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市場調査レポート
商品コード
1444570

液体包装用カートン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Liquid Packaging Cartons - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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液体包装用カートン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

液体包装用カートン市場規模は、2024年に125億4,000万米ドルと推定され、2029年までに159億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.90%のCAGRで成長します。

液体包装用カートン- 市場

液体包装用カートンは内容物の安全性と外部汚染物質からの保護を確保し、製品の保存寿命を延ばします。乳製品、フルーツジュース、トマトソース、ソフトドリンク、水などの食用液体と、油、燃料、洗剤などの非食用液体の両方がカートンに梱包されます。

主なハイライト

  • 新興諸国の急速な都市化により、パッケージ化された液体製品のニーズが高まっており、市場の拡大が促進されています。さらに、消費者支出の増加と可処分所得の増加により、液体包装用カートン市場の成長が促進されています。
  • 環境意識の高まりにより、環境に優しい液体包装紙器の導入により業界が拡大しています。この傾向は、リサイクル可能で環境に優しい包装材の選択を促進する各国政府の有利な政策によってさらに後押しされ、市場の拡大を加速しています。
  • フルーツジュースは急速に拡大している飲料カテゴリーですが、これらのジュースの大部分は酸化しやすいものです。酸化によってビタミンが失われ、風味や見た目も好ましくない変化を受けます。これらの望ましくない品質変化は、液体の処理、梱包、輸送、保管中に頻繁に発生します。液体カートンの拡張は、品質管理の要件によってもたらされた新しいパッケージ設計の進歩の影響を受けます。
  • 液体包装用カートンの需要は、輸送の容易さと費用対効果の利点により、液体食品の包装にプラスチック容器が好まれる傾向にあるため、妨げられる可能性があります。
  • COVID-19の発生により、世界中でロックダウンが実施され、サプライチェーンが混乱し、生産工場の閉鎖につながったため、液体包装紙パック市場の成長が鈍化しました。

液体包装用カートンの市場動向

成長を示す牛乳およびその他の乳飲料

  • 牛乳は主な主食の1つであり、カルシウムやその他の必須栄養素が高い割合で含まれているため、バランスの取れた食事の重要な要素です。さまざまな調査研究により、牛乳には糖尿病の予防、骨の健康や脳の機能の強化などの健康上の利点があることが示されています。
  • 牛乳などの包装商品に対する消費者の嗜好が高まっているため、液体カートン包装ソリューションの必要性が高まっています。プラスチック使用をめぐる持続可能性への懸念の高まりにより、レンガ液体カートンの需要が高まっています。
  • 牛乳は食品を保護し環境に優しいため、伝統的に紙パックに包装されてきました。板紙は、牛乳パックの製造によく使用される素材の1つです。牛乳パックは一般にゲーブルトップカートンと呼ばれ、ポリコート紙包装の一種です。
  • 牛乳パックは賞味期限が長く、汚染のリスクが低くなります。液体包装用カートンは使用後の再密閉が容易なため、過去10年間に比べて急速に消費量が増加すると予想されます。
  • 特にアジア太平洋における乳飲料市場の着実な成長は、牛乳の無菌包装の開発につながりました。賞味期限が長く、冷蔵不要であるなどの利点も、従来の包装方法に比べてカートンの成長を促進する可能性があります。

アジア太平洋は最高の成長を遂げると予想される

  • 最近、大手飲料企業が中国とインドの市場に参入し、アジア太平洋地域の液体カートン包装業界の売上が大幅に伸びています。さらに、ミレニアル世代による乳製品、ソフトドリンク、ジュースなどの容器入り飲料の使用の増加も、液体紙パックの必要性を促進するもう1つの要因です。
  • 持続可能性、技術の進歩、魅力的な経済性に対する懸念は、過去20年間に中国で液体包装の拡大に貢献してきたいくつかの要因です。消費者のパッケージングに対する認識とパッケージングとの関わり方は急速に進化しています。ベンダーは持続可能性をより重視しており、国内では創造的でより持続可能な板紙カートン包装が古い硬質包装オプションに取って代わりつつあります。液体包装は、消費者に優しい包装と製品保護の強化に対する市場の要望の高まりにより、より実用的で手頃な価格の代替品になると予想されています。
  • 天然素材は容易に入手でき、液体包装用のカートンの製造に使用されます。また、メーカーや消費者の立場から見ても、液体包装用カートンは産業・施設現場での採用が増えており、この分野の拡大に貢献しています。
  • 二酸化炭素排出量を削減し、持続可能な包装を開発するという政府の好ましい取り組みも、アジア太平洋における液体紙パックの需要を押し上げています。例えば、インドは、インド・ブランド・エクイティ財団によって、急速に変化する消費財市場として第4位にランクされています。

液体包装用カートン業界の概要

液体包装市場は、Elopak、Evergreen Packaging LLC、SIG Global Pte. Ltd.などの著名なプレーヤーのせいで細分化されています。 Ltd、およびこの業界の地元企業です。コラボレーション、合併、買収の増加も、今後数年間の市場拡大を後押しする可能性があります。液体包装分野は、環境問題の高まり、プラスチック包装の過剰使用、カートンパックのリサイクル可能な性質、ガラス包装ではなく液体包装を使用する利便性などの要因によって恩恵を受けるでしょう。再生紙と軽量包装は、この市場を推進する液体包装の革新の一例です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のサプライチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 環境に優しい包装への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • ガラスやプラスチック包装などの代替品との競合
  • COVID-19の市場への影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 液体の種類別
    • 牛乳
    • ジュース
    • エネルギー・ドリンク
    • その他の液体タイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • フランス
      • 英国
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリアとニュージーランド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Elopak AS
    • Evergreen Packaging LLC
    • Greatview Aseptic Packaging Co. Ltd
    • Mondi PLC
    • Refresco Group NV
    • SIG Global Pte. Ltd
    • Tetra Laval International SA
    • Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • IPI SRL

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48924

The Liquid Packaging Cartons Market size is estimated at USD 12.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.92 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.90% during the forecast period (2024-2029).

Liquid Packaging Cartons - Market

Liquid packing cartons ensure content security and protection from outside pollutants, extending the product's shelf life. Both edible liquids, such as dairy goods, fruit juices, tomato sauce, soft drinks, and water, and non-edible liquids, like oils, fuels, and cleansers, are packaged in cartons.

Key Highlights

  • The need for packaged liquid products is driven by the quick urbanization of developing countries, fostering market expansion. In addition, rising consumer expenditure and higher disposable income fuel the growth of the liquid packaging cartons market.
  • The industry is expanding by introducing ecologically friendly liquid packing cartons due to growing environmental awareness. This trend is further supported by favorable policies by governments from various nations to promote the use of recyclable and eco-friendly packaging choices, speeding up market expansion.
  • Fruit juice is a beverage category that is expanding quickly, yet the majority of these juices are susceptible to oxidation. Vitamins are lost during oxidation, and flavor and appearance also undergo unfavorable modifications. These undesirable quality changes frequently occur during the fluid's processing, packaging, transportation, or storage. Liquid carton expansion is impacted by new package design advancements brought on by the requirement for quality control.
  • The demand for liquid packaging cartons will likely be hampered by the increased preference for plastic containers for packaging liquid food products due to their ease of transportation and cost-effective benefits.
  • With the COVID-19 outbreak, the liquid packaging cartons market saw slow growth due to lockdowns being imposed across the world, which disrupted the supply chains and led to the closure of production plants.

Liquid Packaging Cartons Market Trends

Milk and Other Dairy Beverages to Witness Growth

  • Milk is one of the main staple foods and a crucial component of a balanced diet as it contains a high percentage of calcium and other essential nutrients. Various research studies have shown that milk offers health benefits, such as preventing diabetes and enhancing bone health and healthy brain functioning.
  • Consumers' growing preference for packaged goods like milk drives the need for liquid carton packaging solutions. The demand for brick-liquid cartons is fueled by increased sustainability concerns surrounding plastic usage.
  • Milk has traditionally been packaged in cartons because they protect food and are eco-friendly. Paperboard is one of the materials that is regularly utilized to create milk packing cartons. Milk cartons, commonly referred to as gable-top cartons, are a type of poly-coated paper packaging.
  • Milk cartons have a longer shelf life and a lower risk of contamination. Because liquid packing cartons are easy to reclose after use, consumption of these containers is anticipated to increase more quickly than in the previous 10 years.
  • Steady growth in the dairy beverage market, especially in Asia-Pacific, has led to the development of aseptic packaging for milk. Advantages such as long shelf life and no refrigeration may also aid the growth of cartons over traditional packaging methods.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

  • Leading beverage businesses have recently entered the markets of China and India, which has given the Asia-Pacific liquid carton packaging industry a substantial boost in sales. In addition, millennials' growing use of packaged beverages, including dairy products, soft drinks, and juices, is another factor driving the need for liquid carton packaging.
  • Concerns about sustainability, technological advancement, and alluring economics are a few factors that have contributed to the expansion of liquid packaging in China over the past two decades. Consumer perceptions of and interactions with packaging are evolving quickly. Vendors are emphasizing more on sustainability, and creative and more sustainable paperboard carton packaging is replacing old rigid packaging options in the country. Liquid packaging is anticipated to become a more practical and affordable alternative due to the market's growing desire for consumer-friendly packaging and enhanced product protection.
  • Natural materials are readily available and used to make cartons for liquid packing. In addition, from the standpoints of manufacturers and consumers, liquid packing cartons are increasingly being used in industrial and institutional settings, thus contributing to the expansion of the segment.
  • Favorable government initiatives to reduce carbon footprints and develop sustainable packaging also boost the demand for liquid carton packaging in Asia-Pacific. For instance, India is ranked as the fourth-largest fast-moving consumer goods market by the Indian Brand Equity Foundation.

Liquid Packaging Cartons Industry Overview

The liquid packaging market is fragmented because of prominent players, like Elopak, Evergreen Packaging LLC, and SIG Global Pte. Ltd, and local players in this industry. Growing collaborations, mergers, and acquisitions will also likely support the market expansion in the coming years. The sector for liquid packaging will be benefitted by factors such as rising environmental concerns, the excessive use of plastic packaging, the recyclable nature of carton packs, and the convenience of using liquid packaging rather than glass packaging. Recycled paper and lightweight packaging are examples of liquid packaging innovations propelling this market.

  • April 2022 - Elopak AS announced a collaboration with GLS to deliver sustainable packaging solutions to consumers across India. Customers can purchase Roll-Fed aseptic cartons in a range of sizes from GLS under the "ALPAK" brand, together with end-to-end service support. The business plans to provide fresh Pure-Pak cartons, Pure-Pak aseptic cartons, and ancillary solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Supply Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for Eco-friendly Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Competition from Substitutes, such as Glass and Plastic Packaging
  • 5.3 Impact of COVID-19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Liquid Type
    • 6.1.1 Milk
    • 6.1.2 Juices
    • 6.1.3 Energy Drinks
    • 6.1.4 Other Liquid Types
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 France
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 Germany
      • 6.2.2.4 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 India
      • 6.2.3.4 Australia and New Zealand
      • 6.2.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Mexico
      • 6.2.4.4 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 United Arab Emirates
      • 6.2.5.2 Saudi Arabia
      • 6.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Elopak AS
    • 7.1.2 Evergreen Packaging LLC
    • 7.1.3 Greatview Aseptic Packaging Co. Ltd
    • 7.1.4 Mondi PLC
    • 7.1.5 Refresco Group NV
    • 7.1.6 SIG Global Pte. Ltd
    • 7.1.7 Tetra Laval International SA
    • 7.1.8 Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • 7.1.9 IPI SRL

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET