市場調査レポート
商品コード
1189937
自動車金融市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Automotive Financing Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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自動車金融市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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現在、自動車金融市場は2,200億米ドルで、予測期間中にCAGR約6%を記録し、3,200億米ドルに達すると予想されます。
COVID-19の大流行の中、2020年は上半期に製造・販売活動が数ヶ月間停止したため、世界の新車・中古車需要は大きく低迷しました。この動向は、2020年の自動車金融市場の足かせとなっています。しかし、下半期以降、自動車の需要は大幅な伸びを示し、これが自動車金融市場を活性化させ、予測期間中も市場の活性化が期待されます。また、COVID-19の大流行により、企業対消費者向け購入のためのオンライン・デジタル・チャネルの成長も促進されました。こうした動向を受けて、OEMや業界のプレーヤーは、ディーラーや契約を仮想化し、遠隔操作するようになりました。例えば、以下のようなことです。
長期的には、自律走行車への過剰な投資と、ディーラー、銀行、信用組合からの迅速な融資が、自動車融資市場の成長に貢献すると思われます。自動車販売台数を押し上げ、自動車サイクルを短くする消費者の好みである新型車への乗り換えの習慣の高まりは、自動車金融業者にとって機会を創出します。自動車販売店の買い戻しプログラムやOEMの保証プログラムにより、借り換えが必要になる可能性があるため、自動車金融市場に新たな機会が生まれると思われます。
アジア太平洋地域が市場をリードし、北米と欧州がそれに続くと予想されます。この地域は、予測期間中、市場ベンダーにいくつかの成長機会を提供すると予想されます。その結果、同市場は大きな成長を遂げる可能性があります。公共交通機関の利用よりも自動車を所有することを好む消費者の増加も、同地域の中古車市場に影響を与える重要な要因のひとつです。かつてはステータスシンボルであった自動車の所有は、近年では必需品となっています。自動車産業はその誕生以来、飛躍的な成長を遂げてきました。アジア太平洋諸国における電気自動車の成長は、今後も市場の主要な促進要因になると予想されます。
通常、銀行が提供する自動車金融は、消費者がお金を持ち合わせていなくても、ディーラーやメーカーに支払うことができるようにします。言い換えれば、自動車金融は、消費者が販売者に支払うためのお金を借りて自動車を購入することを可能にします。
銀行は、顧客に低金利を提供するため、自動車金融市場の源泉型セグメントをリードしています。乗用車における自動車金融の普及率は、銀行から利用できる多くの選択肢により、2020年初頭の75%から2021年には80%程度に増加し、自動車を現金で購入することができるようになりました。自動車金融業者やディーラーによると、現在の動向は銀行の攻勢によるものです。ただし、増加の対象は乗用車に限定され、二輪車や商用車は除外されています。
金利と自動車価格の上昇により、米国では毎月1,000ドル以上のローン返済を選択する自動車購入者が増えています。Edmundsによると、第3四半期に新車のローンを組んだ消費者の14.3%が、上記の金額以上の支払いを約束し、前年の8.3%を上回っています。この数字は、電気自動車購入者の26%、ハイブリッド車購入者の24%にあたります。
銀行全体での自動車金融の普及率も、過去2四半期で改善され、融資までの時間が短縮され、融資の拒否率も減少しています。
アジア太平洋地域では、自動車金融市場はすでに成熟しています。また、アジア太平洋諸国における電気自動車の普及は、今後も市場成長の大きな原動力になると予想されます。例えば、2021年の中国におけるバッテリー式電気自動車の販売台数は290万台で、2020年の110万台から大幅に増加しています。電気自動車の導入を促進するため、アジア太平洋地域の統治機関は、融資の受けやすさに注力しており、これが予測期間中の市場を支援する可能性があります。
予測期間中、アジア太平洋地域は最も成長率の高い地域となることが予想されます。インド、日本、中国などの国では、自動車産業の成長を促進し、消費者の関心を維持するために、政府による好ましい取り組みが増加しており、この地域市場の成長の機会を生み出すと期待されています。例えば、以下の通りです。
自動車金融市場は断片的であり、成長段階にあります。市場の様々なプレーヤーに有利な機会が提供されるため、予測期間終了までに競争は激化すると予想されます。銀行などの主要な市場プレーヤーは、市場シェアを拡大し、地域基盤を拡大するために戦略的パートナーシップに重点を置いています。
Currently, the Automotive Financing Market is valued at USD 220 billion, and it is expected to reach USD 320 billion, registering a CAGR of around 6% during the forecast period.
Amid the COVID-19 pandemic, the global demand for new vehicles and used vehicles witnessed a significant slump in 2020, as manufacturing and sales activities were halted for several months in the first half of the year. This trend hampered the automotive financing market in 2020. However, since the latter half of the year, the demand for vehicles has witnessed significant growth, which has fueled the automotive financing market and is expected to continue to fuel the market during the forecast period. The COVID-19 pandemic also augmented the growth of online and digital channels for business-to-consumer purchases. Owing to these trends, OEMs and industry players have started to virtualize their dealerships or agreements and operate remotely. For instance,
Over the long term, excessive investments in autonomous vehicles, as well as prompt financing from dealers, banks, and credit unions, will likely contribute to the automotive financing market's growth. The growing practise of switching to newer models of automobile, which boosts auto sales and consumer preference for a shorter vehicle cycle, creates opportunities for car financiers. Car dealership buyback programs and OEM warranty programs that may necessitate refinancing will likely open up new opportunities in the automotive financing market.
The Asia-Pacific region is expected to lead the market, followed by North America and Europe. The region is expected to provide several growth opportunities for market vendors during the forecast period. As a result, the market may witness significant growth. Increased consumer preference for owning a car over using public transportation is another important factor affecting the region's used car market. The possession of a car, which was once a status symbol, has recently become a necessity. Since its inception, the automotive industry has experienced exponential growth. Electric vehicle growth in Asia-Pacific countries is expected to remain a major market driver.
The provision of car finance, usually by banks, allows consumers to pay the dealer or manufacturer even if they do not have the money. In other words, car finance allows the consumer to buy a car by borrowing money to pay the seller.
Banks are leading the source-type segment of the automotive financing market as they provide lower interest rates to their customers. Auto financing penetration in passenger vehicles increased from 75% at the beginning of 2020 to around 80% in 2021 due to many options available from banks to use cash for cars. According to auto financiers and dealers, the current trend is driven by bank aggression. However, the increase is limited to passenger vehicles and excludes two-wheelers or commercial vehicles.
Due to the rising interest rates and auto prices, an increasing number of car buyers in United States are opting for monthly loan payments of USD 1,000 or more. According to Edmunds, 14.3% of consumers who financed a new vehicle in the third quarter committed to payments at or above the mentioned amount, up from 8.3% the previous year. This figure is 26% for electric vehicle purchasers and 24% for hybrid purchasers.
Car financing penetration across banks has also improved in the last two quarters, with improved turnaround time and a decrease in the rejection rate of loans.
In the Asia-Pacific region, the automotive financing market is already matured. The growth of electric vehicles in Asia-Pacific countries is also expected to remain a major driving factor for the market's growth. For example, in 2021, sales of battery electric vehicles in China were 2.9 million units, a significant increase from the 1.1 million units sold in 2020. To encourage the adoption of electric vehicles, governing bodies throughout Asia-Pacific are focusing on the ease of financing availability, which may aid the market during the forecast period.
Over the forecast period, Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing regional market. The increasing number of favorable government initiatives in economies such as India, Japan, and China to promote the automotive industry's growth and maintain consumer interest is expected to create opportunities for the growth of the regional market. For instance,
The automotive financing market is fragmented and is in the growth phase. Competition is expected to intensify by the end of the forecast period due to the lucrative opportunities available to various players in the market. The key market players, such as banks, are focusing on strategic partnerships to increase their market share and expand their regional base.