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市場調査レポート
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1432778

FMCGパッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

FMCG Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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FMCGパッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

FMCGパッケージング市場規模は2024年に8,900億米ドルと推定され、2029年には1兆1,200億米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)にCAGR 4.60%で成長すると予測されます。

FMCG Packaging-Market

主なハイライト

  • 飲食品業界は、消費者の嗜好の変化により大きな変革期を迎えており、FMCG各社は新しい技術や対策を導入し、変化する動向に見合ったパッケージングを提供するよう求められています。包装ベンダーは、より幅広い顧客(FMCG企業)にサービスを提供し、製品の差別化を実現するために、包装の品質を向上させる最新の包装技術を採用しています。
  • 包装された商品や消耗品の輸送は悪影響を及ぼし、包装された内容物の栄養価を低下させる可能性があります。消費者が食品の原産地に関する情報を得たいと望むようになり、より多くのハイパーローカル・サプライチェーンが出現しつつあります。最近のプライベート・ブランドの動向により、大手小売業者は顧客を引き付けるために包装を強化しています。デイモン社が行った調査によると、消費者の半数以上が、プライベート・ブランドによって特定の店舗に忠誠を誓っています。さらに、85%の消費者がナショナルブランドと同様にプライベートブランドを信頼しており、81%の消費者が買い物のたびにプライベートブランド商品を購入していると回答しています。
  • インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、インドのFMCG産業は、消費者主導の成長と、特に必需品の製品コストの上昇により増加しました。FMCG業界には約300万人が従事しており、インドの製造業全体の約5%を占めています。2022年から2023年にかけて、FMCGの売上高は7~9%増加すると予測されています。政府の積極的な取り組みと政策、農村市場と若年人口の増加、新ブランド商品、eコマース・プラットフォームの発展などが、この分野の主な成長要因です。
  • 水産物包装の近代的な開発は、消費者、小売業者、そして買い物をする本質的な外食産業のバイヤーによって謳われる社会的な志向により洗練され、より同調するようになってきています。水産物の持続可能性は、何世代にもわたって健全な水産資源を促進する強固な動向でした。同じ考え方が今、水産物を保護し出荷するために使用される包装の実行可能性に焦点を当てています。消費者向けパッケージメーカーのベミスによると、サプライチェーンのあらゆる分野から持続可能な慣行への関心が今後も高まることが予想されるといいます。多くの飲料メーカーがパッケージの変革に関心を持ち、水のボトルをアルミ缶に切り替えたり、インタラクティブなデジタル・プラットフォームを導入したりしています。
  • FMCG部門から排出される包装廃棄物が環境に与える影響に対する懸念と意識は高まっています。使い捨て包装、特にプラスチック包装は、公害、ポイ捨て、埋め立てゴミの原因となっているため、批判を浴びています。環境規制の拡大や、持続可能な包装ソリューションに対する顧客の要求により、FMCG企業にとって、環境的に許容できる代替品を見つけることは問題です。
  • COVID-19の発生により、消費財は必需品とみなされ、他の分野の製品ほど景気減速に反応しなくなった。COVID-19は、伝統的な商店の閉鎖や制限によりeコマースを大幅に後押ししました。消費者はますますFMCG商品をオンラインで購入するようになり、安全で効果的な出荷のための包装の必要性が高まった。このため、堅牢な素材、省スペース構造、最適化されたコンテナサイズなど、eコマースに適した包装オプションの需要が高まった。さらに、ロシア・ウクライナ戦争は包装エコシステム全体に影響を与えました。

FMCGパッケージング市場の動向

飲料が主要シェアを占める見込み

  • 今後の発展は、都市化、活発な若年層とその労働力人口の増加、購買のための可処分所得の増加、特に小さな町での接続の改善によって促進されます。政府の規制が飲料包装市場に新たな発展をもたらしています。包装廃棄物は環境に悪影響を及ぼすと考えられているため、ゴミの生産を減らす取り組みが行われてきました。このため、業界はリサイクル可能で環境に優しいパッケージを使用するようになった。
  • 健康への懸念の高まりなど多くの問題により、飲料パッケージのサイズは過去10年間、賛否両論を巻き起こしてきました。炭酸飲料やその他の消耗品を過剰に摂取すると、血液中の糖分のバランスが崩れます。摂取した糖分を代謝する肝臓の能力を損なうことで、2型糖尿病のリスクを高める。顧客により多くの選択肢を提供し、飲む量をよりコントロールできるようにするため、飲料メーカーはパッケージのサイズを最小限に抑えるよう大きな圧力を受けています。さらに、多くのメーカーがカロリー含有量の低減に取り組んでおり、パッケージの小型化が必要となっています。
  • 商業印刷の発展により、飲料パッケージへの可変印刷が可能になりました。包装の最終顧客はデジタル印刷の利点(美観、パーソナライズなど)を高く評価しており、特定のFMCGブランドに対する顧客の忠誠心は高まっています。さらに、クイック・レスポンス(QR)コードは製品パッケージの基本/主流印刷となり、スマートフォンでスキャンして製品情報や販促コンテンツなどのデータを追加表示できるようになっています。これにより、ブランドに対する顧客の粘着性をさらに高めることができます。
  • Krones社によると、2022年に世界で消費される水の量は4,720億リットルに達し、飲料の中で最も人気のある形態となっています。2位は乳製品、3位は牛乳です。包装飲料、特にボトル入り飲料水の利用が増加していることは、生産者がより多くの包装商品を定期的に生産する必要があることを示しています。
  • ボトル、缶、カートン、パウチなどのFMCGパッケージング資材のニーズは、この製造量の増加によってもたらされます。クロネスのレポートによると、アルコール飲料の消費量は2022年に720億リットルを超え、世界で最も消費されるパッケージ飲料となった。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 米国は人口が多く、地元産業の顧客基盤が充実しているため、北米のFMCGパッケージ市場をリードすると予想されています。北米では、米国は商品輸送の増加、輸出入活動、政府の環境安全規制の結果として拡大している主要地域のひとつです。生分解性で持続可能な包装材料に対する人々の嗜好の変化も、市場の需要に影響を与えると予想されます。
  • この業界で活躍している主要な包装事業のいくつかは、国内に拠点を置いています。その中には、Graphic Packaging International、WestRock、Packaging Corporation of America、Sonoco Production Company、International Paper Company、Packaging Corporation of Americaなどがあります。
  • FMCGパッケージングの拡大はまた、生鮮食品、バルク包装、貯蔵の需要の高まりと国際商業に関連する活動によって、予測期間を通じてサポートされると予想されます。Progressive Grocersの報告によると、米国全体の生鮮食品売上高は2019年の636億米ドルから2022年5月時点で758億米ドルに増加しました。
  • カナダのeコマース・インフラストラクチャーは高度に発達しており、米国のそれとよくつながっています。Amazon、Wal-Mart、Canadian Tyre、Costco、Best Buy、Hudson's Bay、Etsyは、カナダのトップオンライン商人の1つです。宅配の容易さ、小売業者のオムニチャネル機能、文脈に応じた消費者体験が、米国におけるeコマース支出の増加を促進しています。米国商務省は、2022年のeコマース売上高は1兆300億米ドルに達し、2021年比で7.44%、2020年比で18.44%増加すると予測しています。2022年の米国における小売売上高の19.3%はeコマースによるものです。
  • インターネットはカナダの顧客にとって主要な注文チャネルです。過去10年間で、オンライン消費者売上は従来の小売売上よりも増加しています。企業対企業、企業対消費者のつながりを強化するため、カナダの小売企業の大半は携帯電話技術とインターネットベースのシステムを採用しています。

消費財(FMCG)包装業界の概要

FMCGパッケージング市場は、差別化と付加価値サービスのための数多くの新しい道を開き、ライバル関係をシフトさせる可能性を秘めています。FMCGパッケージング市場は、差別化と付加価値サービスのための数多くの新しい道を開く可能性があり、企業はまた、市場のより特殊なセグメントに合わせた製品を提供したり、個々の顧客向けに製品をカスタマイズしたりすることも可能になり、差別化と価格実現がさらに強化されます。同市場はユニークなブランドや新規参入企業が集中しているのが特徴であるため、企業集中率はかなり高いです。

2023年4月、世界最大の食品企業の1つであり、世界のプロテイン・リーダーとして知られるタイソン・フーズとアムコーは、消費財により持続可能なパッケージを導入するために再び提携しました。アムコーとタイソン・フーズは、性能を犠牲にすることなく、より環境に優しいパッケージを提供する市場初のソリューションを共同で開発しました。

2022年10月、モンディとレキットは、プラスチック使用量を75%削減したフィニッシュ食器洗いタブ用の紙ベースのパッケージを発売しました。市場をリードするレキットの食器洗い用タブ「フィニッシュ」は、モンディが開発した革新的な紙ベースのパッケージで提供され、レキットの持続可能性の追求を支援しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 需要を喚起する差別化されたパッケージ製品の必要性
    • 小型で利便性の高いパッケージ製品に対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 環境安全性に関する政府の厳しい規制
    • 成長の妨げとなる技術向上の欠如
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • FMCGパッケージング業界に対するCOVID-19の影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材
    • 紙と板紙
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
  • 用途
    • 飲料
    • 食品
    • 家庭用およびパーソナルケア
    • その他エンドユーザー産業(ペットケア、タバコ製品)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • 湾岸協力会議(GCC)
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • ケニア
      • 南アフリカ
      • トルコ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd
    • Ball Corporation
    • Mondi Group
    • Sealed Air Corporation
    • DS Smith PLC
    • Consol Glass(Pty)Ltd.
    • Nampak Ltd.
    • Astrapak Ltd(RPC Group)
    • Mpact Pty Ltd.
    • Crown Holdings, Inc.
    • Stora Enso Oyj
    • Constantia Flexibles GmbH
    • Toyo Seikan Kaisha Limited
    • Berry Plastics Corporation
    • East African Packaging Industries Ltd(EAPI)
    • Albea SA
    • Tetra Pak International S.A.
    • Bonpak(Pty)Ltd.
    • Frigoglass South Africa(Pty)Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52573

The FMCG Packaging Market size is estimated at USD 0.89 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.12 trillion by 2029, growing at a CAGR of 4.60% during the forecast period (2024-2029).

FMCG Packaging - Market

Key Highlights

  • The food and beverage industry is going through enormous changes due to changing consumer preferences, which prompt FMCG companies to adopt new technologies and measures to offer packaging on par with the changing trends. Packaging vendors are adopting modern packaging technology to improve the quality of packaging to serve a more extensive range of customers (FMCG companies) and to enable them to achieve product differentiation.
  • The transportation of packed goods and consumables can have adverse effects and reduce the packaged contents' nutritional value. More and more hyperlocal supply chains are emerging with consumers' desire to have information about the origin of food products. With the recent trend of private labels, big retailers are ramping up their packaging to attract customers. According to a survey conducted by Daymon, more than half of consumers are loyal to a specific store due to its private-label brands. Moreover, the report also found that 85% of consumers believed they trust a private brand just as much as a national brand and 81% said that they purchase an individual brand product during every shopping trip.
  • The FMCG industry in India increased due to consumer-driven growth and rising product costs, particularly for necessities, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF). About 3 million people are employed in the FMCG industry, which accounts for about 5% of all manufacturing jobs in India. The nation's revenue growth for FMCG sales was projected to increase by 7-9% in 2022-2023. Favorable government efforts and policies, a growing rural market and young population, newly branded items, and the development of e-commerce platforms are some of the sector's main growth factors.
  • Modern developments in seafood packaging are becoming more sophisticated and more attuned to the social inclinations touted by consumers, retailers, and for essential food service buyers who shop for them. The sustainability of seafood has been a robust trend promoting a healthy seafood resource for generations. The same idea is now being focused on the viability of packaging used to protect and ship seafood. According to consumer-facing packager Bemis, the concern for sustainable practices from all areas of the supply chain is expected to continue to increase. Many beverage companies are interested in transforming their packaging, switching from bottles to aluminum cans for water, and introducing interactive digital platforms.
  • Concerns and awareness about the effects of packaging waste produced by the FMCG sector on the environment are rising. Single-use packaging, particularly plastic packaging, has drawn criticism because it contributes to pollution, litter, and landfill waste. Finding environmentally acceptable alternatives is problematic for FMCG firms due to expanding environmental restrictions and customer demand for sustainable packaging solutions.
  • With the outbreak of COVID-19, consumer goods were considered necessity products and did not react to slowdowns as much as products in other sectors. COVID-19 significantly boosted e-commerce due to lockdowns and limitations on traditional shops. Consumers increasingly bought FMCG items online, which increased the need for packaging for safe and effective shipment. This increased demand for packaging options appropriate for e-commerce, such as robust materials, small-footprint constructions, and optimized container sizes. Further, the Russia-Ukraine war had an impact on the overall packaging ecosystem.

Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) Packaging Market Trends

Beverage is Expected to Hold Major Share

  • Future development will mostly be fueled by urbanisation, active young and their increased labour force participation, rising disposable income for purchases, and better connections, especially in smaller towns. Government regulations have caused a new development in the market for beverage packaging. There have been initiatives to reduce trash production since packaging waste is thought to be detrimental to the environment. This has encouraged the industry to use recyclable and environmentally friendly packaging.
  • Due to a number of issues, including escalating health concerns, the size of beverage packaging has been a divisive topic over the past ten years. Aerated drinks and other consumables consumed in excess lead to an unbalanced level of sugar in the blood. It increases the risk of Type 2 diabetes by impairing the liver's capacity to metabolize sugar intake. In order to provide customers with more alternatives and allow them more control over how much they drink, beverage makers are under tremendous pressure to minimize the size of their packaging. Additionally, a number of producers have made commitments to lower the calorie content, necessitating smaller packaging.
  • Developments on the commercial printing front have led to variable printing capabilities on beverage packaging. With packaging end-customers appreciating the benefits of digital printing (aesthetics, personalization, etc.), customer loyalty to a particular FMCG brand is heightened. Moreover, quick response (QR) codes have become a basic/mainstream print on product packaging to be scanned with a smartphone for additional display of data, such as product info, and promotional content, to name a few. This further enhances on developing customer stickiness to a brand.
  • According to Krones, the amount of packed water consumed worldwide in 2022 hit 472 billion litres, making it the most popular form of beverage. Dairy products and milk came in second and third place, respectively. The rising use of packaged beverages, especially bottled water, shows that producers will need to produce more packaged goods on a regular basis.
  • The need for FMCG packaging materials such bottles, cans, cartons, and pouches is driven by this increased manufacturing volume. According to Krones report, Alcoholic beverage consumption exceeded 72 billion litres in 2022, making it the world's most consumed packaged beverage.

North America is Expected to Hold Significant Share

  • The United States is anticipated to lead the North American FMCG packaging market due to its large population and substantial client base for the local industry. In North America, the United States is one of the main regions that is expanding as a result of increased transportation of goods, import and export activity, and governmental environmental safety regulations. People's changing preferences for biodegradable and sustainable packaging materials are also expected to influence market demand.
  • Some of the major packaging businesses that are active in the industry are based in the nation. Some of them include Graphic Packaging International, WestRock, Packaging Corporation of America, Sonoco Production Company, International Paper Company, and Packaging Corporation of America.
  • The expansion of FMCG packaging is also anticipated to be supported throughout the projection period by rising demand for fresh produce, bulk packaging, and storage and by activities related to international commerce. Progressive Grocers reports that fresh produce sales in the United States as a whole increased from USD 63.6 billion in 2019 to USD 75.8 billion as of May 2022.
  • The e-commerce infrastructure in Canada is highly advanced and well connected to that in the US. Amazon, Wal-Mart, Canadian Tyre, Costco, Best Buy, Hudson's Bay, and Etsy are among of Canada's top online merchants.The ease of home delivery, retailers' omnichannel capabilities, and contextual consumer experiences are driving an increase in e-commerce expenditure in the United States. The U.S. Department of Commerce estimates that e-commerce sales reached USD 1.03 trillion in 2022, an increase of 7.44% over 2021 and 18.44% over 2020. 19.3% of all retail sales in the United States in 2022 were made through e-commerce.
  • The Internet is the primary ordering channel for Canadian customers. In the last ten years, online consumer sales have increased more than traditional retail sales. To enhance business-to-business and business-to-consumer connections, the majority of Canadian retail businesses have embraced cellular technology and internet-based systems.

Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) Packaging Industry Overview

The FMCG Packaging Market has the potential to shift rivalry, opening numerous new avenues for differentiation and value-added services. They will also enable firms to tailor offerings to more-specific segments of the market and even customize products for individual customers, further enhancing differentiation and price realization. The firm concentration ratio is quite high because the market is characterized by the concentration of unique brands and new players.

In April 2023, Tyson Foods, one of the largest food corporations in the world and a well-known global protein leader, and Amcor partnered once more to introduce a more sustainable package for consumer goods. Amcor and Tyson Foods have joined together to develop a first-to-market solution that offers more environmentally friendly packaging without sacrificing performance.

In October 2022, Mondi and Reckitt launched paper-based packaging for Finish dishwashing tabs that uses 75% less plastic. Reckitt's market-leading Finish dishwashing tablets now come in innovative paper-based packaging created by Mondi, which has assisted Reckitt in its quest for sustainability.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Need Of Differentiated Packaging Products To Spur Demand
    • 4.3.2 Increasing Demand For Small Sized And Convenient Packaged Products
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Government Regulations Regarding Environmental Safety
    • 4.4.2 Lack Of Improvement In Technology To Hinder The Growth
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Assessment of COVID-19 Impact on the FMCG Packaging Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material
    • 5.1.1 Paper and Paperboard
    • 5.1.2 Plastic
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Beverages
    • 5.2.2 Food
    • 5.2.3 Household and Personal Care
    • 5.2.4 Other End-User Industries (Pet Care, Tobacco products)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Gulf Cooperation Council (GCC)
      • 5.3.5.2 Egypt
      • 5.3.5.3 Nigeria
      • 5.3.5.4 Kenya
      • 5.3.5.5 South Africa
      • 5.3.5.6 Turkey
      • 5.3.5.7 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd
    • 6.1.2 Ball Corporation
    • 6.1.3 Mondi Group
    • 6.1.4 Sealed Air Corporation
    • 6.1.5 DS Smith PLC
    • 6.1.6 Consol Glass (Pty) Ltd.
    • 6.1.7 Nampak Ltd.
    • 6.1.8 Astrapak Ltd (RPC Group)
    • 6.1.9 Mpact Pty Ltd.
    • 6.1.10 Crown Holdings, Inc.
    • 6.1.11 Stora Enso Oyj
    • 6.1.12 Constantia Flexibles GmbH
    • 6.1.13 Toyo Seikan Kaisha Limited
    • 6.1.14 Berry Plastics Corporation
    • 6.1.15 East African Packaging Industries Ltd (EAPI)
    • 6.1.16 Albea SA
    • 6.1.17 Tetra Pak International S.A.
    • 6.1.18 Bonpak (Pty) Ltd.
    • 6.1.19 Frigoglass South Africa (Pty) Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS