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市場調査レポート
商品コード
1190219
炭酸飲料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Carbonated Beverages Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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炭酸飲料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 173 Pages
納期: 2~3営業日
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炭酸飲料の世界市場は、今後5年間でCAGR6.5%を記録すると予測されています。
炭酸飲料市場は、世界的に見ても成熟した産業の一つです。ここ数年、この業界は製品のイノベーションと提供に関して大きな変化を遂げています。拡大する市場の課題に対処するため、企業は消費者の健康やウェルネスへの関心を念頭に置きながら、新しいフレーバーを発売しています。クリーンラベルや使用成分に関する政府の監視が強化されていることが、予測期間中の市場抑制要因として作用することが予想されます。消費者の健康意識の高まりにより、企業は現在、ステビア甘味料のような天然成分を使用した製品のイノベーションにより注力しています。
また、大手企業は、製品イノベーションのために他社とM&Aを形成しています。例えば、2021年1月、世界有数のスパークリングウォーターブランドであるSodaStreamは、バブリーと提携し、新製品「Bubly Drops」を発売しました。同製品は、6種類のフレーバーで展開されています。炭酸飲料市場は、製品の高い広告性、持ち運びしやすいオン・ザ・ゴー食品への傾倒、多忙なライフスタイルなどにより、長期的に期待されています。最近の人々は健康志向が強く、飲料には栄養価が高く、おいしいものを求めるようになっています。また、大手企業は環境への配慮から、生分解性の包装材に力を入れています。例えば、2022年7月、コカ・コーラのブランド「Dasani」は、北米で100%再生プラスチックで製品を提供するようです。
炭酸飲料は常に消費者の間で人気があります。クリーンラベル、グルテンフリー、低カロリー、低炭水化物製品への需要の高まりが、食品業界における低カロリー炭酸飲料市場の成長につながりました。機能性飲料市場全体の成長と消費者の健康意識の高まりが、低カロリー飲料の成長を促しました。Walmartやコンビニエンスストアなど、低カロリーまたはゼロカロリーの飲料が市場で簡単に入手できることも、市場の成長をさらに後押ししています。
大手企業は、より多くの消費者を惹きつけるために、ゼロカロリー飲料に絶えず革新をもたらし、さまざまなフレーバーを作り出しています。例えば、 Pepsicoは2022年10月、「ペプシコーラソーダショップ」に新しい限定フレーバー、すなわち「糖質ゼロのクリームソーダコーラ」を加えてリニューアルすることを発表しました。消費者は低カロリーの選択肢を求めるため、糖分の少ない製品への需要が高まっています。一部の国では、砂糖入り飲料の消費を減らすために、増税のような財政政策を行っています。徴収した税金を健康システムの改善、より健康的な食生活の奨励、身体活動の増加などの取り組みに充当すれば、こうした増税に対する国民の支持は高まる可能性があります。
炭酸飲料の世界市場は、北米が圧倒的に多く、次いで欧州が大きなシェアを占めています。同産業における加工食品と飲食品の需要の高まりが、この地域の市場にプラスの影響を与えると予想されます。北米市場は、食習慣の変化、同地域における若者人口の増加、炭酸飲料の需要増などの要因によって牽引されています。また、新たな課題に立ち向かうため、企業はこの地域の消費者の健康やウェルネスへの不安を念頭に置きながら、製品の革新と開発に取り組んでいます。市場のリーダーであるCoca-Colaは、ブランドの信頼性を維持するために、製品の持続可能性を追求するアプローチをとっています。例えば、2022年10月、コカ・コーラブランドのスプライトは、糖質ゼロのスプライト・ウィンター・スパイス・クランベリーを新たに発売しました。これらの要因は、北米地域における炭酸飲料市場の成長を促進しています。
炭酸飲料市場は、国内外のさまざまな企業が参入しており、非常に競争が激しい市場です。世界市場の大手企業は、最も採用されている戦略として、製品イノベーションに徐々に依存しています。炭酸飲料業界では、認知度の高いブランドロイヤリティが大きな特徴となっています。頻繁な合併と買収は、業界全体で示されています。世界の炭酸飲料市場の主要なプレーヤーには、 Coca-Cola Company, PepsiCo Inc., and Asahi Group Holdingなどがあります。この業界には、規模や製品内容が類似した多数の有力企業が存在します。そのようなリーダーの多くは、新しい製品ラインを作り、広告戦争に積極的に参加しています。多数の競合他社が均等にバランスをとっているため、競合他社との競争は激しくなっています。
The global carbonated beverages market is projected to register a CAGR of 6.5% over the next five years.
The carbonated beverages market is one of the matured industries across the globe. In the last few years, the industry has undergone major changes regarding product innovations and offerings. To face the growing market challenges, companies are launching new flavors while keeping consumers' health and wellness concerns in mind. Increased government scrutiny of clean labels and ingredients used is expected to act as a market restraint over the forecast period. Owing to consumer health awareness, companies are currently more focused on product innovations using natural ingredients, like stevia sweeteners.
The major players are also forming mergers and acquisitions with other companies for product innovations. For instance, in January 2021, the world's leading sparkling water brand, SodaStream, partnered with Bubly to launch a new product, Bubly Drops. The product is available in six different flavors. The carbonated beverage market is expected over the long term due to high advertisements of products, inclination toward easy-to-carry on-the-go food, and busy lifestyles. People these days have become very health conscious and want their beverages to be nutritious and tasty. Also, the major players have been focusing on biodegradable packaging materials due to their concern about the environment. For instance, in July 2022, Coca-Cola's brand Dasani is likely to serve its products in 100% recycled plastic in North America.
Carbonated beverages have always been popular among consumers. The growing demand for clean-label, gluten-free, low-calorie, and low-carb products led to the growth of the low-calorie carbonated beverages market in the food industry. The growth in the overall functional beverage market and increasing health consciousness among consumers have fuelled the growth of low-calorie drinks. Easy availability of low or zero-calorie drinks in the market, such as in Walmart and convenience stores, has further boosted the market's growth.
Major players are constantly innovating and creating different flavors for zero-calorie drinks to attract more consumers. For instance, in October 2022, Pepsico announced the relaunch of the Pepsi-Cola Soda Shop with a new limited edition flavor, i.e., Zero-Sugar Cream Soda Cola. Consumer demand for products that are lower in sugar content is increasing as consumers seek low-calorie options. Some countries are using fiscal policies to reduce the consumption of sugary drinks, like adding higher taxes. Public support for such tax increases could be increased if the tax collection is earmarked for efforts to improve health systems, encourage healthier diets, and increase physical activity.
North America dominates the carbonated beverage market globally, followed by Europe, which also holds a significant share in the global carbonated beverages market. The growing demand for processed foods and beverages in the industry is expected to positively impact the regional market. The North American market is driven by factors that include a change in food habits, the increasing youth population in the region, coupled with the growing demand for carbonated beverages. Also, to face new challenges, companies are innovating and developing products while keeping in mind the health and wellness apprehensions of consumers in the region. The market leader, Coca-Cola, upholds a product sustainability approach for continued brand dependability. For instance, in October 2022, the Coca-Cola brand Sprite launched a new zero-sugar Sprite Winter Spiced Cranberry. These factors are driving the growth of the carbonated beverage market in the North American region.
The carbonated beverages market is highly competitive, with various international and domestic players. The giants of the global market are progressively relying on product innovation as the most adopted strategy. Recognized brand loyalty is a big aspect of the carbonated beverages industry. Frequent mergers and acquisitions are witnessed across the industry. Some of the key players in the carbonated beverages market globally include the Coca-Cola Company, PepsiCo Inc., and Asahi Group Holdings, among others. The industry has numerous prominent players similar in size and product offerings. Many such leaders are creating new product lines and actively participating in advertising wars. As numerous competitors are equally balanced, competitor rivalry is intense.