表紙:自動車用電動パワーステアリング(EPS)市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189929

自動車用電動パワーステアリング(EPS)市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Electric Power Steering (Eps) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用電動パワーステアリング(EPS)市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用電動パワーステアリングの市場規模は、現在201億5,000万米ドルであり、予測期間にはCAGR6.26%で290億米ドルに達すると予想されています。

COVID-19パンデミックの発生時、世界のいくつかの主要な経済が閉鎖に追い込まれ、この期間に経済活動が停止したため、サプライチェーンに混乱が生じ、市場は悪影響を受けました。社会的距離を置き、ウイルスの蔓延を防ぐため、すべての製造装置とOEM工場が生産を停止しました。乗用車の需要も激減しました。しかし、経済が徐々に開放されると、需要が回復し、中国やインドなどの市場では、公共交通機関から自家用車へと消費者の嗜好が変化したため、乗用車の需要が大幅に増加しました。この傾向は予測期間中も続くと思われます。

電動パワーステアリング(EPS)システムは、油圧式や電動油圧式といった従来のステアリングシステムの代替品です。自動運転車の人気が高まっていることが、世界各地の電動パワーステアリング・システム市場の需要拡大に拍車をかけています。電動パワーステアリングを搭載した車両は、全体重量が減少する傾向にあり、燃費がさらに向上します。一方、従来のステアリングシステムと比較すると、電動パワーステアリングはコストが高く、センサーやその他の部品の不具合に起因する自動車のリコールの増加が市場の成長を阻害する可能性があります。

電動システムは、アシストが必要かどうかにかかわらず常に作動するベルト駆動の油圧ポンプや手動ポンプがないため、高い燃費効率を実現します。EPSは100km走行するごとに0.4リットルもの燃料を節約し、CO2排出量も最大で7g/km削減することができます。

アジア太平洋地域は、世界最大の自動車市場です。世界最大の自動車市場である中国市場は伸び悩んでいますが、同地域は自動車用電動パワーステアリング(EPS)市場をリードしていくと予想されます。また、中国、インドなどには自動車部品メーカーが多く、世界なサプライチェーンが構築されています。

主な市場動向

政府の取り組みと、より安全な自動車システムに対する関心の高まりが市場を牽引

世界では毎年124万人が交通事故で亡くなっており、その半数は歩行者や二輪車などの交通弱者であり、残りの半数は側面衝突事故が原因で亡くなっています。世界保健機関(WHO)によると、世界で販売されている自動車の8割は主な安全基準に適合していないです。自動車の安全性に関する最も重要な7つの規制をフルセットで採用している国は、わずか40カ国しかありません。

事故件数の大幅な増加も、エンドユーザーに優れた安全システムの導入を促しています。道路や自動車の設計の改善により、すべての第一世界の国々で、負傷率と死亡率は着実に減少しています。しかし、一部の新興諸国では事故率がまだ高く、政府は厳しい安全基準の実施と、自動車へのさまざまなサブシステムの採用支援に力を入れています。

OEMは、EPSの全体的な性能と車両の安全性を向上させるために、EPSに先進的なセンサーを組み込んでいます。電動パワーステアリング(EPS)に複数のステアリングセンサーを使用することで、促進要因にさらなる安全上の利点を提供することができます。さらに、政府による厳しい燃費基準の採用や国際的な安全対策が、ステアリングセンサーを多用する先進ステアリングシステム(EPSなど)の拡大・開発の主要な促進要因と見られています。2021年9月、ティッセンクルップは、様々な運転支援システムや自動運転システムと協調できる電気機械式パワーステアリングシステムを開発するため、ブダペストに新設した自動車研究開発コンピテンスセンターに620万ユーロを投資しています。

世界のいくつかの国では、自動車の公害や燃費に関する厳しい規制が制定されています。米国のNHTSA(National Highway Traffic and Safety Administration)や欧州のICCT(International Council on Clean Transportation)などの規制当局により、車両レベルの要件が採用されています。これらの基準は、自動車メーカーが遵守しなければならない平均的な排出ガスレベルを設定するものです。

これらの要件により、自動車メーカーは電動パワーステアリングのような燃費の良いステアリング技術にさらなる投資を行うことを余儀なくされています。これらの要件に対応するため、プレーヤーは高度なステアリングシステムを共同開発し、連携しています。

EPSは、世界の乗用車・商用車販売台数の増加により、今後も高い需要が見込まれています。

アジア太平洋地域が世界市場を席巻

アジア太平洋地域は、中国を筆頭に、インド、日本が市場を独占しており、予測期間中も同じ傾向が続くと予想されます。

2022年4月、中国の乗用車生産台数は996,000台に達し、販売台数は965,000台を記録しています。生産台数は前年比41.9%減、販売台数は前年比43.4%減となっています。2022年1~4月の乗用車生産台数も前年同期比2.6%減の64億9,400万台となっています。この国の特徴は、ローカルプレイヤーと世界プレイヤーが多数存在することです。世界プレイヤーは通常、地域企業とのジョイントベンチャーを通じて中国市場に参入しています。例えば、Nexteer Automotiveは東風汽車部件集団と合意し、東風Nexteer Steering Systems(武漢)を設立しました。この新会社は、シングルピニオンアシスト電動パワーステアリング(SPEPS)システムの生産を行う予定です。

自動車の電動化の動向は、自動車用ステアリングセンサー市場を牽引する大きな要因となっています。その結果、自動車メーカーは消費者のニーズに合わせて、センサーメーカーとの協業が進んでいます。さらに、システム価格の低下も、中国における最新のセンサーや半導体製品の急速な普及を後押ししており、対象市場の成長にプラスの影響を与えることになるでしょう。ステアリング・センサーの供給と販売に携わる企業は、他の機会地域での大規模な拡張を期待しています。いくつかのOEMは、強化された製品をもたらすために自動車メーカーと提携しています。例えば、2021年7月、中国のパワーステアリング部品とシステムの大手プロバイダーであるChina Automotive Systems, Inc.は、Alfa Romeo向けの新しいステアリング開発のOTOP(Off Tool Off Process)フェーズに到達したと述べています。

新興国であるインドでは、ステアリングシステムにホースや液体が不要で、修理・メンテナンスコストを削減できるなどの利点から、乗用車へのEPS導入が急増しています。現在、インドでは30%以上の乗用車にEPSが搭載されており、今後、低価格帯の乗用車の大半に搭載されると予想されます。ステアリング・センサーの供給と販売に携わる企業は、他の潜在的な市場でも広く展開することを期待しています。いくつかのOEMは、自動車メーカーと協力して商品の改良に取り組んでいます。また、技術の進歩に伴い、センサーアイテムは継続的にアップグレードされています。例えば、2022年1月、インド市場における事業統合の一環として、ゼット・エフ社は、レーン・グループとの合弁会社「レーンTRWステアリング・システムズ」の株式の過半数を取得しました。この新合弁会社は、ZF Rane Automotive Indiaの名称で運営され、商用車用の電動ステアリング・システムを生産します。

これらの潜在的な発展や要因を考慮すると、自動車用電動パワーステアリングの需要は、アジア太平洋地域で高い可能性を持っていると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • コラムタイプ
    • ピニオンタイプ
    • デュアルピニオンタイプ
  • コンポーネントタイプ
    • ステアリングラック/コラム
    • センサー
    • ステアリングモーター
    • その他の部品タイプ
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Hubei Henglong Auto System Group
    • Denso Corporation
    • GKN PLC
    • Hitachi Automotive Systems Ltd
    • Hyundai Mobis Co. Ltd
    • JTEKT Corporation
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Nexteer Automotive
    • NSK Ltd
    • Robert Bosch GmbH
    • Thyssenkrupp Presta AG
    • ZF Friedrichshafen AG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50853

Automotive Electric Power Steering Market is valued at USD 20.15 billion currently, and it is expected to reach USD 29 billion with a CAGR of 6.26% over the forecast period.

During the outbreak of the COVID-19 pandemic, the market was hit adversely because of the disruption caused in the supply chain as several major economies of the world were forced into lockdown and economic activities were halted during this period. All the manufacturing units and OEM plants stopped their production to adhere to the social distancing norms and restrict the spread of the virus. The demand for passenger vehicles also fell drastically during this period. Yet with the gradual opening up of economies, the demand returned to the market, and markets like China and India witnessed huge demand for passenger cars as the consumer preference changed from public transport to personal vehicles. The trend is expected to continue during the forecast period.

Electric power steering (EPS) system is an alternative to traditional steering systems, such as hydraulic and electro-hydraulic systems. The rising popularity of self-driving vehicles is fueling the demand growth in the electric power steering system market across the world. Vehicles that are equipped with electric power steering tend to have a reduced overall weight, which further increases fuel efficiency. On the contrary, when compared to the conventional steering systems, the electric power steering systems are costly, and a rise in vehicle recalls, owing to malfunctioning of sensors or other components, may hinder the growth of the market.

Electric systems are highly fuel-efficient, due to the absence of belt-driven hydraulic or manual pumps, which run constantly, whether assistance is required or not. EPS provides fuel savings as high as 0.4 l for every 100 km, along with a reduction in CO2 emissions of up to 7 g/km.

The Asia-Pacific region is the largest market for automobiles in the world. Despite the Chinese market experiencing sluggish growth, which is the largest automobile market in the world, the region is expected to lead in the automotive electric power steering (EPS) market. In addition, region is flourished with widely spread automotive suppliers in China, India etc. which are amintaing global supply chain capabilities.

Key Market Trends

Government Initiatives and Growing Emphasis on Safer Automotive Systems are Driving the Market

On an average, globally, about 1.24 million people die in road accidents each year, half of whom are vulnerable road users, such as pedestrians and motorcyclists, while the other half die because of side-impact accidents. According to the World Health Organization (WHO), 80% of cars sold in the world are not compliant with the main safety standards. Only 40 countries have adopted the full set of the seven most important regulations for car safety.

A significant increase in the number of accidents has also encouraged end users to adopt better safety systems. Improvements in roadway and motor vehicle designs have steadily reduced injury and death rates in all the first world countries. However, the accident rates are still higher in some developing countries, and governments are focusing on implementing stringent safety norms and supporting the adoption of various subsystems in the vehicles.

OEM are integrating advance sensor in the EPS in order to improve its overall performance and safety of the vehicle. The use of several steering sensors in electric power steering (EPS) helps to provide the driver with extra safety benefits. Furthermore, the adoption of stringent fuel efficiency standards by government and international safety measures, are seen as major drivers for the expansion and development of advanced steering systems (such as EPS), which make extensive use of steering sensors. In September 2021, thyssenkrupp has invested EUR 6.2 million into a new automotive R&D Competence Center in Budapest to develop electromechanical power steering systems that can co-operate with a variety of driver assistance and self-driving systems.

Several countries throughout the world have enacted strict vehicle pollution and fuel economy rules. Fleet-level requirements have been adopted by regulatory authorities such as the National Highway Traffic and Safety Administration (NHTSA) in United States, the International Council on Clean Transportation (ICCT) in Europe, and other organizations. These standards establish an average emission level that car makers must adhere to.

These requirements have forced automakers to invest more in fuel-efficient steering technology like electric power steering. To cater these requirements, players are collaborating and co-developing advanced steering systems. For instance, In March 2022, Thyssenkrupp and NSK Ltd. (NSK) agreed to explore a joint venture between Thyssenkrupp Automotive and NSK's steering division. The MoU calls for a technological and strategic alignment between ThyssenKrupp's automotive business with NSK's steering division.

Considering these developments and prominent factors demand for EPS is anticpated to hold high potential during the forecast period woing rising sales of passenger and commercial vehicles across the globe.

Asia-Pacific Dominated the Global Market

Asia-Pacific dominates the market, and it is expected to witness the same trend over the forecast period, with China dominating the market, followed by India and Japan.

In April 2022, Chinese passenger car production reached 996,000 units with sales registering 965,000 units. This accounts the downfall of 41.9% and 43.4% respectively in production and sales compared to the previous year. In 2022, from January to April, passenger car production also decreased with 2.6% year-on-year registering 6,494 million units. The country is characterized by the presence of a large number of local and global players. Global players generally enter the Chinese market through joint ventures with regional companies. For instance, Nexteer Automotive entered an agreement with Dongfeng Motor Parts and Components Group to create Dongfeng Nexteer Steering Systems (Wuhan) Co. Ltd. This new company will deal with the production of single-pinion assist electric power steering (SPEPS) systems.

The growing trend of vehicle electrification is a significant factor driving the automotive steering sensors market. As a result, automotive manufacturers are increasingly collaborating with sensor manufacturers to suit the needs of their consumers. Additionally, lower system prices have also aided in the rapid adoption of modern sensors and semiconductor products in China which will positively impact the target market growth. Companies operating in the supply and distribution of steering sensors are looking forward to their mass expansion in other opportunity regions. Several OEMs are partnering with carmakers to bring enhanced products. For instance, In July 2021, China Automotive Systems, Inc., a major provider of power steering components and systems in China, stated that it has reached the OTOP (Off Tool Off Process) phase of new steering development for Alfa Romeo.

India is an emerging economy where EPS implementation in passenger cars is growing rapidly, owing to its advantages, such as no hoses or fluids required in the steering system, thereby, reducing the repair and maintenance costs. Currently, more than 30% of the passenger cars are running with EPS technology in India, and the technology is likely to be implemented in the majority of the budget passenger cars during the forecast period. Companies involved in the supply and distribution of steering sensors are looking forward to widespread expansion in other potential markets. Several OEMs are collaborating with automakers to improve their goods. Sensor items have also been continually upgraded as technology has advanced. For instance, In January 2022, as a part of the consolidation of its operations in the Indian market, ZF acquired a majority stake in the Rane TRW Steering Systems joint venture with the Rane Group. The new joint venture will operate under the name of ZF Rane Automotive India and produces electric steering systems for commercial vehicles.

Considering these potential development and factors, demand for automotive electric power steering is anticpated to hold high potential in the Asia-Pacific region.

Competitive Landscape

The automotive electric power steering market is consolidated, with approximately more than half of the market share held by few companies, such as JTEKT Corporation, ZF Friedrichshafen AG, NSK Ltd, Mitsubishi Electric Corporation, and Nexteer Automotive.

The companies are focusing on diversifying their product line and customers, by launching new EPS systems with upgraded technology. For instance,

  • In Septmber 2022, The Tottori Plant received a capital investment worth JPY 500 million from NOK Corporation . Under the investment, over the span of three years, the company will look forward to increase the manufacturing of its anti-vibration and soundproofing devices utilised around electric power steering (EPS), brakes, and gears of electric vehicles.
  • In August 2021, Nexteer Automotive announced the expansion of its pinion electric steering (EPS) systems to meet the needs of heavier electric vehicles. The new high-output solutions benefit OEM customers to steer heavier electric vehicle loads without the need for treditional premium EPS technologies for heavy load vehicles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Column Type
    • 5.1.2 Pinion Type
    • 5.1.3 Dual Pinion Type
  • 5.2 Component Type
    • 5.2.1 Steering Rack/Column
    • 5.2.2 Sensor
    • 5.2.3 Steering Motor
    • 5.2.4 Other Component Types
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Commercial Vehicles
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Egypt
      • 5.4.5.3 United Arab Emirates
      • 5.4.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Hubei Henglong Auto System Group
    • 6.2.2 Denso Corporation
    • 6.2.3 GKN PLC
    • 6.2.4 Hitachi Automotive Systems Ltd
    • 6.2.5 Hyundai Mobis Co. Ltd
    • 6.2.6 JTEKT Corporation
    • 6.2.7 Mitsubishi Electric Corporation
    • 6.2.8 Nexteer Automotive
    • 6.2.9 NSK Ltd
    • 6.2.10 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.11 Thyssenkrupp Presta AG
    • 6.2.12 ZF Friedrichshafen AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS