市場調査レポート
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1189917

車載カメラ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Camera Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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車載カメラ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

車載カメラ市場は、2020年に78億1,000万米ドル、2027年には157億4,000万米ドルに達すると推定され、予測期間(2022年~2027年)にはCAGRを12%超えで成長すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、自動車生産の停止、供給の混乱により自動車産業を停止させ、市場の成長を妨げました。しかし、各国の指令により、車載カメラ市場は勢いを増し始めています。さらに、ナイトビジョンシステム、クルーズコントロールシステムなどの新技術の開発や、e-モビリティの拡大が市場の需要を促進しています。

また、自動車への安全システムの搭載が進み、顧客ニーズに対応した付加価値の高いサービスや製品を提供するためにベンダー間の競争が激しくなっていることなどが、市場の発展強化に寄与しているものと思われます。しかし、高い設置コストやセンサー、モジュールなどのカメラ部品の不具合は、予測期間中の潜在的な課題として作用すると予測されます。

北米は、米国とカナダにおける高級車需要の増加により、車載カメラ市場を独占すると予想されます。また、先進運転支援システム(ADAS)の導入が進んでいることから、今後数年間は車載カメラの需要がさらに高まると予測されます。欧州とアジア太平洋地域は、多くの自動車メーカーが存在するため、市場で大きなシェアを占めると予想されます。

主な市場動向

車載カメラ市場の開拓をリードする革新的技術

センシングカメラは、徐々に自動車のアクティブセーフティシステムに不可欠な要素となってきています。この成長は、乗客の安全に対する懸念の高まりと、政府の厳しい取り組みに起因しています。また、センシングカメラは、費用対効果の高いソリューションとして品質基準を維持することで、汎用の走行用カメラよりも高いレベルの性能を提供します。

これらは、2つの主要コンポーネントを持つインテリジェントな安全システムです。リモートセンサーは、レーダー、超音波センサー、カメラなどのセンサーを通じて、実世界の状況についてのデータを収集する装置です。これらのカメラからのデータを処理コンピュータが受け取り、センサーが判断して車両のサブシステムにコマンドを送信します。

  • 2019年3月、Garmin Ltdは、バックアップカメラソリューションに新たなイテレーションを加え、同社初のWi-Fi対応Garmin GPSナビ付きワイヤレスバックアップカメラ「BC 40」を発表し、促進要因が自信を持ってバックアップカメラからの広くてクリアな視界をナビゲーションディスプレイに表示し、安全運転を促進することに貢献します。

ADAS機能の自動車への採用が進む中、カメラの需要は大きく伸びています。

  • 2020年3月、BMWはプラグインハイブリッドの330eと330e xDriveを発売しました。そのADASには、促進要因が設定した希望速度を維持するために、自動的に加速と減速ができるストップ&ゴー付きアクティブクルーズコントロールが含まれています。また、アクティブガード、前面衝突警告、市街地衝突軽減、車線逸脱警告などの機能を標準装備しています。

センシングカメラは、一般的な走行用カメラよりも高い性能を実現しながら、費用対効果の高いソリューションとして、自動車に求められる品質基準をクリアしています。自動車へのADAS機能の採用が進む中、カメラの需要も高まっています。

最も速い成長が期待される地域

予測期間中は、北米が圧倒的なシェアを占め、欧州とアジア太平洋地域がそれに続くと予想されます。米国、カナダ、メキシコにおける高級車需要の高まりと、商用車や乗用車へのADAS搭載の増加が、予測期間中の同地域の需要を牽引する可能性があります。

また、高級車におけるカメラベースの利便性機能の普及が進んでいることや、各社が積極的に市場に参入していることも、車載カメラ市場の成長に大きく影響しています。また、アクティブセーフティシステムに対する消費者の需要の高まりも、車載カメラ市場の成長を繁栄させる促進要因であり、地域全体のターゲット市場の成長率を引き上げています。例えば、2019年8月、マグナは、顧客からのデジタルカメラの需要増に対応するため、ミシガン州フリント近郊に5,000万米ドルの製造センターを新たに開設しました。

また、ドイツ、英国、フランス、イタリアでは、ADASの搭載率が高く、乗用車への安全技術の搭載を義務付ける法律があることから、欧州が市場で突出したシェアを占めると考えられます。新車アセスメントプログラム(NCAP)の影響力の高まりは、世界の自動車用カメラ市場の促進要因の1つです。アジア太平洋地域は、自動車生産の増加に伴う急速な工業化を背景に、主に中国、インド、日本、タイ、マレーシア、韓国で大きな成長が見込まれています。

競合情勢

車載カメラ市場は、多くの地域プレイヤーが存在するため、非常に断片化されています。しかし、Garmin Ltd、Panasonic Corporation、Continental AG、Autoliv Inc.、Bosch Mobility Solutions、Magna Internationalといった一部の大手企業は、市場で大きなシェアを獲得しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を拡大するために、戦略的な共同イニシアチブに注力しています。例えば、以下の通りです。

  • 2020年9月、OMNIVISION Technologies, Inc.とGEO Semiconductor Inc.は、リアビューカメラ(RVC)とサラウンドビューシステム(SVS)およびeミラーに業界最高品質の画像を提供するために最適化した共同ソリューションを発表しました。このソリューションには、3.0ミクロンの大型ピクセル、モーションアーチファクトを最小化する140dBの高ダイナミックレンジ、最高のLEDフリッカー軽減(LFM)性能を兼ね備えた世界で唯一の車載イメージセンサーであるオムニビジョンのOXO3C10が含まれています。
  • 2020年7月、車載カメラの世界的サプライヤーであるZF社は、Intel社傘下のMobileye社の強化ビジョン技術を搭載したS-Cam4.8を、米国で新型日産ローグに搭載したと発表しました。ゼット・エフ社は、当面、世界の主要自動車メーカー向けに、S-Cam4.8やTri-Cam4などの高度なカメラ技術を活用したレベル2/2+システムに注力し、1,000米ドルを大きく下回る最も手頃な価格のレベル2+システム「coAssist Level2+システム」を2022年までにアジアの主要自動車メーカーに提供する計画です。
  • 2019年9月、BoschはADAS(先進運転支援システム)や自律走行などの用途に向けたMPC3モノラル・ビデオカメラを開発しました。この新カメラは、マルチパスアプローチと人工知能(AI)を活用し、より効率的な認識を実現します。
  • 2019年8月、Continentalは、より安全な自動運転のための新しいシステムソリューションを発表しました。内向き赤外線カメラと外向きカメラで構成される複合カメラシステムを開発したのです。このシステムは、促進要因と周辺車両を同時に監視することができます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 車両タイプ
    • 乗用車
    • 商用車
  • 車種
    • ビューイングカメラ
    • センシングカメラ
  • 技術情報
    • デジタルカメラ
    • 赤外線
    • サーマル
  • アプリケーション
    • ADAS
    • 駐車支援
    • その他のアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Gentex Corporation
    • Continental AG
    • Autoliv Inc.
    • Hella KGaA Hueck & Co.
    • Bosch Mobility Solutions
    • Valeo SA
    • Magna International Inc.
    • ZF Friedrichshafen AG
    • Panasonic corporation
    • Garmin Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51763

The Automotive Camera Market was valued at USD 7.81 billion and is expected to reach USD 15.74 by 2027, registering a CAGR of above 12% during the forecast period (2022 - 2027).

The COVID-19 pandemic hindered the growth of the market as suspension of vehicle production, and supply disruptions brought the automotive industry to a halt. However, the automotive camera market started gaining momentum owing to the mandates by different countries. Furthermore, the development of new technologies like night vision systems, cruise control systems, etc., and growing e-mobility drive demand in the market.

In addition, factors such as increasing penetration of safety systems in vehicles and a high degree of competition among vendors for providing value-added services and products that cater to customer needs are likely to contribute to enhanced development in the market. However, high installation costs and malfunctioning camera components like sensors, modules, etc., are projected to act as potential challenges over the forecast period.

North America is expected to dominate the automotive camera market, owing to the increasing demand for luxury vehicles in United States and Canada. The increasing installation of advanced driver-assistance systems (ADAS) is estimated to further boost the demand for automotive cameras in the coming years. Europe and the Asia-Pacific region are likely to hold a prominent share in the market due to the presence of many automobile manufacturers in the region.

Key Market Trends

Innovations to Lead the Development of the Automotive Camera Market

Sensing cameras are gradually becoming an integral part of an active safety system in vehicles. The growth can be attributed to the increase in safety concerns of the passengers and strict government initiatives. Sensing cameras also provide a higher level of performance than general-purpose driving cameras by maintaining quality standards as cost-effective solutions.

These are intelligent safety systems with two key components: A remote sensor is a device that collects data about real-world conditions through sensors, such as radar, ultrasonic sensors, and cameras. The processing computer receives data from these cameras, and then the sensor makes the decision and sends commands to the vehicle subsystems.

  • In March 2019, Garmin Ltd announced a fresh iteration to its backup camera solution with the all-new BC 40, the company's first wireless backup camera with a compatible Wi-Fi-enabled Garmin GPS navigator that allows drivers to confidently see a wide and clear view from the backup camera on the navigation display to help encourage a safer driving experience.

With the increasing adoption of ADAS features in vehicles, the demand for cameras is increasing significantly.

  • In March 2020, BMW launched plug-in hybrid 330e and 330e xDrive. Its ADAS includes active cruise control with stop and go, which can accelerate and slow automatically to maintain the desired speed set by the driver. It also has standard features such as active guard, frontal collision warning, city collision mitigation, and lane departure warning.

Sensing cameras provide a higher level of performance than general-purpose driving cameras while also meeting the required automotive quality standards as cost-effective solutions. With the increasing adoption of ADAS features in vehicles, the demand for cameras has been increasing.

Expected to Experience the Fastest Growth

North America is expected to hold a dominant share in the market, followed by Europe and Asia-pacific region during the forecast period. Growing demand for luxury vehicles in United States, Canada, and Mexico, coupled with increasing installation of ADAS in commercial vehicles and passenger cars likely to drive demand in the region during the forecast period.

In addition, the rising penetration of camera-based convenience features in luxury vehicles and the active engagement of players in the market is also largely influencing the growth of the automotive camera market. Also, the rising consumer demand for active safety systems is another driver flourishing the growth of the automotive camera market, which in turn is raising the growth of the target market across the region. For instance, In August 2019, Magna opened a new USD 50 million manufacturing center near Flint, Michigan, to cater to the increased demand for digital cameras from customers.

Europe is also likely to hold a prominent share in the market owing to the high installation of ADAS and legislation mandating the installation of safety technologies in passenger cars in Germany, the United Kingdom, France, and Italy. The growing influence of the new car assessment program (NCAP) is one of the drivers of the global automotive camera market. The Asia Pacific is expected to witness significant growth, mainly in China, India, Japan, Thailand, Malaysia, and South Korea, in light of rapid industrialization along with an increasing automobile production.

Competitive Landscape

The automotive camera market is highly fragmented due to the presence of many regional players. However, some major players, like Garmin Ltd, Panasonic Corporation, Continental AG, Autoliv Inc., Bosch Mobility Solutions, and Magna International, captured significant shares in the market. These companies are focusing on strategic collaborative initiatives to expand their market shares and profitability. For instance,

  • In September 2020, OMNIVISION Technologies, Inc. and GEO Semiconductor Inc. announced a joint solution optimized to provide the industry's highest quality images for rear-view cameras (RVCs) and surround-view systems (SVS) and e-mirrors. This solution includes OmniVision's OXO3C10, the world's only automotive image sensor that combines a large 3.0-micron pixel, high dynamic range of 140 dB for minimized motion artifacts, and the highest LED flicker mitigation (LFM) performance.
  • In July 2020, ZF, the world's leading supplier of automotive cameras, announced that it had launched its S-Cam4.8 with enhanced vision technology from Mobileye, an Intel Company, on the new Nissan Rogue in the U.S. For light passenger vehicles in the near term, ZF is focusing on Level 2/2+ systems that utilize advanced camera technologies like the S-Cam4.8 and Tri-Cam4 for leading global automakers and plans to its coAssist Level2+ system, the most affordable Level2+ system available at well under USD 1,000, with a major Asian automaker by the end of 2022.
  • In September 2019, Bosch developed an MPC3 mono video camera for applications such as advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving. The new camera utilizes a multi-path approach and artificial intelligence (AI) for more efficient recognition.
  • In August 2019, Continental unveiled new system solutions for safer automated driving. It developed a combined camera system comprising an inward-looking infra-red camera and an outward-looking camera. The system can simultaneously monitor the driver and the surrounding vehicles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining power of suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Vehicles
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Viewing Camera
    • 5.2.2 Sensing Camera
  • 5.3 Technology
    • 5.3.1 Digital Camera
    • 5.3.2 Infrared
    • 5.3.3 Thermal
  • 5.4 Application
    • 5.4.1 ADAS
    • 5.4.2 Parking Assist
    • 5.4.3 Other Applications
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 France
      • 5.5.2.3 United Kingdom
      • 5.5.2.4 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 India
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Gentex Corporation
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Autoliv Inc.
    • 6.2.4 Hella KGaA Hueck & Co.
    • 6.2.5 Bosch Mobility Solutions
    • 6.2.6 Valeo SA
    • 6.2.7 Magna International Inc.
    • 6.2.8 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.2.9 Panasonic corporation
    • 6.2.10 Garmin Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS