市場調査レポート
商品コード
389797
大豆飲料市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Soy Beverages Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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大豆飲料市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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大豆飲料の世界市場は予測期間(2019-2024年)にCAGR6.1%を記録すると予測されています。
大豆飲料が消費されている理由は、大豆が入手しやすくなったことと、血中コレステロールの低下や特定の癌のリスクの低減など、大豆の多くの健康上の利点を証明する科学的事実があるためです。さらに、大豆飲料はその栄養成分から、あまり健康的でない飲み物の代わりとして消費されています。大豆を原料とする食品は、完全なタンパク源であることに加え、食物繊維、ビタミンB群、オメガ3脂肪酸など、その他の重要な栄養素も含んでいます。これらの栄養素はすべて、乳児の成長や妊婦の胎児の成長に重要な役割を果たすほか、子どもから大人までさまざまな恩恵をもたらしてくれます。新興国や先進国での健康志向の高まりが、大豆飲料市場を牽引しています。
アジア太平洋地域は、可処分所得の増加や加工食品への需要の高まりにより、大豆飲料の市場規模が最も大きくなっています。次いで、北米や欧州など急成長している市場が続いています。北米では生活習慣病の増加や人口の高齢化により、消費者は幅広い健康効果を提供する機能性食品に流れています。また、南米やアフリカの発展途上地域でも、健康への関心が高まっていることから、大豆飲料の需要が高まっています。南米やアフリカの新興国市場における大豆製品の需要の高まりは、大豆メーカーの存在感を高め、市場シェアを拡大するための大きな足がかりとなります。
新しい大豆飲料のイントロダクションは、この新興国市場の発展に巨大なプラットフォームを提供しています。世界の大豆飲料市場の主要なキープレイヤーには、Danone、Organic Valley、Kikkoman Pearl Soymilkなどが含まれます。
Global soy beverage market is projected to record CAGR of 6.1% during the forecast period (2019-2024).
Soy beverages are consumed because of the increased availability of soy, and the scientific facts that proves many health benefits of the beans; including lowering blood cholesterol and reducing the risk of certain cancers. Additionally, soy beverages are consumed as a replacement for lesser-healthy drinks because of its nutrition content. Soybean-based foods, apart from being a complete source of protein, also contain other important nutrients, such as fiber, B vitamins and omega3 fatty acids. All these nutrients play an important role in the growth of infants, fetal growth in pregnant women, and provide various other benefits for children and adults alike. The rising health consciousness in the developing and developed regions is driving the soy beverages market.
Asia-Pacific has the highest market for soy beverages due to the rising disposable incomes and the demand for processed foods. It is followed by fast-growing markets like North America and Europe. With increasing lifestyle diseases and aging population in North America, consumers are drifting towards functional foods offering a broad spectrum of health benefits. The demand for soy beverages is also increasing in the developing regions of South America and Africa because of rising health concerns. The growing demand for soy-based products in the developing regions of South America and Africa provide a huge platform for the players to increase their presence and thus, increase their market share.
The introduction of new soy beverages provides a massive platform for the development of this growing market. Some of the major key players of the global soy drinks market includes Danone, Organic Valley and Kikkoman Pearl Soymilk, amongst others.