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市場調査レポート
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1444672

小売分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Retail Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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小売分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

小売分析市場規模は2024年に63億3,000万米ドルと推定され、2029年までに77億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.23%のCAGRで成長します。

小売分析-市場

小売データ分析は、履歴データの分析に続き、より賢明な意思決定を可能にし、業務を改善し、売上を増加させます。エンドユーザーデータと、サプライチェーンや在庫管理などのバックエンドプロセスの両方が、データ分析の一次情報となってきました。

主なハイライト

  • ビジネスインテリジェンスおよび分析システムはバックエンドアプリケーションと統合されており、買い物客の行動をよりよく理解して顧客との一貫した会話を促進します。採用されたオムニチャネル戦略により、異種データソースを統合し、顧客の好みのチャネルでコミュニケーションをとることで、分析が複数のチャネルに対応できるようになりました。徹底したパーソナライゼーションへのさらなるステップにより、典型的な顧客の生涯価値とタッチポイントが強化されました。したがって、現在の小売業者は、場所、社会的センチメント、クリックストリームなどのデータを収集して分析する傾向があります。
  • 消費者の行動データを取得することで消費者エクスペリエンスと小売業務を改善するためのデジタル化が、小売分析業界を前進させています。小売分析を採用する主な利点は、顧客の行動に関する特定の意味のあるデータが提供されることです。経営者が財務利益の見積もり方法を理解すると、企業のあらゆる領域の管理がはるかに容易になり、小売分析により企業が選択を行うための情報が得られます。小売分析により、ソーシャルメディアのコメントの分析から店舗のコンバージョン率に対するキャンペーンの影響の理解に至るまで、小売業者はビジネスを明確に把握できます。
  • IBMの調査によると、経営陣はCOVID-19によりデジタル化が67%促進されたと推定しています。さらに、感染拡大により、「業務効率の向上」を最優先事項として92%が優先するようになりました。
  • eコマースの出現により、実店舗の拡大による従来の成長手段は時代遅れのものになりました。オンラインプラットフォーム、ローカライズされた品揃え、国際市場の拡大により、マーチャンダイジング分析へのアプローチ方法が変化しました。オンラインプラットフォームとの激しい競合により、小売業者がその分野に参入し、品揃え、価格設定、プロモーション、調達、補充、店内での計画と実行についてより明確な全体像を提供できるようになりました。
  • COVID-19の流行は、小売企業の世界のデジタル化を引き起こしました。パンデミックにより、従来の小売業から、Alや分析などの強力なデジタルツールを中心とした最新のeコマース戦略への根本的な転換が余儀なくされました。オンライン消費習慣の人気の高まりにより、デジタル革新と破壊的破壊に対する需要が高まっています。ショッピングエクスペリエンスをカスタマイズし、顧客維持率を高め、販売効率を向上させるためにAlの利用を拡大することは、企業の成長に利益をもたらすでしょう。

小売分析市場の動向

インストア運営が主要シェアを握る

  • 店舗運営ベースの分析は、実店舗の小売業者の運営戦略に不可欠な部分となっています。適切な製品を適切な顧客に提供するなどのメリットがあり、忠実な顧客についてのさらなる洞察は、顧客の粘着性を高める戦略の開発につながります。
  • 小売業者が顧客の好みの評価、店内での顧客の位置の認識、ターゲットを絞ったプロモーション、購買習慣などのいくつかのテクノロジーを使用して、カスタマイズされたエクスペリエンスを消費者に提供することで、店舗のデジタル変革を達成します。店舗監視テクノロジーはこれらの動向を分析し、販売者が収益、売上、客数を増やすのに役立つ貴重な洞察を提供します。
  • たとえば、Amazonは2022年 6月に新しいストア分析サービスを開始しました。eコマースの巨大企業は現在、顧客が何を購入するかに関するデータをマーケティング担当者に提供することで、実店舗で利益を得ようとしています。
  • NewGenAppsによると、ビッグデータ分析の可能性を最大限に活用することを選択した販売者は、営業利益が60%向上する可能性があります。さらに、オムニチャネル小売業者は、店内の購入者の行動を監視し、店内での購入やその後のオンライン販売を奨励するために顧客にタイムリーな取引を提供することで、取引を小売業者の範囲内に保つことができます。
  • データ分析およびアドバイス会社のQuantzigは、ドイツに本拠を置くファッション小売業者のマイクロターゲティングを通じて店内売上を増加させ、利益を12%増加させました。この小売業者は、適切なタイミングで適切なリソースに洞察を提供すること、明確に表現された分析戦略の欠如、データ品質の低さに重点を置いた課題に直面していました。

欧州が大きなシェアを握る

  • 欧州セグメントは、予測分析や高度な小売分析ソフトウェアの大手プロバイダーであるIBM CorporationやSAP SEなどの大手企業の存在により好調です。さらに、この地域では600万以上の企業が活動し、3,300万人以上の従業員を雇用しています。欧州には、テスコ、カルフール、リドル、メトロAG、アルディなど、世界の大規模小売店が数多くあります。
  • 最も人気のあるオンライン趣味の1つはインターネットショッピングです。顧客には幅広い商品を提供しており、eコマース会社には販売上の困難が山ほどあります。さらに、小売業におけるクラウドサービスの利用の増加により、近い将来、欧州の小売分析市場に可能性がもたらされるでしょう。
  • たとえば、Avery Dennisonは2022年 10月にSAPとの提携を発表し、個別の分析製品クラウドを接続することで小売業界の廃棄物問題に対処し、スーパーマーケットが商品の賞味期限を監視して最適化できるようにしました。両社は、OEM契約を通じてSAP Analytics CloudをAvery Dennisonのatma.io接続製品クラウドに組み込むことに合意しました。レポートによると、データはatma.io経由でSAP Analyticsツールに提供されるほか、Avery Dennisonの無線周波数識別(RFID)などのデジタル識別技術を使用してラベル付けされた品目も提供されます。
  • 高度な分析を使用してインターネットショッピングをよりスマートにし、物理的なデータとオンラインデータを組み合わせることで、販売者がターゲティングをカスタマイズするのに役立ち、eコマースの売上の段階的な改善につながり、市場の欧州部門の拡大に貢献します。

小売分析業界の概要

小売分析市場の競争は中程度です。市場で活動している主要企業には、IBM Corporation、Oracle Corporation、SAP SE、SAS Institute Inc.、Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)などが含まれます。市場の企業は、市場での存在感と顧客ベースを拡大するための戦略的ソリューションの提供において革新を行っています。これにより、新しい契約を確保し、新しい市場を開拓できるようになります。市場における主な発展の一部は次のとおりです。

  • 2023年9月、OracleはUberと提携し、小売業者と消費者を結び付けてラストマイル配送を強化し充実させるOracle Retailプラットフォーム上の新サービスであるCollect and Receiveを発表しました。 Oracle Retail Data Storeとクラウドプラットフォームテクノロジによってサポートされているため、小売業者は、事前に統合されたAPIを通じて、同社の配送ソリューションであるUber Directにリンクできます。この共同ソリューションにより、小売業者は在庫のバランスを再調整できると同時に、同日および予定配送オプション、注文の受け取り、最寄りの小売店または郵便局への返品など、より多くの選択肢を顧客に提供できるようになります。
  • 2023年 6月、SalesforceはGoogleと提携して戦略的パートナーシップを拡大し、企業がデータとAIを活用して、よりパーソナライズされた顧客エクスペリエンスを提供し、顧客の行動をより深く理解し、マーケティング、販売、サービス、コマース全体にわたってより効果的なキャンペーンを低コストで実行できるように支援しました。 2つの新しいデータとAIイノベーションにより、強化された予測および生成AI機能を備えたリアルタイムのデータ共有が実現します。企業は自社のデータとカスタムAIモデルを使用して、顧客のニーズをより正確に予測し、プラットフォーム間でデータを同期するコスト、リスク、複雑さを軽減できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • データ量の増加とAIおよびAR/VRの技術進歩
    • 電子小売売上の増加
  • 市場の課題
    • 従来のプロセスへの大幅な依存と認識と専門知識の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 機能別
    • 顧客管理
    • 店舗運営(在庫管理・実績管理)
    • サプライチェーンマネジメント
    • マーケティングとマーチャンダイジング(価格設定と利回り管理)
    • その他の機能(輸送管理、受注管理)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Alteryx Inc.
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)
    • Oracle Corporation
    • Retail Next Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • QlikTech International AB(Qlik)
    • Altair Engineering Inc.
    • Hitachi Vantara LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 52446

The Retail Analytics Market size is estimated at USD 6.33 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.23% during the forecast period (2024-2029).

Retail Analytics - Market

Retail data analytics follows analyzing historical data to enable smarter decisions, improve operations, and increase sales. Both end-user data and back-end processes, such as supply chain and inventory management, have been primary sources for data analytics.

Key Highlights

  • Business Intelligence and Analytics systems have been integrated with back-end applications to understand better shoppers' behavior to facilitate consistent customer conversation. The omnichannel strategies being adopted led analytics to cater to multiple channels by consolidating disparate data sources and communicating with customers on their preferred channel. A further step towards intense personalization has strengthened the typical customer Lifetime Value and touchpoints. Therefore, current retailers have been more inclined to collect and analyze data like Location, Social sentiment, Clickstream, etc.
  • Digitalization to improve consumer experience and retail operations by obtaining consumer behavior data is propelling the retail analytics industry forward. The major advantage of employing retail analytics is that it provides particular and meaningful data on customer behavior. When business managers understand how to estimate financial returns, it makes managing any area of a firm much easier, and retail analytics gives information that businesses use to make choices. Retail analytics give merchants with a clear picture of the business, from analyzing social media comments to understanding a campaign's effects on store conversion rates.
  • According to an IBM survey, executives estimated that COVID-19 had expedited their digitalization by 67%; moreover, the outbreak drove them to prioritize 'Improve operational efficiency' as its top priority by 92%.
  • The advent of e-commerce has rendered traditional growth avenues across brick-and-mortar store expansions as outdated. Online platforms, localized assortments, and international market expansions have transformed the way merchandising analytics is approached. Significant competition from the online platforms led retailers to enter that space and offered a clearer picture of assortment, pricing, promotions, sourcing, replenishment, and in-store planning and execution.
  • The COVID-19 outbreak has triggered the global digitalization of retail enterprises. The pandemic forced a radical shift away from conventional retail and toward modern e-commerce strategies centered on powerful digital tools like Al and analytics. The growing popularity of online consumption habits has intensified the demand for digital innovation and disruption. Growing the use of Al to customize shopping experiences, increase customer retention, and improve sales efficiency would benefit corporate growth.

Retail Analytics Market Trends

In-store Operation Hold Major Share

  • In-store-operation-based analytics has become an indispensable part of a brick-and-mortar retailer's operating strategy. With benefits ranging from offering the right product to the right customer, further insight on loyal customers leads to the development of strategies to increase customer stickiness.
  • When retailers deliver customized experiences to their consumers using several technology such as evaluating customer preferences, recognizing customer location in-store, targeted promotions, and purchase habits, they accomplish digital transformation in shops. The shop monitoring technology analyzes these trends to offer valuable insights that assist merchants in increasing revenue, sales, and footfalls.
  • For instance, in June 2022, Amazon launched its new Store Analytics service. The e-commerce behemoth is now attempting to profit on its physical storefronts by providing marketers with data on what customers buy.
  • According to NewGenApps, merchants who choose to fully utilize the potential of big data analytics may improve their operating profits by 60%. Furthermore, the omnichannel retailer may monitor in-store buyer behaviour and deliver timely deals to customers to incentivize in-store purchases or later online sales, therefore keeping the transaction within the retailer's fold.
  • Quantzig, a data analytics and advisory firm, increased its in-store sales through micro-targeting and the profits by 12% for a fashion retailer based out of Germany. The retailer faced challenges focused on delivering insights to the right resource at the right time, lack of clearly articulated analytics strategy, and poor data quality.

Europe to Hold Significant Share

  • The European segment is strong, owing to the presence of large players like IBM Corporation and SAP SE, which are the leading providers of predictive analytics and advanced retail analytics software. Moreover, more than six million companies are active in this region and employ more than 33 million people. Europe is home to many of the large-scale retailers in the world, such as Tesco, Carrefour, Lidl, Metro AG, and Aldi.
  • One of the most popular online hobbies is internet shopping. It offers a large range of items to customers and a plethora of sales difficulties to e-commerce firms. Furthermore, the growing use of cloud services in the retail business will provide possibilities in the European retail analytics market in the near future.
  • For example, in October 2022, Avery Dennison announced a collaboration with SAP to address waste concerns in the retail industry by connecting their individual analytic product cloud, enabling supermarkets to monitor and optimize the expiry dates of their items. The firms have agreed to incorporate SAP Analytics Cloud into Avery Dennison's atma.io connected product cloud through an OEM arrangement. According to reports, the data is provided to the SAP Analytics tool via atma.io, as well as items labeled using Avery Dennison's digital identifying technology, such as radio frequency identification (RFID).
  • The use of sophisticated analytics to make internet shopping smarter and the combining of physical and online data can assist merchants in customizing their targeting, leading to incremental improvements in e-commerce sales and contributing to the expansion of the market's European sector.

Retail Analytics Industry Overview

The Retail Analytics Market is moderately competitive. Some of the major players operating in the market include IBM Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc., and Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.), among others. The players in the market are innovating in providing strategic solutions to increase their market presence and customer base. This enables them to secure new contracts and tap new markets. Some of the key developments in the market are:

  • In September 2023, Oracle, in partnership with Uber, announced Collect and Receive, a new offering on the Oracle Retail platform connecting retailers and consumers to enhance and enrich last-mile delivery. Supported by the Oracle Retail Data Store and cloud platform technologies, retailers can link to Uber Direct, the company's delivery solution, through pre-integrated APIs. This joint solution allows retailers to rebalance inventory while giving customers more choices, including same-day and scheduled delivery options, order pickup, and returns to the closest retail or postal location.
  • In June 2023, in partnership with Google, Salesforce expanded strategic partnerships to help businesses utilize data and AI to deliver more personalized customer experiences, better understand customer behavior, and run more effective campaigns at a lower cost across marketing, sales, service, and commerce. Two new data and AI innovations will bring real-time data sharing with enhanced predictive and generative AI capabilities. Businesses can use their data and custom AI models to better predict customer needs and reduce the cost, risk, and complexity of synchronizing data across platforms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact Of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Volumes of Data and Technological Advancements in AI and AR/VR
    • 5.1.2 Increasing E-retail Sales
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Significant Reliance on Traditional Processes and Lack of Awareness and Expertise

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-premise
  • 6.3 By Function
    • 6.3.1 Customer Management
    • 6.3.2 In-store Operation (Inventory Management and Performance Management)
    • 6.3.3 Supply Chain Management
    • 6.3.4 Marketing and Merchandizing (Pricing and Yield Management)
    • 6.3.5 Other Functions (Transportation Management, Order Management)
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 United Kingdom
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Russia
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 SAP SE
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Alteryx Inc.
    • 7.1.4 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)
    • 7.1.5 Oracle Corporation
    • 7.1.6 Retail Next Inc.
    • 7.1.7 SAS Institute Inc.
    • 7.1.8 QlikTech International AB (Qlik)
    • 7.1.9 Altair Engineering Inc.
    • 7.1.10 Hitachi Vantara LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET