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市場調査レポート
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546575

小売業におけるエンタープライズモビリティ市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Enterprise Mobility in Retail Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 122 Pages | 納期: 2~3営業日

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小売業におけるエンタープライズモビリティ市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

小売業におけるエンタープライズモビリティ市場は、予測期間(2021年~2026年)に26.25%のCAGRで推移すると予測されています。米国国勢調査によると、2018年に小売業の売上高は6兆米ドルの記録を達成しました。また、2009年の過去最低の4兆600億米ドルから50%増加しました。

主なハイライト

  • 小売店における差別化が今ほど重要視されている時代はないです。消費者は、量販店から大規模な小売百貨店まで、ワンストップのディスカウントショッピングを提供し、24時間365日の世界オンラインマーケットプレイスの利便性もあり、これまで以上にショッピングの選択肢が広がっています。
  • 小売企業は、消費者から、より多くの商品の選択肢、より迅速な納品、サービスの改善など、絶え間ない要求に直面しています。エンタープライズモビリティは、店舗内のデジタル化モビリティなどのソリューションを導入することで、これらの要求の負担を軽減することができます。
  • 小売業界では、ソーシャルサイトやブログ、さまざまなアプリなど、さまざまなチャネルから膨大な量のデータが生成されています。この非構造化データの多くは、貴重な情報を提供しているにもかかわらず、利用されずに放置されています。eコマースの導入により、小売業界はデジタル時代に突入し、小売業者は顧客に関するより多くの情報を収集する機会を得ました。
  • 大手小売企業は、小売サービスにおいてエンタープライズモビリティを活用し、より良いユーザー体験を提供し、店舗のパフォーマンスを最大化することを目指しています。買い物客のパターンを理解するためにエンゲージメントを促進するロケーション分析から、都市化の急速な成長により、小売支出は速いペースで伸びています。
  • 例えば、SnapchatとAmazonが提携を発表し、Snapchatのユーザーが現実に遭遇したものを簡単に購入できるようになりました。ユーザーはSnapchatのカメラを物理的な商品やバーコードに向けると、その商品のAmazonポップアップカードにリダイレクトされる、といった具合です。
  • また、RFIDやセンサーなどのデバイスの活用が進み、小売業におけるIoT(Internet of Things)の統合がここ数年で進んでいます。ヒューレット・パッカード・エンタープライズによると、世界の小売業者の50%がIoT技術を導入しています。
  • しかし、小売業者のネットワーク、データ、アプリケーション、エンドポイントをマルウェアや侵入から守るために、これらの要件を満たすソフトウェア・アプリケーションやサービスが進化しています。NTTセキュリティによると、APAC、米国、オーストラリアの小売業が93%の攻撃元となっています。

主な市場動向

eコマースの大幅な成長が成長を牽引

  • eコマースは、世界で最も急成長している小売分野です。世界的に携帯電話やインターネットの普及率が高まっていることが、eコマースの急成長に適した環境になっています。Eコマース・リサーチ・センター(ECRC)によると、中国だけでも300万人以上の人々がEコマース業界で働いています。
  • そのほとんどはフルフィルメントセンターの労働者を代表するものですが、配送タスクはこの業界で2番目に大きな仕事の役割を獲得したと推測されています。eコマース業界におけるエンタープライズモビリティの最も重要な用途は、POS、在庫管理、消費者関係管理およびフィードバックなどです。
  • モバイル・アプリケーションも、eコマース業界にとって素晴らしいモビリティ・ソリューションの1つです。モバイル・アプリケーションは、現在のeコマース・ビジネスの中心的存在となっています。モバイル・アプリケーションは、小売業者に様々な機会を提供します。同時に、顧客に様々なインセンティブを与え、オンラインブランドやベンダーに対する忠誠心を高めることができます。
  • さらに、履歴、位置情報、文脈情報を分析することで、小売業者はより良い売上を上げることができます。eコマースの世界の増加に伴い、ベンダーは、小売市場におけるエンタープライズモビリティの大きな需要につながるライバルに対する競争力を得るために、エンタープライズモビリティソリューションへの傾向が強まると予想されます。
  • 今後、ラテンアメリカなどの発展途上地域では、eコマースによる売上高が増加することが予想されます。このことから、小売業におけるエンタープライズモビリティ市場は、今後数年間で大きな成長を遂げることが予想されます。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 北米は、新しいデジタル技術の導入が進んでいることや、中小企業の間でアナリティクスが受け入れられつつあることから、小売業におけるエンタープライズモビリティ市場で最大の市場シェアを占めると予想されます。
  • 北米地域における小売業向けエンタープライズモビリティの成長の主な動向としては、スマートフォン端末の増加やソーシャルアプリの採用拡大などが挙げられ、これらは貴重な情報を含む大量のデータを生成しています。
  • 同地域では、調査対象となった市場において、多くの投資と技術的進歩が見られます。この地域の新興国は、従来の小売から組織化された小売への大きなシフトがある小売スペースで、アナリティクスを適用して顧客体験を改善するために、エンタープライズモビリティを採用しています。
  • この地域では、エンタープライズモビリティ市場のプロバイダーが存在感を示しており、これが同地域の市場を牽引すると予想されます。同市場の主要プレイヤーには、IBM Corporation、Microsoft Corporation、Cisco Systems, Inc.などが挙げられます。

競合情勢

小売業におけるエンタープライズモビリティ市場は統合されています。プレーヤー間の買収や提携により、市場は集中しています。企業におけるモビリティセキュリティに関する意識の高まりは、主要プレイヤーにセキュリティと可視性の再考を促しています。主要プレイヤーには、シスコシステムズ社、シトリックスシステムズ社、マイクロソフト社、SAP SE、ソナタソフトウェア社、IBM社などが含まれます。

  • 2019年2月- 英国のセキュリティ企業であるソフォスは、同社のモバイルデバイス管理システムをマイクロソフトのIntuneと統合することを発表しました。IT管理者が企業のデータ法に沿って個々のデバイスの使用ポリシーを設定するのに役立つと思われます。
  • 2019年2月-IDEMIAとMobileIronは、MobileIron UEM/MDMプラットフォームにeSIMおよび接続管理機能を提供するためのパートナーシップを発表しました。IDEMIA Smart Connect Hubは、モバイルネットワークオペレーター(MNO)システムと統合し、MobileIronポータル内でeSIMプロファイルとそのサブスクリプションプランの制御を実現します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • eコマースの大幅な成長
    • Bring-your-own-device(BYOD)の採用の増加
  • 市場抑制要因
    • セキュリティへの懸念
  • 市場機会
    • エンタープライズモビリティ管理ソフトウェアの登場
    • モビリティアプリケーションにおける人工知能の使用の増加
    • 統合ソリューションへの需要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • デバイス別
    • スマートフォン
    • ノートPC
    • タブレット端末
    • その他のデバイス
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Brainvire Infotech Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Citrix Systems Inc.
    • Credencys Solutions Inc.
    • Gizmeon Inc.
    • IBM Corporation
    • InnoMind Technologies
    • Microsoft Corporation
    • MobileIron Inc.
    • SAP SE
    • Sonata Software
    • VMware Inc.
    • Workspot Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 55652

The enterprise mobility in retail market is expected to register a CAGR of 26.25% over the forecast period of (2021-2026). According to the United States Census, Retail sales hit a record of USD 6 trillion in 2018. This is also a 50% increase from 2009's record low of USD 4.06 trillion.

Key Highlights

  • Differentiation in retail stores has never been more important than it is now. Consumers have more shopping options than ever before, from mass merchandisers to large retail departmental stores, offering one-stop discount shopping, and the convenience of the 24x7 global online marketplace.
  • Retailers face relentless demands from consumers for more product choices, faster fulfillment, and improved service. Enterprise mobility can ease the burden of these demands, by implementing solutions such as in-store digitization mobility.
  • The retail industry is generating huge amounts of data from its various channel modes - social sites, blogs, and from different apps. Much of this unstructured data is left unused, despite providing valuable information. With the introduction of e-commerce, the retail industry entered into the digital age, where retailers have the opportunity to collect more information about their customers.
  • Leading retailers are leveraging enterprise mobility in retail services, to deliver better user experience and maximize store performance. From location analytics to drive engagement in order to understand shopper patterns, there is a fast-paced growth in retail expenditure, due to the rapid growth of urbanization.
  • For instance, Snapchat and Amazon announced a partnership, which makes it easier to buy whatever Snapchat users come across in real life. Users point their Snapchat camera at a physical product or barcode and are then redirected to an Amazon pop-up card for that product, or something similar.
  • Moreover, the integration of the Internet of Things (IoT) in the retail industry has increased, over the past few years, through the ascending utilization of devices such as RFID and sensor. According to Hewlett Packard Enterprise, 50% of retailers around the world, have adopted the IoT technology.
  • However, to ensure that a retailer's network, data, application, and endpoints remain secure (away from any malware and breaches), several software applications and services are evolving to fulfill these requirements. According to NTT Security, the retail industry in APAC, the United States, and Australia were the sources of 93% of attacks.

Key Market Trends

Substantial Growth in E-commerce to Spearhead the Growth

  • E-commerce is the fastest-growing retail segment in the world. The increasing levels of mobile and internet penetration globally are providing a suitable environment for the rapid growth of e-commerce. According to the E-commerce Research Center (ECRC), China alone employed more than 3 million people in the e-commerce industry.
  • While most of the jobs represent the workers at fulfillment centers, it is estimated that the delivery task has gained the second-largest job role in the industry. The most significant applications of enterprise mobility in the e-commerce industry include point of sale, inventory management, and consumer relationship management and feedback.
  • Mobile applications are another great mobility solution to the e-commerce industry. They are in fact the heart of the e-commerce business in the current scenario. They present the retailer with a broad range of opportunities. At the same time, they also give customers an array of incentives, which encourages them to develop loyalty towards an online brand or the vendor.
  • Moreover, analysis of history, location, and contextual information can help retailers to make better sales. With an increasing turnover of e-commerce globally, vendors are expected to tend more toward enterprise mobility solutions to gain a competitive edge over their rivals leading to considerable demand in enterprise mobility in the retail market.
  • In the coming years,developing region such as Latin America will have increased sales revenue from E-commerce. This show that enterprise mobility in retail market will have a substantial growth in the years to come.

North America to Account for Largest Market Share

  • North America is anticipated to have the largest market share for the enterprise mobility market in retail, due to its high adoption of new digital technologies, and, due to the rising acceptance of analytics among small and medium businesses (SMEs).
  • The major trends responsible for the growth of enterprise mobility in retail, in the North American region, include the growing number of smartphone devices and the increase in adoption of social apps, which generate ample amounts of data that contain valuable information.
  • The region is experiencing many investments and technological advancement, in the market studied. Emerging countries in the region are adopting enterprise mobility in retail spaces, where there is a huge shift from traditional retail to organized retail, in order to improve customer experience, through the application of analytics.
  • The region has a strong presence of enterprise mobility market providers, which is anticipated to drive the market in the region. Some of the major players in the market are IBM Corporation, Microsoft Corporation, and Cisco Systems, Inc., among others.

Competitive Landscape

The enterprise mobility in retail market is consolidated. The market is concentrated due to acquisitions and partnerships among players. Increasing awareness regarding mobility security among enterprises is causing the major players to rethink security and visibility. Some of the key players include Cisco Systems Inc., Citrix Systems Inc., Microsoft Corporation, SAP SE, Sonata Software, IBM Corporation, among others.

  • February 2019 - British Security firm Sophos announced that it will be integrating its Mobile Device Management system with Microsoft's Intune. It will help IT admins configure individual device usage policies as per the corporate data laws.
  • February 2019 - IDEMIA and MobileIron announce a partnership to bring eSIM and connectivity management capabilities to the MobileIron UEM/MDM platforms. The IDEMIA Smart Connect Hub integrates with mobile network operator (MNO) systems and brings control of eSIM profiles and their subscription plans within the MobileIron portals.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Substantial Growth in E-commerce
    • 4.3.2 Increasing Adoption of Bring-your-own-device (BYOD)
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Security Concerns
  • 4.5 Market Opportunities
    • 4.5.1 Emergence of Enterprise Mobility Management Software
    • 4.5.2 Increasing Use of Artificial Intelligence in Mobility Apps
    • 4.5.3 Demand for Integrated Solutions
  • 4.6 Industry Value Chain Analysis
  • 4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Device
    • 5.1.1 Smart Phones
    • 5.1.2 Laptops
    • 5.1.3 Tablets
    • 5.1.4 Other Devices
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Brainvire Infotech Inc.
    • 6.1.2 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.3 Citrix Systems Inc.
    • 6.1.4 Credencys Solutions Inc.
    • 6.1.5 Gizmeon Inc.
    • 6.1.6 IBM Corporation
    • 6.1.7 InnoMind Technologies
    • 6.1.8 Microsoft Corporation
    • 6.1.9 MobileIron Inc.
    • 6.1.10 SAP SE
    • 6.1.11 Sonata Software
    • 6.1.12 VMware Inc.
    • 6.1.13 Workspot Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS