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市場調査レポート
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1189758

アルコール飲料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Alcoholic Beverages Market - Growth, Trends, and Forecast (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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アルコール飲料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アルコール飲料市場は、予測期間中にCAGR3.4%を記録すると予想されます。

世界のアルコール飲料市場は、若者人口の増加、中間層の所得向上、好調な経済などを背景に拡大しています。アルコールの場合、新しいバリエーションに対する消費者の需要の高まりが、クラフトビールの製法に革命をもたらしました。多くの醸造所は、消費者向けにマイルド・ラガー・ビールを処方し、必要な特性を備えた新しい製品品種を開発することを選択しました。市場の需要の高まりに対応するため、世界や地域のさまざまな醸造所でクラフトビールの生産が大幅に増加しています。例えば、米国醸造家協会によると、2021年には、米国におけるクラフトビール生産の65.7%が地域醸造所で行われました。また、地ビール醸造所の増加も、市場におけるクラフトビールの生産量を増加させています。2021年、米国におけるクラフトビールの18.4%は、地域の地ビール醸造所で造られています。

世界の若年成人層の増加と、高い可処分所得、プレミアム/スーパープレミアム製品に対する消費者の需要が、市場を牽引すると考えられます。世界的には、ビールがアルコール飲料の市場を牽引しています。地域別では、北米とアジア太平洋地域が予測期間中に市場を独占するものと思われます。調査対象市場では、オンライン小売の成長が見られました。過去数年間、アルコールeコマースプラットフォームのDrizlyは、オンラインアルコール配送で収益の伸びを経験しました。

COVID-19の発生時、アルコール飲料市場は専門店、バー、パブ、レストランの閉鎖により深刻な影響を受けました。2020年半ばには、閉鎖措置が緩和されたことにより、小売業者は自信を取り戻しました。同時に、一部の国では政府の規制や税金のために価格の急上昇が見られ、調査した市場への影響は最小限にとどまりました。例えば、2020年3月24日、ペルノ・リカールは今年度の見通しを修正し、主にCOVID-19の普及により利益率が20%近く低下する見込みとなっています。また、各社はオンプレミスの売上高に比べ、オフプレミスの売上高が急増しています。例えば、Constellations Brandsは、COVID-19の蔓延を食い止めるために顧客がオンプレミスを避けたため、2020年2月に米国のオンプレミスチャネルにおけるビールの数量が30%増加しました。パンデミック時には、ウイスキーやジンなどのハードドリンクの需要が伸びた一方、ビールは数量が伸びたことが確認されました。社内での消費、ブランドのストックもパンデミック時に市場を維持する原動力の一つとなっています。

主な市場動向

プレミアム化が市場を牽引

世界の消費者の味覚はより洗練されたものになっています。彼らは常に個性的で高品質なアルコール飲料を求めています。このため、市場ではプレミアム品質のアルコール飲料に対する需要が高まっています。Distilled Spirits Council of United Statesによると、2021年にはプレミアムウイスキー9リットルケースが2170万ケース、プレミアムウォッカ9リットルケースが2110万ケース消費されました。また、超高級ウイスキーの前年比成長率は14.1%、ウォッカは13.9%を占めました。

消費者の健康意識の高まりは、不十分なアルコール摂取によって引き起こされるアルコール中毒を回避するために、プレミアムアルコール飲料の需要を増加させました。このような健康志向の高まりは、機能性プレミアムアルコール飲料の誕生につながりました。アルコールに様々な天然成分やエキゾチック成分を配合することで、機能性が向上する傾向にあり、より多くのお客様から注目されています。例えば、2022年3月、英国のプレミアムジンブランドであるWhitley Neillは、新しいジンのバリエーション、すなわちOriental Spiced Ginを発売しました。このジンは、コリアンダー、ジンジャー、チリ、クミン、サフラン、スターアニス、グレインオブパラダイスなどのさまざまな植物やスパイスで構成されています。

したがって、プレミアムおよびスーパープレミアムのアルコール飲料の人気の高まりが、予測期間中の市場需要を促進すると予想されます。

北米が重要な市場シェアを占める

北米は若年層の人口比率が高いことから、アルコール飲料業界を支配しています。高品質なアルコール飲料に対する需要の高まりが、予測期間中のアルコール飲料市場を押し上げると予想されます。北米のアルコール市場は、可処分所得の増加により飛躍的に成長すると予測されます。新興諸国は今後数年間、同地域のアルコール飲料業界を牽引すると予想されます。クラフトビールとクラフトスピリッツは、同国におけるクラフトスピリッツのプレミアム品質に対する消費者の認識や、マインドフルドリンキングという概念から、急成長している分野です。

米国のワイン市場は、1万以上のワイナリーが対応しており、カリフォルニア州が最も高いシェア、すなわち85%以上を占めており、次いでワシントン州、オレゴン州、ニューヨーク州、テキサス州、バージニア州となっています。アメリカの消費者は、無添加、グルテンフリー、ローカーボ、ビーガン、亜硫酸塩フリー、ローカロリー、ローアルコール、ライト、オーガニック、パレオフレンドリーなどの表記があるワインに魅力を感じるようになってきています。このような人気は、国全体で健康的な食品や飲食品への注目が高まっていることに起因しています。

競合情勢

市場は競争が激しく、大手企業が大きなシェアを占めています。アルコール飲料市場の大手企業には、Diageo、Anheuser-Busch InBev、Heineken Holding NV、Bacardi Limited、Constellation Brandsが含まれます。アルコール飲料市場のプレーヤーは、売上高を増加させるために様々な戦略を使用しています。これらの戦略には、M&A、パートナーシップ、製品イノベーションなどがあります。例えば、2021年6月、Diageo IndiaはUnited's Epitome Reserveでクラフトウィスキーにデビューすることを発表しました。エピトーム・リザーブは、少量生産の職人技によるクラフトで、100%ライスウイスキーです。この限定ウイスキーは、2,000本のシリアルナンバー入りボトルのロットのみがリリースされました。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ビール
      • エール
      • ラガー
      • ハイブリッド
    • スピリッツ
      • ラム酒
      • ウォッカ
      • ウイスキー
      • その他のスピリッツ
    • ワイン
    • その他の製品タイプ
  • 流通経路別
    • オントレード
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • 専門店
      • オンラインストア
      • その他のオフトレードチャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Diageo PLC
    • Bacardi Limited
    • Constellation Brands Inc.
    • Anheuser-Busch InBev
    • Heineken Holding NV
    • Molson Coors Brewing Company
    • Boston Beer Company Inc.
    • Asahi Group Holdings Ltd ​
    • Carlsberg Group
    • Suntory Beverage & Food Limited​

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 56535

The alcoholic beverages market is expected to register a CAGR of 3.4% during the forecast period.

The global alcoholic beverages market is growing due to the increasing youth population, rising middle-class income, and a strong economy. The rising consumer demand for new variants, in the case of alcohol, has created a revolution in craft beer formulation. Many breweries have chosen to develop newer product varieties with the required characteristics, thereby formulating mild-lager beer for consumers. To cater to the upsurge in market demand, the production of craft beer in different global and regional breweries has increased significantly. For instance, according to the US Brewers Association, in 2021, 65.7% of craft beer production in United States took place in regional breweries. The increase in the number of microbreweries has also increased the production of craft beer in the market. In 2021, 18.4% of craft beer in United States was crafted in local microbreweries.

The market is likely to be driven by the increasing global young-adult demographic, coupled with high disposable income and consumer demand for premium/super-premium products. Globally, beer drives the market for alcoholic beverages. Regionally, North America and Asia-Pacific are expected to dominate the market during the forecast period. In the market studied, growth in online retailing has been observed. In the past few years, Drizly, an alcohol e-commerce platform, experienced revenue growth in online alcohol delivery.

During the COVID-19 outbreak, the alcoholic beverages market was severely impacted by the closure of specialty shops, bars, pubs, and restaurants. During mid-2020, the easing of lockdown measures led retailers to gain confidence. At the same time, a steep increase in prices was observed in some countries, mostly due to government regulations and taxes, thus minimally affecting the market studied. For instance, on March 24, 2020, Pernod Ricard revised its outlook for the current fiscal year and expected its profit margins to decline by nearly 20%, mainly due to the spread of COVID-19. Companies also witnessed a surge in their off-premise sales compared to on-premise sales. For instance, Constellations Brands saw a 30% rise in its beer volume in the US off-premise channel in February 2020, as the customers avoided on-premise to stem the spread of COVID-19. The demand for hard drinks, such as whiskey and gin, grew during the pandemic, while beer witnessed volume growth. In-house consumption, along with the stocking of brands, has been one of the driving factors of the market to sustain during the pandemic.

Key Market Trends

Premiumization is Driving the Market

Consumers worldwide have a more sophisticated palate now. They are always looking for distinctive and high-quality alcoholic beverages. This has increased the demand for premium-quality alcoholic beverages in the market. According to Distilled Spirits Council of United States, in 2021, 21.7 million 9-liter cases of premium whiskey and 21.1 million 9-liter cases of premium vodka were consumed. Also, the year-on-year growth rate for super-premium whiskey and vodka accounted for 14.1% and 13.9%, respectively.

The increased health consciousness of consumers has boosted the demand for premium alcoholic beverages in an effort to avoid alcohol poisoning, which is caused by consuming inadequate alcohol. This rise in health awareness has resulted in the creation of functional premium alcoholic beverages. The inclusion of different natural and exotic ingredients in alcohol tends to improve its functional properties, thereby gaining attention from a larger set of customers. For instance, in March 2022, Whitley Neill, a premium gin brand in United Kingdom, launched a new gin variant, namely, Oriental Spiced Gin. This gin consists of different botanicals and spices like coriander, ginger, chili, cumin, saffron, star anise, and grains of paradise.

Therefore, the rising popularity of premium and super-premium alcoholic beverages is expected to drive market demand during the forecast period.

North America Holds the Significant Market Share

North America dominates the alcoholic beverage industry due to the high portion of the young adult population. The rising demand for high-quality alcoholic drinks is expected to boost the alcoholic beverages market over the forecast period. The North American alcohol market is anticipated to grow dramatically due to the increased disposable income. Developing countries are expected to drive the region's alcoholic beverage industry in the coming years. Craft beer and craft spirits are the fastest-growing segments due to the consumer perception of craft spirits as premium quality and the concept of mindful drinking in the country.

The US wine market is being catered to by more than 10,000 wineries, with California holding the highest share, i.e., more than 85%, followed by Washington, Oregon, New York, Texas, and Virginia.​ American consumers are becoming more attracted to wines with descriptors such as no taste additives, gluten-free, low carb, vegan-friendly, sulfite-free, low calorie, low alcohol, light, lighter, organic, paleo-friendly, etc. This popularity is attributable to the rising focus on healthy food and beverages across the country.

Competitive Landscape

The market is highly competitive, and major players account for significant shares in the market. Some of the largest market players in the alcoholic beverages market are Diageo, Anheuser-Busch InBev, Heineken Holding NV, Bacardi Limited, and Constellation Brands. ​The players in the alcoholic beverages market use various strategies in order to increase their sales. These strategies include mergers and acquisitions, partnerships, and product innovations. For instance, in June 2021, Diageo India announced its debut in craft whisky with United's Epitome Reserve. Epitome Reserve is a small-batch, artisanal craft, 100% rice whisky. This limited edition whisky was only released in a batch of 2,000 numbered bottles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Beer
      • 5.1.1.1 Ale
      • 5.1.1.2 Lager
      • 5.1.1.3 Hybrid
    • 5.1.2 Spirits
      • 5.1.2.1 Rum
      • 5.1.2.2 Vodka
      • 5.1.2.3 Whiskey
      • 5.1.2.4 Other Spirits
    • 5.1.3 Wines
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 On-trade
    • 5.2.2 Off -trade
      • 5.2.2.1 Supemarkets/Hypermarkets
      • 5.2.2.2 Specialist Stores
      • 5.2.2.3 Online Stores
      • 5.2.2.4 Other Off-trade Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Diageo PLC
    • 6.4.2 Bacardi Limited
    • 6.4.3 Constellation Brands Inc.
    • 6.4.4 Anheuser-Busch InBev
    • 6.4.5 Heineken Holding NV
    • 6.4.6 Molson Coors Brewing Company
    • 6.4.7 Boston Beer Company Inc.
    • 6.4.8 Asahi Group Holdings Ltd ​
    • 6.4.9 Carlsberg Group
    • 6.4.10 Suntory Beverage & Food Limited​

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET