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市場調査レポート
商品コード
1329351

オーツ麦市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)

Oats Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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オーツ麦市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オーツ麦市場規模は2023年の43億9,000万米ドルから2028年には54億米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは4.22%と予測されます。

主なハイライト

  • 軽くて健康的な食事を選ぶという消費者のライフスタイルの変化がオーツ麦の需要を促進しています。オーツ麦の高い栄養価が市場の主な促進要因です。さらに、健康的な食事への嗜好の高まりと簡便な食品への需要もオーツ麦市場を牽引しています。また、付加的な機能特性が消費者の利用を高めており、朝食用食品として主に消費されていることが確認されています。
  • さらに、労働人口のペースの速いライフスタイルが、朝食用シリアルとしてのオーツ麦の需要を喚起しています。オーツ麦は、水分を保持し、食物繊維を強化し、食感を安定させることができる砂糖や脂肪の代替品として人気を集めています。消費者の間で低カロリー、低脂肪、低糖質の食品を求める傾向が強まっていることが、脂肪や砂糖の代替原料としてのオーツ麦の需要を高めています。
  • 健康への関心の高まり、ライフスタイルの急速な変化、消費パターンの変化により、健康的なライフスタイルを維持し、肥満、心血管疾患、がんなどの様々な健康問題のリスクを軽減するために、低脂肪または低カロリーの食品に対する消費者の需要が増加しています。
  • 中国、インド、日本などの国々における予防的ヘルスケア製品に対する需要の高まりと相まって、腸の問題の増加がプレバイオティクス製品に対する需要の増加をもたらすと予想されます。多くの人が、痛み、痙攣、便秘、膨満感などの消化器系の問題に悩まされています。
  • さらに、胃食道逆流症(GERD)、過敏性腸症候群(IBS)、憩室炎などの特定の疾患が近年増加しています。このような消化器系疾患の有病率の上昇が、食物繊維やプレバイオティクスを豊富に含む飲食品に対する需要を生み出しています。
  • 国連経済社会局(UN DESA)によると、世界人口に占める高齢者の割合は2020年の9.3%から2050年には16.3%に増加すると予想されています。このように、世界の高齢者人口の増加により、健康食品の需要も高まっています。

オーツ麦市場の動向

食物繊維原料の需要急増

  • オーツ麦は健康な腸内細菌叢に有益な食物繊維です。食物繊維の摂取量が多いほど健康に良い影響を与え、心血管疾患、大腸がん、その他の病気など、いくつかの病気の発生率が低下します。
  • 消費者は積極的な栄養摂取を求めているため、より健康的であると認識される飲食品製品に対する消費者の関心が高まっており、食物繊維は腸の健康維持、コレステロール値の低下、血糖値のコントロール、健康的な体重の達成の補助など、様々な健康上のメリットを提供するため、食物繊維成分の需要を押し上げています。
  • 食物繊維原料は健康に良いと認識されているため消費者から注目されており、そのため食物繊維が豊富な食品の需要が増加しています。例えば、2021年、国際食品情報評議会(IFIC)によると、食品と健康に関する調査で、消費者の56%が食物繊維を積極的に摂取しようとしていることが示されました。
  • さらに、健康意識の高まり、天然成分への消費者のシフト、機能性成分の配合促進を意図した規制支援などを背景に、栄養補助食品の重要性が高まっており、ベーカリー製品のような多くの食品における機能性成分としてのオーツ麦の需要を促進すると予想されます。
  • したがって、機能性食品と健康食品素材に対するメーカーの需要の高まりと、健康上の利点から食物繊維を多く含む食品に対する需要の高まりが、オーツ麦のような食物繊維素材に対する市場の需要を促進しています。

北米が主要市場シェアを占める

  • 北米が主要市場シェアを占め、次いで欧州が続く。経済協力開発機構(OECD)の分析によると、米国では2020年から2050年にかけて、過体重および関連疾患に費やされる医療費の割合が14%を占めると予測されています。
  • この地域における肥満と糖尿病患者の増加と相まって、便利な食品への需要が増加し、オートミールのようなより健康的な朝食オプションへの需要が高まっています。さらに、オートミールは最も著名な減量食品の一つであるため、他の朝食用シリアル製品よりも優位に立ちます。
  • さらに、β-グルカンとして知られるオーツ麦の豊富な食物繊維含有量は、血糖値を下げるのに役立つため、糖尿病患者の間で優れた選択肢となっています。2021年、北米は世界で2番目に糖尿病患者が多い地域であり続けた。
  • 国際胃腸障害財団によると、過敏性腸症候群(IBS)は世界人口の約5~10%が患っており、米国では2,500万人と4,500万人がIBSに罹患しています。オーツ麦はプレバイオティクスの一種で、腸内微生物の栄養補給を助ける。プレバイオティクス製品は、腸内環境の改善に対する意識の高まりにより、世界的に消費者の間で人気を集めています。
  • 消費者の間で消化の改善、ストレス反応の低下、ホルモンバランスの改善、心血管疾患の減少など、プレバイオティクスの健康上の利点に関する認識が高まっているため、プレバイオティクスの消費が増加しており、市場の成長を促進しています。
  • そのため、消費者は腸の健康を優先し、栄養補助食品、ナッツや種子、全粒穀物、プレバイオティクスを豊富に含むその他の飲食品などの製品を選ぶようになっています。そのため、メーカーは機能性健康補助食品、飲食品、その他を製造するために、便秘を解消し、カルシウムやミネラルの吸収を助け、腸内微生物に栄養を与えるなど、プレバイオティクスの利点を提供するオーツ麦のような機能性原料に関心を寄せています。
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オーツ麦産業の概要

オーツ麦の世界市場は、各国の地域および国内の大手企業が存在するため競合が激しく、国内企業はその強力な市場力により多国籍企業より優位に立っています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用する戦略的アプローチとして、新製品の開発とともに、企業の合併、拡大、買収、提携が重視されています。オーツ麦市場の世界的リーダーには、PepsiCo, Inc.、The Kelloggs Company、B&G Foods、Nestle SA、General Millsなどが含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ホールオーツ
    • オートグローツ
    • スチールカットオーツ
    • ロールオーツ
    • 小麦粉
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo, Inc.
    • Nestle SA
    • B&G Foods, Inc.
    • Marico Limited
    • Nature's Path Foods
    • The Kellogg Company
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • General Mills
    • Post Holdings
    • The Raw Factory

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55268

The Oats Market size is expected to grow from USD 4.39 billion in 2023 to USD 5.40 billion by 2028, at a CAGR of 4.22% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • The changing lifestyle of consumers, including the decision to opt for light and healthy meals, is driving the demand for oats. The high nutritive content of oats is the major driver of the market. Additionally, an increase in preference for healthy meals and demand for convenience food is also driving the oats market. Also, its added functional properties enhance its usage by consumers, and it is witnessed to be consumed majorly as a breakfast food.
  • Moreover, the working population's fast-paced lifestyle has catalyzed the demand for oats as breakfast cereals. Oats are gaining popularity as an alternative to sugar or fat that can retain moisture, enhance fiber, and stabilize food texture. The growing trend for low-calorie, low-fat, and less-sugar food products among consumers is increasing the demand for oats as a fat or sugar replacer ingredient.
  • The rising health concerns, rapidly changing lifestyle, and change in consumption pattern is increasing consumers' demand for low-fat or low-calorie food to maintain a healthy lifestyle and reduce the risk of various health problems such as obesity, cardiovascular diseases, cancer, and others.
  • The increasing gut problems coupled with the rise in demand for preventative healthcare products in countries such as China, India, and Japan are expected to result in increased demand for prebiotics products. Many people suffer from digestive problems such as pain, cramps, constipation, and bloating.
  • Moreover, certain conditions, such as gastroesophageal reflux disease (GERD), irritable bowel syndrome (IBS), and diverticulitis, have been growing in recent years. This rising prevalence of digestive diseases has generated the demand for fiber or prebiotic-rich food and beverage products.
  • According to the UN Department of Economic & Social Affairs (UN DESA), the share of older persons in the global population is expected to increase from 9.3 percent in 2020 to 16.3% in 2050. Thus, the increasing geriatric population worldwide has also increased the demand for healthy food.

Oats Market Trends

Surging Demand for Dietary Fiber Ingredients

  • Oats are dietary fiber beneficial for a healthy gut microbiome. Higher intake of dietary fiber is linked with positive effects on health and decreased incidence of several diseases such as cardiovascular disease, colorectal cancer, and other diseases.
  • Consumers are seeking positive nutrition, and thus the increasing interest of consumers in food and beverage products that are perceived to be healthier is boosting the demand for dietary fiber ingredients as it offers various health benefits such as maintaining bowel health, lowering cholesterol levels, controlling blood sugar level, aids in achieving a healthy weight, and others.
  • Dietary fiber ingredients are gaining attention from consumers as they are perceived as healthful, and thus demand for fiber-rich food products is increasing. For instance, in 2021, according to the International Food Information Council (IFIC), the food and health survey showed that 56% of consumers are actively trying to consume fiber.
  • Furthermore, the increasing importance of nutraceuticals, on account of rising health awareness, consumer shift toward natural ingredients, and regulatory support intended to promote the inclusion of functional ingredients are expected to fuel the demand for oats as a functional ingredient in many food products like bakery products.
  • Hence, the growing demand for functional food and healthy food ingredients among manufacturers, along with the growing demand for food products with high fiber content owing to their health benefits, is fuelling the demand for dietary fiber ingredients such as oats in the market.

North America Holds the Major Market Share

  • North America accounts for the major market share, followed by Europe. According to the Organization for Economic Co-Operation and Development (OECD) analysis, the percentage of health expenditure spent on overweight and related conditions is predicted to account for 14% in the United States from 2020 to 2050.
  • An increase in demand for convenience food coupled with rising obesity and diabetes cases in the region has increased demand for healthier breakfast options such as oats. Moreover, oatmeal being one of the most prominent weight-loss food, gains an edge over other breakfast cereal products.
  • Additionally, the rich fiber content in oats, known as beta-glucans, helps lower blood sugar levels and thus makes an excellent choice among diabetic patients. In 2021, North America remained the second most diabetes-prevalent region in the world.
  • According to International Foundation for Gastrointestinal Disorders, around 5-10% of the population globally suffer from irritable bowel syndrome (IBS), and 25 and 45 million people are affected by IBS in the United States. Oat is a type of prebiotic that helps nourish gut microbes. Prebiotic products are gaining popularity among consumers globally owing to growing awareness about improved gut health.
  • The increasing consumption of prebiotics owing to the rising awareness regarding the health benefits of prebiotics, including improved digestion, lower stress response, better hormonal balance, and a decrease in cardiovascular diseases among consumers, is driving the market's growth.
  • Thus, consumers are prioritizing their gut health and have thus been opting for products like dietary supplements, nuts and seeds, whole grains, and other food and beverage products that are rich in prebiotics. Thus, manufacturers are gaining interest in functional ingredients like oats that offer the benefits of prebiotics, such as ease of constipation, helps absorb calcium and mineral, and nourish gut microbes, to manufacture functional health supplements, food and beverages products, and others.
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Oats Industry Overview

The global market for oats is competitive, owing to the presence of large regional and domestic players in different countries, where domestic companies have gained preference over multinationals due to their strong market power. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies, along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. The global leaders in the oats market include PepsiCo, Inc., The Kelloggs Company, B&G Foods, Nestle SA, General Mills, and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product type
    • 5.1.1 Whole Oats
    • 5.1.2 Oat Groats
    • 5.1.3 Steel-Cut Oats
    • 5.1.4 Rolled Oats
    • 5.1.5 Flour
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Convenience Stores/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo, Inc.
    • 6.3.2 Nestle SA
    • 6.3.3 B&G Foods, Inc.
    • 6.3.4 Marico Limited
    • 6.3.5 Nature's Path Foods
    • 6.3.6 The Kellogg Company
    • 6.3.7 Bob's Red Mill Natural Foods
    • 6.3.8 General Mills
    • 6.3.9 Post Holdings
    • 6.3.10 The Raw Factory

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS