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市場調査レポート
商品コード
1432535

ブリスター包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Blister Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ブリスター包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ブリスター包装市場規模は2024年に316億6,000万米ドルと推計され、2029年には422億9,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間中(2024~2029年)にCAGR 5.96%で成長すると予測されます。

Blister Packaging-Market

疾病の増加や偽造医薬品に対する政府の厳しい規制により、製薬会社に対して、製造された目的に対する有効性を維持するという基本的な必要性を超えて、包装が明確で模倣されにくい医薬品を製造するよう求める圧力が高まっていることが、市場を推進する主な要因の1つとなっています。ブリスターパッケージは、紙幣認証システムなどのような偽造防止システムの効率的な方法を提供します。

主なハイライト

  • 製造業者、消費者、規制当局から製品の安全性に対するニーズが高まり、ブリスターパッケージングがますます実用的な選択肢となっています。ほとんどの消費者が、無防備な医薬品にとって有害となりうる温度変化の激しい雰囲気の中で医薬品を保存していることを考えれば、製品の完全性や保存期間の延長といった要素は医薬品セクターにとって非常に必要なものです。
  • 包装の外側にシールを貼って展開される無線周波数識別タグ(RFID)のような革新的な技術をブリスターに使用することは、サプライチェーン全体を通して個々の安全性を提供する可能性があるため、増加しています。ブリスター内のサンプルの汚染は、保護バリアが破壊され、錠剤やカプセルが1つでも調剤・投与された場合にのみ発生します。
  • 安全規制を遵守する必要性の高まりと、便利で使いやすい包装製品への需要の高まりも、市場の成長を後押しすると予想され、その結果、市場ベンダーはテクノロジー企業と提携してこれらの機能を導入し、大量購入者向けに製品の差別化メリットを拡大することになります。
  • また、北米、欧州、アジア太平洋などの先進地域では、医薬品やパーソナルケア製品に対する需要が高まっており、医薬品やパーソナルケア製品に対する消費者の支出が増加しています。カプセル、トローチ、無菌製品、香水のような液体化粧品などの製品は、ブリスター包装、保護、外観、コンプライアンスに対する需要が特に高いです。
  • COVID-19の発生、世界の規制基準の増加、人口健康管理、発明、より多くの情報を持つ顧客、OTC医薬品の増加などが包装の成長を増大させています。

ブリスター包装市場の動向

製薬業界が大きなシェアを占める

  • 医薬品セクターでは、医薬品の有効性を維持することに加え、外部環境からの遮断、高度な保護、費用対効果、取り扱いの容易さなど、ブリスター包装ソリューションにさまざまな要求が突きつけられています。
  • これらのパックは厳しい基準を満たすのに独自に適しており、保護特性、適応性、費用対効果、製薬・包装業界の要件で高く評価されています。
  • 医薬品がブリスターに包装されている場合、消費者は自分の薬と投与量を追跡できるため、服薬アドヒアランスが向上します。ブリスターの単位用量機能は、誤った投薬のリスクを低減します。
  • 処方薬の小売レベルでの調製は、薬剤師や製薬技術者を悩ませています。スーパーマーケットやドラッグストアの開放的な雰囲気の中で医薬品を投与すると、容器から容器へ移される際に敏感な医薬品に悪影響を及ぼす可能性があります。ブリスターパッケージは、顧客へ直接流通するプロセスを確実にすることができます。
  • 製品の完全性を保護することが医薬品包装の第一目標であることに変わりはありませんが、包装業界のあらゆる分野と同様に、包装プロセスにおけるコスト削減への取り組みが続けられています。
  • ヘルスケアインフォマティクスによると、糖尿病への支出は2013年に420億米ドルだったが、2018年には780億米ドルに増加しました。さらに、ブリスターパック入り医薬品は、糖尿病治療薬など長距離輸送の可能性がある医薬品の輸送に非常に役立つことが証明されています。

欧州が大きなシェアを占める

  • 欧州のブリスターパッケージング市場では、製薬・ヘルスケア業界が圧倒的なシェアを占めています。消費財セクターも予測期間中に大きなシェアを占めると予想されます。ブリスターパッケージはまた、処方箋にラベルを貼ることでコンプライアンスパックやカレンダーパックを作成する可能性を提供し、患者はこれを容易に守ることができます。
  • 欧州では、余分な材料をパッケージングシステムに使用することを厳しく規制しているため、ブリスターパッケージングを使用する環境インセンティブがより大きくなっています。ブリスター・パッケージングを使用することで、メーカーはパッケージを最小限のサイズに縮小することができます。欧州では、英国の製薬業界は技術革新と研究の主要な原動力のひとつです。同業界は研究開発に数十億を費やし、研究開発職として膨大な数の高技能者を雇用しています。
  • こうした巨額の投資と熟練労働者の雇用比率は、英国がいかに医薬品と将来の医薬品のパイプラインを構築しているかを示しています。こうした継続的な投資は、同国におけるブリスター・パッケージングの成長にとって絶好の機会と捉えることができます。

ブリスター包装業界の概要

ブリスター包装市場は断片化されています。パートナーシップ、合併、買収は、包装材が内容物の健康に影響を与えないよう厳しい品質検査を受けるエンドユーザー業界で受け入れられる製品を開拓するために、市場のベンダーにとって重要な戦略となっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 高齢者人口の増加と疾病の蔓延
    • 比較的安価な小型化などの製品革新
  • 市場の課題
    • 規制の動的性質と重量物への対応能力不足
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19がブリスターパッケージング市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 工程別
    • 熱成形
    • コールドフォーミング
  • 素材別
    • プラスチックフィルム
    • 紙・板紙
    • アルミニウム
    • その他の素材
  • エンドユーザー産業別
    • 消費財
    • 医薬品
    • 工業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情報

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Westrock Company
    • Constantia Flexibles GmbH
    • Sonoco Products Company
    • Klockner Pentaplast Group
    • E.I. Du Pont De Nemours and Company
    • Honeywell International Inc.
    • Pharma Packaging Solutions
    • Tekni-Plex Inc.
    • The Dow Chemical Company

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 50908

The Blister Packaging Market size is estimated at USD 31.66 billion in 2024, and is expected to reach USD 42.29 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.96% during the forecast period (2024-2029).

Blister Packaging - Market

Increasing pressure on pharmaceutical companies to manufacture medicines that are distinct in packaging and hard to imitate, beyond the basic need of keeping it effective for the purpose it was produced, for it to be made available for patients, owing to rise in diseases and stringent government regulations against counterfeit drugs, are among the major factors propelling the market. Blister packaging offers an efficient method of anti-counterfeit systems, like banknote authentication systems and others.

Key Highlights

  • The rising need for the level of product safety from manufacturers, consumers, and regulatory organizations making blister packaging an increasingly practical option. Factors like product integrity and extended shelf life are highly necessary for the pharmaceutical sector, considering that most consumers store their drugs in a temperature variant atmosphere that can be harmful to unprotected medicines.
  • The use of innovative technologies in blisters, such as radio frequency identification tags (RFID), deployed with a seal applied outside the packaging, is growing due to the potential to provide individual security throughout supply chains. Contamination of samples in blisters only occurs when the protective barrier is broken, when a single tablet or capsule is dispensed or administered.
  • The growing need for compliance with safety regulations, coupled with increased demand for convenient and easy-to-use packaging products, is also expected to drive the market's growth and results in the market vendors partnering with technology companies to introduce those features and widen their product differentiation advantages for bulk purchasers.
  • There is also a growing demand for pharmaceutical and personal care products in industrialized regions, like North America, Europe, Asia-Pacific, and others, where considerable consumer expenditure is increasing for both pharmaceutical and personal care products. Products, such as capsules, lozenges, sterile products, and liquid cosmetics like perfumes, place a particularly high demand for blister packaging, protection, appearance, and compliance.
  • The outbreak of COVID-19, growth in regulatory norms across the world, population health management, inventions, more informed customers, and an increase in OTC drugs have augmented the growth of packaging.

Blister Packaging Market Trends

Pharmaceutical Industry Account for a Major Share

  • The pharmaceutical sector poses a different set of demands for the blister packaging solutions regarding insulation from external surroundings, high levels of protection, cost-effectiveness, and ease of handling, in addition to retaining the medicine's effectiveness.
  • These packs are uniquely suited to meet the stringent standards and highly valued for protective properties, adaptability, cost-effectiveness, and the pharmaceutical and packaging industry requirements.
  • When drugs are packaged in blisters, adherence is improved because consumers can keep track of their medications and dosage. The unit dosage feature of blisters reduces the risk of incorrect dosing.
  • The retail-level preparation of prescription drugs is troubling pharmacists or pharmaceutical technicians. The administration of medicines in the open atmosphere of the supermarket and drug store can negatively affect sensitive drugs when they are transferred from container to container. Blister packaging can ensure the process of distribution directly to the customer.
  • Protecting product integrity remains the primary goal of pharmaceutical packaging, but as in all areas of the packaging industry, there is continued work on cost reduction in the packaging process.
  • According to healthcare informatics, diabetes expenditure was USD 42 billion in 2013 and increased to USD 78 billion in 2018. Moreover, blister-packed medicines can prove to be very helpful in the transportation of medicines, such as those used for diabetes, which may be transported over long distances.

Europe to Hold a Significant Share

  • The pharmaceutical and healthcare industry holds the dominant share of the blister packaging market in Europe. The consumer goods sector is also expected to contribute a significant market share over the forecast period. Blister packaging also provides the possibility to create a compliance pack or calendar pack by labeling the prescription, to which patients can easily adhere.
  • The European community has more substantial environmental incentives to use blister packaging because of the stringent regulations overusing the excess material into the packaging system. The use of blister packaging allows manufacturers to reduce packages to a minimal size. In Europe, the UK pharmaceutical industry is one of the major engines of innovation and research. The industry spends billions on R&D and employs vast numbers of highly skilled personnel for R&D roles.
  • These massive investments and the proportion of skilled workers employed show how Britain is building up the pipeline of medicines and future drugs. These ongoing investments can be perceived as an excellent opportunity for the growth of blister packaging in the country.

Blister Packaging Industry Overview

The Blister Packaging Market is fragmented. Partnerships, mergers, and acquisitions have been a critical strategy for the vendors in the market for developing products that are acceptable in the end-user industry, where packaging materials undergo stringent quality tests so that they do not contaminate the content's impact health. Some of the recent developments in the market are:

  • In January 2020 - Amcor partnered with Moda to offer innovative packaging solutions. Amcor and Moda offer multiple innovative solutions in flexible packaging and are expected to provide new resources to help gain and further strengthen Amcor's position in the flexible packaging market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing geriatric population and prevalence of diseases
    • 4.2.2 Product innovations such as downsizing coupled with relatively low costs
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Dynamic nature of regulations and inability to support heavy goods
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of the impact of COVID-19 on Blister Packaging Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Process (Trends, Forecasts - in USD million & Market Outlook)
    • 5.1.1 Thermoforming
    • 5.1.2 Coldforming
  • 5.2 By Material (Trends, Forecasts - in USD million & KTon & Market Outlook)
    • 5.2.1 Plastic Films
    • 5.2.2 Paper & Paperboard
    • 5.2.3 Aluminum
    • 5.2.4 Other Materials
  • 5.3 By End-User Industry (Trends, Forecasts - in USD million & Market Outlook)
    • 5.3.1 Consumer Goods
    • 5.3.2 Pharmaceutical
    • 5.3.3 Industrial
    • 5.3.4 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography (Trends, Forecasts - in USD million & Market Outlook)
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor PLC
    • 6.1.2 Westrock Company
    • 6.1.3 Constantia Flexibles GmbH
    • 6.1.4 Sonoco Products Company
    • 6.1.5 Klockner Pentaplast Group
    • 6.1.6 E.I. Du Pont De Nemours and Company
    • 6.1.7 Honeywell International Inc.
    • 6.1.8 Pharma Packaging Solutions
    • 6.1.9 Tekni-Plex Inc.
    • 6.1.10 The Dow Chemical Company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET