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市場調査レポート
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546571

銀行業務におけるUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Unified Communication-as-a-Service in Banking Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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銀行業務におけるUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

銀行業務におけるUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場は、予測期間2021-2026年にCAGR18.7%と予測されています。銀行業界は、顧客とのエンゲージメントに大きく依存しています。顧客は銀行業界の原動力となっており、銀行は顧客体験の向上とサービスコストの削減を同時に実現したいと考えています。

主なハイライト

  • ユニファイド・コミュニケーション(UC)は、設立当初から銀行業界にとって費用対効果の高いソリューションとして注目されてきました。銀行は現在、大規模な導入に必要な拡張性を実現するため、あらゆるチャネルにおける顧客とのコミュニケーションを俯瞰するUCaaSに投資しています。
  • UCaaSの機能は、導入の程度によって異なりますが、音声自動応答(IVR)、ビデオ会議、ライブチャット、電子メール、統合メッセージング、VoIPサービス、その他の顧客管理機能などが幅広く含まれています。
  • この技術により、コラボレーションを強化しながら、可用性と拡張性を高めることができます。UCaaSソリューションは、企業がビジネスのメンテナンスではなく、ビジネスの成長に集中できるように設計されています。企業は、決して使用しない機能を備えたUCソフトウェアの代金を支払う必要がないため、経費を節約することができるのです。
  • ボストンを拠点とする調査・アドバイザリー会社は、2018年の世界の技術支出は約2611億米ドルに達し、前年から約4.2%上昇したと推定しています。

主な市場動向

クラウドベースのエコシステムの普及が市場成長を牽引

  • 企業は、経費を削減し、内部収益を生み出す可能性を持つ方法を模索しています。重要なファイルやデータをクラウド経由でアクセスできるようにすることは、実現可能なソリューションであることがわかり、BYODの普及につながっています。銀行もすぐにこれに追随し、ビジネスの世界の化を考えると、データのリモートアクセスはこの業界にとって不可欠な機能となります。Rightscaleが2018年に発表したクラウドレポートでは、コミュニケーションに使用されるランニングアプリケーションの68%以上がアマゾン(AWS)のクラウドサービス上に構築されていると述べています。
  • 従業員が自分のデバイスを持ち込むことを奨励することは、ITインフラストラクチャに容量を追加する効率的な方法です。これにより、社員はオフィスから離れた場所でも、必要なデータやファイルにアクセスしてインターネット経由でシステムにアクセスすることができるようになります。例えば、チームサイトはOffice 365に付属しており、従業員が異なる場所にいながら同時に文書を編集したり、オンライン会議に参加したりすることを可能にします。
  • 商用Wi-Fiネットワークサービスを提供するiPassの新しいレポートによると、モバイルワーカーの70%が会社のBYOD(Bring Your Own Device)ポリシーを適応させているとのことです。中には、BYODが必須である人もいます。オフィスとプライベートな空間の境界が曖昧になるにつれ、この動向は銀行業界にもますます反映されていくでしょう。

北米は銀行業界におけるUCaaSの最大市場であり続けるでしょう。

  • 北米地域は、技術に精通した従業員の出現、研究開発と技術から得られるイノベーションへの高い注目度、同地域のインフラの改善などにより、予測期間中に銀行業界におけるUCaaSの世界市場をリードし、大きな収益貢献をしている地域です。銀行業界における企業投資の拡大、モビリティやBYODの動向の高まりが、UCaaS市場の需要を押し上げると予測されます。
  • 米国は、世界の大手銀行の多くが本社を置く、急成長中の市場の1つです。同国の銀行は資金力があり、ハイテクに精通しているため、ユニファイド・コミュニケーション(UC)分野のあらゆる新技術を採用する可能性が高いのです。
  • セレントは、2018年の銀行全体のIT支出は、約1,040億米ドルになると推定しています。シティグループ社は、2018年、経費予算の約20%がテクノロジー支出に充てられると推定しています。北米の600以上のエンドユーザー組織に関する調査研究から収集されたデータによると、組織の約29%が、すべてのコラボレーションニーズにクラウドベースのプラットフォームを使用することで、すでにUCaaSを活用していることが理解されます。

競合情勢

銀行業務におけるUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場は、ユニファイド・コミュニケーションに関する技術的専門知識を持つ少数の企業が市場を独占している統合市場です。イノベーションがこの業界における市場支配の主要因であることに変わりはありませんが、大手企業は戦略的なコラボレーションイニシアチブを活用することで顧客基盤を拡大し、中小企業を買収することで市場での支配力をさらに強化することに注力しています。主要プレイヤーには、RingCentral, Inc.、8X8 Inc.、West Unified Communications Services, Inc.、Cisco Systems Inc.、Fuze Inc.、Avaya Inc.、Voss Solutions、NetFortris, Inc、TetraVX、Kurmi Softwareなどが挙げられます。

  • 2019年3月-Avaya Holdings Corp.は、金融機関がさまざまな顧客接点でハイレベルなコミュニケーションにアクセスできるようにし、それによって銀行の信頼性&セキュリティを実現するプログラムを発表しました。
  • 2019年3月-Optus Businessは、モビリティ、音声およびビデオ会議、コラボレーション、エンタープライズテレフォニーを含む、クラウドベースの通話およびコラボレーションソリューションであるOptus Cloud Callingを発表しました。このソリューションは、シスコのBroadCloudとWebexのポートフォリオをベースにしています。
  • 2019年4月-Momentum Telecomは、世界中の企業および通信事業者の顧客に対するマネージドネットワーク、データ、インターネットソリューションの大手プロバイダーであるMetro Optical Solutionsを買収しました。この買収により、Momentum TelecomはUCaaS市場のリーダーとしての地位をさらに高めると期待されています。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • BYODとモビリティに向けた動向の高まり
    • 組織全体におけるユニファイドコミュニケーションの必要性の高まり
    • サーバーメッセージブロック(SMB)の利用拡大
  • 市場抑制要因
    • クラウドUCに関する認知度の低さ
    • クラウドベースのサービスに対するセキュリティの懸念の高まり
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • テレフォニー
    • コンタクトセンター
    • ユニファイドメッセージング
    • コラボレーション・プラットフォーム
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • RingCentral, Inc.
    • 8X8 Inc.
    • West Unified Communications Services, Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Fuze Inc.
    • Avaya Inc.
    • Voss Solutions
    • NetFortris, Inc.
    • TetraVX
    • Kurmi Software

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 54442

The Unified Communication-as-a-Service in Banking Market is anticipated to witness a CAGR of 18.7% over the forecast period 2021-2026. The banking industry relies heavily on customer engagement. Customers have become the driving force behind the banking industry and banks are looking forward to enhancing their customer experiences and service costs reduction at the same time.

Key Highlights

  • Unified Communications (UC), since its inception, emerged as a cost-effective solution for the banking sector. Banks are now investing in UCaaS to get a bird's-eye view of customer communications across all channels to attain scalability required for large-scale implementation.
  • Though functionality may vary on the degree of implementation, it broadly incorporates Interactive Voice Response (IVR), video conferencing, live chat, e-mails, unified messaging, VoIP services, and other client management capabilities.
  • This technology helps increase availability and scalability while enhancing collaboration. UCaaS solutions are designed to allow enterprises to focus on the growth of their business rather than the maintenance of it. Businesses need not pay for UC software with features that they will never use, thereby aids in saving money.
  • A Boston-based research and advisory firm estimated that global tech spending had reached around USD 261.1 billion in 2018, climbing almost 4.2% from the previous year.

Key Market Trends

Proliferation of Cloud Based Ecosystem to Drive the Market Growth

  • Enterprises are searching for ways that cut down on expenses and has the potential to generate internal revenues. Making essential files and data accessible through the cloud was found to be a feasible solution, which in turn has led to the proliferation of the BYOD trend. The banks are quickly following suit, and given the globalized nature of their business, remote access of data becomes an essential feature for this industry. A cloud report published by Rightscale in 2018, stated that more than 68% of running applications used for communication are built on Cloud services of Amazon (AWS).
  • Encouraging employees to bring their own devices is an efficient way of adding capacity to IT infrastructure. This will enable employees to work away from the office while still being able to access the system over the internet by accessing data and files they need. For instance, Team Sites comes with Office 365 and allows employees to edit the documents simultaneously while being in different locations, and taking part in online conferences.
  • A new report from iPass, a commercial Wi-Fi network service provider, indicates that 70% of mobile workers adapt their companies' bring your own device (BYOD) policies. For some, BYOD is a must. This trend will also get increasingly reflected in the banking industry, as the lines between office and private spaces get blurred.

North America to Remain the Largest Market for UCaaS in Banking Industry

  • The region of North America is a major revenue contributor and will lead the global UCaaS market in the banking industry during the forecast period, owing to the emergence of huge tech-savvy employees, high focus on innovations obtained from research and development and technology, and improved infrastructure in the region. Growth in the investment by enterprises in the banking industry and growing trends of mobility and BYOD is expected to drive the demand for UCaaS market.
  • The US is one of the fastest growing markets with many of the major banks of the world headquartered there. The banks in the country are cash rich and tech-savvy and are most likely to adopt any new technology in the unified communications segment.
  • Celent estimates that the overall bank IT spending in 2018, is approximately USD 104 billion. Citigroup Inc. estimates that around 20% of the expense budget is dedicated to technology spending, in 2018. Based on the data gathered from a research study on more than 600 end-user organizations in North America, it is understood that around 29% of the organizations are utilizing UCaaS already, by using cloud-based platforms for all of their collaboration needs.

Competitive Landscape

The unified communication as-a-service in banking market is a consolidated market with a few players dominating the market with their technological expertise in unified communications. While innovation remains the prime factor for market domination in this industry, the major players are focusing on expanding their customer base by leveraging on strategic collaborative initiatives and by acquiring smaller players to strengthen their hold in the market further. The major players include RingCentral, Inc., 8X8 Inc., West Unified Communications Services, Inc., Cisco Systems Inc., Fuze Inc., Avaya Inc., Voss Solutions, NetFortris, Inc., TetraVX, and Kurmi Software, among others.

  • March 2019 - Avaya Holdings Corp. introduced a program that provides financial organizations access to high-level communications across a variety of client touchpoints, thereby delivering banking reliability & security.
  • March 2019 - Optus Business announced the launch of Optus Cloud Calling, a cloud-based calling and collaboration solution, that includes mobility, audio and video conferencing, collaboration, and enterprise telephony. This solution is based on Cisco's BroadCloud and Webex portfolios.
  • April 2019 - Momentum Telecom acquired Metro Optical Solutions, a leading provider of managed network, data, and internet solutions to enterprise and carrier customers globally. This acquisition is expected to further position Momentum Telecom as a leader in the UCaaS market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Trends Towards BYOD and Mobility
    • 4.3.2 Increasing Need for Unified Communication Across the Organization
    • 4.3.3 Increasing Use of Server Message Block (SMB)
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Lack of Awareness Regarding Cloud UC
    • 4.4.2 Increasing Security Concerns for Cloud-Based Services
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Telephony
    • 5.1.2 Contact Center
    • 5.1.3 Unified Messaging
    • 5.1.4 Collaboration Platform
  • 5.2 By Organization Size
    • 5.2.1 Large Enterprises
    • 5.2.2 Small & Medium Enterprises
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 RingCentral, Inc.
    • 6.1.2 8X8 Inc.
    • 6.1.3 West Unified Communications Services, Inc.
    • 6.1.4 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.5 Fuze Inc.
    • 6.1.6 Avaya Inc.
    • 6.1.7 Voss Solutions
    • 6.1.8 NetFortris, Inc.
    • 6.1.9 TetraVX
    • 6.1.10 Kurmi Software

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS