市場調査レポート
商品コード
1198432

スープ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Soup Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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スープ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スープ市場は、今後5年間でCAGR2.9%を記録すると予測されています。

製品の種類の増加、健康・ウェルネス製品の消費、市場関係者による積極的なプロモーションが、スープ市場の成長に貢献すると予想されます。さらに、より健康的な食品への需要の高まりが、スープの需要を押し上げると予想されます。インスタントスープ、乾燥スープ、UHTスープは、調理の簡便さと、より忙しいライフスタイルに後押しされたこうした製品に対する消費者の需要の増加により、予測期間中にスープ市場を独占すると予想されます。

また、特に特定の食事療法を行っている消費者の間では、特定の証明書や健康強調表示を売りにしたスープの需要が大幅に急増しています。消費者は、このような健康志向の製品に追加料金を支払うことを望んでおり、最終的には研究市場を補完するものとなっています。この動向は、オーガニック、天然素材、フリーフロムなどの表示があるスープの売上を広範囲にわたって押し上げています。さらに、特に中・高所得層の消費者の間で、コンビニエンス・フード製品が大きく伸びています。これは、女性の労働力が増加し、世界的に手軽で時間のかからない食事への需要が高まっていることに起因しています。このため、予測期間中の市場成長率が高まると考えられます。

スープ市場の動向

簡便な食品への需要の高まり

新しい文化の影響や料理動向の高まりは、スープ市場を大きく後押ししています。また、消費者は夏に比べて冬にスープを購入する傾向があるため、市場は季節的な売上の急増を示しています。製品の種類の増加、健康とウェルネス製品の消費、市場関係者による積極的なプロモーションは、過去数年間の市場の成長に寄与しています。健康食品に対する需要の高まりは、同地域におけるスープの需要を押し上げると予想され、同地域は調査対象市場のかなりのシェアを占めています。

ライフスタイルの変化は、コンビニエンス・フードに対する需要の高まりに対応しています。より健康的でおいしい代替食品であるスープの利便性は、消費者の速いペースのライフスタイルをサポートします。さらに、コンビニエンス・フードの需要増加に伴い、企業は消費と廃棄に便利な包装形態をますます打ち出しています。例えば、Campbell社は電子レンジで温められるカップ入りのスープを提供しており、通常のパックの粉末スープよりも適した包装形態となっています。さらに、このセグメントで事業を展開するさまざまな企業が、製品の発売を打ち出し、製品ラインアップを増やしています。例えば、2022年9月には、無限にリサイクル可能な非BPAライニングのパッケージに詰められた新しい有機缶詰の調理済みスープとチリが、パシフィックフーズによって発売されました。

北米が突出したシェアを占める

スープがより健康的な食品であるという認識の変化や、手軽な食事としてのスープへの嗜好は、プレミアム、クリーンラベル、新規フレーバーの発売によって支えられ、北米地域における市場の成長を促進すると予想されます。北米のスープ市場の成長を促す主な要因は、米国やカナダなどの国々で人々のライフスタイルがますます忙しくなり、人々はすぐに食べられる食事を選ぶようになったことです。さらに、現在の間食の動向に合わせたメーカーによるスープ製品の革新や、顧客に適したスープの種類を仕入れることが、これらの国々での売上を押し上げています。例えば、2022年7月、Upton's Naturalsは米国で、コンロや電子レンジで調理できる風味豊かなビーガン用レディ・トゥ・イート・スープ3種を新たに発売しました。また、カナダ市場では、外国人居住者が多いことから、さまざまな民族の味を持つスープの需要があります。そのため、新興諸国では、より健康的で思い出に残るスープの開発・販売に力を入れています。

また、Zoup!やTim Hortonsなどのレストランやファストフードチェーンのいくつかは、人気のスープの彼らの小売ラインを立ち上げています。例えば、2022年1月には、Zoup!Eateryが2022年1月に発売した「Zoup!Good, Really Good(R)Soupsは、グルテン、人工成分、保存料を含まないプレミアムスープとブロスのラインアップで、Zoup!の家庭的なベースが特徴です。

スープ市場の競合分析

スープ市場は、国際的・地域的なプレーヤーが多数存在するため、非常に競争が激しい市場です。市場には、Campbell Soup Company、Unilever、General Mills、Nestle SA、The Kraft Heinz Companyなどの有力企業が大きな市場シェアを持ち、統合市場となっています。各社は、価格、品質、原材料、販売促進などを基準に競争しています。そのため、各社は突出した市場シェアを獲得するために戦略的な取り組みに注力しています。さらに、これらの企業は、市場でのプレゼンスを拡大し、その地位を維持するために、消費者ニーズに沿った革新的なフレーバーや成分を持つ製品を開発するための研究開発(R&D)への投資を増やしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 缶詰・保存食
    • チルド
    • 乾燥
    • 冷凍
    • インスタント
    • UHT
  • カテゴリー別
    • ベジタリアンスープ
    • ノンベジタリアンスープ
  • パッケージ別
    • 缶詰
    • パウチ入り
    • その他のパッケージ
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東およびアフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Campbell Soup Company
    • Unilever PLC
    • Nestle SA
    • The Kraft Heinz Company
    • Premier Foods Group Limited
    • Ottogi Co. Ltd
    • General Mills Inc.
    • Conagra Brands Inc.
    • Tideford Organic Foods Limited
    • Upton's Naturals Co.
    • WA Baxter & Sons(Holdings)Limited
    • B&G Foods Holding Corp.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48755

The soup market is projected to witness a CAGR of 2.9% in the upcoming five years.

Increasing product varieties, consumption of health and wellness products, and active promotions by market players are expected to contribute to the growth of the soup market. Moreover, the growing demand for healthier food products is expected to boost the demand for soups. Instant, dehydrated, and UHT soups are expected to dominate the soup market during the forecast period due to their ease of preparation and the increasing consumer demand for such products, driven by busier lifestyles.

Additionally, there has been a substantial surge in demand for soups selling specific certifications and health claims, especially among consumers monitoring a particular diet. Consumers are willing to pay extra for such health-oriented products, eventually supplementing the studied market. The trend has extensively boosted the sales of soups labeled with organic, made-with-natural ingredients, and free-from claims. Furthermore, there has been a significant rise in convenience food products, particularly among middle-to-higher-income consumers. The surge can be attributed to the rising women's workforce and their growing demand for quick and time-saving meal options worldwide. This is set to boost market growth in the forecast period.

Soup Market Trends

Increasing Demand for Convenience Food

The new cultural influences and rising culinary trends have significantly boosted the soups market. The market also witnesses a seasonal sales surge, as consumers tend to buy soups more during the winters when compared to the summers. The increasing product varieties, consumption of health and wellness products, and active promotions by the market players have contributed to the market's growth over the past few years. The rising demand for healthy food products is expected to boost the demand for soups in the region, which accounts for a significant share of the market studied.

The changing lifestyle caters to the increasing demand for convenience food. The convenience of soups, healthier and tastier food alternatives, supports the fast-paced lifestyle of consumers. Moreover, with the increased demand for convenience food, companies are increasingly coming up with convenient packaging formats to consume and dispose of. For example, Campbell offers soup in microwavable cups, making it a more suitable packaging format than powdered soup in regular packets. Additionally, various companies operating in the segment are coming up with product launches and increasing their product offerings. For instance, in September 2022, the new organic canned ready-to-eat soups and chilis packed in infinitely recyclable non-BPA lined packaging were launched by Pacific Foods.

North America Holds Prominent Share

The changing perception of soups as a healthier food choice and preference toward soup as a quick meal, supported by the launch of premium, clean-label, and novel flavors, are expected to propel the market's growth in the North American region.​ The major factor driving the growth of the North American soup market is the increasingly busy lifestyle of people in countries like the United States and Canada, where people opt for ready-to-go meals. Additionally, innovation in soup products by manufacturers, in line with the current snacking trends, and stocking the right soup variety for their customers are driving sales in these countries. For instance, in July 2022, Upton's Naturals introduced three new flavorful vegan Ready-to-Eat soups that can be cooked on a stovetop or microwaved in the United States. There is also a demand for soups with different ethnic flavors in the Canadian market, owing to the higher ex-pat population in the country. Key players are thus, focusing on the development and launch of healthier and memorable soup options in the country.

Moreover, some of the restaurants and fast-food chains, such as Zoup! & Tim Hortons are launched their retail line of popular soups. For instance in January 2022, Zoup! Eatery, a local restaurant chain, launched Zoup! Good, Really Good® Soups, a line of premium soups and broths free of gluten, artificial ingredients, and preservatives, and features one of Zoup!'s homestyle bases

Soup Market Competitor Analysis

The soup market is highly competitive due to numerous international and regional players. The market has prominent players, such as Campbell Soup Company, Unilever, General Mills, Nestle SA, and The Kraft Heinz Company, who hold a significant market share, making it a consolidated market. Companies are competing based on price, quality, ingredients, and promotions. Therefore, they are focused on strategic initiatives to achieve prominent market shares.​ Additionally, these companies are increasing their investments in research and development (R&D) to develop products with innovative flavors and ingredients in line with consumer needs to expand their presence and maintain their position in the market.​

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Canned/Preserved
    • 5.1.2 Chilled
    • 5.1.3 Dehydrated
    • 5.1.4 Frozen
    • 5.1.5 Instant
    • 5.1.6 UHT
  • 5.2 By Category
    • 5.2.1 Vegetarian Soup
    • 5.2.2 Non-vegetarian Soup
  • 5.3 By Packaging
    • 5.3.1 Canned
    • 5.3.2 Pouched
    • 5.3.3 Other Packaging
  • 5.4 By Distribution Channel
    • 5.4.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.2 Convenience Stores
    • 5.4.3 Online Retail Stores
    • 5.4.4 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Spain
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 Germany
      • 5.5.2.4 France
      • 5.5.2.5 Italy
      • 5.5.2.6 Russia
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East & Africa
      • 5.5.5.1 South Africa
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Campbell Soup Company
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Nestle SA
    • 6.3.4 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.5 Premier Foods Group Limited
    • 6.3.6 Ottogi Co. Ltd
    • 6.3.7 General Mills Inc.
    • 6.3.8 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.9 Tideford Organic Foods Limited
    • 6.3.10 Upton's Naturals Co.
    • 6.3.11 WA Baxter & Sons (Holdings) Limited
    • 6.3.12 B&G Foods Holding Corp.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS