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市場調査レポート
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1137754

データ可視化市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Data Visualization Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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データ可視化市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のデータ可視化市場は、予測期間中に9.69%のCAGRで成長しています。

データ可視化の新たな性質は、分析主導型ビジネスへのシフトを促し、ユーザーは当初表形式レポートでしか利用できなかったデータを、さまざまな形式のグラフ表現で探索することができるようになります。

主なハイライト

  • さまざまな業界のビジネス機能へのデジタル技術の浸透が、市場の成長を促進しています。主要産業でプロセスのデジタル化が進むにつれ、生成される膨大なデータの活用に注力する企業が増え、データ可視化ソリューションの需要を高めています。そのため、エンドユーザーが日々生成される膨大な量のデータの意味を理解するために、データの可視化ツールもより重要なものとなってきています。
  • インターネットやソーシャルメディアのユーザー数の増加から得られるビッグデータの増加、マルチデバイスによる可視化の利用、特定の役割に合わせたレポートのカスタマイズ、ビジネスユーザー向けの継続的なトレーニング、常に変化する最適化ダッシュボードなどが、市場の成長に寄与しています。
  • データ可視化市場は、さまざまなソフトウェアやツールを使用して、さまざまな業界の垂直方向で幅広い用途に利用されています。データ可視化ソリューションは、データからの洞察を迅速に提供するのに役立ちます。小売業界は、最大の受益者の1つです。また、中小企業におけるデータ可視化の採用が進んでいることも、データ可視化市場の成長に拍車をかけると予想されます。
  • 熟練労働者の不足が市場成長の妨げになっています。データ分析およびデータ可視化ツールの要件が大幅に増加しています。IBM Quant Crunchによると、データサイエンスのスキルを必要とする仕事は2020年には最大272万件になると予想され、業界全体で最も需要の高い役割の1つとなっています。MIS/CS学科を卒業した大学生は、データベースのモデリングや現実のデータベース環境についてほとんど知らないです。
  • COVID-19の大流行は、実質的な社会経済的苦境を生み出し、その結果、世界中で何千ものビジネスが一時的に崩壊し閉鎖されました。世界中の企業は、ダウンサイジング、製品、サービスの多様化など、事業の大幅な変更を余儀なくされています。こうした変化に迅速に対応するため、企業は機動的なリスク管理、人工知能システム、データの可視化を通じてビジネスインテリジェンス戦略を導入または資本化し、ユーザーが情報に基づいた意思決定を行えるようにして、COVID-19の中で事業運営を強化する必要があるのです。

主な市場動向

小売業が大幅な成長を遂げる

  • 小売業界では、ソーシャルサイトやブログ、アプリなど、さまざまなチャネルから生成されるデータの量が大幅に増加しています。生成された非構造化データのほとんどは未使用のまま放置されており、活用すれば貴重な情報を提供できる可能性があります。小売業におけるIoT(Internet of Things)の取り入れは、RFIDやセンサーなどのデバイスの活用が進むことで、ここ数年増加しています。
  • 小売業界では、リアルタイムの意思決定支援システムとして、データの可視化ツールを活用しています。リアルタイム分析により、小売企業は、注意が必要なあらゆる可能性のあるシナリオに対してアラート用のカスタムコードを書くことなく、在庫が少ない、顧客の往来が激しいなどの事象を簡単に検出することができるようになるのです。これにより、技術者でないスタッフでもこれらの事象を簡単に監視し、即座に対応することが可能になります。
  • 世界中の小売業者は、小売プロセスのあらゆる段階で顧客を理解するために、データの可視化を取り入れようとしています。データ可視化ツールは、動向、製品需要、競合情報を予測し、それによって最大限の利益を得ることができるという利点を備えています。
  • アクセンチュアとRILA(Retail Industry Leaders Association)によると、小売業者がパーソナライズされたショッピング体験を提供することの重要性が増しており、顧客の要求を満たすことが求められる小売業の定義が進化していることを示しています。また、メーカーがマスカスタマイゼーションを行うことも可能になります。
  • 小売業者は、接続性、通信ソリューション、デバイスの強化に注力しており、膨大な量のビッグデータを生成しています。これをさらに分析して、消費者のパターンや購買行動を研究することで、予測期間中の市場成長を促進することが期待されます。

北米が重要なシェアを占める見込み

  • 北米は、同地域のエンドユーザー産業による先進技術の採用が進んでいることから、著名な市場となっています。また、この地域はベンダーの足場が強固であり、市場の成長に寄与しています。北米におけるデータ可視化アプリケーションは、ビッグデータの増加や小売業における分析の必要性などの要因によって推進されています。
  • 米国のデータ可視化市場は、中小規模の企業で生成されるデータ量の増加により、健全な成長を遂げています。例えば、デジタル情報プラットフォーム上では、日々膨大な量のデータが開発されています。IBMコーポレーションによると、毎日2.5兆バイトのデータが生成されているそうです。
  • 2021年7月、米国沿岸警備隊は、ワクチンの配布から作戦準備に至るまで、指揮官が情報に基づいた意思決定を行うのを支援するためにCOVID-19データ可視化ツールを採用し、新しい技術が警備員のプライバシーとセキュリティを損なわないことを保証するための予防策を講じました。このプログラムは、状況認識と展望を教えることを目的としており、個人に直接影響を与えるものではないはずです。
  • データ駆動型の意思決定の導入は、カナダ市場でもさまざまな分野で高まっています。クラウド経営管理ソリューションベンダーのSageは、2021年3月に米国とカナダ市場において、Sage 300とSage 100のためのクラウドファーストのSage Data and Analyticsサービス統合を開始しました。そのビジネスインテリジェンスツールキットは、AIと機械学習アルゴリズムの助けを借りて、ユーザーにライブセールスダッシュボードと詳細な損益計算書レポートを提供することができます。このようなイノベーションは、調査済み市場を牽引することが期待されます。
  • 様々なソースからのデータを追跡し、重要なビジネス上の決定を行うために異なるデータ表現にコンパイルするニーズの増加は、この地域が技術ベースのソリューションの重要な市場であることから、北米で観察することができます。

競合情勢

データ可視化市場の競争は緩やかです。市場のプレーヤーは、市場での存在感と顧客基盤を高めるために、戦略的なソリューションを提供することで革新を続けています。これにより、新規契約の確保と新規市場の開拓を実現しています。

  • 2022年9月:GrafanaをAzureクラウドプラットフォームとネイティブに互換性を持たせるため、マイクロソフトとGrafana Labsは戦略的契約を締結しました。Azure MonitorとAzure Data Explorerは、Microsoftの新しいAzure Managed Grafanaサービスがネイティブ接続を提供する2つのクラウドサービスに過ぎません。MicrosoftのAzure Managed Grafanaのバージョン9.0には、潜在的な技術的困難をIT管理者に通知するためのより良いアラート機能が含まれています。また、ゾーンの冗長化やAPIキーのサポートも今回のバージョンに含まれています。
  • 2021年12月のことです。自然言語処理ツールの既存のキャッシュにデータのストーリーテリング機能を自動化するため、セールスフォースはシカゴに拠点を置くテクノロジー企業であるNarrative Scienceを買収しました。
  • 2021年7月Observableのデータ可視化プラットフォームが、新しいエンタープライズソリューションのデビューにより拡張。個人はObservableの無料ティアで無料でデータ可視化を作ることができます。Teams tierはその上にあり、小さなグループがプライベートデータソースを使用してデータ仮想化で協力することを可能にします。新しいEnterprise層は、25人以上のユーザーを持つ企業で利用可能です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • バリューチェーン分析
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • データ可視化ソリューションのクラウド展開
    • 迅速な意思決定の必要性の高まり
  • 市場抑制要因
    • 技術に精通した人材やスキルの不足/能力不足

第5章 技術ロードマップ

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織部門
    • エグゼクティブ・マネジメント
    • マーケティング
    • オペレーション
    • ファイナンス
    • 営業部門
    • その他の組織部門
  • 導入形態
    • オンプレミス
    • クラウド/オンデマンド
  • エンドユーザー
    • BFSI
    • IT・通信業
    • 小売/eコマース
    • 教育
    • 製造業
    • 政府機関
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東&アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • TIBCO Software Inc.
    • IBM Corporation
    • Information Builders
    • Dundas Data Visualization Inc.
    • Pentaho Corporation
    • InetSoft Technology Corporation
    • MicroStrategy Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 56778

The global data visualization market is growing at a CAGR of 9.69% over the forecast period. The emerging nature of data visualization encourages a shift toward analytically driven businesses, where users can explore data in various forms of graphical representation, initially only available in tabular reports.

Key Highlights

  • The growing penetration of digital technologies into business functions across various industries drives the market's growth. As the digitization of processes continues across all major industries, the focus of enterprises toward capitalizing on the huge volumes of data generated is increasing, boosting the demand for data visualization solutions. Hence, data visualization tools are also becoming more critical to help end -users make sense of the huge amount of data generated daily.
  • The growth in big data obtained from the increasing number of internet and social media users, multi-device access to visualization, customized reports for specific roles, ongoing training for business users, and constantly changing optimizing dashboards are contributing to the growth of the market.
  • The data visualization market has a wide range of applications across various industry verticals using different software or tools. Data visualization solutions help provide insights from the data quickly. The retail industry is one of the biggest beneficiaries. In addition, the increasing adoption of data visualization in small and medium enterprises is expected to fuel the growth of the data visualization market.
  • The lack of a skilled workforce is hindering the market growth. There is a significant increase in the requirement for data analytics and data visualization tools. According to the IBM Quant Crunch, up to 2.72 million jobs requiring data science skills were expected to be in 2020, making it one of the highest-demand roles across industries. College graduates from MIS/CS departments know little about database modeling or real-world database environments.
  • The COVID-19 pandemic has created a substantial socio-economic predicament, which resulted in the temporary collapse and closure of thousands of businesses worldwide. Businesses worldwide are compelled to make significant changes to their operations, such as downsizing, products, and service diversification. To address these changes quickly, companies need to adopt or capitalize on their business intelligence strategies through agile risk management, artificial intelligence systems, and data visualization to enable users to make informed decisions to enhance business operations amid COVID-19.

Key Market Trends

Retail to Witness Significant Growth

  • The retail sector is witnessing massive growth in the amount of data generated from various channels, such as social sites, blogs, and apps. Most of the unstructured data produced are left unused, which, if utilized, may provide valuable information. The incorporation of the Internet of Things (IoT) in the retail sector has increased over the past few years through the increased utilization of devices, such as RFID and sensors.
  • The retail industry utilizes data visualization tools as real-time decision support systems. With real-time analytics, it becomes easy for retail organizations to detect events, such as low inventory or high customer traffic, without writing custom code for alerts for every possible scenario that needs attention. This would enable even non-technical staff to monitor these events easily and respond immediately.
  • Retailers worldwide are trying to embrace data visualization to understand their customers at every stage of the retail process. Data visualization tools provide the benefit of predicting trends, product demand, and competitive intelligence, thereby reaping the maximum profit potential.
  • According to Accenture and the Retail Industry Leaders Association (RILA), the importance of retailers providing personalized shopping experiences has increased, indicating an evolved definition of retail that requires meeting customers' requirements. It also enables manufacturers to go for mass customization.
  • Retailers have been focusing on enhancing their connectivity, communication solutions, and devices, generating a massive amount of big data. This is further analyzed to study a consumer's pattern and purchasing behavior, which in turn is expected to propel market growth over the forecast period.

North America to Hold Significant Share

  • North America is a prominent market owing to the growing adoption of advanced technologies by end-user industries across the region. Moreover, the area has a strong foothold of vendors, contributing to the market's growth. Data visualization applications in North America are driven by factors such as growth in big data and the need for analytics in the retail sector.
  • The US data visualization market is witnessing healthy growth due to the increasing amount of data generated in small- and medium-scale firms. For instance, a massive amount of data is being developed on digital information platforms every day. According to IBM Corporation, 2.5 quintillion bytes of data are generated daily.
  • In July 2021, the United States Coast Guard adopted COVID-19 data visualization tools to assist commanders in making informed decisions on everything from vaccine distribution to operational readiness and has taken precautions to guarantee that the new technologies do not compromise guardsmen's privacy and security. The program aims to teach situational awareness and perspective, and it should not directly impact individuals.
  • The implementation of data-driven decision-making is also rising in Canadian markets across various sectors. Cloud business management solutions vendor Sage launched its cloud-first Sage Data and Analytics service integration for Sage 300 and Sage 100 in the US and Canadian markets in March 2021. Its business intelligence toolkit can provide users with live sales dashboards and detailed P&L reports with the help of AI and machine learning algorithms. Such innovations are expected to drive the studied market.
  • An increasing need to track data from various sources and compile it into different data representations to make critical business decisions can be observed in North America, as this region is a significant market for technology-based solutions.

Competitive Landscape

The data visualization market is moderately competitive. The players in the market are innovating in providing strategic solutions to increase their market presence and customer base. This enables them to secure new contracts and tap new markets.

  • September 2022: To make Grafana natively compatible with the Azure cloud platform, Microsoft and Grafana Labs have established a strategic agreement. Azure Monitor and Azure Data Explorer are just two cloud services that Microsoft's new Azure Managed Grafana service offers native connections. Version 9.0 of Microsoft's Azure Managed Grafana includes a better alerting feature to inform IT administrators of potential technical difficulties. Zone redundancy and support for an API key are also included in this edition.
  • December 2021: To automate data storytelling capabilities to its existing cache of natural language processing tools, Salesforce has acquired Narrative Science, a technology company based in Chicago.
  • July 2021: Observable's data visualization platform expanded with the debut of a new enterprise solution. Individuals can make data visualizations for free with Observable's free tier. The Teams tier is on top of that, allowing smaller groups to cooperate on data virtualization using private data sources. The new Enterprise tier is available for enterprises with 25 or more users.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Cloud Deployment of Data Visualization Solutions
    • 4.5.2 Increasing Need for Quick Decision Making
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Lack of Tech Savvy and Skilled Workforce/Inability

5 TECHNOLOGY ROADMAP

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Organizational Department
    • 6.1.1 Executive Management
    • 6.1.2 Marketing
    • 6.1.3 Operations
    • 6.1.4 Finance
    • 6.1.5 Sales
    • 6.1.6 Other Organizational Departments
  • 6.2 Deployment Mode
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud/On-demand
  • 6.3 End User
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 IT and Telecommunication
    • 6.3.3 Retail/E-commerce
    • 6.3.4 Education
    • 6.3.5 Manufacturing
    • 6.3.6 Government
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)
    • 7.1.2 SAP SE
    • 7.1.3 SAS Institute Inc.
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Oracle Corporation
    • 7.1.6 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.7 IBM Corporation
    • 7.1.8 Information Builders
    • 7.1.9 Dundas Data Visualization Inc.
    • 7.1.10 Pentaho Corporation
    • 7.1.11 InetSoft Technology Corporation
    • 7.1.12 MicroStrategy Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS