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市場調査レポート
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1137358

断熱包装市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Insulated Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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断熱包装市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

断熱包装市場は、2020年に141億5000万米ドルの価値があり、2027年には196億5000万米ドルの価値に達し、予測期間(2022年~2027年)に5.71%のCAGRで成長すると予測されています。

断熱包装は、輸送や保管時のエネルギー損失対策に不可欠です。断熱包装の大きな特徴としては、熱伝導に対する高い耐性、低コスト、軽量、湿気の影響を受けにくい、加工や輸送が容易、耐久性、機械的強度が挙げられます。

主なハイライト

  • さらに、断熱包装は、医薬品やエレクトロニクスなど、他のさまざまなエンドユーザー産業においても重要な役割を果たしています。医薬品は、製品が温度に敏感であるため、これらの断熱包装の主要なエンドユーザーの1つです。温度制御された医薬品や医療機器の包装は、ヘルスケア産業全体の中でかなりの成長を示しています。
  • 飲食品や医薬品のeコマースサイトの数の増加は、任意の無駄なく生鮮品の配信のための必要性を増殖させています。このため、世界中のオンライン食料品店では、断熱包装の採用がさらに進んでいます。INEスペインによると、食品や生鮮品をオンラインで購入する消費者は、2015年の12.8%から2018年には18.6%に増加したとのことです。
  • ここ数年の保護包装の大きな進歩により、綿やウールの断熱材などの新素材が使用され、二酸化炭素排出量を削減するためのバイオベースのアプローチが提供されるようになりました。例えば、SwiftPakのPLAバイオプラスチック包装は、英国における地域の家庭用または庭園用堆肥基準に適合しています。この方法は、最大30時間、製品内部の温度を4度以内に保つなどの利点をもたらしています。
  • 2020年5月現在、ソフトボックスはチルド食品を配送するための新しい段ボール製保冷シッパーを発売しています。この段ボールは、従来の発泡スチロールと同様の効率的な断熱層を実現するために製造されたものです。独自の断熱技術「サーマフルート」を採用したダンボール断熱包装は、100%リサイクルの段ボールを使用し、プラスチックを使用しないシングルユースの低コストな小包発送が可能です。このような取り組みにより、ソフトボックスは年間74.5トンのプラスチックを食品宅配ボックスから取り除き、同50%のプラスチック削減を実現しました。
  • パンデミックの発生により、食料品をオンラインで購入する消費者が記録的に増え、レストランは店外店舗に移行しています。次に、温度に敏感な製品のための断熱包装に来ると、製薬部門は要求してきました。eコマースの急増を考慮すると、断熱包装は、ミールキットやその他の生鮮食品・飲料品にわたる小規模なeコマースや食品配達のフォーマットで強い売上を期待されています。生鮮品や冷凍品を入れた複数のパッケージには優れた断熱性が求められるため、パンデミックに起因する行動変化により、パッケージがしばらく屋外に放置されるようになってきています。

主な市場動向

飲食品産業が最大のアプリケーションを示す

  • 食品・飲料用包装材業界は、包装された食品と調理済み食品の消費需要の増加により、著しい成長を示しています。また、食品のオンライン注文や食料品のオンラインショッピングの増加により、温度管理された環境での生鮮品の出荷・保管のニーズが高まっています。
  • 食品の保護、保存、維持、賞味期限の延長は、食品産業が直面する主要な課題です。食品は時間の経過とともに劣化しやすく、風味、味、食感、色に影響を与えるため、適切な包装製品を選択することが必要です。
  • 米国、ドイツ、カナダ、フランスなどの先進国では、冷凍食品の消費量が増加しており、これが断熱包装の市場を牽引しています。Frozen and Refrigerated Buyerによると、2019年の米国における冷凍食品の売上は93億8,488万米ドルでした。同地域の冷凍食品の売上に最も貢献したのはアイスクリームで14億1838万米ドル、鶏肉/鶏肉代用加工品は6億7629万米ドルでした。
  • 冷凍食品を入れた包装は、0℃以下の品温を継続的に維持できるような構造、断熱材、十分な冷媒を備えている必要があります。環境とパッケージ内部との熱交換を制限するため、断熱包装箱が必要です。食品業界で最も多く使用されている断熱材は、発泡スチロール(EPS)製クーラーです。

米国が大きなシェアを占める見込み

  • 米国は、小売食品チェーンの増加とその拡大、eコマース産業の成長により、断熱包装市場を独占すると予想されています。eコマースは同国で劇的な成長を続けており、従来の小売にプレッシャーを与えています。
  • 米国商務省の四半期ごとのeコマースの数値によると、消費者は2019年に米国の商人で6017億5000万米ドルをオンラインで消費し、前年の5236億4000万米ドルから14.9%増加しました。商務省が発表したオンライン売上が前年比13.6%増だった2018年より、相対的に高い伸び率だっています。また、長らく伝統的な小売チャネルに留まっていた消費者向けパッケージ商品の売上がオンラインで爆発的に伸びており、成長率は多くの場合、前年比50%以上となっています。
  • さらに、AmazonやWalmartといった大手企業の存在が、米国における食料品購入者の購買傾向を大きく変えています。また、医薬品、食品、化粧品など温度に敏感な製品の損傷を防ぐことができる断熱包装は、ヘルスケア、食品、飲料など、国内のいくつかの高成長産業で顕著な存在感を放っています。この要因は、予測期間中に断熱包装市場を牽引するでしょう。
  • さらに、国内の政府規制、例えば、米国の食品接触包装分野は、食品医薬品局(FDA)によって高度に規制されています。食品は移送や保管に最も敏感な製品の1つであるため、この規制によって、断熱食品袋などの断熱包装の採用がかなり促進されると予想されます。

競合情勢

世界の断熱包装市場は、多くの包装ソリューションプロバイダーが自社の製品ラインに断熱包装を導入し、新規参入を阻んでいるため、適度に断片化されています。各社は、革新的なパッケージングソリューションを開発するために研究開発に投資しており、そのソリューションは、様々なエンドユーザーの高まるニーズに応えることができます。また、M&Aも市場シェアを拡大するための一歩と考えられています。最近の市場の動きをいくつか紹介します。

  • 2021年6月- 温度保証パッケージングと温度モニタリングデバイスのリーダーであるCryopakは、プラスチック代替輸送ソリューションの成長ラインに最新の追加製品を発表しました。Cryopak Ecopakラインの断熱ボックスライナーは、ポストインダストリアルでリサイクルされた天然繊維のブレンドから作られたリサイクル可能で堆肥化可能なものです。ボックスライナーは、吸湿性のある穴あきリサイクル可能な生分解性フィルムで包まれています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • 市場促進要因
    • 生鮮食品の消費量増加と環境に優しい素材へのシフト
    • eコマースの成長が断熱包装の技術革新を促進
  • 市場抑制要因
    • 成長を制限する厳しい政府規制の遵守、メンテナンスコスト、原材料の問題
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場のセグメンテーション

  • 素材
    • プラスチック
    • 木材
    • ガラス
    • その他の素材
  • 製品タイプ
    • パウチ・袋
    • 箱・容器
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー向けアプリケーション
    • 飲食品用
    • 工業用
    • 医薬品
    • 美容・パーソナルケア
    • その他のエンドユーザー向けアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cryopak
    • Davis Core & Pad Company
    • DS Smith PLC
    • Innovative Energy, Inc.
    • Marko Foam Products, Inc.
    • Amcor PLC
    • DuPont
    • Providence Packaging
    • Sonoco Products Company
    • The Wool Packaging Company Limited
    • Thermal Packaging Solutions
    • Insulated Products Corporation
    • Exeltainer

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 51077

The insulated packaging market was valued at USD 14.15 billion in 2020 and is expected to reach a value of USD 19.65 billion by 2027, and grow at a CAGR of 5.71% over the forecast period (2022 - 2027). Insulation packaging is vital for combating energy losses during transportation and storage. Some of the significant characteristics of insulated packaging are high resistance to heat transfer, low cost, low weight, low moisture susceptibility, ease of fabrication and transportation, durability, and mechanical strength.

Key Highlights

  • Moreover, insulated packaging plays a significant role in various other end-user industries, such as pharmaceutical and electronics. Pharmaceutical is one of the major end users of these insulated packaging as the product is sensitive to temperature. The packaging of temperature-controlled pharmaceutical products and medical devices is witnessing considerable growth in the overall healthcare industry.
  • The increase in the number of e-commerce websites for food and beverages and medicines is proliferating the need for delivery of perishable goods without any wastage. This is further increasing the adoption of insulated packaging by online grocery stores around the world. According to INE Spain, consumers who bought food and perishable goods online increased from 12.8% in 2015 to 18.6% in 2018.
  • The major advancements in protective packaging in the past few years have led to the usage of new materials such as cotton and wool insulation to offer a bio-based approach to reducing carbon emissions. For instance, SwiftPak's PLA bioplastic Packaging complies with local home or garden compost standards in the UK. The method has brought benefits such as keeping the internal product's temperature within 4 degrees Celsius for up to 30 hours.
  • As of May 2020, Softbox launched a new cardboard insulated shipper to deliver chilled food. This cardboard has been manufactured to offer effective insulation layers that are similar to those of traditional expanded polystyrene with similar efficiencies. By using its proprietary Thermaflute insulating technology, cardboard insulation packaging uses a single-use low-cost parcel shipper featuring 100% recycled corrugated cardboard and no plastic. Such an initiative has led Softbox to remove 74.5 tonnes of plastic per year from their food delivery boxes and reduce 50% of plastic on the same.
  • The outbreak of a pandemic has led to record numbers of consumers shopping online for groceries and restaurants moving to off-premises formats. Then, coming to insulated packaging for temperature-sensitive products, the pharmaceutical sector has been demanding. Considering the spike in e-commerce, the insulated packaging is expected to see strong sales with smaller e-commerce and food delivery formats across meal kits and other perishable food and beverage items. As multiple packages containing fresh and frozen items require good insulation, pandemic-led behavioral change has led to packages being left outdoors for some time.

Key Market Trends

Food and Beverage Industry to Show the Maximum Application

  • The food and beverage packaging industry is witnessing significant growth, owing to the increasing demand for packaged food and ready-to-eat food consumption. Moreover, the growing trend of online food ordering and online grocery shopping is giving rise to the need for shipment and storage of perishables in a thermally controlled environment.
  • Protection, preservation, maintaining, and extending the shelf-life of food products are the primary challenges faced in the food industry.​ As food products are prone to deteriorate over time, affecting their flavor, taste, texture, and color, choosing the right packaging products is necessary.
  • The consumption of frozen food is increasing in developed countries, such as the United States, Germany, Canada, and France, which are driving the market for insulated packaging. According to Frozen and Refrigerated Buyer, in 2019, frozen food sales in the United States were USD 9,384.88 million. Ice cream contributed most to the sales of frozen food in the region with USD 1,418.38 million, whereas processed chicken/chicken substitute contributed USD 676.29 million.
  • The packages containing frozen foods should be constructed, thermally insulated, and equipped with sufficient refrigerants to continuously maintain a product temperature of 0°C (32°F) or colder. Insulated shipping boxes are needed as they limit heat exchange between the environment and the inside of the package. One of the most used thermal insulators in the food industry is expanded polystyrene (EPS) coolers.

United States to Hold Significant Market Share

  • The United States is expected to dominate the insulated packaging market due to the increasing number of retail food chains and their expansion and the growing e-commerce industry. eCommerce continues to grow dramatically in the country, putting pressure on traditional retail.
  • Consumers spent USD 601.75 billion online with U.S. merchants in 2019, up 14.9% from USD 523.64 billion the prior year, according to the U.S. Department of Commerce quarterly e-commerce figures. That was a relatively higher growth rate than 2018 when online sales reported by the Commerce Department rose 13.6% year over year. Also, sales of consumer packaged goods, long confined to traditional retail channels, are exploding online, with growth rates, in many cases, more than 50% YOY.
  • Moreover, the presence of major giants such as Amazon and Walmart has significantly changed the buying trends of grocery shoppers in the U.S. Also, the ability to prevent damage to temperature-sensitive products like pharmaceuticals, foods, and cosmetics, insulated packaging commands a noticeable presence in several high-growth industries in the country like healthcare, food, beverage, etc. This factor will drive the insulating packaging market in the forecast period.
  • Moreover, the government regulations in the country, for instance, the food-contact packaging sector of the U.S., is highly regulated by the Food and Drug Administration (FDA). With food being one of the most sensitive products to transfer and store, the regulations are expected to considerably promote the adoption of insulated packagings, such as insulated food bags.

Competitive Landscape

The global insulated packaging market is moderately fragmented owing to many packaging solutions providers introducing insulated packaging in their product line and prevent the new entrants to enter the market. The companies are investing in their R&D to develop innovating packaging solutions so that their solutions cater to the needs of the growing demands of various end-users. A significant number of instances of mergers and acquisitions are also seen as a step towards increasing the market share. Some of the recent developments in the market are:

  • June 2021 - Cryopak, a leader in temperature assurance packaging and temperature monitoring devices, has introduced its newest addition to its growing line of plastic-alternative shipping solutions. The Cryopak Ecopak line of insulated box liners is recyclable and compostable, made from a post-industrial, recycled natural fiber blend. The box liners are wrapped in a perforated, recyclable, biodegradable film for moisture absorption.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Rising Consumption Of Perishables And Shift To Greener Materials
    • 4.4.2 Growth in E-Commerce Driving Insulated Packaging Innovations
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Stringent Government Regulations Adherence Limiting Growth, Maintenance Costs, Raw Material Issues
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Wood
    • 5.1.3 Glass
    • 5.1.4 Other Materials
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Pouch and Bags
    • 5.2.2 Box and Containers
    • 5.2.3 Other Product Types
  • 5.3 End-user Application
    • 5.3.1 Food and Beverages
    • 5.3.2 Industrial
    • 5.3.3 Pharmaceuticals
    • 5.3.4 Beauty and Personal Care
    • 5.3.5 Other End-user Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Cryopak
    • 6.1.2 Davis Core & Pad Company
    • 6.1.3 DS Smith PLC
    • 6.1.4 Innovative Energy, Inc.
    • 6.1.5 Marko Foam Products, Inc.
    • 6.1.6 Amcor PLC
    • 6.1.7 DuPont
    • 6.1.8 Providence Packaging
    • 6.1.9 Sonoco Products Company
    • 6.1.10 The Wool Packaging Company Limited
    • 6.1.11 Thermal Packaging Solutions
    • 6.1.12 Insulated Products Corporation
    • 6.1.13 Exeltainer

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS