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市場調査レポート
商品コード
1444798

飲料包装: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Beverage Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 223 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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飲料包装: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 223 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

飲料包装市場規模は2024年に1,489億6,000万米ドルと推定され、2029年までに1,825億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.15%のCAGRで成長します。

飲料包装- 市場

市場規模は、エンドユーザー業界全体の飲料包装製品の消費価値を反映しており、実質ベースで計算されます。ボトル、缶、パウチ、カートン、ビール樽などの飲料包装製品が調査対象市場の範囲内であると考えられます。

主なハイライト

  • 飲料の包装は耐改ざん性と保護を提供し、飲料の物理的、化学的、または生物学的なニーズを満たします。さらに、飲料のパッケージは栄養を促進し、バリューチェーン全体での迅速かつ信頼性の高い流通を保証します。
  • 飲料パッケージのサイズは、健康上の懸念の高まりなどのさまざまな要因により、ここ10年間で二極化する傾向にあります。炭酸飲料などの消耗品の過剰摂取は、血流中の糖分のバランスを崩します。糖分の摂取を処理する肝臓の能力にダメージを与え、2型糖尿病のリスクを引き起こします。その結果、飲料メーカーは、消費者により多くの選択肢を提供し、摂取量をより細かく制御できるようにするために、パッケージのサイズを縮小するというプレッシャーにさらされています。さらに、さまざまなメーカーがカロリー含有量の削減を約束しており、より小型の包装の必要性が高まっています。
  • ダイナミックなライフスタイルと、その結果としての消費者の包装飲料への依存も、プラスチックや紙のボトルや容器などの飲料包装製品の売上を増加させています。この傾向は、優れたバリア特性、便利な形式、高品質の印刷適性、および材料資源の賢明な使用により、プラスチック製品の販売を強化しています。
  • 包装コストの上昇は、パンデミックによる需要の急増によるものです。消費者が自宅で足止めされたため、オンライン購入への移行が強化されました。その結果、現在、事実上すべてのオンライン企業は、注文の発送にeコマースの梱包を行うことが重要な要件となっています。需要と供給の基本的な経済学と飲料包装市場関係者が直面している問題により、原材料と完成した包装の高騰は避けられませんでした。
  • COVID-19の感染拡大により、消費者の行動は大きく変化しました。バイヤーは製品の衛生性と持続可能性についてこれまで以上に懸念しています。この危機が続く中、買い物客の進化するニーズと消費者中心のアプローチは引き続き重要です。同時に市場が現在のシナリオにさらに順応するにつれて、消費者の行動は予測期間中に間違いなく変化し続けるでしょう。したがって、COVID-19後の飲料包装方法は、需要の面で有望に見えます。

飲料包装市場の動向

市場を牽引するボトル入り飲料水

  • 飲料業界は、多大な拡大と技術の近代化への投資を行っているパイオニアの1つです。水の包装は業界の複雑な技術分野です。純粋な飲料水の必要性に対する国民の意識が高まるにつれて、パッケージおよびボトル入りの水の包装業界は急速な成長を遂げています。
  • ボトル入り飲料水は、その利便性から最も多く消費されている飲料の1つと考えられています。ボトル包装は水の長距離輸送にも適しています。家庭で水を沸騰させるのは時間がかかり、エネルギー効率も悪いです。これはボトル入り飲料水の包装市場の成長に大きく貢献すると予想されます。新興市場では、健康的なライフスタイルの象徴となっています。
  • ボトル入りの水にはさまざまな種類があり、それぞれの産地、成分、加工要件が異なります。ミネラルウォーターの進歩により、その高い利点と健康への良い影響により、世界中で消費量が増加しています。高品質のボトルに保存された天然資源からのミネラルウォーターの需要の増加が、ボトル入りウォーターの包装市場の成長率を押し上げています。
  • 水の包装にはガラス瓶が広く使用されています。ただし、高温充填/保持/冷却プロセスは、容器の破損を避けるために注意して適用する必要がありました。プラスチックの廃棄に対する環境への懸念が高まる中、ホテルなどのさまざまなホスピタリティ企業がガラス製の水ボトルを使用しています。
  • たとえば、2022年 12月、世界中でプラスチック廃棄物の割合が増加していることを認識し、モノのインターネット(IoT)によって実現される世界の水技術スタートアップのブーンは、ペットボトルを廃止するためにムンバイのグランドハイアットと提携しました。それらを持続可能なガラス製の水ボトルに置き換えると、二酸化炭素排出量は無視できます。 IoTとAIを使用して水の一滴一滴の品質を監視するブーン独自のゼロマイルウォーターシステムにより、ホテルは外部システムへの依存を大幅に削減できます。このような取り組みは、ガラス製ウォーターボトル市場をさらに活用することになるでしょう。
  • プレイヤー数が大幅に増加し、魅力的なパッケージングへの注目が高まっているためです。多くの消費者にリーチして利益を生み出すために、大手企業が広告やマーケティング活動に支出を増やすことで、予測期間中の市場の成長を補完すると予想されます。さらに、メーカーは、無傷の氷河の水を注入した水など、ボトル入り飲料水を革新しています。これにより、水分補給を維持するために水の感触を体験したいという新たな消費者を惹きつけ、ボトル入りウォーター包装市場を牽引することになるでしょう。

アジア太平洋地域が最高の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、最も将来性の高い国々として大きな発展の可能性を秘めています。インドでは、飲料パッケージが近年大幅な成長を遂げています。市場の成長を促進する主な要因には、全国的な飲料包装動向の急速な変化が含まれます。パッケージングには新しい技術が大幅に採用されています。新しい飲料包装の動向は、包装材料の構造変更と、製品またはその環境、顧客の受容性、安全性、およびいくつかの飲料の保存性の向上と相互作用できる新しいアクティブシステムの開発に焦点を当てています。包装に使用される材料に基づいて、市場はさらにガラス、プラスチック、紙、金属(主にアルミニウム)に分類できます。
  • 将来の成長を牽引する主な要因は、都市化、活気に満ちた若者と労働力における彼らの割合の増加、購買可処分所得の増加、特に小さな町における接続の改善です。政府の指令により、飲料包装市場に新たな発展がもたらされました。包装廃棄物は環境に有害であると考えられているため、廃棄物の発生量を抑制する試みがなされています。これにより、業界はリサイクル可能でより持続可能な包装オプションを選択するようになりました。
  • 中国の包装産業は、経済成長と購買力の高い中間層の増加により、急速かつ安定したペースで成長しています。中国の飲料市場はここ数年で大幅な成長を遂げているため、飲料包装の需要が高まっています。各飲料カテゴリーには異なる課題と機会が存在しますが、中国の消費者のライフスタイルには新たな動向が現れており、それが市場の形成に貢献しています。
  • 消費者の多忙な仕事スケジュールや座りっぱなしのライフスタイルによるインスタント飲料(RTD)飲料の消費量の増加により、日本の飲料パッケージ市場が推進されています。また、胃食道逆流症(GERD)、潰瘍、胃腸炎などの腸関連疾患の有病率の高さに関する消費者の健康上の懸念の高まりにより、機能性飲料の消費量が増加しており、これが売上高の成長の主な要因であると考えられています。市場。
  • 飲料業界は非常に革新的であり、保存期間が短く、より健康的で新鮮で加工度の低い食品への移行など、新たな、または変化する消費者の需要や動向に迅速に適応できます。新しい加工、分離、包装技術の開発などのイノベーションが、アジアの飲料包装の成功の鍵となります。市場は、製品の拡張、発売、アップグレード、持続可能性などにより成長すると予想されています。たとえば、2022年 6月に、Packamamaはオーストラリア製のエコフラットボトルをオーストラリアで発売しました。ボトルは地元産のリサイクルPETから作られ、メルボルンのパッケージ市場リーダーVisyによって製造されています。

飲料包装業界の概要

飲料包装市場は、世界の企業と中小企業の両方が存在するため、非常に細分化されています。市場のプレーヤーは、自社の製品提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を獲得するために、パートナーシップ、合併、イノベーション、投資、買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年 11月- テトラパックは、使用済み飲料用紙パック(UBC)の段ボールリサイクルユニットを設立するためにUniboardと250万米ドルの契約を締結しました。この投資は、年間8,000トンのUBCをリサイクルできる施設の建設に使用され、2023年に稼働する予定です。
  • 2022年 5月-OI Glass Inc.とコカ・コーラユナイテッドは、ガラス瓶のリサイクルに関する提携を発表しました。コカ・コーラユナイテッドは、廃棄物のない世界を構築する取り組みの一環として、2030年までにボトルにリサイクル素材を50%使用したいと考えています。より多くのリサイクルガラスを収集して新しいガラス瓶に変えるために、この瓶詰め会社はOI Glassと協力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19が飲料包装業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小型化とコスト削減などの製品革新
    • 人口動態とライフスタイル要因の変化
  • 市場の課題
    • 変動しやすい原材料費

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
    • 板紙
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • パウチ
    • カートン
    • ビール樽
  • 用途別
    • 炭酸飲料
    • アルコール飲料
    • ボトルウォーター
    • 牛乳
    • 果物と野菜のジュース
    • エネルギードリンク
    • 植物由来のドリンク
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • オーストリア
      • ポーランド
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • OI Glass Inc.(Owens-Illinois Inc.)
    • Tetra Laval International SA
    • Ball Corporation
    • Ardagh Group
    • Amcor PLC
    • Mondi PLC
    • Verallia SA
    • Vidrala SA
    • Vetropack Holding Ltd
    • Crown Holdings Inc.
    • Silgan Containers LLC
    • CCL Container Inc.
    • Berry Global Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Glassworks International Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 56835

The Beverage Packaging Market size is estimated at USD 148.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 182.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.15% during the forecast period (2024-2029).

Beverage Packaging - Market

The market size reflects the value of the consumption of beverage packaging products across end-user industries and is computed in real terms. Beverage packaging products such as bottles, cans, pouches, cartons, and beer kegs are considered within the scope of the market studied.

Key Highlights

  • Beverage packaging offers tamper resistance and protection and meets beverages' physical, chemical, or biological needs. Additionally, beverage packaging encourages nutrition and guarantees rapid and reliable distribution across the value chain.
  • The size of beverage packaging has been a polarizing trend for a decade owing to various factors, including growing health concerns. Excessive consumption of consumables such as aerated drinks creates an imbalance of sugar in the bloodstream. It damages the ability of the liver to process sugar intake, leading to the risk of Type 2 diabetes. As a result, beverage manufacturers are under increased pressure to reduce the size of their packaging to give consumers more options and permit them to have greater control over how much they consume. In addition, various manufacturers have pledged to reduce the calorie content, driving the need for smaller packaging.
  • The dynamic lifestyles and the consequent dependence of consumers on packaged beverages are also augmenting the sales of beverage packaging products such as plastic and paper bottles and containers. This trend bolsters the sales of plastic products, owing to their superior barrier properties, convenient format, high-quality printability, and prudent usage of material resources.
  • The rise in packaging costs is the pandemic's surge in demand. Since consumers were stranded at home, the shift to online purchasing intensified. As a result, practically all online firms now have a significant requirement for e-commerce packaging for shipping orders. The fundamental economics of supply and demand and the problems faced by beverage packaging market players resulted in inescapable rises in raw materials and completed packaging.
  • As a result of the COVID-19 outbreak, consumer behavior has changed substantially. Buyers are more concerned than ever before about products' hygiene and sustainability. The shoppers' evolving needs and a consumer-focused approach will remain crucial as this crisis continues. Consumer behavior will undoubtedly continue to change during the forecast period as the market simultaneously acclimates more to the current scenario. Thus, the post-COVID-19 method for beverage packaging looks promising in terms of demand.

Beverage Packaging Market Trends

Bottled Water to Drive the Market

  • The beverage industry is one of the pioneers with considerable expansion and technology modernization investments. Packaging water is a complex technical area of the industry. The packaged and bottled water packaging industries are experiencing rapid growth as public awareness of the need for pure drinking water increases.
  • Bottled water is considered one of the most consumed beverages due to its convenience. The bottle packaging is also suitable for long-distance transportation of water. Boiling water at home is time-consuming and energy inefficient. This is anticipated to contribute significantly to the growth of the bottled water packaging market. In emerging markets, it has become a symbol of a healthy lifestyle.
  • There are different types of bottled water, each with different origins, compositions, and processing requirements. Advances in mineral water have led to increased consumption worldwide due to its high benefits and positive health impacts. Growing demand for mineral water from natural sources stored in quality bottles drives the growth rate of the bottled water packaging market.
  • The use of glass bottles for water packaging is widespread. However, the hot-fill/hold/cool process had to be applied with care to avoid the breakage of the containers. With rising environmental concerns about plastic wastage, various hospitality businesses, such as hotels, are using glass water bottles.
  • For instance, in December 2022, recognizing the increasing rate of plastic waste worldwide, Boone, a global water technology startup enabled by the Internet of Things (IoT), partnered with Mumbai's Grand Hyatt to eliminate plastic bottles. A sustainable glass water bottle replaced them with a negligible carbon footprint. Boone's unique Zero Mile Water system, which uses IoT and AI to monitor the quality of every drop of water, allows hotels to reduce their reliance on external systems significantly. Such initiatives would further leverage the market for glass water bottles.
  • Owing to the significant increase in the number of players and increasing focus on attractive packaging. Major players' increased spending on advertising and marketing activities to reach many consumers and generate profits is anticipated to complement the market's growth over the forecast period. Moreover, manufacturers are innovating bottled water, such as water infused with water from unscathed glaciers. This will likely attract new consumers to experience the feel of water to keep up with their hydration, thus driving the bottled water packaging market.

Asia Pacific to Witness Highest Growth

  • The Asia-Pacific region holds significant potential for development in terms of the most prospective countries. In India, beverage packaging has witnessed significant growth in recent years. The key factors that drive the market growth include the rapid changes in beverage packaging trends across the country. There has been significant adoption of novel techniques for packaging. New beverage packaging trends focus on the structure modification of packaging materials and the development of new active systems that can interact with the product or its environment, customer acceptability, security, and improving the conservation of several beverages. Based on the materials used in packaging, the market can be further divided into glass, plastic, paper, and metals, predominantly aluminum).
  • The key factors driving future growth are urbanization, vibrant youth and their growing share in the workforce, increasing purchasing disposable income, and improved connectivity, particularly in smaller towns. Government directives have brought a new development in the beverage packaging market. Since packaging waste is deemed toxic to the environment, attempts have been made to curb the amount of waste generated. This has nudged the industry towards recyclable and more sustainable packaging options.
  • China's packaging industry has been growing at a rapid and stable pace due to the country's growing economy and increasing middle class with higher purchasing power. The demand for beverage packaging is growing because China's beverage market has experienced considerable growth over the past several years. While each beverage category will present different challenges and opportunities, there are emerging trends in the Chinese consumer lifestyle which are helping shape the market.
  • The growing consumption of ready-to-drink (RTD) beverages due to hectic consumer work schedules and sedentary lifestyles is propelling the market for beverage packaging in Japan. Also, the rising consumer health concerns regarding the high prevalence of gut-related disorders, such as Gastroesophageal Reflux Disease (GERD), ulcers, gastroenteritis, etc., has increased the consumption of functional drinks are considered the key driving factor of growth for the market.
  • The beverage industry is very innovative and can adapt fast to new or changing consumer demands and trends, such as the move to healthier, fresher, and less processed foods, with short storage time. Innovation, such as developing new processing, separation, and packaging technologies, is key to Asian beverage packaging success. The market is expected to grow due to product expansion, launch, upgradation, sustainability, and more. For instance, In June 2022, Packamama launched in Australia with Australian-made eco-flat bottles. Bottles are made from locally sourced recycled PET and produced by packaging market leader Visy in Melbourne.

Beverage Packaging Industry Overview

The beverage packaging market is highly fragmented due to the presence of both global players and small and medium-sized enterprises. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, innovations, investments, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • November 2022 - Tetra Pak signed a USD 2.5 million contract with Uniboard to establish a cardboard recycling unit for used beverage cartons (UBC). The investment will be used to build a facility able to recycle 8,000 tonnes of UBC annually and should be operational in 2023.
  • May 2022 - O-I Glass Inc. and Coca-Cola UNITED announced a partnership to recycle glass bottles. By 2030, Coca-Cola UNITED hopes to use 50% recycled material in its bottles as part of its commitment to building a world without waste. To collect more recycled glass to be turned into new glass bottles, the bottling firm is collaborating with O-I Glass.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Beverage Packaging Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Product Innovations like Downsizing Coupled with Cost Reduction
    • 5.1.2 Changing Demographic and Lifestyle Factors
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Volatile Raw Material Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Metal
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Paperboard
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottles
    • 6.2.2 Cans
    • 6.2.3 Pouches
    • 6.2.4 Cartons
    • 6.2.5 Beer Kegs
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Carbonated Drinks
    • 6.3.2 Alcoholic Beverages
    • 6.3.3 Bottled Water
    • 6.3.4 Milk
    • 6.3.5 Fruit and Vegetable Juices
    • 6.3.6 Energy Drinks
    • 6.3.7 Plant-based Drinks
    • 6.3.8 Other Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Spain
      • 6.4.2.6 Austria
      • 6.4.2.7 Poland
      • 6.4.2.8 Russia
      • 6.4.2.9 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 India
      • 6.4.3.2 China
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Mexico
      • 6.4.4.2 Brazil
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 O-I Glass Inc. (Owens-Illinois Inc.)
    • 7.1.2 Tetra Laval International SA
    • 7.1.3 Ball Corporation
    • 7.1.4 Ardagh Group
    • 7.1.5 Amcor PLC
    • 7.1.6 Mondi PLC
    • 7.1.7 Verallia SA
    • 7.1.8 Vidrala SA
    • 7.1.9 Vetropack Holding Ltd
    • 7.1.10 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.11 Silgan Containers LLC
    • 7.1.12 CCL Container Inc.
    • 7.1.13 Berry Global Inc.
    • 7.1.14 Sonoco Products Company
    • 7.1.15 Glassworks International Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET