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市場調査レポート
商品コード
389797

大豆飲料市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Soy Beverages Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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大豆飲料市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

大豆飲料の世界市場は予測期間(2019-2024年)にCAGR6.1%を記録すると予測されています。

主なハイライト

  • 大豆ベースの製品は、徐々に私たちの食生活の重要な一部となっているため、食品および飲食品業界の盛んなセグメントです。さらに、大豆ベースの製品は、何百万もの家畜のための顕著な栄養源を形成しています。
  • 大豆製品は栄養価が高く、特に炭水化物、タンパク質、オメガ3脂肪酸が豊富で、コレステロールを含まないことが知られています。このため、大豆製品は健康志向の高い消費者の間で人気を集めています。

主な市場動向

健康志向の高まりによる大豆製品の消費拡大

大豆飲料が消費されている理由は、大豆が入手しやすくなったことと、血中コレステロールの低下や特定の癌のリスクの低減など、大豆の多くの健康上の利点を証明する科学的事実があるためです。さらに、大豆飲料はその栄養成分から、あまり健康的でない飲み物の代わりとして消費されています。大豆を原料とする食品は、完全なタンパク源であることに加え、食物繊維、ビタミンB群、オメガ3脂肪酸など、その他の重要な栄養素も含んでいます。これらの栄養素はすべて、乳児の成長や妊婦の胎児の成長に重要な役割を果たすほか、子どもから大人までさまざまな恩恵をもたらしてくれます。新興国や先進国での健康志向の高まりが、大豆飲料市場を牽引しています。

アジア太平洋地域が大豆飲料市場の主要シェアを占める

アジア太平洋地域は、可処分所得の増加や加工食品への需要の高まりにより、大豆飲料の市場規模が最も大きくなっています。次いで、北米や欧州など急成長している市場が続いています。北米では生活習慣病の増加や人口の高齢化により、消費者は幅広い健康効果を提供する機能性食品に流れています。また、南米やアフリカの発展途上地域でも、健康への関心が高まっていることから、大豆飲料の需要が高まっています。南米やアフリカの新興国市場における大豆製品の需要の高まりは、大豆メーカーの存在感を高め、市場シェアを拡大するための大きな足がかりとなります。

競合情勢

新しい大豆飲料のイントロダクションは、この新興国市場の発展に巨大なプラットフォームを提供しています。世界の大豆飲料市場の主要なキープレイヤーには、Danone、Organic Valley、Kikkoman Pearl Soymilkなどが含まれます。

追加のメリット

  • 市場予測(ME)シート(Excel形式
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場の抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 豆乳
    • 大豆ベースドリンクタブルヨーグルト
  • フレーバー別
    • プレーン大豆飲料
    • フレーバー大豆飲料
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・薬店
    • ネット通販
    • コンビニエンスストア
    • その他
  • 地域別
    • 北米地域
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Danone SA
    • Organic Valley
    • Kikkoman Pearl Soy Milk
    • The Hain Celestial Group
    • Eden Foods
    • ZenSoy
    • Trader Joe's
    • Jaffe Bros. Natural Foods
    • Devansoy

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55668

Global soy beverage market is projected to record CAGR of 6.1% during the forecast period (2019-2024).

Key Highlights

  • Soy-based products are thriving segment of food and beverages industry as it is gradually becoming a significant part of our diet. Moreover, soy-based products form a prominent source of nourishment for millions of livestock.
  • Soy-based products are considered to be rich in nutritious content especially in carbohydrate, protein, omega 3 - fatty acid and contain no cholesterol. Owing to this these products are gaining popularity among health-conscious consumers.

Key Market Trends

Rising Health Concern Increased the Consumption of Soy based Products

Soy beverages are consumed because of the increased availability of soy, and the scientific facts that proves many health benefits of the beans; including lowering blood cholesterol and reducing the risk of certain cancers. Additionally, soy beverages are consumed as a replacement for lesser-healthy drinks because of its nutrition content. Soybean-based foods, apart from being a complete source of protein, also contain other important nutrients, such as fiber, B vitamins and omega3 fatty acids. All these nutrients play an important role in the growth of infants, fetal growth in pregnant women, and provide various other benefits for children and adults alike. The rising health consciousness in the developing and developed regions is driving the soy beverages market.

Asia-Pacific holds the Major Share in Soy Beverages Market

Asia-Pacific has the highest market for soy beverages due to the rising disposable incomes and the demand for processed foods. It is followed by fast-growing markets like North America and Europe. With increasing lifestyle diseases and aging population in North America, consumers are drifting towards functional foods offering a broad spectrum of health benefits. The demand for soy beverages is also increasing in the developing regions of South America and Africa because of rising health concerns. The growing demand for soy-based products in the developing regions of South America and Africa provide a huge platform for the players to increase their presence and thus, increase their market share.

Competitive Landscape

The introduction of new soy beverages provides a massive platform for the development of this growing market. Some of the major key players of the global soy drinks market includes Danone, Organic Valley and Kikkoman Pearl Soymilk, amongst others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Soy Milk
    • 5.1.2 Soy-Based Drinkable Yogurt
  • 5.2 By Flavor
    • 5.2.1 Plain Soy Beverages
    • 5.2.2 Flavored Soy Beverages
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Convenience Stores
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Danone SA
    • 6.4.2 Organic Valley
    • 6.4.3 Kikkoman Pearl Soy Milk
    • 6.4.4 The Hain Celestial Group
    • 6.4.5 Eden Foods
    • 6.4.6 ZenSoy
    • 6.4.7 Trader Joe's
    • 6.4.8 Jaffe Bros. Natural Foods
    • 6.4.9 Devansoy

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS