デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
394131

保護包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Protective Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.52円
保護包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

保護包装市場は、2020年に3056万米ドルの価値があり、2021年から2026年の予測期間中にCAGR5.4%で推移し、2026年までに4165万米ドルの価値に達すると予測されています。ロジスティクスとマテリアルハンドリング技術は、その発展と革新により、新世代の包装製品の進化と採用に重要な役割を果たしています。これらの保護包装製品はスマートなものに進化しており、センサー、ネットワーク、通信デバイスの価格低下が市場を増強しています。

主なハイライト

  • 消費者によるオンライン購入の増加傾向は、製品設計、パッケージング、ピッキング、フルフィルメント、および出荷の変化を促進しています。その結果、製品の保護は最も重要な問題のひとつと考えられています。eコマースの急激な成長とパッケージング材料の選択肢の技術的進歩が相まって、多くの企業が適切なソリューションを選択する方法が主に変化しています。考慮される主なポイントは、性能、材料の改良によるコストの検討、包装のニーズ、オンデマンド包装を実現する配送システム、そして持続可能性です
  • ここ数年、いくつかの企業がパッケージングソリューションの合理化と最適化を試みており、その結果、保護包装が進化しています。旧来の伝統的な方法は、今でも効果的であり、一般的に使用されていると考えられています。しかし、最近の材料や機器の進歩は、保護パッケージングの次世代への採用を後押ししています。さらに、自動化されたパッケージングソリューションは、大量のパッケージングのための処理速度を向上させながら、彼らは労働力と無駄を減らすように、採用の増加を示している'。
  • 市場は、リサイクルや再利用が可能な、環境に優しく持続可能な包装材料を開発するための絶え間ない努力と投資の増加を目の当たりにしています。紙製メーラーは、リサイクルに適しているなど、環境に優しい品質が評価され、人気を集めています。これは、厳しい環境規制が敷かれ、リサイクルプログラムが広く採用されている北米などの新興国市場における重要な動向の一つです。
  • また、さまざまな地域で家電製品の需要が増加し、スマートフォンの普及率が高まっていることから、ベンダーは消費者に製品を損傷なく届けることを目指しており、これらの製品の保護包装に対するニーズが高まっています。保護包装ソリューションの適切な選択は、主に家電製品や食品など、包装される製品のタイプや、製品を保護すべき環境条件によって異なります。選択要素には、製品のタイプ、素材、仕様、その他の特徴が含まれる場合があります。
  • 市場の要求に応じて、新時代の保護包装材料は、顧客維持と持続可能性の向上につながっています。現在の市場シナリオでは、製品メーカーはエンドユーザーに対してポジティブな体験を提供することに注力しています。顧客満足度は企業イメージに大きく貢献し、見込み客や潜在顧客の信頼を得ることができるため、顧客維持はビジネスにとって有益なのです。

主な市場動向

プラスチックベースの保護包装が大きな市場シェアを占める見込み

  • プラスチックは、包装に最も使用される原材料であるため、包装業界のメーカーが使用するすべての原材料の中で最も高い市場シェアを占めています。プラスチックは、メーカーに費用対効果が高いという柔軟性をもたらします。その中に保存されている内容物への不活性な性質は、それが特定の業界の垂直の製品を包装するために利用することを許可されています。
  • プラスチックは、様々な業界の製品の保護包装に最も使用される材料であり続けています。ポリプロピレンなどの先進的なパッケージング材料は、汚染や温度に対する高いバリア性を提供し、それによってパッケージングされた製品を損傷から保護することができます。主に柔軟性、軽量性、耐久性に優れたバッグ、パウチ、シュリンクフィルム、スリーブ、チューブなどのプラスチック包装が飲食品産業で広く採用されていることも、プラスチック保護包装ソリューションの需要を生み出し続ける要因の1つとなっています。
  • しかし、包装に使用される環境に優しい製品に対する消費者の需要は大幅に増加しています。このため、パッケージング業界におけるプラスチックの使用量は著しく減少しています。メーカー各社は、環境問題に取り組み、リサイクル可能な製品を開発することで、消費者の要求に応えることを重視しており、生物分解性や酸化分解性のオプションが市場に進出しています。

欧州は安定した成長率を維持する見込み

  • eコマース業界は、欧州地域において、飲食品から家電製品、ホームケア製品、ビューティケア製品に至るまで、さまざまな製品の重要な販売チャネルとしての地位をすでに確立しています。また、オンライン販売の増加も、保護包装ソリューション市場の成長に寄与しています。これらのソリューションにより、ベンダーはオンラインで販売する製品の安全な配送を保証することができるからです。
  • さらに、保護パッケージングのためのリサイクル可能な材料の開発につながる技術の進歩は、地域の様々な国で、これらの効果的で持続可能なパッケージングソリューションの需要を大きく後押ししています。このような持続可能な保護包装ソリューションに対する需要の高まりは、市場の成長を促進すると期待されています。
  • 欧州地域は家電産業が盛んであり、高い技術的な接続環境に支えられています。技術の進歩に伴い、スマートホームやオフィスの傾向が高まっていることが家電製品の需要を増大させ、市場を牽引しています。
  • さらに、同地域のベンダーは製品のイノベーションに注力しています。例えば、2019年9月、Macfarlaneは、ワインボトル用の生分解性パッケージ保護ソリューションを発売しました。Flexi-Hex製品は、主にリサイクル素材から作られており、生分解性とプラスチックフリーを実現しています。そのデザインは、ボトルの周囲に耐衝撃性の層を形成するコンチェルティーナスタイルのハニカム・スリーブプロテクターからなり、ボトルを保護します。
  • 欧州の保護包装市場の成長要因としては、製品の品質重視の高まり、欧州全域での生産量の着実な増加、飲食品、ヘルスケア、美容・パーソナルケアなどのエンドユーザー分野の成長などが挙げられます。
  • 例えば、ドイツは欧州の保護包装業界における主要市場の一つです。供給量の少なさと利益率の低下により、ドイツの包装業界は大きく変化し、メーカーやベンダーは売上を伸ばすために創造的かつ革新的な包装ソリューションを採用するようになりました。高い雇用水準と堅調な経済状況がドイツの購買力を高め、同地域の包装産業の需要を促進しています。
  • 保護包装用のリサイクル可能な材料の開発により、同国では効果的で持続可能な包装ソリューションに対する消費者の需要が高まっています。このようなパッケージングに対する需要は、同国の市場成長を促進するものと思われます。
  • さらに、製品メーカーは、技術革新と製品コストのバランスを保持するために、包装企業に対して引き続き高い値下げ要求を出すと思われます。消費者の意識の高まり、新素材の出現、市場の既存企業が行う研究開発事業が、予測期間中に革新的な製品への道を開くと予想されます。

競合情勢

保護包装市場の競合情勢は適度に断片化されており、これらの製品やソリューションを提供するさまざまなベンダーで構成されています。市場のベンダーは、市場シェアを獲得するためにM&A活動に注力しています。

  • 2019年5月-Sealed Air Corporationは、自動袋詰めシステムのメーカーであるAutomated Packaging Systems Inc.(APS)を全体価格5億1000万米ドルで買収する正式契約の締結を発表しました。APSは、エンジニアリング、自動化技術、サステナビリティの専門知識など、補完性・付加性の高い能力をシールドエアー社にもたらすと予想され、同社の保護包装ソリューションの強化につながる可能性があります。
  • 2019年6月- 世界の未公開株式会社であるWarburg Pincusは、保護包装材料および自動化システムメーカーであるPregis LLCをOlympus Partners(本社:コネチカット州スタンフォード)から買収することに合意しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要(Void Reductionに関する補遺)
  • 市場促進要因
    • eコマースの動向の高まり
  • 市場抑制要因
    • 包装の代替形態
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響度評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材タイプ別
    • プラスチック
    • 紙・板紙
    • その他の素材タイプ
  • 製品別
    • 硬質
      • 段ボールプロテクター
      • パルプ成形品
      • 保冷輸送容器
      • その他の製品タイプ
    • フレキシブル
      • プロテクトメーラー
      • 気泡緩衝材
      • エアピロー/エアバッグ
      • 紙器用充填物
      • その他フレキシブル素材(フォイルパウチ/バッグ、ストレッチフィルム、シュリンクフィルムなど)
    • 発泡体
      • 成形発泡体
      • 定置発泡(FIP)
      • ルーズフィル
      • 発泡ロール/シート
      • その他の発泡体(コーナーブロックなど)
  • 業界別製品情報
    • 飲食品用
    • 産業用
    • 製薬
    • 家電製品
    • 美容・ホームケア
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情報

  • 企業プロファイル
    • Intertape Polymer Group Inc.
    • Pregis Corporation
    • Riverside Paper Co.
    • Sealed Air Corporation
    • Signode Protective Packaging Solutions
    • Sonoco Products Company
    • Smurfit Kappa Group
    • Huhtamaki Group
    • DS Smith PLC
    • International Paper Company
    • Pro-Pac Packaging Limited
    • Storopack Hans Reichenecker Gmbh
    • Crown Holdings Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来性

目次
Product Code: 46945

The protective packaging market was valued at USD 30.56 million in 2020, and it is expected to reach a value of USD 41.65 million by 2026 at a CAGR of 5.4% during the forecast period of 2021 to 2026. Logistics and material handling technology, with its development and innovation, has played a significant role in the evolution and adoption of new generation packaging products. These protective packaging products have evolved to be smart, and the reduction in the price of sensors, networks, and communicating devices has augmented the market.

Key Highlights

  • The increasing trend of online purchasing by consumers drives the changes in product design, packaging, picking, fulfillment, and shipping. As a result, product protection is considered one of the most critical issues. The exponential growth of e-commerce, combined with the technological advancements in packaging material options, is primarily changing the way most companies choose the right solution. The main points considered are the performance, cost considerations driven by material improvements, packaging needs, delivery systems that create on-demand packaging, and sustainability
  • Several businesses have attempted to streamline and optimize their packaging solutions in the past few years, which resulted in the evolution of protective packaging. The old traditional methods are still considered to be effective and commonly used. However, the recent advancements in materials and equipment have boosted the adoption of protective packaging into the next generation. Moreover, automated packaging solutions are witnessing an increase in the adoption, as they reduce labor and waste while increasing processing speeds for high volume packaging.'
  • The market is witnessing constant efforts and increased investment to develop eco-friendly and sustainable packaging materials, which can be recycled and reused. The paper mailers are gaining traction due to their eco-friendly qualities, such as better suitability for recycling. This is one of the significant trends in the developed markets, such as North America, where stringent environmental regulations are in place, and recycling programs are extensively employed.
  • Also, the increasing demand for consumer electronics across various regions and increasing smartphone penetration, the need for protective packaging of these products is rising, as the vendors aim to deliver their products to consumers without any damage. The proper selection of protective packaging solutions primarily depends on the type of product that is being packaged, such as consumer electronics and food, as well as the environmental conditions from which the product should be protected. Selection factors may include product type, material, specifications, and other features
  • Specific to market demand, the new -age protective packaging materials have led to increased customer retention and sustainability. In the present market scenario, product manufacturers are intensively focusing on creating a positive experience for their end-users. Customer retention for a business is beneficial as a satisfied customer is highly worthy of the company's image and helps gain the trust of prospective and potential customers.

Key Market Trends

Plastic-based Protective Packaging is Expected to Occupy Significant Market Share

  • Plastic remains the most used raw material for packaging, and hence, it occupies the highest market share among all the raw materials deployed by the manufacturers in the packaging industry. Plastic provides the flexibility of being cost-effective to manufacturers. Its inert nature to the contents being stored in it has allowed it to be utilized for packaging products in specific industry verticals.
  • Plastic continues to be the most used material for the protective packaging of products across various industries. Advanced packaging materials, such as polypropylene, can provide a high barrier against contamination and temperatures, thereby protecting the packaged product from being damaged. The wide adoption of plastic packaging in the food and beverage industry, which includes bags, pouches, shrink films, sleeves, and tubes, primarily owing to their flexibility, low weight, and durability, are some of the factors that may continue to create demand for the plastic protective packaging solutions.
  • However, there has been a significant rise in demand from consumers for eco-friendly products to be used for packaging. This has led to a critical decline in the usage of plastics in the packaging industry. Manufacturers have emphasized meeting the consumer demands by addressing the environmental concerns and developing products that can be recycled, with bio- and oxo-degradable options venturing into the market.

Europe is Expected to Execute a Steady Growth Rate

  • The e-commerce industry has already established itself as a significant sales channel for a comprehensive portfolio of products, ranging from food and beverages to consumer electronics and home and beauty care products in the European region. Additionally, the rising online sales have helped in the growth of the market for protective packaging solutions, as these solutions enable the vendors to ensure the safe delivery of their products sold online
  • Further, technological advancements, leading to the development of recyclable materials for protective packaging, have majorly driven the demand for these effective and sustainable packaging solutions in various countries in the region. This increasing demand for sustainable protective packaging solutions is expected to drive the growth of the market.
  • The European region has a significant consumer electronics industry, which is supported by the high technological connectivity environment. With the advancing technology, the rising trend of smart homes and offices is augmenting the demand for consumer electronics, driving the market.
  • Furthermore, the vendors in the region are focusing on product innovation. For instance, in September 2019, Macfarlane launched a biodegradable packaging protection solution for wine bottles. The Flexi-Hex product is primarily made from recycled materials, and it is biodegradable and plastic-free. Its design comprises a concertina style honeycomb sleeve protector that forms an impact-resistant layer around bottles for protection.
  • Some of the major drivers for the growth of the protective packaging market in Europe include increased emphasis on product quality, steady rise in manufacturing output across Europe, and growth in end-user verticals, such as food and beverage, healthcare, and beauty and personal care
  • For instance, Germany is one of the leading markets in the protective packaging industry in Europe. Low supply and decreasing profit margins led to a considerable transformation in the German packaging industry, enabling manufacturers/vendors to adopt creative and innovative packaging solutions to boost sales. High employment levels and the robust economic situation have increased Germany's purchasing power, thus fueling the demand for the packaging industry in the region.
  • The development of recyclable materials for protective packaging has driven the consumer demand for effective and sustainable packaging solutions in the country. This demand for packaging is expected to drive the growth of the market in the country.
  • Additionally, the product manufacturers are likely to continue to exert a higher demand for packaging firms to reduce their prices to retain the balance between innovation and product costs. Greater consumer awareness, the emergence of new materials, and R&D operations undertaken by market incumbents are expected to pave the way for innovative products over the forecast period.

Competitive Landscape

The competitive landscape of the protective packaging market is moderately fragmented and consists of various vendors providing these products and solutions. Vendors in the market are focusing on merger and acquisition activities to capture the market share.

  • May 2019 - Sealed Air Corporation announced the signing of a definitive agreement to acquire Automated Packaging Systems Inc. (APS), a manufacturer of automated bagging systems, for an overall price of USD 510 million. APS is anticipated to bring highly complementary and additive capabilities to Sealed Air Corp., including expertise in engineering, automation technology, and sustainability, which may strengthen the company's protective packaging solutions.
  • June 2019 - Warburg Pincus, a global private equity firm, agreed to acquire Pregis LLC, a protective packaging materials and automated systems manufacturer, from Olympus Partners, headquartered in Stamford, Connecticut.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview (Addendum on Void Reduction)
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Trend of E-Commerce
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Alternative Forms of Packaging
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.4.5 Threat of Substitute Products
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paper and Paperboard
    • 5.1.3 Other Material Types
  • 5.2 By Product
    • 5.2.1 Rigid
      • 5.2.1.1 Corrugated Paperboard Protectors
      • 5.2.1.2 Molded Pulp
      • 5.2.1.3 Insulated Shipping Containers
      • 5.2.1.4 Other Product Types
    • 5.2.2 Flexible
      • 5.2.2.1 Protective Mailers
      • 5.2.2.2 Bubble Wraps
      • 5.2.2.3 Air Pillows/Air Bags
      • 5.2.2.4 Paper Fill
      • 5.2.2.5 Other Flexible Materials(Foil Pouches/Bags, Stretch and Shrink Films, etc.)
    • 5.2.3 Foam
      • 5.2.3.1 Molded Foam
      • 5.2.3.2 Foam in Place (FIP)
      • 5.2.3.3 Loose Fill
      • 5.2.3.4 Foam Rolls/Sheets
      • 5.2.3.5 Other Types of Foam (Corner Blocks, etc.)
  • 5.3 By End-user Vertical
    • 5.3.1 Food and Beverage
    • 5.3.2 Industrial
    • 5.3.3 Pharmaceuticals
    • 5.3.4 Consumer Electronics
    • 5.3.5 Beauty and Home Care
    • 5.3.6 Other End-user Verticals
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Intertape Polymer Group Inc.
    • 6.1.2 Pregis Corporation
    • 6.1.3 Riverside Paper Co.
    • 6.1.4 Sealed Air Corporation
    • 6.1.5 Signode Protective Packaging Solutions
    • 6.1.6 Sonoco Products Company
    • 6.1.7 Smurfit Kappa Group
    • 6.1.8 Huhtamaki Group
    • 6.1.9 DS Smith PLC
    • 6.1.10 International Paper Company
    • 6.1.11 Pro-Pac Packaging Limited
    • 6.1.12 Storopack Hans Reichenecker Gmbh
    • 6.1.13 Crown Holdings Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET