表紙:モバイル機器ユーザー認証サービス市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
393835

モバイル機器ユーザー認証サービス市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Mobile Devices User Authentication Services Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイル機器ユーザー認証サービス市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイル機器ユーザー認証サービス市場は、2020年の13億6000万米ドルから2026年には47億米ドルに達し、予測期間中(2021年~2026年)に23%のCAGRで推移すると予想されています。IBMの調査によると、ユーザーはデスクトップよりもモバイル端末でフィッシング攻撃に対応する可能性が3倍高いとされています。これは、ユーザーが最初にメッセージを目にするのが携帯電話であるためです。

主なハイライト

  • IBM Data Breach study(2018年)によると、データ侵害の世界平均コストは、2017年の386万米ドルから2018年には6.4%増加しています。機密データの損失を防ぐために、ユーザー認証に関する意識が高まっています。これにより、スマートフォンの普及率が飛躍的に伸びているため、モバイル機器のユーザー認証サービス市場には明るい見通しが生まれています。
  • また、ITインフラの強化、企業にとって深刻な懸念事項であるサイバー攻撃の増加、個人情報や機密データの安全・セキュリティに対する支出の急増が、モバイル端末のユーザー認証サービス市場の需要をさらに高めています。
  • しかし、モバイル機器の認証やセキュリティに対するユーザーの認識不足や、成熟した認証方式に伴う高コストが、市場成長の阻害要因となっています。

主な市場動向

バイオメトリクス認証/多要素認証が大きなシェアを占める見込み

  • ManpowerGroupの調査によると、ミレニアル世代は、情報漏洩が発生した場合に多要素認証を有効にする傾向があります(一般人口の28%に対し32%)。また、ミレニアル世代の75 %が今日のバイオメトリクスの使用に慣れているのに対し、55歳以上では58 %でした。これは、若年層が従来のパスワードにあまりこだわらず、多要素認証でアクセスを重ね、スピードと利便性のために生体認証を使用する傾向があることを示していると思われます。
  • さらに、IBMによると、機密・秘密情報を含む記録の紛失・盗難1件あたりの平均コストも、2018年には前年比4.8%増の148米ドルとなりました。リスクレベルが上昇すると、携帯電話の指紋リーダーを呼び出すモバイルプッシュ通知とワンタイムパスコードを切り替えられるようにするなど、追加の認証チェックポイントが発動されるようになっています。
  • また、北米と欧州は、最新技術の導入が早く、BYODの採用が進んでいる地域です。これらの地域では、企業における著名なサイバー攻撃の脅威が増大しています。さらに、これらの地域では、BFSI、メディア&エンターテイメント、政府機関などでモバイル機器の利用が増加しており、バイオメトリクス認証サービス市場に大きな市場機会を生み出しています。このように、バイオメトリクス認証を採用している2つの地域は、他の地域でも採用されることが予想されます。

アジア太平洋地域が最速の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域では、デジタル経済が大きく発展しています。しかし、その一方で、脅威に関する機会も増えています。シスコによると、アジア太平洋地域の企業は毎分6件の脅威を受けており、全サイバー攻撃の51%が100万米ドル以上の損失をもたらしています。このため、ユーザー認証のニーズが高まっており、BYODの増加やスマートフォンの普及により、モバイル機器のユーザー認証サービス市場が形成されつつあります。
  • インターネットの普及と社内プロセスのデジタル化は、クラウドベースのサービス導入の促進要因となっています。アジア太平洋地域では、デジタル変革の一方で、実効性の低いサイバー法やサイバーセキュリティに対する意識の低さから、他の地域に比べてハッカーに狙われる可能性が80%も高いことが分かっています。
  • このため、アジア太平洋地域の各国政府は、データセキュリティを推進するためにいくつかの対策を講じています。例えば、インドでは、データマスキングの必要性が政府によって強く支持されています。2018年7月には、プライバシーに対する権利は基本的な権利であると指摘する「個人データ保護法案、2018」が発表されました。
  • したがって、上記のすべての要因が、予測期間中にこの地域でモバイル機器ユーザー認証サービス市場を成長させるのに役立つと予想されます。

競合情勢

モバイル機器向けユーザー認証サービス市場は断片的です。多数のプレーヤーが存在し、支配的なプレーヤーが存在しない競争の激しい市場です。この市場の主要プレイヤーは、戦略的パートナーシップ、様々なローカルプレイヤーのM&A、製品イノベーションなどの戦略に従って、市場での競争力を獲得しています。主要なプレーヤーには、CA Technologies(Broadcom Inc), Gemalto NV, Microsoft Corporationなどがあります。この市場における最近の動向としては、:

  • 2019年5月-FIDOアライアンスは、マイクロソフトがWindows HelloのFIDO2認証を取得したことを発表しました。マイクロソフトは、ユーザーにパスワード不要のシームレスなログイン体験を提供するための取り組みにおいて、FIDO認証を基本コンポーネントとしています。
  • 2019年5月-Truxtun Capitalは、決済業界の消費者向け多要素強認証決済ソリューション「FIDO Certified」を広範にリリースしました。セキュリティ認証情報を有効化しながら、顧客が携帯電話で自身のデジタルアイデンティティとセキュリティプロファイルをコントロールするシンプルなユーザー体験で、モバイル、仮想、物理カード製品を顧客に提供しました。
  • 2019年3月- ジェムアルトNVは、自動指紋識別システム(AFIS)の完全な製品の一部として同社のバイオメトリクススキャナーを提供するため、グリーンビットS.p.A.を買収しました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • Bring Your Own Device(BYOD)ソリューションの採用拡大
    • モノのインターネット(IoT)に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • デバイスの認証とセキュリティに関する認識不足
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 認証タイプ別
    • 二要素認証
    • バイオメトリクス/多要素認証
    • パスワード
    • ソフトトークン
    • その他のタイプ
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 業界別
    • BFSI
    • コンシューマーエレクトロニクス
    • 政府機関
    • 通信分野
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Symantec Corporation
    • Aware Inc
    • CA Technologies(Broadcom Inc.)
    • RSA Security LLC(Dell Technologies)
    • OneSpan Inc.
    • Duo Security(Cisco Systems Inc.)
    • Nexus Group
    • Entrust Datacard Corporation
    • SecurEnvoy(Shearwater Group PLC Company)
    • Gemalto NV(Thales Group)

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 56671

The mobile devices user authentication services market is expected to reach USD 4.7 billion in 2026 from USD 1.36 billion in 2020, witnessing a CAGR of 23%, during the forecast period (2021 - 2026). According to an IBM study, users are three times more likely to respond to a phishing attack on a mobile device than a desktop, simply because a phone is where people are most likely to first see a message.

Key Highlights

  • According to the IBM Data Breach study (2018), the global average cost of a data breach is up by 6.4 % in 2018 over the USD 3.86 million in2017. To prevent any loss of sensitive data, awareness about user authentication is increasing. This creates a positive outlook for mobile devices user authentication services market because the penetration of smartphones is growing exponentially.
  • Moreover, the enhancement in IT infrastructure, increasing cyber-attacks, which is a serious concern for the enterprises, and surge in the expenditure for safety and security for private and confidential data have further increased the demand for mobile devices user authentication services market.
  • However, due to a lack of awareness when it comes to authentication and security of their devices among the user and high cost involved with matured authentication methods acting as key impediments to the growth of the market.

Key Market Trends

Biometrics / Multi-Factor Authentication is Expected to Have Significant Share

  • According to a study by ManpowerGroup, the millennials are more likely to enable multi-factor authentication in the wake of a breach (32 % versus 28 % of the general population). And, 75 % of millennials were comfortable using biometrics today, compared to 58 % of those over age 55. This could be an indication that younger adults are putting less care into traditional password but are more likely to layer access with multifactor authentication, use biometrics for speed and convenience.
  • Further, according to IBM the average cost for each lost or stolen record containing sensitive and confidential information also increased by 4.8 % year over year to USD148 in 2018. When risk levels rise, the additional authentication checkpoints are triggered, such as letting users toggle between a mobile push notification that invokes fingerprint readers on their phone and a one-time passcode.
  • Moreover, North American and Europe are the regions that adopt the latest technology faster and the adoption of BYOD is also growing with the increasing threat of high profile cyber-attacks among business enterprises in these regions. Additionally increasing usage of mobile devices across BFSI, media & entertainment and government sectors in these regions create a huge market opportunity for the biometrics authentication services market. Thus, it can be inferred that since these two regions are adopting biometrics authentication, other regions will also adopt this technology in the timeframe studied.

Asia- Pacific to Witness Fastest Growth

  • In Asia-pacific, great strides are being made in the digital economy. But it is also causing more threat-related opportunities. According to Cisco, companies receive 6 threats every minute in APAC and 51% of all cyber attacks resulted in a loss of more than USD 1 million. Thus the need for user authentications is growing which in result will create a market for mobile devices user authentication services market because of the increasing trend of BYOD and the increasing penetration of smartphones in the region.
  • The growing penetration of the internet and shift toward digitization of the internal processes have been instrumental in driving the adoption of cloud-based services. Alongside the digital transformation in the region, owing to ineffective cyber laws and lack of cybersecurity awareness, companies in Asia-Pacific have been found to be 80% more likely to be targeted by hackers as compared to other regions.
  • Owing to this, governments across countries in the region have taken several measures to promote data security. For instance, in India, the need for data masking is strongly supported by the government. In July 2018, "Personal Data Protection Bill, 2018" was released that notes that the right to privacy is a fundamental right.
  • Therefore, all the above factors are expected to help the mobile devices user authentication services market to grow in this region during the forecast period.

Competitive Landscape

The mobile devices user authentication services market is fragmented. It is a highly competitive market with a number of players and no dominant player present. The major players in this market follow the strategy of strategic partnership, mergers or acquisitions of various local players, and product innovation to gain a competitive edge in the market. Some of the key players are CA Technologies ( Broadcom Inc), Gemalto NV, and Microsoft Corporation, etc. Some of the recent developments in this market are :

  • May 2019 - FIDO Alliance announced that Microsoft achieved FIDO2 certification for Windows Hello. Microsoft has made FIDO Authentication a fundamental component in its efforts to provide users a seamless, password-free login experience.
  • May 2019 - Truxtun Capital released broadly available FIDO Certified, a multi-factor strong authentication payment solution for consumers in the payment industry. It provided customers with mobile, virtual and physical card products in a simple user experience where the customer takes control of their own digital identity and security profile on a mobile phone while activating security credentials.
  • March 2019 - Gemalto NV acquired Green Bit S.p.A., in order to offer its biometric scanners as part of the complete automated fingerprint identification system (AFIS) offerings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing adoption of Bring Your Own Device (BYOD) Solutions
    • 4.3.2 Growing Demand for Internet of Things (IoT)
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Lack of Awareness Related to Authentication and Security of the Devices
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Authentication Type
    • 5.1.1 Two-Factor Authentication
    • 5.1.2 Biometrics / Multi-Factor Authentication
    • 5.1.3 Passwords
    • 5.1.4 Soft Tokens
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 By Enterprise Size
    • 5.2.1 SMEs
    • 5.2.2 Large Enterprises
  • 5.3 By End-user Vertical
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Consumer Electronics
    • 5.3.3 Government
    • 5.3.4 Telecommunication
    • 5.3.5 Healthcare
    • 5.3.6 Manufacturing
    • 5.3.7 Other End-user Verticals
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Symantec Corporation
    • 6.1.2 Aware Inc
    • 6.1.3 CA Technologies (Broadcom Inc.)
    • 6.1.4 RSA Security LLC (Dell Technologies)
    • 6.1.5 OneSpan Inc.
    • 6.1.6 Duo Security (Cisco Systems Inc.)
    • 6.1.7 Nexus Group
    • 6.1.8 Entrust Datacard Corporation
    • 6.1.9 SecurEnvoy (Shearwater Group PLC Company)
    • 6.1.10 Gemalto NV (Thales Group)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS