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市場調査レポート
商品コード
1403917

ベーカリー製品:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Bakery Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ベーカリー製品:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ベーカリー製品市場は予測期間中にCAGR 3.8%を記録すると予測されています。

外国人人口の増加や人々のライフスタイルの変化とともに、便利な食品への嗜好が高まっており、ベーカリー製品の需要が世界的に拡大しています。市場では幅広い種類のベーカリー製品が販売されており、さまざまな消費者層の需要に合ったベーカリー製品群におけるさまざまなイノベーションが、市場調査を後押ししています。例えば、ビスケットのようなベーカリー製品は、消費者のライフスタイルや需要の変化に対応するために革新され、特別に生産されています。例えば、穀物、低カロリー甘味料、全粒粉などの天然素材を使用したビスケットは、消費者、特に糖尿病患者の間でより魅力的であると考えられています。

一方、ベーカリー製品(特にパン)は、何世紀にもわたって世界中の人々の主食となってきました。その利便性、入手のしやすさ、栄養価の高さが、ベーカリー製品を現代市場で支えている大きな要因です。ベーカリー製品は、先進経済諸国だけでなく、低開発経済諸国や新興経済諸国でも人々の毎日の食生活に取り入れられています。これらすべての要因が、予測期間中の同市場の成長を後押しすると予想されます。

さらに、「自然栄養」、「健康的な生活」、「オーガニック製品」の動向の高まりにより、全粒粉、ライト(低カロリー)、ナチュラル、無添加のベーカリー製品に対する需要が大幅に増加しています。さらに、健康的な食品に対する需要の高まりが、全粒粉、グルテンフリー、多穀物ベーカリー製品の需要を牽引しています。このような特殊なベーカリー製品の入手可能性が高まることは、予測期間中の市場の成長をさらに後押しすると思われます。

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ベーカリー製品市場の動向

フリーフロム食品の需要急増

フリーフロム食品(特にグルテンフリー製品)は、セリアック病の患者だけでなく、一般的な健康志向の人々にも消費されています。グルテンフリー製品の需要は、グルテンフリーや砂糖不使用の食品が、鼓腸、消化不良、肥満、糖尿病などに関する問題の克服に役立つという信念から生じています。そのため、無脂肪、無糖、グルテンフリー、全粒粉、無塩をうたったベーカリー製品は、健康志向の消費者の間で人気を集めています。

さらに、セリアック病は、セリアックスプルーやグルテン過敏性腸症と呼ばれることもあり、様々なベーカリー製品の原料である小麦、大麦、ライ麦に含まれるタンパク質であるグルテンを食べることに対する免疫反応です。セリアック病の場合、グルテンを食べると小腸で免疫反応が起こる。セリアック病財団によると、2021年には世界で約100人に1人がセリアック病に罹患しています。同様にビヨンド・セリアックによると、2021年にはアメリカ人の推定133人に1人、つまり人口の約1%がセリアック病に罹患しています。したがって、この要因もグルテンフリー製品の需要を後押ししています。

さらに、消費者は自然食品、菜食主義者、人工添加物不使用の製品の摂取を好むため、様々なフリーフロム製品が世界的に発売されています。例えば、2022年5月、英国の自然菓子類会社Prodigyは、植物性チョコレートビスケットの「Phenomenoms」ラインを発表しました。この植物性ビスケットは小麦不使用で、砂糖は標準的なチョコレート・ビスケットの半分です。また、プレバイオティクス食物繊維、パーム油ゼロ、精製糖も含まれていないです。プロディジー・フェノメノム・チョコレート・ダイジェスティブ」と「プロディジー・フェノメノム・チョコレート・オーティ」の2種類があります。

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欧州がベーカリー製品の消費を独占

世界のベーカリー製品市場で最大の売上シェアを占めるのは欧州です。一方、西欧の新興国市場は成熟しており、ベーカリー製品は飽和状態にあります。一方、東欧の新興市場は、便利な食品への高い需要により、特にビスケットとパンの販売を牽引しています。欧州のベーカリー市場における新製品の開拓は、健康と福祉の動向に影響され続けています。喜びがベーカリー製品の売上における主要な要因であることに変わりはないが、最近の顧客は単なる甘いお菓子に満足するのではなく、付加的な栄養やクリーンラベルの原材料など、より健康的な特徴を求めています。

欧州のベーカリー製品市場は、サプライチェーン、製品配列、流通チャネル、消費者の嗜好の面で確立されています。ケーキ、ペストリー、クッキーのような嗜好品カテゴリーでは、イノベーションと新製品開発がますます見られるようになっています。欧州の伝統的なモーニング・フードでは、グルテンフリー、全粒穀物、古代穀物、無添加の製品が普及しています。こうした製品は、インスタントで栄養価の高い焼き菓子への需要の高まりにより、売上高が増加する可能性があります。例えば、2021年6月、グルテンフリーのラインナップに2つの新商品をイントロダクションしたWarburtons社は、フリーフロムケーキ市場に参入しました。Warburtons Gluten Free Cake Squaresは3個入りで、2種類の味がある:ラズベリー&ヘーゼルナッツとチョコレートオレンジ&ジンジャーブレッドの2種類。

ベーカリー製品産業の概要

世界のベーカリー製品市場は競争が激しく、特に世界的・地域的なプレーヤーが多数存在しています。市場のプレーヤーは、消費者のニーズに応えるため、製品の革新など様々な企業戦略を用いています。例えば、メーカーは消費者層を拡大するために、様々なクリーンラベル、グルテンフリー、さらにはユニークな風味のベーカリー製品を導入しています。市場のプレーヤーはまた、市場にさらに浸透するために、買収や拡大といった戦略も採用しています。Finsbury Food Group Plc、Mondelez International、General Mills Inc.、Britannia Industries Ltd.、Grupo Bimboなどが、世界のベーカリー製品市場における主要企業です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ケーキとペストリー
    • ビスケット
    • パン
    • モーニング
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Finsbury Food Group Plc
    • Grupo Bimbo SAB de CV
    • Associated British Foods Plc
    • Mondelez International Inc.
    • General Mills Inc.
    • Kellogg Company
    • Britannia Industries Ltd
    • Walker's Shortbread Ltd
    • Yトアldトアz Holding
    • McKee Foods Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52968
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The bakery products market is projected to register a CAGR of 3.8% over the forecast period.

Growing preference toward convenient foods, along with the rising ex-pat population and changing lifestyle of the people, is escalating the demand for bakery products globally. A wide range of bakery products are being sold in the market, and the various innovations in the bakery products range suiting the demand of different segments of consumers are driving the market studied. For example, bakery products like biscuits are being innovated and specifically produced to meet the changing lifestyles and demands of consumers. For instance, biscuits with natural ingredients, like grain, low-calorie sweeteners, whole wheat, etc., are considered to be more appealing among consumers, especially diabetic consumers.

On the other hand, bakery products (especially bread) have been a staple diet for people worldwide for centuries. The convenience, accessibility, and nutrition profile associated with them are the significant factors that have sustained these products in the modern market. Bakery products are included in people's daily diets not only in developed economies but also in underdeveloped or developing economies. All of these factors are expected to boost the growth of this market over the forecast period.

Additionally, the rising trends of 'natural nutrition,' 'healthy living,' and 'organic products' have significantly increased the demand for whole wheat, light (low calorie), natural, and additive-free bakery products. Furthermore, the rise in demand for healthy food is driving the demand for whole wheat, gluten-free, and multigrain bakery products. The increased availability of such specialized bakery products will further aid the market's growth during the forecast period.

Bakery Products Market Trends

Surge in Demand for 'Free-from' Food Products

Free-from food products (particularly gluten-free products) are not only consumed by people with celiac disease but also by the general health-conscious population. The demand for gluten-free products arises from the belief that gluten-free and sugar-free edibles help people overcome problems related to bloating, indigestion, obesity, diabetes, etc. Thus, bakery products, which claim to be fat-free, sugar-free, gluten-free, whole wheat, and salt-free, are gaining popularity among the health-conscious consumer category.

Additionally, celiac disease, sometimes called celiac sprue or gluten-sensitive enteropathy, is an immune reaction to eating gluten, a protein found in wheat, barley, and rye, which are used in making various bakery products. If one has celiac disease, eating gluten triggers an immune response in the small intestine. According to the Celiac Disease Foundation, in 2021, around 1 in 100 people worldwide were affected with celiac disease. Similarly, according to Beyond Celiac, in 2021, an estimated 1 in 133 Americans, or about 1% of the population, had celiac disease. Hence, this factor also drives the demand for gluten-free products.

Furthermore, consumers prefer to consume natural, vegan, and free from artificial additives products, which has led to the launch of various free-from products globally. For instance, in May 2022, the UK-based natural confectionery company Prodigy introduced the "Phenomenoms" line of plant-based chocolate biscuits. The plant-based biscuits are wheat free and contain half the sugar of a standard chocolate biscuit. It also contains prebiotic fiber, zero palm oil, and no refined sugars. The biscuits are made in a 'thins' format and are available in two variants, namely Prodigy Phenomenoms Chocolate Digestives and Prodigy Phenomenoms Chocolate Oaties.

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Europe Dominates the Consumption of Bakery Products

Europe accounts for the largest revenue share in the global bakery products market. On the one hand, the developed markets of Western Europe are mature and saturated regarding bakery products. On the other hand, the emerging markets of Eastern Europe are driving the sales of biscuits and bread, in particular, owing to the high demand for convenient food products. The development of new products in the European bakery market continues to be influenced by trends in health and well-being. While pleasure continues to be a major factor in bakery product sales, customers nowadays are not content with just a sweet treat but are demanding healthier features like additional nutrition and clean-label ingredients.

The European bakery products market is well-established in terms of the supply chain, product array, distribution channels, and consumer preferences. Innovations and new product developments are increasingly observed in the indulgence categories, like cakes, pastries, and cookies. The traditional morning foods in Europe are witnessing a prevalence of gluten-free, whole grain, ancient grain, and additive-free products. Such products have the potential for higher sales due to the growing demand for instant and nutritious baked products. For instance, in June 2021, with the introduction of two new additions to its gluten-free lineup, Warburtons entered the free-from cake market. Warburtons Gluten Free Cake Squares are offered in three-packs and are available in two flavors: Raspberry & Hazelnut and Chocolate Orange & Gingerbread.

Bakery Products Industry Overview

The global bakery products market is highly competitive, particularly with the significant presence of numerous global and regional players. The players in the market use various corporate strategies like product innovations to cater to the needs of the consumers. For example, manufacturers are introducing various clean-label, gluten-free, and even uniquely flavored bakery products to increase their consumer base. The players in the market also adopt other strategies like acquisitions and expansions to penetrate the markets further. Finsbury Food Group Plc, Mondelez International, General Mills Inc., Britannia Industries Ltd, and Grupo Bimbo are some of the leading players in the global bakery products market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Cakes and Pastries
    • 5.1.2 Biscuits
    • 5.1.3 Bread
    • 5.1.4 Morning Goods
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Speciality Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Finsbury Food Group Plc
    • 6.3.2 Grupo Bimbo SAB de CV
    • 6.3.3 Associated British Foods Plc
    • 6.3.4 Mondelez International Inc.
    • 6.3.5 General Mills Inc.
    • 6.3.6 Kellogg Company
    • 6.3.7 Britannia Industries Ltd
    • 6.3.8 Walker's Shortbread Ltd
    • 6.3.9 Yıldız Holding
    • 6.3.10 McKee Foods Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS