE
    • 6.1.3 Salesforce.com Inc.
    • 6.1.4 IBM Corporation
    • 6.1.5 Microsoft Corporation
    • 6.1.6 Oracle Corporation
    • 6.1.7 Google LLC
    • 6.1.8 SAS Institute Inc.
    • 6.1.9 Marketo Inc
    • 6.1.10 HubSpot Inc.
    • 6.1.11 Teradata Corporation
    • 6.1.12 Infor Inc.
    • 6.1.13 Criteo SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS