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市場調査レポート
商品コード
1190391

コンパウンドチョコレート市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Compound Chocolate Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンパウンドチョコレート市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンパウンドチョコレート市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR6.42%を記録すると予想されています。

COVID-19の発生と、品質や認証に関連する供給側の問題が、チョコレート市場の売上に影響を及ぼしました。COVID-19の影響により、小売および工業レベルでのコンパウンドチョコレートの主流消費は安定しているように見えました。しかし、クラフトチョコレートの分野では困難に直面しています。健康的な素材へのニーズが高まっており、小売・業務用ともに体に優しいチョコレートを提供する機会が増えています。

コンパウンドチョコレートの市場を牽引する主な要因は、低価格で機能的であることであり、これが需要を後押ししています。機能的な特性により、カプチャーチョコレートやリアルチョコレートのレプリカとして、カプチャーチョコレートよりも低価格で変換することができます。

また、コンパウンドチョコレートは硬い油脂を含んでいるため、グラノーラバーやトレイルミックスなど、高温で焼成する製品に適しています。また、コンパウンドチョコレートの組成は、製品の保存性を高めることにも役立っています。企業は、ココアバター代替品やココアバター相当品の調達や製品への使用について、持続可能な解決策を打ち出しています。

コンパウンドチョコレートの市場動向

シングルオリジンおよび認証チョコレートの需要の増加

欧米ではファインフレーバーカカオの需要が大きく伸びています。グルメチョコレートには超高級豆が使用されています。通常のプレミアムチョコレートには、英国、米国、中国、インド、オランダ、ドイツ、スイスなどの国々で、通常のローファインビーンズが使用されています。このような発展は、健康志向とより高級な製品へのニーズによってもたらされています。持続可能性とシングルオリジン認証を備えたプレミアム・ココア市場は、市場全体の成長を後押ししています。メーカー各社は、需要の高まりを受けて、シングルオリジンやプレミアムチョコレートのラインアップを導入しています。また、地域経済への支援も行っています。これらの戦略は、ブランドがより多くの利益率を獲得し、よりポジティブなブランドイメージで成長するのに役立っています。例えば、Nestleはエクアドルに新しいチョコレート成形・包装ラインを設置し、単一原産地の特定品種「アリバ・カカオ」豆を使用して、輸出および国内消費向けの付加価値の高いチョコレートを製造するのに役立っています。

北米が最大のシェアを占める

北米におけるコンパウンドチョコレートの需要は、プレミアムチョコレートや菓子類への需要の高まりに支えられ、拡大すると予想されます。また、健康的なライフスタイルへの関心の高まりから、無糖、オーガニック、ダークチョコレートの消費も拡大しています。コンパウンドチョコレートは、純ココアベースのチョコレートに比べて魅力的な価格であり、テンパリングなしで固まるという特性から、ベーカリー、菓子類、アイスクリーム、冷菓など、さまざまな分野の食品メーカーにとって理想的な選択となっています。ミルクチョコレートは北米のコンパウンドチョコレート市場で主要なシェアを占めており、他のフレーバーとともに需要を記録し続けています。企業は、菓子類に使用するココアバター代替品やココアバター等価物の調達や使用について、持続可能なソリューションを打ち出しています。

コンパウンドチョコレート市場の競合分析

コンパウンドチョコレート市場は、様々なプレイヤーが存在し、細分化されています。メーカーは、より優れたココアバター代替品(CBS)とココアバター等価物(CBE)を使って、健康面でいくつかのイノベーションを打ち出しています。コンパウンドチョコレート市場の主なプレイヤーは、Cargill Incorporated、AAK、Barry Callebaut、およびClasen Quality Chocolate Inc.です。コンパウンドチョコレートの製造方法や風味が改善されれば、チョコレートとのコスト差から、コンパウンドチョコレートがより望ましい選択肢となる可能性があります。これらの企業は研究開発に重点を置き、市場での地位の維持や競争優位の獲得を目指しています。さらに、バレンタインデー、イースター、クリスマスなどの特別な日には、そのテーマに合わせた色や形の製品を提供するメーカーも増えてきています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ダーク
    • ミルク
    • ホワイト
  • 形状別
    • チョコレートチップス/ドロップ/チャンク
    • チョコレートスラブ
    • チョコレートコーティング
    • その他の形態
  • 用途別
    • ベーカリー
    • 菓子類
    • フローズンデザート・アイスクリーム
    • 飲料
    • シリアル
    • その他の用途
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Clasen Quality Chocolate Inc.
    • AAK
    • Barry Callebaut
    • Aalst Wilmar Pte Ltd
    • Sephra
    • Fuji Oil Holdings Inc
    • Puratos Group
    • Mondelez International
    • Ferrero International SA
    • Meiji Holdings Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 49738

The compound chocolate market is expected to register a CAGR of 6.42% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 outbreak and supply-side issues linked to quality and certification impacted the chocolate market's sales. With the impact of COVID-19, mainstream consumption of compound chocolate at the retail and industrial levels seemed stable. However, the craft chocolate segment is facing difficulties. The market is observing demand for healthy ingredients, which opens an opportunity for better-for-you chocolates at the retail and application levels.

A primary factor driving the market for compound chocolate is its functionality at a lower price, which is boosting its demand. Its functional attributes allow it to be converted as a replica of coverture or real chocolate at a lower price than coverture chocolate.

Moreover, compound chocolate contains hard fat, making it suitable for products such as granola bars and trail mixes, where baking at higher temperatures is required. The composition of compound chocolate also helps increase the product's shelf life. Companies are coming up with sustainable solutions for sourcing and the usage of cocoa butter substitutes or cocoa butter equivalents in products.

Compound Chocolate Market Trends

Increasing Demand for Single-origin and Certified Chocolate

The demand for fine flavor cocoa in Europe and North America is experiencing substantial growth. Ultra and high-end beans are being used for gourmet chocolates. Regular, low fine beans are being used for regular premium chocolates, especially in countries like United Kingdom, United States, China, India, the Netherlands, Germany, and Switzerland. This development is driven by the health trend and the need for more exclusive products. The premium cocoa market with sustainability and single-origin certification is boosting the market's overall growth. Manufacturers are introducing single-origin and premium chocolate line-ups in response to the propelling demand. They are also supporting the local economies. These strategies are helping brands gain more profit margins and grow with a more positive brand image. For instance, Nestle set up a new chocolate molding and packing line in Ecuador, which helped the company incorporate the single-origin specific variety "Arriba cocoa" beans to manufacture value-added chocolates for export and domestic consumption.

North America Holds the Largest Market Share

The demand for compound chocolate in North America is expected to grow, supported by the increasing demand for premium chocolate and confectionery items. Greater interest in healthy lifestyles continues to drive the consumption of sugar-free, organic, and dark chocolate. Properties of compound chocolate, such as its attractive price compared to pure cocoa-based chocolates and the ability to harden without tempering, make it an ideal choice for food manufacturers in various segments, such as bakery, confectionery, ice creams, and frozen desserts. Milk chocolate holds a major share in the North American compound chocolate market and continues to register demand, along with other flavors. Companies are coming up with sustainable solutions for sourcing and the usage of cocoa butter substitutes or cocoa butter equivalents for confectionery products.

Compound Chocolate Market Competitive Analysis

The compound chocolate market is fragmented with the presence of various players. Manufacturers are coming up with several innovations in health aspects, with better cocoa butter substitutes (CBS) and cocoa butter equivalent (CBE). Major players in the compound chocolate market are Cargill Incorporated, AAK, Barry Callebaut, and Clasen Quality Chocolate Inc. As the manufacturing methods and flavors of compound chocolates improve, the cost differential in comparison to chocolate is likely to make chocolate compounds a more desirable choice. These companies have set their focus on R&D, aiming to retain their positions in the market or gain a competitive advantage. Furthermore, manufacturers in the market are focusing on special occasions such as Valentine's Day, Easter, and Christmas in different colors and shapes, matching the theme of the celebration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Dark
    • 5.1.2 Milk
    • 5.1.3 White
  • 5.2 By Form
    • 5.2.1 Chocolate Chips/Drops/Chunks
    • 5.2.2 Chocolate Slab
    • 5.2.3 Chocolate Coatings
    • 5.2.4 Other Forms
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Bakery
    • 5.3.2 Confectionery
    • 5.3.3 Frozen Desserts and Ice Cream
    • 5.3.4 Beverages
    • 5.3.5 Cereals
    • 5.3.6 Other Applications
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Cargill Incorporated
    • 6.4.2 Clasen Quality Chocolate Inc.
    • 6.4.3 AAK
    • 6.4.4 Barry Callebaut
    • 6.4.5 Aalst Wilmar Pte Ltd
    • 6.4.6 Sephra
    • 6.4.7 Fuji Oil Holdings Inc
    • 6.4.8 Puratos Group
    • 6.4.9 Mondelez International
    • 6.4.10 Ferrero International SA
    • 6.4.11 Meiji Holdings Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET