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市場調査レポート
商品コード
394303

乳製品包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Dairy Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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乳製品包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

乳製品包装市場は、2020年に215億1000万米ドルとなり、2026年には280億8000万米ドルに達し、予測期間(2021年~2026年)の年平均成長率は4.61%と予想されています。健康的な間食文化の拡大、調理済み食品の消費量の増加、オンライン・モバイルショッピングの台頭により、食品の購入・消費方法が変化しています。これは、より健康志向の高い食事への消費者のライフスタイルの変化と相まって、市場に影響を及ぼすと予想されます。

主なハイライト

  • 人口の増加や食生活の変化に伴い、様々な小売チャネルでパッケージされた乳製品が入手可能になり、タンパク質ベースの製品への消費者の嗜好が高まっていることから、世界中で乳製品ベースの製品の採用が進み、市場が前進すると予想されます。
  • 乳製品メーカーは、クラス最高の国際輸出および現地生産能力を通じて世界の乳製品取引でシェアを獲得することにますます注力しており、より優れた乳製品ベースのパッケージングソリューションの需要に拍車をかけています。
  • 乳製品の売上拡大の主な要因は、現在ではさまざまなタイプのパッケージングが利用できるようになったことです。例えば、以前は牛乳は切妻型の紙パックでしか買えませんでした。しかし現在では、牛乳は持ち運びができ、ブランドイメージに合ったペットボトルで提供されており、ますます忙しくなる消費者にとっては魅力的な選択肢となっています。

主な市場動向

牛乳は最大の市場シェアを占めている

  • 牛乳は、世界中で最も消費されている乳製品です。牛乳には水分とミネラルが多く含まれているため、ベンダーにとって長期保存は非常に困難です。これが、牛乳が粉ミルクや加工乳として取引される大きな理由の1つです。
  • 現在の牛乳加工技術では、ボトルに詰められた液体牛乳は、4~8℃で保存した場合、10~21日の賞味期限とされています。牛乳のUHT(超高温)処理などのプロセスの出現により、パックされた牛乳の賞味期限は冷蔵なしでさらに1年まで延長されます。
  • 過去4年間、特にアジア太平洋地域では、現地生産が奨励される傾向にあります。インドなどでは世界の生乳生産量の16%近くを担っているにもかかわらず、需給にはかなりの差があります。
  • 世界の生乳生産量の増加に伴い、パッケージングソリューションの需要も増加し、市場の拡大が見込まれます。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 牛乳、チーズ、ヨーグルトなどの乳製品の生産・販売が増加していることから、北米地域は世界の乳製品包装市場で最大のシェアを占めています。ここ数年、米国ではチーズ、パルメザン、プロヴォローネ、モッツァレラを中心に乳製品の消費が増加しており、同国の乳製品包装市場を後押ししていると思われます。
  • 包装食品に対する消費者の嗜好の急速な変化と経済シナリオの変化は、米国の乳製品包装市場に大きな影響を与えています。スポーツ栄養を中心とした乳製品ポートフォリオの大幅な拡大、カジュアルユーザーの増加などが、市場をさらに押し上げると予想されます。
  • さらに、薄肉プラスチック容器よりもペットボトル入りのヨーグルトの人気が高まっていることから、メーカーは製品の新しいパッケージングに注力せざるを得なくなっています。このことは、予測期間中、乳製品パッケージング市場を活性化させると予想されます。

競合情勢

乳製品パッケージング市場は、複数の大手企業が存在するため、非常に競争が激しい市場です。市場は適度に集中しているように見えます。革新的で持続可能なパッケージングにより、多くの企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓を行い、市場での存在感を高めています。市場の主要なプレーヤーには、Berry Global Group, Inc.、Sealed Air Corporation、Amcor plc、Ball Corporationなどがあります。

  • 2021年6月- フタマキは、中国企業である江蘇ヒヒオアートパッケージングの資産買収完了を発表。この買収により、フタマキはアジア市場における紙器、紙袋、ラップなどの外食用パッケージの提供において地位を強化。
  • 2021年1月- ボール社は、ケンタッキー州ボウリンググリーンに新しいアルミニウム包装製品の生産・製造を行う新施設を建設する計画を発表。この施設は、さまざまな顧客向けに軽量でリサイクル可能なアルミニウムの端材を生産するのに役立つ。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • タンパク質ベースの製品に対する消費者の嗜好の増加
    • 小分け包装の採用が進む
  • 市場の課題
    • 酪農活動に伴う温室効果ガス排出による法的課題

第6章 市場セグメンテーション

  • 素材別
    • プラスチック
    • 紙・板紙
    • ガラス
    • 金属
  • 製品別
    • 牛乳
    • チーズ
    • 冷凍食品
    • ヨーグルト
    • 培養食品
  • パッケージタイプ別
    • ボトル
    • パウチ
    • カートン・箱
    • 袋・ラップ
    • その他のパッケージタイプ
  • 地域別一覧
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Huhtamaki Group
    • Berry Global Group, Inc.
    • Amcor PLC
    • Ball Corporation
    • Consolidated Container Company LLC
    • Saudi Basic Industries Corporation
    • International Paper Company
    • Winpak Ltd.
    • Sealed Air Corporation
    • Stora Enso Oyj
    • Greiner Packaging international GmbH

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 52403

The dairy packaging market was valued at USD 21.51 billion in 2020 and is expected to reach USD 28.08 billion by 2026 and grow at a CAGR of 4.61% over the forecast period (2021 - 2026). The growing culture of healthy snacking, higher consumption of ready-to-eat foods, and the rise in online and mobile shopping are altering how food is purchased and consumed. This, coupled with the changing consumer lifestyles to more health-conscious eating, is expected to impact the market.

Key Highlights

  • The increasing availability of packaged dairy products through various retailing channels owing to the rising population and changing diets coupled with an increasing consumer preference toward protein-based products is expected to increase the adoption of dairy-based products across the world, driving the market forward.
  • The growing focus of the dairy manufacturers on capturing a share in the global dairy trade through best-in-class international export and local production capabilities has fueled the demand for better dairy-based packaging solutions.
  • The primary factor behind the expansion of sales of dairy products is the different types of packaging available nowadays. For instance, earlier milk was available only in gable-topped cartons. Still, milk is delivered in portable, brand-friendly PET bottles, which is an attractive option for increasingly busy consumers.

Key Market Trends

Milk Occupies the Largest Market Share

  • Milk is the most consumed dairy product across the globe. The high content of moisture and minerals present in the milk makes it very challenging for the vendors to store it for a longer period of time. This is one of the major reasons for milk being traded as milk powder or processed milk.
  • With the current milk processing technology, liquid milk packed in a bottle has a shelf-life between 10 to 21 days when stored at 4-8°C. With the emergence of processes like UHT (Ultra High Temperature) treatment of milk, the shelf life of packaged milk is further extended up to a year without refrigeration.
  • In the past four years, there has been a trend of encouraging local production, especially in the Asia Pacific region. Despite being responsible for almost 16% of the global milk production in countries like India, there is a considerable difference in supply and demand.
  • With the increased milk production on a global scale, packaging solutions will also witness an increased demand, which will drive the market forward.

North America Occupies the Largest Market Share

  • The North American region occupies the largest share in the global dairy packaging market due to the increased production and sale of dairy products, such as milk, cheese, and yogurt. Over the past few years, the consumption of dairy products in the United States has increased, especially cheese, parmesan, provolone, and mozzarella, which is likely to boost the dairy packaging market in the country.
  • The rapidly changing consumer preferences towards packaged food and changing economic scenarios are significantly affecting the US dairy packaging market. Considerable expansion of dairy product portfolio, primarily into sports nutrition, along with an increasing number of casual users, is expected to drive the market further.
  • Moreover, the increasing popularity of yogurt in PET bottles than thin wall plastic containers is compelling the manufacturers to focus on new packaging for the product. This is expected to fuel the dairy product packaging market over the forecast period.

Competitive Landscape

The dairy packaging market is highly competitive, owing to the presence of several major players in the market. The market appears to be moderately concentrated. With innovative and sustainable packaging, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the major players in the market are Berry Global Group, Inc., Sealed Air Corporation, Amcor plc, Ball Corporation, among others.

  • June 2021 - Huhtamaki announced the completion of an asset acquisition of Chinese company Jiangsu Hihio-Art Packaging Co. Ltd. This acquisition helps Huhtamaki strengthen its position in providing food service packagings like folding cartons, paper bags, and wraps in the Asian market.
  • January 2021 - Ball Corporation announced the plans to build a new facility in Bowling Green, Kentucky, to produce and manufacture new aluminum packaging products. This facility will help to produce lightweight, and recyclable aluminum ends for various customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGTHS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Product
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumer Preference Towards Protein-based Products
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Packages Incorporating Small Portion Size
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Greenhouse Gas Emission due to Dairy Activities Leading to Legislative Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper and Paperboard
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Metal
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Milk
    • 6.2.2 Cheese
    • 6.2.3 Frozen Foods
    • 6.2.4 Yogurt
    • 6.2.5 Cultured Products
  • 6.3 By Package Type
    • 6.3.1 Bottles
    • 6.3.2 Pouches
    • 6.3.3 Cartons and Boxes
    • 6.3.4 Bags and Wraps
    • 6.3.5 Other Package Types
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Huhtamaki Group
    • 7.1.2 Berry Global Group, Inc.
    • 7.1.3 Amcor PLC
    • 7.1.4 Ball Corporation
    • 7.1.5 Consolidated Container Company LLC
    • 7.1.6 Saudi Basic Industries Corporation
    • 7.1.7 International Paper Company
    • 7.1.8 Winpak Ltd.
    • 7.1.9 Sealed Air Corporation
    • 7.1.10 Stora Enso Oyj
    • 7.1.11 Greiner Packaging international GmbH

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET