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市場調査レポート
商品コード
1189632

4Kディスプレイ解像度市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

4K Display Resolution Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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4Kディスプレイ解像度市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2020年の4Kディスプレイ解像度市場は614億8000万米ドルで、2026年には2139億2000万米ドルに達し、予測期間(2021年~2026年)のCAGRは23.1%で成長すると予測されます。

4Kディスプレイのイノベーションは、HDの2倍、通常のテレビの4倍の映像品質を提供することで、消費者のテレビ視聴体験をアップグレードすることが期待されます。4Kディスプレイ解像度のような、高度に定義されたピクセル品質による非日常的な消費者体験を求める声により、より高品質のディスプレイ解像度に対する需要が勢いを増してきています。

主なハイライト

  • 多くのプレーヤーが市場に参入しており、市場動向は断片化の方向に進んでいます。4Kディスプレイの製造コスト低減が市場を牽引しています。
  • 消費者が4Kディスプレイの高解像度フルHD製品を採用しやすくするため、ベンダーは適度な交換コストで既存の製品ラインに同技術を組み込んでいます。
  • アジア太平洋地域では、都市化が急速に進んでおり、インドと中国ではそれぞれ33%と55%となっています。この傾向は今後数年間続くと予測され、これまでにない人口動態、経済、社会の変化をもたらすと考えられています。生活水準の向上に伴い、4KウルトラHDビデオストリーミングのようなプレミアム製品への需要が急増しています。

主な市場動向

エンターテインメントおよびメディア分野が主要なシェアを占める

  • より良いゲーム体験や充実したエンターテインメントに対する需要の高まり、4Kコンテンツの入手性の向上など、さまざまな要因から、エンターテインメントおよびメディア業界は4K技術の主要アプリケーションの1つとして存続すると予想されます。
  • 現代の消費者は、グラフィックデザイン、写真編集、高解像度画像の細部の検証のための正確な色と色域のサポートにより、4K解像度搭載テレビへの傾倒を示しています。
  • Microsoft や Sonyなどの大手ゲーム機メーカーは、より没入感のある高度なゲーム体験を提供するために4K対応ゲーム機を発売しており、4Kテレビやモニターの売上が伸びることが期待されています。

アジア太平洋地域が市場シェアトップの座を維持

  • 日本、韓国、台湾は、Samsung、LG、Sonyなどのプレーヤーによって、4Kテレビ市場で大きなシェアを占めています。さらに、この地域では家電製品の販売が増加しており、高品質のデジタル広告の需要が高まっています。
  • また、製造コストの低下により4Kテレビの平均価格が低下していることも、4Kテレビの普及を後押ししています。主要プレイヤーは現在、より多くの市場シェアを獲得するために、他の技術大手との提携で新製品を発売する戦略を採っています。
  • さらに、成長する小売業、広告費の増加、公共および民間のインフラの改善、および4Kデジタルサイネージシステムが提供する関連する利点は、この地域におけるその市場を後押ししています。

競合情勢

4Kディスプレイ解像度市場は比較的細分化されており、複数の主要企業で構成されています。市場シェアの観点からは、現在、少数の主要企業が市場を独占しています。しかし、製造コストの低下と高い競争により、各社はより多くの市場シェアを向上させ、獲得するために製品投入戦略を採用しています。

  • 2019年4月-LGの化学・材料部門は、DuPontデラウェア州本社から、主に可溶性有機発光ダイオード(OLED)に関わる500以上の特許資産を購入し、その技術を次世代ディスプレイに展開する予定です。
  • 2019年2月- Sonyは史上初の21:9 4KディスプレイのスマートフォンXperia 1を発売し、スマートフォン分野で連敗していたスマートフォン市場に復帰しました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストサポート3ヶ月分

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 高解像度ディスプレイの需要
    • 4Kディスプレイ製品の安価な製造
  • 市場抑制要因
    • コンテンツ制作・放送への高額投資の必要性
    • 4K解像度のための帯域幅の割り当て
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • モニター
    • スマートテレビ
    • スマートフォン
    • その他製品タイプ
  • 業界別
    • 航空宇宙・防衛
    • ビジネス・教育
    • エンターテインメント・メディア
    • 小売・広告
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 日本
      • 中国
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • LG Display Co. Ltd
    • Toshiba Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Sony Corporation
    • Sharp Corporation
    • Innolux Corporation
    • Haier Group Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • Hisense Group
    • BOE Technology Group
    • AU Optronics

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 49750

The 4K display resolution market was valued at USD 61.48 billion in 2020 and expected to reach USD 213.92 billion by 2026 and grow at a CAGR of 23.1% over the forecast period (2021 - 2026). The 4K display innovations are expected to upgrade the television viewing experience of the consumers by providing them with video quality that is twice as good as HD, and four times that of regular television. The demand for higher quality display resolutions is gaining momentum due to the desire for unusual consumer experience with highly defined pixel quality, like 4K display resolution.

Key Highlights

  • Many players are entering the market due to which the market trend is moving toward fragmentation. The decline in the manufacturing cost of 4K displays is driving the market.
  • To facilitate the adoption of 4K display higher resolutions full hd products by consumers, vendors are integrating the technology into their existing product lines with moderate replacement costs.
  • The Asia-Pacific region is experiencing rapid urbanization with 33% and 55% for India and China, respectively. This trend is projected to continue in the coming years and is expected to bring unprecedented demographic, economic, and social shifts. With an increase in the standard of living, the demand for premium products, like 4K ultra hd video streaming is booming.

Key Market Trends

Entertainment and Media Segment to Hold Major Share

  • Owing to various factors, such as growing demand for a better gaming experience, enriched entertainment, and the increasing availability of 4K content, the entertainment, and media industry is expected to remain as one of the primary applications of 4K technology.
  • Modern consumers are showing an inclination toward TVs with 4K resolution, due to the accurate color and color gamut support for graphics designing, photo editing, and examining the fine details of high-resolution images.
  • Major console manufacturers, like Microsoft and Sony, have released 4K enabled consoles to offer a more immersive and advanced gaming experience, which are expected to witness sales of 4K TVs and monitors to grow.

Asia-Pacific to Retain Leading Market Share Position

  • Japan, South Korea, and Taiwan represent a significant share of the 4K TV market with players, such as Samsung, LG, and Sony. Moreover, the increasing sales of consumer electronics in the region are driving the demand for high-quality digital advertisements.
  • The reduction in ASP of 4K TVs due to declining manufacturing costs is pushing the market to its extent with the technology. Key Players are now adopting strategies to launch new products in partnerships with other tech giants to gain more market share.
  • Furthermore, a growing retail sector, increasing advertising expenditures, improving public and private infrastructure, and the associated benefits offered by 4K digital signage systems are boosting its market in the region.

Competitive Landscape

The 4K display resolution market is relatively fragmented and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with decreasing manufacturing costs and with high competition, the companies are adopting product launch strategies to improve and gain more market share.

  • Apr 2019 - LG chemical and material division purchased more than 500 patented assets from Delaware-headquartered DuPont, mostly pertaining to soluble organic light-emitting diodes (OLED) and plans to develop that technology into its next-gen displays.
  • Feb 2019 - Sony launched the first ever 21:9 4K display smartphone Xperia 1 to come-back into the smartphone market after back to back severe losses in the smartphone segment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Demand for High-resolution Display Products
    • 4.3.2 Affordable Manufacturing of 4K Display Products
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 The Need for High Investment in Content Creation and Broadcasting
    • 4.4.2 Bandwidth Allocation for 4K Resolution
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/ Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Monitor
    • 5.1.2 Smart TV
    • 5.1.3 Smartphone
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 By End-user Vertical
    • 5.2.1 Aerospace and Defence
    • 5.2.2 Business and Education
    • 5.2.3 Entertainment and Media
    • 5.2.4 Retail and Advertisement
    • 5.2.5 Other End-user Verticals
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 United Kingdom
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 China
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Mexico
      • 5.3.4.2 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.2 LG Display Co. Ltd
    • 6.1.3 Toshiba Corporation
    • 6.1.4 Panasonic Corporation
    • 6.1.5 Sony Corporation
    • 6.1.6 Sharp Corporation
    • 6.1.7 Innolux Corporation
    • 6.1.8 Haier Group Corporation
    • 6.1.9 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.10 Hisense Group
    • 6.1.11 BOE Technology Group
    • 6.1.12 AU Optronics

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS