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市場調査レポート
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1197420

リグニン製品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Lignin Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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リグニン製品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

リグニン製品の市場は、予測期間(2022~2027年)において3.5%強のCAGRが見込まれています。

COVID-19の大流行は市場にほとんど影響を与えず、予測期間中は安定した成長が見込まれます。

市場を牽引する主な要因は、コンクリート混和剤におけるリグノスルホン酸塩の消費量の増加と、動物飼料の需要増です。

しかし、研究開発活動と消費者向け製品の間に存在するギャップが、研究対象市場の成長を阻害する可能性があります。

化石由来の原材料を代替する動きが活発化していることから、予測期間中に数多くの機会がもたらされると予想されます。

欧州が最大の消費量で市場を独占していますが、予測期間を通じてアジア太平洋地域が最も高いCAGRで推移すると思われます。

リグニン製品市場動向

コンクリート用添加剤が市場を独占すると予想される

リグニンおよびその製品は、バインダーや防塵剤などの形でコンクリート添加剤に多く使用されています。リグニンは、グラスウール建築用断熱材のバインダーとして使用されています。また、アスファルトバインダーの性能も向上させます。

リグニンスルホン酸は、歴史的に道路の表面安定化および防塵に使用されてきました。リグニンベースの製品は、一般的に路面に塗布される石油や塩をベースにした製品よりも安全で経済的です。これは、予測期間中にリグニン系製品の使用を後押しすると予想される主な要因の1つです。

地域的には、コンクリート添加剤としてのリグニンの消費は欧州がリードしています。しかし、予測期間中はアジア太平洋地域が最も速いCAGRで推移すると予想されています。

アジア太平洋地域で進行中の重要なインフラプロジェクトが、同地域の市場を押し上げると予想されています。

Institution of Civil Engineers(ICE)の調査によると、世界の建設業界は、主に中国、インド、米国が牽引し、2030年までに8兆米ドルに達すると予想されています。

建設業界の成長により、コンクリート添加剤などさまざまな建設用化学物質の需要が増加し、最終的にはリグニンの市場を牽引すると予想されます。

欧州が市場を独占すると予想される

欧州地域は、ドイツや英国といった国の存在により、予測期間中に市場を独占すると予想されます。

欧州連合は、さまざまな悪影響があるとして、さまざまな分野での化学物質の使用に対して厳しい規制を課しています。肥料などの農業用化学物質や水処理用化学物質が主な懸念分野となっています。

こうした影響を避けるため、この地域ではバイオベース製品の需要が高まっており、それがドイツにおけるリグニン製品の需要を促進すると予想されています。

例えば、ドイツでは新しい建築物の20%以上に、リグニンから作られたコンクリート用混和剤などの天然素材が使われています。

航空宇宙産業と自動車産業の主要拠点であるドイツでは、これらの分野での炭素繊維の需要が増加しています。これがリグニンの需要を押し上げると予想されます。リグニンは、性能を損なうことなく低コストの炭素繊維を製造するために使用されます。

さらに、英国では、国中の国民により良いインフラを提供するため、政府は国家生産性投資基金(NPIF)の一環として、2020年から2050年の間にGDPの1~2%をインフラに投資することを計画しています。また、英国は濃厚飼料、飼料補助食品、混合飼料などの主要生産国です。

前述の要因から、予測期間中、欧州が世界市場を独占すると予想されます。

リグニン製品市場の競合他社分析

リグニン製品市場は断片的であり、トップ3社が市場の70%以上を占めています。市場の主要企業(順不同)は、Borregaard AS、Domsjo Fabriker、Sappi、Burgo Group SpA、日本製紙など

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 高品質なコンクリート用混和剤へのニーズの高まり
    • 動物飼料の需要増加
    • 分散剤におけるリグニンの使用増加
  • 抑制要因
    • 研究開発と消費者製品の間のギャップ
    • その他の制約事項
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い
  • 価格動向

第5章 市場セグメンテーション

  • 出典
    • セルロース系エタノール
    • クラフトパルプ
    • 亜硫酸パルプ
  • 製品タイプ
    • リグノスルホン酸塩
    • クラフトリグニン
    • 高純度リグニン
    • その他製品タイプ
  • 用途
    • コンクリート用添加剤
    • 飼料
    • バニリン
    • 分散剤
    • 樹脂
    • 活性炭
    • 炭素繊維
    • プラスチック・高分子
    • フェノールおよび誘導体
    • その他の用途(ブレンド、吸着剤など)
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米の残りの地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • 北欧諸国
      • その他の欧州地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • サウジアラビア
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、共同研究、合意形成
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Borregaard
    • Domsjo Fabriker
    • UPM
    • Green Agrochem
    • Ingevity Corporation
    • Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • Rayonier Advanced Materials
    • Shenyang Xingzhenghe Chemical Co. Ltd
    • Stora Enso
    • The Dallas Group Of America
    • Wuhan East China Chemical Co. Ltd
    • SAPPI
    • Burgo Group SpA

第7章 市場機会と今後の動向

  • 化石由来原料の代替に向けた普及が進む
目次
Product Code: 52741

The market for lignin products is expected to witness a CAGR of over 3.5% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 pandemic had little effect on the market, and it is expected to grow at a steady rate during the forecast period.

The major factors driving the market are the increased consumption of lignosulfonates in concrete admixtures and the rising demand for animal feed.

However, the existing gap between R&D activities and consumer products is likely to hinder the growth of the market studied.

The increasing popularity of substituting fossil-based raw materials is anticipated to provide numerous opportunities over the forecast period.

Europe dominated the market with the largest consumption, but Asia-Pacific is likely to register the highest CAGR through the forecast period.

Lignin Products Market Trends

Concrete Additives are Expected to Dominate the Market

Lignin and its products find significant usage in concrete additives in the form of binders, dust suppressants, and others. They are used as binders for glass wool building insulation. They improve the performance of asphalt binders.

Lignin sulphonate has been historically used on roads for surface stabilization and dust control. Lignin-based products are safer and more economical than petroleum- and salt-based products that are typically applied to road surfaces. This is one of the major factors expected to boost the use of lignin-based products over the forecast period.

Geographically, Europe leads the way in the consumption of lignin as a concrete additive. However, Asia-Pacific is expected to register the fastest CAGR over the forecast period.

The significant infrastructure projects that are underway in Asia-Pacific are expected to boost the regional market.

According to a study by the Institution of Civil Engineers (ICE), the global construction industry is expected to reach USD 8 trillion by 2030, primarily driven by China, India, and the United States.

The growing construction industry is expected to increase the demand for various construction chemicals, including concrete additives, which will eventually drive the market for lignin.

Europe is Expected to Dominate the Market

The European region is expected to dominate the market during the forecast period due to the presence of countries like Germany and the United Kingdom.

The European Union imposed stringent regulations on the use of chemicals in various segments due to various adverse effects. Fertilizers and other agricultural chemicals and water treatment chemicals are some of the major concern areas.

To avoid these consequences, the demand for bio-based products is increasing in the region, which, in turn, is expected to propel the demand for lignin products in Germany.

For instance, more than 20% of the new constructions in Germany are done using natural materials, such as concrete admixtures made from lignin.

Being the major hub for aerospace and automotive industries, Germany witnessed an increased demand for carbon fibers from these segments. This is expected to drive the demand for lignin. Lignin is used in the production of low-cost carbon fibers without compromising performance.

Additionally, in the United Kingdom, to provide better infrastructure to the population across the country, the government has planned to invest 1-2% of the GDP in infrastructure between 2020 and 2050 as part of the National Productivity Investment Fund (NPIF). In addition, the United Kingdom is a major producer of concentrated animal feed, feed supplements, and unmixed feeds.

Based on the aforementioned factors, Europe is expected to dominate the global market during the forecast period.

Lignin Products Market Competitor Analysis

The lignin products market is fragmented, with the top three players accounting for more than 70% of the market. The major companies in the market (in no particular order) include Borregaard AS, Domsjo Fabriker, Sappi, Burgo Group SpA, and Nippon Paper Industries Co. Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Need for High-quality Concrete Admixtures
    • 4.1.2 Rising Demand for Animal Feed
    • 4.1.3 Increasing Use of Lignin in Dispersants
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Gap Between R&D and Consumer Products
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Price Trends

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Source
    • 5.1.1 Cellulosic Ethanol
    • 5.1.2 Kraft Pulping
    • 5.1.3 Sulfite Pulping
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Lignosulfonate
    • 5.2.2 Kraft Lignin
    • 5.2.3 High-purity Lignin
    • 5.2.4 Other Product Types
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Concrete Additive
    • 5.3.2 Animal Feed
    • 5.3.3 Vanillin
    • 5.3.4 Dispersant
    • 5.3.5 Resins
    • 5.3.6 Activated Carbon
    • 5.3.7 Carbon Fibers
    • 5.3.8 Plastics/Polymers
    • 5.3.9 Phenol and Derivatives
    • 5.3.10 Other Applications (Blends, Sorbents, etc.)
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Rest of North America
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Nordic Countries
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Saudi Arabia
      • 5.4.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Borregaard
    • 6.4.2 Domsjo Fabriker
    • 6.4.3 UPM
    • 6.4.4 Green Agrochem
    • 6.4.5 Ingevity Corporation
    • 6.4.6 Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • 6.4.7 Rayonier Advanced Materials
    • 6.4.8 Shenyang Xingzhenghe Chemical Co. Ltd
    • 6.4.9 Stora Enso
    • 6.4.10 The Dallas Group Of America
    • 6.4.11 Wuhan East China Chemical Co. Ltd
    • 6.4.12 SAPPI
    • 6.4.13 Burgo Group SpA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Popularity of Substituting Fossil-based Raw Materials