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市場調査レポート
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1137708

タバコ包装市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Tobacco Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 127 Pages | 納期: 2~3営業日

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タバコ包装市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

タバコ包装市場は、予測期間中にCAGR3.32%を記録すると予想されています。

成分、ニコチンレベル、フレーバー、サイズなどの面で継続的な製品革新が行われ、ストレスや不安を軽減するための娯楽的習慣としてタバコを好む消費者と相まって、タバコの普及を促進し、結果として市場の成長をもたらしています。

主なハイライト

  • タバコの消費量の増加により、タバコ包装市場は大幅な成長を遂げています。世界中で年間6兆5,000億本近くのタバコが販売されており、これは1日に換算すると約180億本のタバコが消費されていることになります。さらに、喫煙と健康に関する行動(ASH)によると、世界には11億人のたばこ消費者がいます。この数は、今後20年間で16億人にまで増加すると予想されています。
  • さらに、タバコの包装市場は、魅力的な包装を避け、無地の包装を採用することに関する強制的な規制を目の当たりにしてきました。タバコの包装に対するニーズは、過去8年間でプレーンパッケージングに大きくシフトしています。WHOによると、無地包装は、タバコ製品の魅力を低下させ、タバコの広告・宣伝の一形態としてのタバコ包装を制限し、誤解を招く包装・表示を制限し、健康警告の有効性を高める、かなりの需要削減策であるとされています。
  • また、フレーバーシガーの人気上昇、肥満率の上昇、数々の最先端パッケージング手法の導入などによっても、市場は大きく成長すると思われます。しかし、喫煙に関する政府の規制の増加、禁煙の取り組みの多さ、さまざまな呼吸器疾患の増加などにより、本製品の市場浸透がある程度制限される可能性があります。
  • COVID-19の蔓延は、肺を攻撃する病気であることから、肺を弱らせ、個人がこの病気に感染するリスクにさらされる製品や行動の使用を禁止しており、たばこ包装市場にマイナスの影響を及ぼしています。タバコ製品の需要減少に加え、同製品を販売する小売店の閉鎖やサプライチェーンの混乱により、ウイルスが蔓延して以来、売上が減少しています。この需要減退は短期的には低水準に留まると予想され、たばこ包装に直接影響を及ぼしています。

主な市場動向

二次包装が大きな需要に直面する

  • 他の繊細な商品と同様に、タバコなどのタバコ製品も、製品を最適な状態で届けるためにバリア性のあるパッケージングが必要です。軟包装などの二次包装は結局タバコの伝統的な包装で、一般的に再閉鎖または再封鎖可能なラミネートフィルム袋やバッグなどの機能が含まれています。これらのパックは新しいフローラップアウターフィルムを持ち、すべてがバリア要件に寄与しています。
  • 市場のベンダーは、生産能力を高め、業界の収益のパイでより大きなシェアを獲得することを意図し、製造工場を急速に拡大しています。例えば、2021年5月、Siegwerk社は、包装における循環性を促進するために、4evergreenとCosPaToxという2つの重要なイニシアチブでその存在を示しました。
  • しかし、政府の規制や禁煙キャンペーンが世界的に浸透しており、ここ数年で法外な課税&規制が増加したため、タバコの消費量が減少しているのが現状です。その結果、タバコの包装は予測期間中にゆっくりとしたCAGRで推移することが予想されます。シンガポール保健省は、この措置は、非喫煙者や子どもが喫煙を始めることを思いとどまらせ、現在の喫煙者に禁煙を促し、タバコのないライフスタイルを促進し、最終的に喫煙率の低下につながることで、国内の幅広いタバコ規制目標の達成に貢献するとしています。
  • この新しい措置により、シンガポールで販売されるあらゆる種類のたばこ製品に、たばこブランドに関連するロゴ、色、画像、その他の販売促進情報を使用することが制限されます。製品名やブランド名は、統一されたフォントスタイルと色での使用が許可される予定です。
  • 小売業の活況、オンライン販売の増加、技術の進歩などのマクロ要因にかかわらず、数人の新規喫煙者の増加などが、市場におけるタバコ包装製品の需要に貢献すると予想されます。

アジア太平洋地域が主要なシェアを占める見込み

  • タバコの消費量を減らすために、政府が値上げやタバコ税の追加徴収を行うことで、アジア太平洋地域の市場成長に拍車がかかると予想されます。例えば、日本とインドでは、増税の計画によって従来のたばこの販売に影響が出るため、たばこ製品の開発には大きな可能性があると思われます。
  • さらに、無地の箱を生産している他の国とは異なり、カラフルで魅力的なタバコのパッケージが生産されています。有名な川、維持、希少で貴重な国宝、有名な建物、史跡、珍しい花などのイメージを持つタバコのパッケージの普及率は高いです。例えば、パンダ、牡丹、春華、黄山、太子亭など、中国の主要なタバコブランドは、こうしたデザインや画像をパッケージに使用しています。
  • 中国のタバコ産業のような特徴は、他国とは根本的に異なるブランド文化、視覚文化を奨励しています。タバコのパッケージのサインやグラフィックは、伝統文化の歴史を強く深く感じさせるだけでなく、民族の誇りを統合し、タバコの使用を奨励し、それによって同国のタバコパッケージの市場を拡大させているのです。
  • 同地域では、無地パッケージの採用やタバコの使用に関する警告のグラフィックに関する規制が増加していることが、調査対象の市場を大きく抑制しています。例えば、2022年7月、インド政府保健家族福祉省は、2008年のタバコおよびその他のタバコ製品(包装および表示)規則を改正し、2022年7月21日付けGSR 248(E)により、すべてのタバコ製品パックに新しい特定健康警告のセットを通知しています。

競合情勢

主要企業は、WestRock CompanyWest、Amcor Limited、The International Paper Company、Smurfit Kappa Group PLC、Phillip Morris International Inc.、Sonoco Products Companyなどです。市場のベンダーは、プレーヤー間の地域間の市場シェアのために変化するので、市場の集中度は中程度です。したがって、市場の集中度は中程度となります。

  • 2022年3月- ウェストロック社は、クレアモントの消費者包装施設で285,000平方フィートの拡張工事に着工しました。4700万米ドルの投資は、One North Carolina Fundからのパフォーマンスベースの助成金によって強化されました。
  • 2022年2月ウェストロック社は、太平洋岸北西部の地域顧客からの需要増に対応するため、ワシントン州ロングビューに新しい段ボール箱工場を建設する計画を発表しました。この新しい段ボール箱工場は、太平洋岸北西部のすべての産業分野と市場にサービスを提供する予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 娯楽としてのタバコに対する消費者の嗜好性
  • 市場抑制要因
    • 市場停滞の原因となる政府規制
  • COVID-19が市場の情勢に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材別
    • 紙・板紙
    • プラスチック
    • その他の素材
  • 包装形態別
    • 一次包装
    • 二次包装
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • WestRock Company
    • Amcor Limited
    • The International Paper Company
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • Mondi Group
    • Innova Films Limited
    • Phillip Morris International Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Siegwerk Druckfarben AG & Co. KGaA
    • Japan Tobacco International
    • Treofan Film international
    • Stora Enso Oyj

第7章 投資分析

第8章 市場の展望

目次
Product Code: 55202

The tobacco packaging market is expected to register a CAGR of 3.32% during the forecast period. Continuous product innovation in terms of ingredients, nicotine level, flavor, and size, coupled with consumer preference for tobacco as a recreative habit to reduce stress and anxiety, is propelling the adoption of tobacco and resulting in the market's growth.

Key Highlights

  • Owing to the growing consumption of cigarettes and tobacco, the market for tobacco packaging is witnessing considerable growth. Nearly 6.5 trillion cigarettes are sold worldwide yearly, which translates to roughly 18 billion cigarettes daily. Furthermore, there are 1.1 billion tobacco consumers globally, according to the Action on Smoking and Health (ASH). This number is anticipated to grow to 1.6 billion over the next two decades.
  • Furthermore, the packaging market for tobacco has been witnessing mandatory regulations regarding avoiding attractive packaging and adopting plain packaging. The need for tobacco packaging has significantly shifted toward plain packaging over the past eight years. According to WHO, plain packaging is a considerable demand reduction measure that reduces the attractiveness of tobacco products, restricts tobacco packaging as a form of tobacco advertising and promotion, limits misleading packaging and labeling, and increases the effectiveness of health warnings.
  • Significant market growth will also result from the rising popularity of flavored cigars, the rise in obesity rates, the introduction of numerous cutting-edge packaging methods, and other factors. However, the increase in government regulations on smoking, the number of anti-smoking efforts, and the rise in various respiratory ailments may, to some extent, limit the product's market penetration.
  • The spread of COVID-19 has impacted the tobacco packaging market negatively, as the disease attacks the lungs, and people are prohibiting the use of products and behaviors that weakens the lungs and put individuals at risk of contracting the disease. The decreased demand for tobacco products combined with the closure of retail shops selling these products and supply chain disruptions have decreased sales since the virus spread. This reduced demand is anticipated to stay low in the short run, impacting tobacco packaging directly.

Key Market Trends

Secondary Packaging to Witness Significant Demand

  • Like other sensitive goods, tobacco products such as cigarettes require packaging, which provides barrier properties to deliver the product in optimum condition. Secondary packaging, such as flexible packaging, has eventually become the traditional packaging for tobacco and typically includes functionality such as re-closable or re-sealable laminated film pouches and bags. These packs have a new flow-wrapped outer film, all contributing to the barrier requirements.
  • Vendors in the market are rapidly expanding their manufacturing plants, intending to increase their production capacity and gain a larger share of the industry revenue pie. For instance, in May 2021, Siegwerk marked its presence with two important initiatives, 4evergreen and CosPaTox, to promote its circularity in packaging.
  • However, government regulations and anti-smoking campaigns are prevalent globally, and prohibitive taxation & regulations have increased over the last few years, which has led to a decline in cigarette consumption. As a result, tobacco packaging is expected to post a slow CAGR during the forecast period. For instance, Singapore has adopted plain packaging of tobacco products; the Ministry of Health Singapore stated that the measure would contribute to achieving broader tobacco control goals in the country by discouraging non-smokers and children from taking up smoking, encouraging current smokers to quit, and promoting a tobacco-free lifestyle, which will ultimately lead to reduced smoking prevalence.
  • This new measure will restrict the use of logos, colors, images, or other promotional information associated with the tobacco brand on all types of tobacco products sold in Singapore. Product and brand names will be allowed in a standardized font style and color.
  • Regardless of the macro factors, such as the booming retail sector, increase in online sales, technological advancements, and other factors, like an increase in several new smokers, etc., are expected to contribute to the demand for tobacco packaging products in the market.

Asia Pacific to Hold a Major Share

  • The government's measures to decrease cigarette consumption by raising prices and enacting extra cigarette taxes are expected to fuel market growth in the Asia-Pacific region. For instance, traditional cigarette sales in Japan and India will be impacted by the planned tax increases, which will present a significant potential for developing tobacco products.
  • Furthermore, the country produces colorful and attractive tobacco packages, unlike other countries producing plain boxes. There is a high prevalence of cigarette packets bearing images of famous rivers, maintains, rare and precious national treasures, well-known buildings, historical sites, and rare flowers. For instance, the major Chinese cigarette brands, including Panda, Peony, Chunghwa, Mount Huangshan, and The Pavilion of Prince Teng, have such designs or images on their packaging.
  • Characteristics such as the tobacco industry in China encourage a brand and visual culture that is fundamentally different from those of other countries. The signs and graphics on cigarette packaging not only carry a strong and deep sense of the history of traditional culture but also integrate a sense of national pride, encouraging tobacco use and thereby augmenting the market for tobacco packaging in the country.
  • The increase in regulations regarding the adoption of plain packaging and graphic regarding warnings of tobacco usage in the region has been significantly restraining the market studied. For instance, in July 2022, The Ministry of Health and Family Welfare, Government of India notified new sets of specified health warnings for all tobacco product packs by amending the Cigarettes and Other Tobacco Products (Packaging and Labeling) Rules, 2008 vide GSR 248(E), dated July 21, 2022.

Competitive Landscape

The major companies include WestRock CompanyWest, Amcor Limited, The International Paper Company, Smurfit Kappa Group PLC, Phillip Morris International Inc., and Sonoco Products Company, among others. The market is moderate in concentration as the vendors in the market vary for market share across regions among players. Therefore market concentration will be moderate.

  • March 2022 - The WestRock company broke ground on a 285,000-square-foot expansion at its consumer packaging facility in Claremont. The USD 47 million investment was bolstered by a performance-based grant from the One North Carolina Fund.
  • February 2022 - WestRock Company announced its plans to build a new corrugated box plant in Longview, Washington, to meet the growing demand from its regional customers in the Pacific Northwest. The new corrugated box plant will serve all industry segments and markets in the Pacific Northwest.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Consumer Preference for tobacco as a Recreative Habit
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Government Regulations Causing the Market to Stagnate
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Market Landscape

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Paper and Paperboard
    • 5.1.2 Plastic
    • 5.1.3 Other Materials
  • 5.2 By Packaging Type
    • 5.2.1 Primary
    • 5.2.2 Secondary
  • 5.3 By Geograpgy
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 WestRock Company
    • 6.1.2 Amcor Limited
    • 6.1.3 The International Paper Company
    • 6.1.4 Smurfit Kappa Group PLC
    • 6.1.5 Mondi Group
    • 6.1.6 Innova Films Limited
    • 6.1.7 Phillip Morris International Inc.
    • 6.1.8 Sonoco Products Company
    • 6.1.9 Siegwerk Druckfarben AG & Co. KGaA
    • 6.1.10 Japan Tobacco International
    • 6.1.11 Treofan Film international
    • 6.1.12 Stora Enso Oyj

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OUTLOOK