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市場調査レポート
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546547

スマートラーニングシステム市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Smart Learning Systems Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートラーニングシステム市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スマートラーニングシステム市場は、2020年に299億8,000万米ドルとなり、2026年には予測期間(2021年~2026年)にCAGR22.5%で1,030億8,000万米ドルに達すると予想されます。学校やトレーニングセンターでは、従来の黒板方式から、スマートテクノロジーを学習環境に取り入れる方向に進んでいます。学習動向は、学生や従業員の教育成果を直接向上させるための、幅広い活動、ツール、サービスを包含しています。

主なハイライト

  • 大学レベルでは、教育機関がスマートラーニングなどの革新的な手法を採用し、学生が業界の要件に沿った適切で価値のあるスキルを身につけるための代替経路や機会を提供するようになってきています。
  • ソフトウェア・ソリューションは、教育機関に整った企業資源計画(ERP)システムを提供し、教員がより良いコースを構築し、教室や学校を効率的に管理できるよう支援します。オンライン教育プラットフォームは、バーチャルクラスルームを構築し、教員が予算の制約を受けずに多くの聴衆を管理することを可能にします。
  • さらに2020年3月、ソフトウェアとサービスを提供するEllucianは、約2万3000人の学生を抱えるアーカンソー州の大学ネットワークであるアーカンソー州立大学(ASU)システムが、クラウドベースの統一ERPソリューションとしてEllucian Bannerを選択したと発表しています。ASUシステムは、高等教育機関の連携を図る州全体の取り組みの一環として、Bannerを導入して拡張性のある共有クラウドプラットフォームを実現し、コラボレーションの強化、リソースの統合、同システムの学校の将来の成長をサポートするよう設計される予定です。
  • 最近のCOVID-19の流行は、世界の教育業界に影響を与えています。このパンデミックは莫大な経済的影響をもたらすと予想されていますが、世界の教育にも壊滅的な影響を及ぼしています。ユネスコが発表した最新の数字によると、2020年3月23日の時点で、世界中の13億人の学習者が学校に通うことができない状態になっています。世界中で多くの学校、大学、専門学校が閉鎖されています。

主な市場動向

モバイル端末が大きな成長を遂げる見込み

  • スマートラーニングのためのモバイルデバイスは、その携帯性とコンテンツへのアクセスやソーシャルインタラクションに関する利便性から、成長を続けています。また、スマートフォンのユーザー数も日々増加しています。
  • ユビキタス性とコンピューティング能力の飛躍的な向上により、今日のスマートフォンは、より高いエンゲージメント、学生の理解力の向上、教室外への学習拡張のための無限の可能性を提供します。また、スマートフォンは、教師が生徒の学習意欲を高めながら、「生徒の学習と創造性を促進し、刺激する」ための簡単な方法を提供します。
  • 生徒と教師は、簡単なクリック操作で効果的かつ効率的にコミュニケーションをとり、フィードバックを得ることができます。最新のICT技術によって、能力と知識の両方に関する学習成果をスマートに測定・観察することができるのです。
  • ラーニングハウスの最新調査によると、回答者の51%が、必要な教材を読むために携帯電話やタブレット端末を使用したと回答しています。さらに、オープンカレッジによると、米国の教師の81%がタブレット端末は教室での学習を豊かにすることができると意見し、学生の86%がタブレット端末は勉強の効率化に役立つと信じているとのことです。

アジア太平洋地域が著しい成長を遂げる見込み

  • アジア太平洋は、スマートラーニングシステム市場の成長に大きく寄与しています。この地域では、革新的な学習方法の力を決定するために、スマート学習ソリューションの採用が明示的に展開されています。この地域の急速な経済成長は、国際的に、最も急速に成長している教育市場の1つになることを後押ししています。
  • インドは、5歳から24歳までの年齢層で世界最大の人口を有しており、教育分野において多くの機会を提供しています。サムスンはアンドラプラデシュ州政府との提携により、教育学士号(B.Ed)と教育学士号(D.Ed)のコースを提供するインドのアンドラプラデシュ州の14の公立カレッジに「Samsung Smart Class」を設置することを発表しています。
  • 中国政府は、農村部と都市部における教育の質の差を縮めることを目的とした技術的な取り組みに資金を提供しています。中国の田舎の広大な地域に広がる数百人の学生をつなぐライブストリーミングネットワークがあります。
  • 2018年、シンガポール南洋理工大学(NTUシンガポール)は、NTUスマートキャンパス構想の一環として、新たなラーニングハブを立ち上げました。このラーニングハブには最新技術が導入されており、学生は授業前にオンラインで授業内容を学び、教授やクラスメートとの対面時間は共同学習に充てるという反転授業型の教育法をサポートしています。

競合情勢

同市場の競争は激しく、主に国内外に複数の企業が進出しています。市場は適度に集中しており、大小さまざまなプレイヤーが、フォーマル/インフォーマル、パーソナライズ、アダプティブ、ソーシャル、セルフディレクテッドといった、スマートラーニングをサポートする学習戦略を提供しています。市場のプレーヤーは、製品の機能性を高め、地理的な範囲を拡大するために、パートナーシップや拡張などの戦略を採用しています。

  • 2020年2月- ピアソンとワシントン州立大学は、カーソンカレッジオブビジネスとの長年にわたるオンライン学位パートナーシップの更新と拡大を発表しました。MBA出願数をめぐる一般的な動向が少なく、多くのプログラムが入学者数の減少との戦いに挑む、競争の激しい市場において、ワシントン州立大学のオンラインプログラムは入学者数の増加を続けています。
  • 2019年3月-Blackborad Inc.は、ブラジリア(ブラジル)にある高等教育センター、Instituto de Educacao Superior de Brasilia(IESB)を立ち上げ、同社の主力学習管理システム(LMS)であるBlackboard Learn Ultraを導入しました。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • デジタル学習ソリューションの採用拡大
    • BYODの概念の広がり
  • 市場抑制要因
    • インフラ不足とEラーニングに対する意識の低さ
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ハードウェア
      • インタラクティブ・ディスプレイ
      • 学生用レスポンスシステム
      • モバイル機器
      • スマートフォン
      • タブレット端末
    • ソフトウェア
    • サービス
  • エンドユーザー
    • アカデミック
    • 企業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Blackboard Inc.
    • Pearson PLC
    • Ellucian Company
    • Smart Technologies Inc.
    • Promethean World
    • Desire2learn
    • Dell EMC
    • Citrix Systems Inc.
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Cisco Systems Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 55867

The smart learning systems market was valued at USD 29.98 billion in 2020, and it is expected to reach a value of USD 103.08 billion by 2026, at a CAGR of 22.5% during the forecast period (2021 - 2026). Schools and training centers are moving from the traditional blackboard approach to integrating smart technology into learning environments. The learning trend encompasses a broad range of activities, tools, and services, to improve the educational outcomes of students and employees directly.

Key Highlights

  • At the university level, institutions are adopting innovative methods, such as smart learning, to provide alternative pathways and opportunities for students to develop relevant and valuable skills in line with industry requirements.
  • Software solutions provide institutions with well-organized enterprise resource planning (ERP) systems that help faculty members build improved courses and manage classrooms and schools proficiently. Online education platforms create virtual classrooms, enabling teachers to manage a large audience without any budget constraint.
  • Moreover, in March 2020, Ellucian, a provider of software and services, announced that the Arkansas State University (ASU) System, a network of universities in Arkansas serving nearly 23,000 students, selected Ellucian Banner as its unified, cloud-based ERP solution. As part of the statewide effort to align higher education institutions, the ASU System would implement Banner to achieve a shared, scalable cloud platform, designed to increase collaboration, combine resources, and support future growth of the system's schools.
  • The recent COVID-19 outbreak has impacted the global education industry. The pandemic is anticipated to have enormous economic consequences, and it is also having a devastating impact on global education. According to the latest figures released by the UNESCO, 1.3 billion learners around the world were not able to attend schools, as of March 23, 2020. Many schools, colleges, and universities are closed across the world.

Key Market Trends

Mobile Devices are Expected to Witness Significant Growth

  • Mobile devices for smart learning are growing, due to their portability and convenience regarding accessing content and social interactions. The number of smartphone users is also increasing every day.
  • Owing to an exponential increase in ubiquity and computing capacity, today's smartphones provide endless possibilities for higher engagement, enhancement of student understanding, and extension of learning beyond the classroom. Smartphones also offer an easy way for teachers to "facilitate and inspire students' learning and creativity" while increasing motivation.
  • Students and teachers communicate effectively and efficiently with simple clicks to obtain feedbacks. The learning outcomes for both ability and knowledge can be smartly measured and observed through the latest ICT technologies.
  • According to the latest survey by Learning House, 51% of respondents stated that they had used their phone or tablet device for reading the required materials. Moreover, According to Open Colleges, 81% of teachers in the United States opine that tablets can enrich classroom learning, and 86% of students believe that tablets can help them study more efficiently.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific countries contribute significantly to the growth of the smart learning systems market. The adoption of smart learning solutions is explicitly deployed in this region to determine the power of innovative learning methodologies; the region's rapid economic growth is aiding it in becoming one of the fastest-growing education markets, internationally.
  • India has the largest population in the age bracket of 5-24 years, globally, which presents a large number of opportunities in the education space. In a partnership with the Andhra Pradesh Government, Samsung announced the setting up of Samsung Smart Class at 14 government colleges across Andhra Pradesh, India, which offer Bachelors of Education (B.Ed) and Diploma in Education (D.Ed) courses.
  • The Chinese government is funding technology initiatives that are aimed at narrowing the gap between the quality of education in rural and urban areas. There is a live-streaming network that connects hundreds of students spread across a vast area of China's countryside.
  • In 2018, Nanyang Technological University, Singapore (NTU Singapore), launched a new learning hub as part of the NTU Smart Campus vision. The learning hub is equipped with the latest technologies to support the flipped classroom pedagogy, wherein students learn the course content online before class and the face time with professors and classmates is devoted to collaborative learning.

Competitive Landscape

The market is highly competitive, primarily owing to the presence of multiple players in the market operating in the domestic and international markets. The market appears moderately concentrated, with small and large players offering learning strategies supporting smart learning, such as formal/informal, personalized, adaptive, social, and self-directed. The players in the market are adopting strategies, like partnerships and expansions, in order to increase their products' functionality and expand their geographical reach.

  • Feb 2020 - Pearson and Washington State University announced the renewal and expansion of their longstanding online degree partnership with the Carson College of Business. In an intensely competitive market, where general trends around MBA application volume are less and many programs are challenged to fight enrolment declines, Washington State University's online program continues to increase enrolment.
  • Mar 2019 - Blackborad Inc. launched Instituto de Educacao Superior de Brasilia (IESB), a center for higher education located in Brasilia (Brazil), and implemented the company's flagship learning management system (LMS) - Blackboard Learn Ultra.​

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Adoption of Digital Learning Solutions
    • 4.2.2 Growing Concept of BYOD
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Infrastructure and Limited Awareness about E-learning
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Hardware
      • 5.1.1.1 Interactive Display
      • 5.1.1.2 Student Response System
      • 5.1.1.3 Mobile Devices
      • 5.1.1.3.1 Smartphones
      • 5.1.1.3.2 Tablets
    • 5.1.2 Software
    • 5.1.3 Service
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Academic
    • 5.2.2 Corporate
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Blackboard Inc.
    • 6.1.2 Pearson PLC
    • 6.1.3 Ellucian Company
    • 6.1.4 Smart Technologies Inc.
    • 6.1.5 Promethean World
    • 6.1.6 Desire2learn
    • 6.1.7 Dell EMC
    • 6.1.8 Citrix Systems Inc.
    • 6.1.9 Microsoft Corporation
    • 6.1.10 SAP SE
    • 6.1.11 Cisco Systems Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS