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市場調査レポート
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1197509

ミートスナック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Meat Snacks Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

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ミートスナック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ミートスナック市場は、予測期間中に9.1%のCAGRで推移すると予想されています。

廃棄物ゼロ管理、環境に優しいパッケージングなど、持続可能な実践に従うブランドへの嗜好の高まりが、市場の需要を促進しています。従来の肉類から植物由来の肉類代替品への消費者の嗜好の変化も、ミートスナック市場のニーズを推進する要因の1つです。また、レギュラー/オリジナルフレーバーのミートスナックは依然として市場需要を維持しています。同時に、エキゾチックなフレーバーベースのタンパク質は、予測期間中に急速に成長すると予測されています。現在利用可能な好ましいフレーバーには、スパイシー、ヒッコリー、バーベキュー、スモークなどがあります。

化学添加物を含まない有機植物性食品を摂取することの利点により、代替肉に対する需要が増加すると予想されます。オメガ3、鉄、ビタミンB12などの栄養素を豊富に含むスナックの需要増が市場を牽引し、強化ミートスナック製品を投入する企業が現れています。ジャーキー、スティック、ソーセージなどの携帯用スナックは、外出先で健康的な肉食を必要とする消費者にとって便利な選択肢となります。

Wild ZoraやWilde Boldrなどのブランドに見られるような、肉のじっくりローストやエキゾチックなスパイスを使った付加価値付けなどの加工変更は、完全で携帯可能なタンパク質スナッキング・ソリューションを求める若い消費者の想像力をかきたてています。防腐剤を使用せず、様々なフレーバープロファイルや噛み応えのあるポーションコントロールタイプのグラスフェッドミートスナックの人気が高まっており、先進国の比較的成熟した市場でもミートスナックの成長を維持することが期待されます。

ミートスナックの市場動向

利便性の高いスナッキングオプションへの需要の高まり

消費者は常に便利な間食を求めており、ミートスナック市場に参入している主要メーカーはこうしたオプションのアップグレードを進めています。ミートスナックは、特に国内の労働人口や多忙なライフスタイルを送る若い世代の消費者の間で非常に人気が高まっています。コンビニエンスストアプロダクツ誌によると、2021年には、米国のコンビニエンスストアでミートスナックが約21億6000万米ドルの売上高を記録したとのことです。従来のジャーキーブランドの中で、オールドトラッパーは米国のコンビニエンスストアで3番目に多く販売された商品です。

消費者の間食習慣は洗練されつつあり、機能的なメリットを切望することが多くなっています。この動向はやがて、ビーフ、ターキー、ポークなど様々な種類の肉を使ったクイックフードであるミートスナックのような専門スナックの需要を急増させることにつながったのです。さらに、消費者は高タンパクのスナックや、伝統的な肉類をより複雑な味の組み合わせや配合で再発明し、自然な製品イメージを求める傾向にあります。例えば、2021年3月、チェルキゾボ・グループは、チェルキゾボ・プレミアムブランドのもと、ポーク、チキン、ターキーの3グループの新しいミートスナック製品群を発売しました。このスナックは、生肉と乾燥肉を使用しています。また、トルコ、魚介類、狩猟肉など一般的ではないタンパク源を導入し、パワーパック、バー、デリカテッセンなど冷蔵ケースでの提供を拡大することで、このカテゴリーを新たに押し上げ、より多くのスナックシーンに対応できる機会を与えているのです。

北米が市場で圧倒的なシェアを占める

消費者はセイボリースナックの持つ携帯性、利便性、嗜好性を重視しており、北米地域がセイボリースナックの世界市場を独占しています。また、この地域の消費者の間ではスナック化が進んでおり、すべての年齢層の消費者が少なくとも1日1回はスナックを食べるという習慣になっています。米国は北米および世界最大の市場であり、ミートスナックは不可欠な食品として消費されています。米国国勢調査のデータと全米消費者調査によると、2021年には1億2943万人のアメリカ人がミートスナックとビーフジャーキーを消費しています。さらに、持ち運び可能なタンパク質スナックの人気が高まる中、ジャーキーや乾燥ミートスナックの生産者は、高まる需要に応えるために新製品を投入し、このコンセプトに乗じています。また、プレーヤーはプレミアム製品の生産に注力しており、保存料や添加物を使用しない製品で北米の高所得層の消費者を魅了することを意図しており、その結果、同セグメントを牽引しています。

ミートスナック市場の競合他社分析

セイボリースナック市場は競争が激しく、Meatsnacks Group、LINK SNACKS, INC.、Golden Valley Natural, LLC、ConAgra Brands Inc.、Hormel Foods Corporationなどの主要企業がしのぎを削っている状況です。

市場が急速に開拓されているため、新製品の投入は競争力を得るために不可欠な戦略の一つです。また、市場のプレーヤーは、拡張を重要な戦略として採用しており、それに続いてM&Aも行っています。こうした戦略的な動きは、同市場での存在感を高めようとする世界企業にとって成功の鍵であることが実証されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ジャーキー
    • スティック
    • ソーセージ
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル
    • コンビニエンスストア
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • ConAgra Brands Inc.
    • Hormel Foods Corporation
    • Link Snacks Inc.
    • Golden Valley Natural, LLC
    • The Meatsnacks Group
    • Bridgford Foods Corporation
    • Monogram Food Solutions LLC
    • Sweetwood Smoke & Co.
    • Wild West Jerky
    • Country Archer Provisions & WorldPantry.com LLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46228

The Meat Snacks Market is expected to register a CAGR of 9.1% over the forecast period.

Rising preference for brands that follow sustainable practices like zero waste management and eco-friendly packaging is driving the demand in the market. The shift in consumer preference from traditional meats to plant-based meat substitutes is another factor propelling the need for the meat snacks market. Also, regular/original flavored meat snacks still hold the market demand. At the same time, exotic flavor-based proteins are projected to grow faster during the forecast period. Some of the preferred flavors available currently are spicy, hickory, barbeque, smoked, etc.​

The benefits of consuming organic plant-based food, free from chemical additives, are expected to increase the demand for meat alternatives. The market is driven by the increased demand for snacks rich in nutrients, such as omega-3s, iron, and vitamin B12, resulting in players introducing fortified meat snack products. Portable snacks such as jerky, sticks, and sausages make it a convenient option for consumers requiring healthy meat snacks on the go.

Processing modifications, such as slow meat roasting and value addition with exotic spices as exhibited by brands such as Wild Zora and Wilde Boldr, have captured the younger consumers' imaginations, who are seeking complete and portable protein snacking solutions. The emerging popularity of grass-fed meat snacks that are preservative-free and portion-controlled with a variety of flavor profiles and bite types is expected to sustain the growth of meat snacks in relatively mature markets of developed countries.

Meat Snacks Market Trends

Rising Demand for Convenient Snacking Options

Consumers are constantly seeking convenient snacking options that are being upgraded by significant manufacturers operating in the meat snacks market. Meat snacks are becoming extremely popular, especially among the working population of the country and the rising young generation of consumers due to their hectic lifestyles. According to Convenience Store Products magazine, in 2021, meat snacks generated nearly USD 2.16 billion in sales in convenience stores in the US. Among traditional jerky brands, the old trapper was the third most-sold product in US convenience stores.

Consumers' snacking habits are becoming more sophisticated, and they often crave functional benefits. This trend eventually led to a surge in demand for specialist snacks like meat snacks, a quick food product made from various types of meat, including beef, turkey, and pork. Further, consumers tend to look for snacks with high protein and traditional meat items reinvented with more complex flavor combinations and formulations for a natural product image. For instance, in March 2021, Cherkizovo Group launched its new meat snack product range under the Cherkizovo Premium brand in three groups: pork, chicken, and turkey snacks. The snacks are made of cured and dried meat. Also, introducing less-common protein sources, including turkey, seafood, and game meats, and expanding offerings in the refrigerated case through power packs, bars, and deli bites, is giving the category a new push and an opportunity for more snack occasions.

North America Holds a Prominent Share in The Market

The North American region dominates the global savory snack market as consumers prioritize the portability, convenience, and indulgence offered by savory snacks. Additionally, the snackification trend among the consumers in the region is an all-day habit, with snacking at least once a day among all ages consumers. The United States is the largest market in North America and worldwide, wherein meat snacks are consumed as essential food products. According to US Census data and National Consumer Survey, 129.43 million Americans consumed meat snacks and beef jerky in 2021. Moreover, with the increasing popularity of grab-and-go protein snacks, producers of jerky and dried meat snacks are capitalizing on the concept by introducing new products to meet the growing demand. Players are also concentrating on producing premium products, intending to entice North American consumers of the higher income group with their no-preservative and additive products, thus, driving the segment.​

Meat Snacks Market Competitor Analysis

The Savory Snacks Market is highly competitive, with key players such as Meatsnacks Group, LINK SNACKS, INC., Golden Valley Natural, LLC, ConAgra Brands Inc., and Hormel Foods Corporation.

Owing to the rapidly developing market, launching a new product is one of the essential strategies to gain a competitive edge. The players in the market have also been adopting expansion as a critical strategy, followed by mergers and acquisitions. These strategic moves have proven successful for global players seeking to strengthen their presence in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Jerky
    • 5.1.2 Sticks
    • 5.1.3 Sausages
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 ConAgra Brands Inc.
    • 6.3.2 Hormel Foods Corporation
    • 6.3.3 Link Snacks Inc.
    • 6.3.4 Golden Valley Natural, LLC
    • 6.3.5 The Meatsnacks Group
    • 6.3.6 Bridgford Foods Corporation
    • 6.3.7 Monogram Food Solutions LLC
    • 6.3.8 Sweetwood Smoke & Co.
    • 6.3.9 Wild West Jerky
    • 6.3.10 Country Archer Provisions & WorldPantry.com LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS