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市場調査レポート
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1198670

潰瘍性大腸炎市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Ulcerative Colitis Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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潰瘍性大腸炎市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

潰瘍性大腸炎市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR5.5%を記録すると予想されています。

COVID-19の大流行と急性重症潰瘍性大腸炎などの既往症による医療・精神社会経済的影響は多方面に及び、患者の福祉に影響を及ぼしました。2021年2月に発表された「Acute severe ulcerative colitis:confronting an intensified stressor during the COVID-19 pandemic」という調査研究によると、潰瘍性大腸炎の患者さんではCOVID-19の有害事象のリスクが高いことが報告されているとのことです。急性重症潰瘍性大腸炎の患者さんにとって脅威であり続け、世界のヘルスケアシステムに増大し続けるリスクをもたらしています。このように、COVID-19は予測期間中の市場の成長に大きな影響を及ぼしています。

潰瘍性大腸炎の負担の増加、患者支援プログラムの増加、研究の増加と相まって技術的進歩などの要因が市場の成長を促進しています。

潰瘍性大腸炎(UC)は、炎症性腸疾患の最も一般的な形態であり、複数の人が罹患しています。2022年6月に更新されたWhitney D. Lynchらの研究論文によると、世界的に、潰瘍性大腸炎の発症率は10万人あたり年間9~20例です。有病率は、年間10万人あたり156~291例です。潰瘍性大腸炎は、成人においてより高い有病率を示しています。このような疾病の高い負担は、市場の成長を促進すると予想されます。

また、同分野に関連する製品開発への主なプレイヤーの関与が高まっていることも、市場の成長を後押しすると予想されます。例えば、日本では2021年6月に武田薬品工業株式会社が、中等度から重度の潰瘍性大腸炎の日本人患者を対象に、vedolizumabの静脈内投与の有効性と安全性を評価する第III相臨床試験を開始しました。本試験は2024年9月に終了する予定です。このように、治療薬の開発に対する市場関係者の注目が高まっていることが、今後の市場の成長を後押しすると考えられます。

さらに、医薬品の承認も市場の成長を後押ししています。例えば、2021年11月、ブリストル・マイヤーズスクイブ社は、ゼポシア(オザニモド)について、従来の治療法または生物学的製剤のいずれに対しても十分な効果が得られない、反応が消失した、または忍容性のない中等度から重度の活動性潰瘍性大腸炎(UC)の成人患者の治療法として欧州委員会の販売承認を取得しました。

したがって、上記の要因が予測期間中の市場の成長を押し上げると考えられます。しかし、潰瘍性大腸炎(UC)におけるアンメット・クリニカル・ニーズの高さや薬剤の副作用などの要因が、予測期間中の市場成長の妨げになると予想されます。

潰瘍性大腸炎の市場動向

潰瘍性直腸炎セグメントは予測期間中に最も速い成長を遂げると予想される

潰瘍性直腸炎は、潰瘍性大腸炎の一種です。潰瘍性大腸炎の初期症状とされ、大腸の粘膜の内側に細かい潰瘍が観察されます。

2021年3月にUnited European Gastroenterology Journalに掲載されたAnupam Kumar Singhらの調査によると、炎症性腸疾患(潰瘍性大腸炎)患者1000人あたりのCOVID-19の発症率は4.02、一般集団は6.59であったといいます。また、COVID-19陽性の炎症性腸疾患患者のうち、入院および集中治療室での治療を必要とする割合は、それぞれ27.29%、5.33%でした。入院,集中治療室への入院,死亡の相対リスクは,生物学的製剤を使用している患者では低かったが,ステロイドまたは5-アミノサリチル酸塩を使用している患者では高くなった.したがって,炎症性腸疾患患者におけるSARS-CoV-2感染リスクは,一般集団の中でも相当なものであった.COVID-19陽性の炎症性腸疾患患者の転帰は、潰瘍性大腸炎ではステロイドや5-アミノサリチル酸塩を使用している患者よりも悪いものでした。

さらに、さまざまな市場プレーヤーによる薬剤の発売も、市場セグメントの成長を促進しています。例えば、2021年4月、Teva Pharmaceuticals USA, Inc.は、成人の活動性潰瘍性直腸炎(潰瘍性直腸大腸炎)の治療に用いられる座薬「カサナ(メサラミン)」の1000 mgジェネリック医薬品を米国で発売しました。

さらに、潰瘍性直腸炎治療薬の研究が進んでいることも、市場の成長に寄与しています。例えば、2021年10月、First Wave Biopharma Inc.は、潰瘍性直腸炎(UP)および潰瘍性直腸シグモイド炎(UPS)の患者に対する潜在的治療薬としてニクロサミド(FW-UP)の外用製剤を調査する第2b相臨床試験で最初の患者に投薬しました。このような研究活動の活発化も、本市場セグメントの成長を後押ししています。

このため、同市場は予測期間中に大きな成長を見せると予想されます。

予測期間中、北米が大きなシェアを占める見込み

北米は、潰瘍性大腸炎の治療のための新しい治療薬の開発に対する継続的な資金提供とともに、同地域における主要企業の存在と潰瘍性大腸炎の有病率の増加により、潰瘍性大腸炎市場をリードすると予想されます。

また、市場関係者による研究活動の活発化も、市場の成長に寄与しています。例えば、2021年3月、カナダでは、イーライリリー・アンド・カンパニーが、活動性の潰瘍性大腸炎(UC)の成人患者におけるLY3471851の有効性と安全性を評価する第II相臨床試験を開始しました。本試験は、2024年10月に終了する予定です。したがって、上記の要因は、同地域における予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

さらに、米国食品医薬品局やカナダ保健省などの規制当局からの承認も、市場の成長を後押ししています。例えば、2021年5月、ブリストル・マイヤーズスクイブ社は、慢性炎症性腸疾患(IBD)である中等度から重度の活動性の潰瘍性大腸炎(UC)の成人の治療において、ゼポシア(オザニモド)の承認を米国食品医薬品局(FDA)から取得しました。

このように、北米地域の潰瘍性大腸炎市場は、上記のような要因により、予測期間中に成長すると予想されます。

潰瘍性大腸炎市場の競合他社分析

潰瘍性大腸炎市場の競争は緩やかです。企業は、合併、新製品の発売、買収、パートナーシップなど、特定の戦略的イニシアチブを実施し、市場での地位の強化に役立てています。市場プレイヤーの中には、Bausch Health Companies Inc.、Johnson &Johnson、Merck &Co.、AbbVie Inc.(Allergan, Inc.)、Novartis AGなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 潰瘍性大腸炎の世界の発症率および有病率の高さ
    • 技術的進歩
    • 患者支援プログラムの増加
  • 市場抑制要因
    • 潰瘍性大腸炎(UC)における高いレベルのアンメットクリニカルニーズ
    • 薬剤の副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模- 百万米ドル)

  • 薬物タイプ別
    • 抗炎症剤
      • アミノサリチル酸塩
      • コルチコステロイド
    • 抗TNF生物学的製剤
    • 免疫抑制剤
    • カルシニューリン阻害剤
    • その他の薬物タイプ
  • 疾患別
    • 潰瘍性直腸炎
    • 直腸S状結腸炎
    • 左側大腸炎
    • 膵臓炎または全大腸炎型
    • 劇症型大腸炎
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AbbVie Inc.(Allergan, Inc.)
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Johnson and Johnson
    • Merck & Co., Inc.,
    • Takeda Pharmaceutical Company Limited
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • Pfizer Inc.
    • Eli Lilly and Company
    • Novartis AG
    • Bristol Myers Squibb
    • Mitsubishi Tanabe Pharma Corporation
    • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54897

The ulcerative colitis market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period (2022-2027).

The medical and psycho-socioeconomic effects of the COVID-19 pandemic and pre-existing medical conditions such as acute severe ulcerative colitis were multidirectional and influenced the welfare of patients. According to a research study titled "Acute severe ulcerative colitis: confronting an intensified stressor during the COVID-19 pandemic" published in February 2021, the risk of adverse outcomes of COVID-19 has been reported to be higher in patients with ulcerative colitis. It continues to be a threat to patients with acute severe ulcerative colitis, posing an ever-growing risk to the global healthcare system. Thus, COVID-19 has had a significant impact on the growth of the market over the forecast period.

Factors such as the growing burden of ulcerative colitis, increasing patient assistance programs, and technological advancements coupled with increasing research are driving the growth of the market.

Ulcerative colitis (UC) is the most common form of inflammatory bowel disease and affects several people. According to a research article by Whitney D. Lynch et al., updated in June 2022, globally, ulcerative colitis has an incidence of 9 to 20 cases per 100,000 people per year. Its prevalence is 156 to 291 cases per 100,000 people per year. Ulcerative colitis has a higher prevalence in adults. Such a high burden of disease is expected to drive the growth of the market.

The increasing involvement of key players in product development related to the field is anticipated to drive the market's growth. For instance, in June 2021, in Japan, Takeda Pharmaceutical Company Limited started a phase III clinical trial to assess the efficacy and safety of intravenous (IV) Vedolizumab in Japanese patients with moderate to severe ulcerative colitis. The trial is expected to be completed in September 2024. This increasing focus of market players on the development of drugs for treatment is expected to boost the growth of the market in the future.

Additionally, the approval of the drugs is also propelling the growth of the market. For instance, in November 2021, Bristol Myers Squibb received marketing authorization from the European Commission for Zeposia (ozanimod) for the treatment of adults with moderately to severely active ulcerative colitis (UC) who have had an inadequate response, lost response, or are intolerant to either conventional therapy or a biologic agent.

Thus, the aforesaid factors are expected to boost the market's growth over the forecast period. However, factors such as high levels of unmet clinical need in ulcerative colitis (UC) and the side effects of medications are expected to impede market growth over the forecast period.

Ulcerative Colitis Market Trends

Ulcerative Proctitis Segment is Expected to Experience the Fastest Growth Over the Forecast Period

Ulcerative proctitis is one of the types of ulcerative colitis. It is considered the initial manifestation of ulcerative colitis, in which fine ulcerations in the inner linings of the mucosa of the large intestine are observed.

According to a research study by Anupam Kumar Singh et al., published in the United European Gastroenterology Journal in March 2021, the incidence rate of COVID-19 per 1,000 patients with inflammatory bowel disease (ulcerative colitis) and the general population was 4.02 and 6.59, respectively. The proportion of COVID-19-positive inflammatory bowel disease patients requiring hospitalization and intensive care unit care was 27.29% and 5.33%. The relative risks of hospitalization, intensive care unit admission, and mortality were lower for patients on biological agents but higher for patients on steroids or 5-aminosalicylate use. Thus, the SARS-CoV-2 infection risk in patients with inflammatory bowel disease was considerable in the general population. The outcomes of COVID-19-positive inflammatory bowel disease patients were worse in ulcerative colitis than those on steroids or 5-aminosalicylates.

Additionally, the launch of drugs by different market players is also propelling the growth of the market segment. For instance, in April 2021, Teva Pharmaceuticals USA, Inc., launched its 1000 mg generic version of Casana (mesalamine) suppository medicine used to treat adults with active ulcerative proctitis (ulcerative rectal colitis) in the United States.

Furthermore, the increasing number of research studies on drugs for the treatment of ulcerative proctitis is also contributing to the growth of the market. For instance, in October 2021, First Wave Biopharma Inc. dosed the first patient in a Phase 2b clinical trial investigating a topical formulation of niclosamide (FW-UP) as a potential treatment for patients with ulcerative proctitis (UP) and ulcerative proctosigmoiditis (UPS). Such increasing research activities are also boosting the growth of the market segment.

Thus, owing to the abovementioned factors, the market segment is expected to show significant growth over the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market Over the Forecasted Period

North America is expected to lead the ulcerative colitis market, owing to the presence of key players and the increasing prevalence of ulcerative colitis in the region, along with the continuing funding for the development of new therapeutics for the treatment of the condition.

The increasing research activities by the market players are also contributing to the growth of the market. For instance, in March 2021, in Canada, Eli Lilly and Company initiated a phase II clinical trial to assess the efficacy and safety of LY3471851 in adult patients with active ulcerative colitis (UC). The study is expected to be completed in October 2024. Thus, the above factors are expected to drive market growth over the forecast period in the region.

Additionally, the approvals from regulatory authorities such as the United States Food and Drug Administration, Health Canada, and others are also propelling the growth of the market. For instance, in May 2021, Bristol Myers Squibb received approval from the United States Food and Drug Administration (FDA) for Zeposia (ozanimod) in the treatment of adults with moderately to severely active ulcerative colitis (UC), a chronic inflammatory bowel disease (IBD).

Thus, owing to the abovementioned factors, the studied market in the North American region is expected to project growth over the forecast period.

Ulcerative Colitis Market Competitor Analysis

The ulcerative colitis market is moderately competitive. The companies implement certain strategic initiatives, such as mergers, new product launches, acquisitions, and partnerships, that help them strengthen their market position. Some of the market players include Bausch Health Companies Inc., Johnson & Johnson, Merck & Co., Inc., AbbVie Inc. (Allergan, Inc.), and Novartis AG, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Global Incidence and Prevalence of Ulcerative Colitis
    • 4.2.2 Technological Advancements
    • 4.2.3 Increase in Patient Assistance Programs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Levels of Unmet Clinical Need in Ulcerative Colitis (UC)
    • 4.3.2 Side-effects of Medications
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Drug Type
    • 5.1.1 Anti-Inflammatory Drugs
      • 5.1.1.1 Aminosalicylates
      • 5.1.1.2 Corticosteroids
    • 5.1.2 Anti-TNF biologics
    • 5.1.3 Immunosuppressant
    • 5.1.4 Calcineurin Inhibitors
    • 5.1.5 Other Drug Types
  • 5.2 By Disease Type
    • 5.2.1 Ulcerative Proctitis
    • 5.2.2 Proctosigmoiditis
    • 5.2.3 Left-sided Colitis
    • 5.2.4 Pancolitis or Universal Colitis
    • 5.2.5 Fulminant Colitis
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AbbVie Inc. (Allergan, Inc.)
    • 6.1.2 Bausch Health Companies Inc.
    • 6.1.3 Johnson and Johnson
    • 6.1.4 Merck & Co., Inc.,
    • 6.1.5 Takeda Pharmaceutical Company Limited
    • 6.1.6 Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • 6.1.7 Pfizer Inc.
    • 6.1.8 Eli Lilly and Company
    • 6.1.9 Novartis AG
    • 6.1.10 Bristol Myers Squibb
    • 6.1.11 Mitsubishi Tanabe Pharma Corporation
    • 6.1.12 Sun Pharmaceutical Industries Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS