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市場調査レポート
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390836

病院用品市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Hospital Supplies Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 113 Pages | 納期: 2~3営業日

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病院用品市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

病院用品市場の全体的な成長には、共同感染症の増加や院内感染に対する社会的意識の高まりといった要因があります。病院用品市場の需要は、新興国でも増加傾向にあります。

ブラジルやインドなどの国々は、世界の主要国と比較して、病床密度を徐々に高めています。しかし、いくつかの国では、滅菌・消毒装置や患者検査装置などの病院用品に対するアンメットニーズが高く、このことが市場の成長を制約しています。さらに、発展途上国では病院用品に対する高い需要が発生します。

医療インフラの整備や、医療施設の強化・拡充に向けた政府の取り組みが活発化していることも、病院用品に対する需要を増大させ、世界的に市場を押し上げると予想されます。

主な市場動向

使い捨て病院用品が市場の主要シェアを占める

  • 市場全体では、注射器・針に次いで使い捨ての病院用品が大きなシェアを占めています。
  • 使い捨て医療用品は、消耗品、医療器具、使い捨て装置などの1回限りの使用製品で、病院全体で大量に消費されています。吸引カテーテル、包帯やラップ、診察衣、手術用スポンジ、フェイスマスク、皮下注射針、手袋、針などのこれらの製品は、清掃から手術室、場合によっては管理部門まで、あらゆる領域のすべての病院関係者に継続的に使用されているものです。
  • さらに、病院用品による院内感染の増加により、需要が高まると予想されています。研究「院内肺炎」、2019年によると、ICUの患者のほぼ90%が院内肺炎を獲得するリスクにさらされています。これは、使い捨ての診察衣、手袋、フェイスマスクなどの使用に対するニーズを推進します。
  • このように、院内感染に対する安全性と清潔さ、また病院全体の衛生状態を維持することへの関心が高まっていることから、これらのデバイスの採用が継続的に増加していることが観察されています。

北米が市場全体を支配し、今後もその優位性を維持する見込み

  • 北米は、本市場における支配的な地域となることが予想されます。北米の高い市場シェアの要因は、米国で採用されている費用対効果の高い革新的な手順への一貫した注力であり、これは病院用品市場の増加を示しています。さらに、共同感染症や院内感染の増加が市場成長の原動力になると予想されます。疾病対策予防センターによると、2017年には、米国で約3,679の病院でカテーテル関連尿路感染症が報告されました。したがって、北米地域の病院用品市場の成長を牽引することが期待されます。
  • 一方、アジア太平洋地域は、予測期間中、最も速い成長率を示すと予想されます。これは、患者数の増加、院内感染の増加、インド、中国、韓国、その他の東南アジア諸国などの経済成長著しい国々における病院運営の安全対策への注目の高まりなどの要因によるものと思われます。

競合情勢

主な市場参加者は、Boston Scientific Corporation、B Braun Melsugen AG、3M Healthcare、Cardinal Health Inc.、Medtronic PLCなどです。様々な公的機関や民間企業による技術革新や投資の増加により、世界中で業界の競争が激化することが予想されます。また、これらの企業は他の企業と協力し、製品を開発・販売促進することで、市場での認知度を高めています。

追加のメリット

  • 市場予測(ME)シート(Excel形式
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 生活習慣病の発生率の増加
    • 病院用品に対する国民の意識向上
    • 新興諸国における病院用品に対する高い需要
  • 市場の抑制要因
    • 厳しい規制の枠組み
    • 在宅医療サービスの出現
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 患者検査機器
    • 手術室用機器
    • 移動支援・搬送装置
    • 滅菌・消毒装置
    • ディスポーザブルホスピタル用品
    • 注射器・針
    • その他の製品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中近東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M Healthcare
    • B Braun Melsungen AG
    • Baxter International Inc.
    • Becton, Dickinson and Company
    • Boston Scientific Corporation
    • Cardinal Health Inc.
    • Medtronic PLC
    • GE Healthcare
    • Johnson & Johnson
    • Thermo Fisher Scientific

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49621

The factors, such as increased incidences of communal diseases coupled with the growing public awareness about hospital-acquired infections are contributing to the overall growth of the hospital supplies market. The demand of the hospital supplies market is also on the rise in developing countries.

Countries, such as Brazil and India are gradually increasing their hospital bed density figures when compared to the major countries, present globally. However, several countries face a high unmet need for hospital supplies, like sterilization and disinfectant equipment and patient examination devices, which restrict the growth of this market. Furthermore, it generates a high demand for hospital supplies in developing countries.

A growing healthcare infrastructure and rising government initiatives to enhance and expand health care facilities are augmenting the demand for hospital supplies, which is expected to boost the market, globally.

Key Market Trends

Disposable Hospital Supplies Holds the Major Share in the Market Studied

  • The disposable hospital supplies segment, followed by the syringes and needles segment, contributes the largest share to the overall market.
  • The disposable hospital supplies are one-time use products, such as consumables, medical apparatus, and disposable devices, which are consumed in large figures across all hospitals. These products, such as suction catheters, bandages and wraps, exam gowns, surgical sponges, face masks, hypodermic needles, gloves, and needles, are in continuous use to all hospital professionals in any domain, from cleaning to surgical theaters, as well as administrative departments, in some cases.
  • Furthermore, the rising prevalence of hospital-acquired infections is expected to boost demand. According to the study "Nosocomial Pneumonia", 2019, almost 90% of the patients in the ICUs are at the risk of acquiring nosocomial pneumonia. This propels the need for usage of disposable exam gowns, gloves, face masks, etc.
  • Thus, the continuous growth has been observed in the adoption of these devices, owing to the rising concern of safety and cleanliness against hospital-acquired infections, as well as to maintain the hygiene across hospitals.

North America Dominated the Overall Market and is Expected to Retain its Dominance

  • North America is expected to be the dominant region in the market studied. The factors attributing to the high market share of North America are the consistent focus on the cost-effective and innovative procedures adopted in the United States, which has shown an increase in the hospital supplies market. Additionally, growing communal diseases and hospital-acquired infections are expected to drive market growth. According to the Centres for Disease Control and Prevention, in 2017, around 3,679 hospitals were reported with catheter-associated urinary tract infections in the United States. Thus, it is expected to drive the growth of the hospital supplies market in the North American region.
  • Asia-Pacific, on the other hand, is expected to exhibit the fastest growth rate, over the forecast period. This can be attributed to factors, such as the increasing patient pool, rising hospital-acquired infections, and the growing focus toward safety measures in hospital operations across several high economic growth countries, such as India, China, South Korea, and other Southeast Asian countries.

Competitive Landscape

The major market players include Boston Scientific Corporation, B Braun Melsugen AG, 3M Healthcare, Cardinal Health Inc., and Medtronic PLC, among others. The increasing innovation and rise in investment for various public and private organizations are expected to intensify the industry rivalry across the world. They are also collaborating with other players, to develop and promote their product, and thus, gain recognition in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Incidences of Communal Diseases
    • 4.2.2 Growing Public Awareness about Hospital Acquired Infections
    • 4.2.3 High Demand for Hospital Supplies in Developing Countries
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulatory Framework
    • 4.3.2 Emergence of Home Care Services
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Patient Examination Devices
    • 5.1.2 Operating Room Equipment
    • 5.1.3 Mobility Aids and Transportation Equipment
    • 5.1.4 Sterilization and Disinfectant Equipment
    • 5.1.5 Disposable Hospital Supplies
    • 5.1.6 Syringes and Needles
    • 5.1.7 Other Products
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Middle-East and Africa
      • 5.2.4.1 GCC
      • 5.2.4.2 South Africa
      • 5.2.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Argentina
      • 5.2.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 3M Healthcare
    • 6.1.2 B Braun Melsungen AG
    • 6.1.3 Baxter International Inc.
    • 6.1.4 Becton, Dickinson and Company
    • 6.1.5 Boston Scientific Corporation
    • 6.1.6 Cardinal Health Inc.
    • 6.1.7 Medtronic PLC
    • 6.1.8 GE Healthcare
    • 6.1.9 Johnson & Johnson
    • 6.1.10 Thermo Fisher Scientific

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS