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市場調査レポート
商品コード
1326412

ペストリーの市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Pastries Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペストリーの市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペストリーの市場規模は2023年の640億7,000万米ドルから2028年には718億6,000万米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは2.32%と予測されます。

主なハイライト

  • カスタマイズ可能なペストリーの人気の高まりと製品イノベーションの増加が、予測期間中の市場成長を牽引すると予想されます。ペストリーに全粒粉パン、濃縮食品、菓子ミックスなどの特殊食材を使用することは、健康的な食材、カロリーのない嗜好品、オンザゴー食品に対する高い需要などの全体的な需要の一部として大きな進展が見られます。しかし、カップケーキやスライスケーキのような甘い嗜好品は、見た目、食感、口当たり、その他の主観的属性に基づいて購入され、ヘルシーな材料への注目は二の次にされています。
  • ベーカリー部門で最も人気のある商品は、ケーキとペストリーです。砂糖、小麦粉、卵、マーガリン、重曹、ベーキングパウダーなどの材料を使ってケーキを作ります。ケーキは、誕生日、結婚式、記念日などのセレモニーイベントでよく消費されます。ケーキには様々な大きさや形があり、顧客の要望に合わせて作ることができます。ペストリーは、小麦粉、水、油を使った生地で、甘いものもしょっぱいものもあります。パイやタルトの皮は、焼いたり揚げたりしたペイストリーから作られることが多いです。パフ、ショートクラスト、シューなどのペストリーは、店頭で販売される最も人気のある種類のひとつです。
  • 市場の拡大を後押ししている2つの主な理由は、贅沢な食品に対する需要の増加と都市化の進展です。労働人口の増加と可処分所得の増加により、ケーキ、パイ、ペストリーのような調理済み食品の消費が増加し、売上が伸びています。
  • また、フィリングやトッピングのユニークなフレーバーを開発するための継続的な実験と、カスタマイズされたペストリーやケーキに対する欲求の高まりが相まって、幅広く多様な消費者層にサービスを提供しています。さらに、消費者の健康志向の高まりは、白小麦粉の代わりに全粒粉のような、より健康的な原材料の代替品の使用を促しています。

ペストリーの市場動向

ベーカリー製品のヘルシー志向とフリーフロム志向

  • 様々な免疫系反応に関する医学的解明が進んだ結果、フリーフロム食品市場も活況を呈しています。世界的に消費者は、グルテンフリー、コーシャー、オーガニック、天然材料など、機能的な利点を提供し、消費者の特定の食事ニーズに合ったベーカリー製品に注目しています。
  • 糖尿病などの慢性疾患の増加に伴い、栄養豊富なペストリーを好む傾向が急激に高まっています。さらに、消費者はすぐに栄養が摂れる食品を求めています。そのため、消費者はそのような製品により多くの対価を支払うことを厭わず、それぞれの製品カテゴリーにおける実質的なイノベーションを可能にしています。したがって、焼きたてのノンシュガーペストリーの需要が増加していることは、この市場における好機であり、オンライン販売や新製品の発売が増加していると考えることができます。
  • 消費者の間では、栄養価の高いペストリーに関心が高まっており、糖尿病患者にも適したクリーン・ラベルの原材料を使用した製品が求められています。消費者は、健全で、自然で、有機的な原材料が含まれている場合にのみ、その製品を「クリーン」と考えます。消費者の購買習慣は、製品に使用されている栄養成分の差別化を制限しようとしています。そのため、企業はあらゆる消費者ニーズに対応するため、栄養価の高いフリーフロムベーカリー製品を世界的に発売することに注力しています。
  • 例えば、2022年6月、キング・アーサー・ベイキング社からグルテンフリーのピザ生地用小麦粉とケトフレンドリーなベーキングミックスの新シリーズが発売されました。イエローケーキミックス、チョコレートケーキミックス、中力粉マフィンミックス、ピザ生地用ミックスは、ケトミックスの製造に使用される非遺伝子組換え生物(GMO)認証成分です。どのミックスも砂糖は無添加で、1食あたりの正味炭水化物は2g以下です。
  • 通常、菓子パンは高カロリー食品です。そのため、低カロリーで健康効果があり、クリーンラベルの原材料で構成された製品に魅力を感じる人が増えています。

アジア太平洋が大きな市場シェアを占める

  • アジア太平洋などの新興国市場におけるペストリーの消費は、スナックやコンビニエンスフードの消費の増加など、特定の要因に基づいています。さらに、デコレーションケーキの需要も伸びています。このような消費者の変化は、可処分所得の増加と革新的な製品への嗜好によるものです。
  • アジア太平洋は、可処分所得の増加、都市化、欧米式食生活の需要が焼き菓子とペストリーの売上増を支えており、重要な市場となっています。中国は2022年に世界最大の焼き菓子市場の1つとなり、ペストリーは最も人気のあるセグメントの1つです。このような要因から、アジア太平洋のペストリー市場は予測期間中に潜在的な売上増が見込まれます。
  • さらに、同国では個人的な贈り物が友人や家族の間で流行しており、食品を贈ることが好まれています。贈られる食品の中にはベーカリー製品も含まれるため、調査された市場の成長を後押ししています。ベーカリー製品は、コーヒーやジュースと一緒に朝食として毎日消費されることが多いです。
  • 消費者は、ペストリーのような、外出先での消費に便利で簡単なベーカリー製品の使用を好みます。これらの要因が相まって、同国のベーカリー製品市場の成長を牽引しています。
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ペストリー業界の概要

ペストリーの市場競争は、多くの地域的・国際的サプライヤーの存在により激しいです。加えて、健康志向の人々を惹きつけるため、ベンダーは脂肪分を抑えたよりヘルシーな新商品を投入しています。ユニークでカスタマイズされた製品を提供することに加え、各社は流通網の強化と拡大に注力しています。多くのプレーヤーは、消費者へのリーチを拡大するために、様々なオンラインプラットフォームを通じて製品を提供することに注力しています。この市場の主要企業には、Flowers Foods、Grupo Bimbo、Hostess Brands、McKee Foods、The Essential Baking Companyなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • フレーバー
    • スイート
    • セイボリー
  • 製品タイプ
    • パッケージ入りペストリー
    • パッケージ無し/職人技ペストリー
  • 流通チャネル
    • オントレード
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア/食料品店
      • 専門店
      • オンライン小売店
      • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • American Baking Company
    • Aryzta AG
    • Britannia Industries
    • Flowers Foods
    • Groupo Bimbo
    • Hostess Brands LLC
    • McKee Foods Co.
    • Tyson Foods
    • Europastry Brands
    • Finsbury Food Group PLC

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 47031

The Pastries Market size is expected to grow from USD 64.07 billion in 2023 to USD 71.86 billion by 2028, at a CAGR of 2.32% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • The growing popularity of customizable pastries and increasing product innovation are expected to drive the market's growth during the forecast period. The use of specialty ingredients, such as whole-grain bread, concentrates, and sweet goods mixes in pastries, has seen significant developments as a part of the overall demand for healthy ingredients, indulgence without calories, and high demand for on-the-go food products. However, sweet indulgences, like cupcakes and slice cakes, are purchased based on appearance, texture, mouthfeel, and other subjective attributes, and the focus on healthy ingredients is given second priority.
  • Among the most popular products in the bakery segment are cakes and pastries. Ingredients, including sugar, flour, eggs, margarine, baking soda, and baking powder, are used to make cakes. It is often consumed for ceremonial events like birthdays, weddings, and anniversaries. Cakes come in a variety of sizes and shapes, and they can be made to the customer's specifications. A pastry is a flour, water, and oil dough that can be both sweet and savory. Pie and tart crusts are frequently made from baked or fried pastries. Pastries like puff, shortcrust, and choux are among the most popular varieties sold in stores.
  • The two main reasons propelling the market's expansion are the increased demand for indulgent food products and growing urbanization. The consumption of ready-to-eat food items like cakes, pies, and pastries has increased due to the growing working population and rising disposable incomes, which has increased sales.
  • Also, a broad and diverse consumer base is being served by ongoing experimentation to develop unique flavors of fillings and toppings, coupled with the rising desire for customized pastries and cakes. Moreover, a rise in consumer health concerns has prompted the use of healthier ingredient substitutes, such as whole wheat flour, in place of white flour.

Pastries Market Trends

Preference for Healthy and Free-from Bakery Products

  • The market for free-from food is also flourishing as a result of medical developments that have examined and provided a firm understanding of the various immune system responses, allowing customers to make conscious choices about the food products they choose to eat. Globally, consumers are turning to bakery products that offer functional benefits and suit the specific dietary needs of consumers, such as gluten-free, kosher, organic, and natural ingredients.
  • With the increasing emergence of chronic diseases such as diabetes, the preference for nutrient-rich pastries has increased drastically. Additionally, consumers are looking for food products that deliver instant nutrition. Therefore, they are willing to pay more for such products, allowing substantial innovation in the respective product category. Hence, the increasing demand for freshly baked free-from pastries can be considered an opportunity in this market and an increase in online sales and new product launches.
  • A rising interest in nutritional pastries has been observed among consumers, as they demand products with clean-label ingredients, making them suitable for diabetic consumers. Consumers consider a product "clean" only if it contains wholesome, natural, and organic ingredients. Consumers' purchasing habits seek to limit the differentiability of the nutritional ingredients used in the product. Therefore, companies are focussing on launching nutritious and free-from bakery products globally to accommodate every consumer need.
  • For instance, in June 2022, gluten-free pizza dough flour and a new line of keto-friendly baking mixes were launched by King Arthur Baking Co. Yellow cake mix, chocolate cake mix, all-purpose muffin mix, and pizza crust mix are among the non-genetically modified organism (GMO) certified components used to make the keto mixes. Each mix contains no added sugar and 2 g of net carbohydrates or fewer per serving.
  • Usually, pastries are high-calorie food products. Therefore, people are getting more attracted to products that are low in calories, have health benefits, and consist of clean-label ingredients.

Asia-Pacific Holds Significant Market Share

  • The consumption of pastries in developing markets, such as Asia-Pacific, is based on certain factors, like an increase in the consumption of snacks and convenience foods. Moreover, there is a growing demand for the decorated pastry cake segment. This consumer shift is due to the rising disposable income and preference for innovative products.
  • Asia-Pacific is becoming a key market as rising disposable income, urbanization, and the demand for Western-style diets support the growth in sales of baked goods and pastries. China became one of the largest baked goods markets globally in 2022, with pastries being one of the most popular segments. Owing to this factor, the Asia-Pacific pastry market is expected to witness a potential increase in sales growth during the forecast period.
  • Furthermore, personal gifting is a popular trend among friends and family in the country, and people prefer to gift food items. Some gifted food items also include bakery products, thus aiding the growth of the market studied. Bakery products are often consumed daily for breakfast, along with coffee or juice across the region.
  • Consumers prefer using bakery products like pastries that provide convenience and simplicity for on-the-go consumption. Together these factors are driving the growth of the bakery products market in the country.
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Pastries Industry Overview

The market for pastries is highly competitive due to the presence of many regional and international suppliers. In addition, new healthier varieties with less fat are being introduced by vendors to attract the health-conscious population. In addition to offering unique and customized products, companies are focused on enhancing and expanding their distribution network. Many players are focused on product offerings via various online platforms to increase their consumer reach. Some major players in this market include Flowers Foods, Grupo Bimbo, Hostess Brands, McKee Foods, and The Essential Baking Company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Flavor
    • 5.1.1 Sweet
    • 5.1.2 Savory
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Packaged Pastries
    • 5.2.2 Unpackaged/Artisanal Pastries
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 On-trade
    • 5.3.2 Off-trade
      • 5.3.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.3.2.2 Convenience/Grocery Stores
      • 5.3.2.3 Specialty Stores
      • 5.3.2.4 Online Retail Stores
      • 5.3.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 American Baking Company
    • 6.3.2 Aryzta AG
    • 6.3.3 Britannia Industries
    • 6.3.4 Flowers Foods
    • 6.3.5 Groupo Bimbo
    • 6.3.6 Hostess Brands LLC
    • 6.3.7 McKee Foods Co.
    • 6.3.8 Tyson Foods
    • 6.3.9 Europastry Brands
    • 6.3.10 Finsbury Food Group PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US