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市場調査レポート
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ビジネスアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測2024年~2029年

Business Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ビジネスアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ビジネスアナリティクスの市場規模は、前年度に814億6,000万米ドルと評価され、予測期間中のCAGRは8.07%を記録し、今後5年間で1,309億5,000万米ドルに達すると予測されています。

ビジネスアナリティクス市場は主に、エンドユーザー業界全体でデジタル化が進み、顧客をより深く理解してビジネスを改善したいというニーズが高まっていることが背景にあります。また、ベンダーがビジネスアナリティクスソリューションに先進技術を統合することで、今後数年間は市場の牽引役となることが期待されます。

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主なハイライト

  • ビジネスアナリティクス市場は急速に進化しています。より迅速な意思決定を可能にするリアルタイムのビジネスインテリジェンス(BI)や、データのパターンをより明確に把握できるデータの可視化が重視されるようになっています。さらに、より効率的なビジネスアナリティクス・ソリューションに対する需要は、今後数年間で、さまざまなエンドユーザーでの利用が増加することによって牽引されると予想されます。
  • 従来、多くの組織における戦略的決定は、一元管理された大規模なデータサーバーやウェアハウスに依存するビジネスアナリティクスによって行われていました。しかし、最近では状況が変わり、ビジネスアナリストは何十もの異種データソースからデータを引き出すようになっています。
  • さらに、ビジネスユーザーのための可視化と探索的データ分析は、ビジネスアナリティクス市場で最も重要な動向の1つに進化しています。さまざまなエンドユーザー業界も、ビジネスアナリティクスの力を活用して戦略的なビジネス上の意思決定を行っています。ビジネスアナリティクスソリューションは、サプライチェーン管理、在庫管理、ターゲットのパフォーマンス測定、製造業におけるリスク軽減計画に役立つ一方で、不正行為の検出や防衛にも拡張されています。
  • さらにベンダーは、より優れたデータ保存設備と可視化のための先進技術を統合することで、革新的なビジネスアナリティクスソリューションを導入しています。例えば、最新の機械語(ML)を利用したビジネスアナリティクスプラットフォームは、データの可視性と理解力を向上させています。さらに、データの急増により、新興企業はカスタマイズされた優れたアナリティクス製品を構築することで、既存の優良企業との競争に打ち勝つことができるようになった。
  • COVID-19の流行は、クラウド・ソリューション、人工知能(AI)、MLの採用といったデジタルトランスフォーメーションのブームを様々な業界にもたらしました。この流行は、多くの企業による高度なビジネスアナリティクスやAIの利用を加速させました。これらの戦略は、デジタルチャネルを通じた顧客の取り込み、脆弱で複雑なサプライチェーンの管理、仕事と生活を破壊することによる労働者の支援に役立った。ビジネスアナリティクス・ソリューションの需要はCOVID-19以前を上回り、今後数年間で拡大すると予想されます。

ビジネスアナリティクス市場動向

BFSIが主要シェアを占める見込み

  • テクノロジーは銀行・金融業界を変革しつつあります。インターネットの利用が増加し、モバイルデバイスやアプリが普及する中、今日の金融機関は、競争の激化、顧客の要求の変化、高度にダイナミックな市場における厳格な管理とリスク管理に直面しています。さらに、デジタル化の進展とデジタル決済の普及が、BFSI業界におけるビジネスアナリティクスの必要性を高めています。
  • さらに同時に、テクノロジーが強力なビジネスアナリティクス・ツールを生み出しています。銀行・金融業界は、ビジネスアナリティクス・ツールを使って顧客データを活用し、より革新的で効率的な経営慣行とより良い経営判断につながる洞察を得ることができます。銀行・金融機関は、ビジネスアナリティクス・ソリューションを活用して収益性を高め、リスクを低減し、競合優位性を確立しています。
  • さらに、ビジネスアナリティクスの登場と応用は、銀行・金融業界がプロセスを最適化し、業務を合理化することで、効率と競合を改善するのに役立っています。世界中の多くの銀行や金融機関がビジネスアナリティクスの改善に取り組んでいるが、その主な目的は、競合に対して優位に立つため、あるいは自社のビジネスに影響を与え得る新たな動向を予測するためです。
  • さらに、銀行・金融サービス・保険(BFSI)企業は、より多くの顧客を獲得するためにビジネスアナリティクスソリューションを活用しています。例えば、小売顧客への注目が高まる中、Yes Bankはデータを活用して顧客の行動を把握しています。そのため、特定の予測モデルに基づいて、理想的な商品の組み合わせを提供できるかもしれないです。同行はすでにリテール・セグメントに多角的に参入しており、現在はデータ分析を活用して、顧客の行動を理解するのに役立つモデルを開発しています。同行は、2022-23年までのデータ戦略のために約120-150億ルピーの軍資金を準備し、社内に100人の専門家を擁するTechTONicグループの一員として、データ科学者や専門家を雇用する計画です。
  • さらに、世界中のBFSIが新しく先進的なテクノロジーを採用し始めているため、BFSI業界でビジネスアナリティクスソリューションを採用する新たな機会がさらに広がっています。例えば、セレントとウォール・ストリート・ジャーナルのデータによると、北米における銀行のIT支出に占める新技術の割合は、2017年の30%から今年は48%に増加する見込みです。
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北米が主要シェアを占める見通し

  • この地域には、マイクロソフト、オラクル、セールスフォース・ドットコムなど、市場で最も著名なベンダーが存在します。これらのベンダーの継続的な製品革新と製品ビジネス分析の強化は、この地域のさまざまなエンドユーザー産業で重要な用途を見出しています。
  • さらに、新規参入企業や新興企業も、革新的なソリューションを提供し、ビジネスアナリティクス市場に多額の投資を呼び込むことで、巨大なビジネスアナリティクス企業と競合しており、市場を牽引しています。例えば、2022年10月、AI主導の意思決定インテリジェンス・プラットフォームをリードするTelliusは、Baird Capitalが主導する1,600万米ドルのシリーズB資金調達ラウンドを発表しました。今回の資金調達は、Telliusの意思決定インテリジェンス・プラットフォームの強化、同社の市場投入能力の拡大、営業、マーケティング、製品エンジニアリングの各機能における人材獲得の支援に充てられるとみられます。
  • さらに、同地域は先進技術をいち早く導入しており、ベンダーが消費者向けにカスタマイズされた先進技術対応のビジネス分析ソリューションを提供するのに役立っています。さらに、この地域では組織全体でクラウドの導入が進んでおり、ビジネスアナリティクスの適切な導入が可能になっています。
  • さらに、デジタル化の加速、高度なアナリティクスとクラウドコンピューティングの早期導入は、競争優位性を獲得するために最も不可欠で重要な技術の1つとして浮上しています。その結果、この地域のテクノロジーリーダーは、最先端のクラウドサービスやツールの助けを借りて、企業のデータ戦略やビジネスアナリティクス戦略を拡大する傾向を強めています。このような事例が、同地域のビジネスアナリティクス・ソリューション需要を牽引していくと予想されます。

ビジネスアナリティクス業界の概要

ビジネスアナリティクス市場は、多くの中小企業と大企業が競合しているため、非常に断片化されています。市場における技術の進歩も企業に持続可能な競争優位性をもたらしており、市場では複数の提携や合併が行われています。同市場の主要企業としては、IBM、マイクロソフト、オラクルなどが挙げられます。

2022年11月、IBMはビジネスアナリティクス・エンタープライズと名付けられたビジネス・インテリジェンスおよびアナリティクス・スイートのリリースを発表しました。このソリューションは、組織が異なる部門間で様々なアナリティクス・ツールを使用することによって生じるデータの壁やコラボレーションのサイロを取り払うのを支援するために設計されました。同社によると、この新しいスイートは、新しいアナリティクス・コンテンツ・ハブと、プランニング・アナリティクスとコグノス・アナリティクスの強化版とIBMワトソン(自然言語で投げかけられた質問に答えることができる質問応答コンピューター・システム)で構成され、異なる部門にまたがる予算編成、報告、予測データのためのビジネス・インテリジェンス・ツールを提供します。

2022年11月、スタンダード・チャータードと米国を拠点とするフィンテック・プラットフォームのアップスウォットは、シンガポールでビジネスアナリティクス・ソリューションを開始しました。この新しいソリューションにより、スタンダードチャータードの中小企業の顧客は、自社のビジネスアプリとアップスウォットを統合し、集約されたデータを使ってダッシュボード分析やリアルタイムの洞察を行うことができるようになった。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • データ量の増加とクラウド展開
    • ビジネスアナリティクス/インテリジェンスプロバイダーによる、アナリティクス能力を活用するための多角化企業との提携
  • 市場の課題
    • 高い投資コストと従来のプロセスへの大きな依存

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
    • ハイブリッド
  • エンドユーザー業界別
    • 銀行、金融サービス、保険
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 小売
    • 通信・IT
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Microsoft Corporation
    • Tibco Software, Inc.
    • SAS Institute, Inc.
    • Infor, Inc.
    • Microstrategy Incorporated
    • QLIK Technologies, Inc.
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54139
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The Business Analytics market size was valued at USD 81.46 billion in the previous year and is expected to reach USD 130.95 billion in the next five years, registering a CAGR of 8.07% during the forecast period. The business analytics market is primarily driven by the increasing digitalization across end-user industries and the need to improve their businesses with a better understanding of the customers. In addition, market vendors' integration of advanced technologies in business analytics solutions is expected to drive the market in the coming years.

Key Highlights

  • The business analytics market is evolving quickly. Increasingly, the emphasis is on real-time Business Intelligence (BI) to enable faster decision-making and on Data Visualization, which enables data patterns to be seen more clearly. Additionally, demand for more efficient business analytics solutions is anticipated to be driven by increasing usage among various end users in the upcoming years.
  • Traditionally, strategic decisions in many organizations were powered by business analytics that relied on big, centralized-managed data servers or warehouses. However, things have changed recently, and business analysts are pulling data from dozens of heterogeneous data sources.
  • In addition, visualization and explorative data analysis for the business user have been evolving into one of the most critical trends in the business analytics market. Various end-user industries also leverage business analytics' power to make strategic business decisions. While business analytics solution helps in supply chain management, inventory management, measuring the performance of targets, and risk mitigation plans in manufacturing, it is extended to include fraud detection and defense.
  • Further, the vendors are introducing innovative business analytics solutions by integrating advanced technologies for better data storage facilities and visualization. For instance, modern Machine Language (ML) - powered business analytics platforms offer improved data visibility and comprehension. Furthermore, the proliferation of data has enabled startups to compete successfully with established blue-chip firms by building customized and superior analytics offerings.
  • The COVID-19 pandemic led to a boom in digital transformation, such as adopting cloud solutions, Artificial Intelligence (AI), and ML across various industries. The outbreak accelerated many companies' use of advanced business analytics and AI. These strategies helped engage customers through digital channels, manage fragile and complex supply chains, and support workers by disrupting their work and lives. The demand for business analytics solutions exceeded pre-COVID-19 and is expected to grow in the coming years.

Business Analytics Market Trends

BFSI is Expected to Hold Major Share

  • Technology is transforming the banking and finance industry. With the rising usage of the internet and the proliferation of mobile devices and apps, today's financial institutions face mounting competition, changing client demands, and strict control and risk management in a highly dynamic market. In addition, the growing digitalization and proliferation of digital payments are driving the need for business analytics in the BFSI industry.
  • Further, at the same time, technology has given rise to powerful business analytics tools. The banking and finance industry can use business analytics tools to leverage customer data for insights that can lead to more innovative and efficient management practices and better business decisions. Banking and finance institutions use business analytics solutions to drive profitability, reduce risk, and create a competitive advantage.
  • Furthermore, the advent and application of business analytics have helped the banking and finance industry optimize processes and streamline operations, thus improving efficiency and competitiveness. Many banks and financial institutions worldwide are working on improving their business analytics, mainly to give them an edge against the competition or to predict emerging trends that can affect their businesses.
  • Moreover, Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI) companies are leveraging business analytics solutions to acquire more customers. For instance, with the increasing focus on retail customers, Yes Bank is leveraging data to understand customer behavior. Hence, based on a certain forecasting model, it might provide the ideal mix of products. The bank has already diversified into the retail segment and is now harnessing data analytics to develop models that help understand customer behavior. The bank has built a war chest of about INR 120-150 crore for its data strategy up to 2022-23 and plans to hire data scientists and experts who will be part of the company's TechTONic group, which has 100 in-house experts.
  • Moreover, the BFSIs across the world have started adopting new and advanced technologies, thus further opening new opportunities for adopting business analytics solutions in the BFSI industry. For instance, according to the data from Celent and Wall Street Journal, the share of banks' IT spending on new technology in North America is expected to increase from 30% in 2017 to 48% in the current year.
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North America is Expected to Hold the Major Share

  • The region is home to some of the most prominent market vendors, such as Microsoft, Oracle, and Salesforce.com. These players' continuous product innovations and enhanced product business analytics are finding significant applications in various end-user industries across the region.
  • Further, new and emerging players are also competing with giant business analytics players by offering innovative solutions and attracting significant investments in the business analytics market, thus driving the market. For instance, in October 2022, Tellius, a leading AI-driven decision intelligence platform, announced a USD 16 million Series B funding round led by Baird Capital. The latest funding will likely be used to enhance Tellius' decision intelligence platform, expand the company's go-to-market capabilities, and support talent acquisition across sales, marketing, and product engineering functions.
  • Moreover, the region is an early adopter of advanced technologies, helping market vendors offer customized and advanced technology-enabled business analytics solutions for consumers. In addition, the region is witnessing high adoption of the cloud across organizations, thus enabling the proper implementation of business analytics.
  • Further, accelerated digitalization and early adoption of advanced analytics and cloud computing have emerged as one of the most essential and crucial technologies to gain competitive advantage. As a result, technology leaders across the region are increasingly scaling their enterprises' data and business analytics strategies with the help of cutting-edge cloud services and tools. Such instances are expected to drive the region's demand for business analytics solutions.

Business Analytics Industry Overview

The business analytics market is highly fragmented due to the presence of many small and medium-sized companies competing with each other and large enterprises. Technological advancements in the market are also bringing sustainable competitive advantage to companies, and the market is witnessing multiple partnerships and mergers. Some key players in the market include IBM, Microsoft, and Oracle, among others.

In November 2022, IBM announced the release of a business intelligence and analytics suite dubbed Business Analytics Enterprise. The solution was designed to help organizations break down data barriers and silos to collaboration caused by the use of various analytics tools across different divisions. The company said that the new suite - comprising a new Analytics Content Hub and enhanced versions of Planning Analytics and Cognos Analytics with IBM Watson (a question-answering computer system capable of answering questions posed in natural language)- provides business intelligence tools for budgeting, reporting, and forecasting data across different divisions.

In November 2022, Standard Chartered and US-based fintech platform upSwot launched a business analytics solution in Singapore that was to offer small- and medium-sized enterprises (SMEs) clients insights and forecasting capabilities on a single digital platform. The new solution allowed SME clients of Standard Chartered to integrate their business apps with upSWOT to produce dashboard analysis and real-time insights using the aggregated data.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact Of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Volumes of Data and Cloud Deployment
    • 5.1.2 Business Analytics/Intelligence Providers' Partnerships with Companies from Diversified Businesses to Leverage Analytics Capabilities
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Investment Costs and Significant Reliance on Traditional Processes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud-based
    • 6.1.3 Hybrid
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Banking, Financial Services, and Insurance
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Manufacturing
    • 6.2.4 Retail
    • 6.2.5 Telecom and IT
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Tibco Software, Inc.
    • 7.1.6 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.7 Infor, Inc.
    • 7.1.8 Microstrategy Incorporated
    • 7.1.9 QLIK Technologies, Inc.
    • 7.1.10 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET