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市場調査レポート
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1190922

食品酵素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Food Enzymes Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品酵素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品酵素の世界市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR4.84%で成長すると予測されています。

COVID-19の発生により、世界中でロックダウンが発生し、継続的な規制がサプライチェーンを混乱させ、食品酵素市場のメーカーに課題を生じさせました。激しい競争、価格の問題、消費者の嗜好の変化が市場を牽引しています。食品酵素市場は、それがベーキング産業、フルーツジュース&チーズの製造、および醸造業などのように様々な目的のために使用されているので、COVID-19の中で成長しています。

食の安心・安全を提供する必要性から、包装・加工食品の需要が伸びています。しかし、世界な食品サプライチェーンが複雑化しているため、栄養成分を損なわず、保存期間を維持するために食品添加物を添加する必要があります。これとは別に、都市部や農村部での組織小売りの浸透が世界的に進んでいることも、食品酵素市場を牽引しています。また、環境に優しい生産プロセス、食品産業における廃棄物の削減と省エネルギー、食品・飼料産業における需要の増加が、市場を牽引しています。

主な市場動向

ベーカリーおよび飲料業界における食品酵素の使用量増加

ベーカリー製品は、パン、ペストリー、ドーナツ、ロールパンなどの複数の製品から構成されています。食品酵素は、ベーカリー製品の品質向上をもたらす生化学反応の触媒として作用します。ベーカリーは、食品酵素の最大の用途市場です。ベーカリー製品は、北米と西欧で顕著です。アジア太平洋はベーカリー食品で最も成長率の高い地域であり、オーストラリア、インド、中国がその主な推進役となっています。オーストラリアでは、特にパンやその他の発酵製品の製造において、化学添加物の使用が制限されているため、ベーカリー用途での食品酵素の需要が増加しています。

飲料分野では、アルコール飲料と非アルコール飲料に食品酵素が使用されており、カルボハイドラーゼとリパーゼが主な酵素のカテゴリーとなっています。また、このセグメントでは、酵素は、発酵中に使用される糖の生成、粘度調整、ビールの耐寒性という3つの主要な機能を提供しています。醸造業界では、液化、清澄化、麦芽酵素の補充にセルロース、α-アミラーゼ、β-グルカナーゼなどの主要な酵素が使用されています。醸造用酵素の主な利点としては、麦芽の分離の改善、抽出物の収量、ビールのろ過と安定化などが挙げられます。

北米が市場のリーダーとして台頭

北米は、食品産業における酵素アプリケーションの最大市場です。この地域では肉や肉製品の消費が多いことが、食品酵素市場を拡大する重要な要因の1つとなっています。米国は、地域レベルでも世界レベルでも酵素の生産と消費で市場をリードしています。これは、高級品への支出増加や、天然素材を使った加工食品への消費者嗜好の高まりに起因しています。北米地域における酵素の生産と消費の市場リーダーは米国で、次いでメキシコとなっています。この大きな需要の背景には、米国の消費者が高級品への支出を増やしたこと、また、天然素材を使った加工食品を好むようになったことが挙げられます。技術革新とアップグレードも、同国における市場成長の主要な促進要因となっています。さらに、急速な都市化と生活水準の向上も、米国における消費者の嗜好変化の原動力になると予想されます。

競合情勢

食品酵素の世界市場は、多くの企業が参入しているため断片的な市場となっています。活発な企業は、市場競争を維持するために、新製品の開発、事業拡大、買収に取り組んでいます。一部の大手企業は、海外のメーカーを買収することで、世界のプレゼンスを拡大しています。デュポンのような企業がマーケティングやブランディングに投資して、製品のプロモーションを強化し、強力な売上を達成している一方で。市場の主要なプレーヤーは、Royal DSM、Kerry Inc、Dupont de Numerousなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • カーボハイドラーゼ
    • プロテアーゼ
    • リパーゼ
    • その他
  • 用途別
    • ベーカリー
    • 菓子類
    • 乳製品・冷菓
    • 肉・鶏肉・魚介類
    • 飲料
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Kerry Group plc.
    • DuPont de Nemours, Inc.
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Chr. Hansen Holding A/S
    • Jiangsu Boli Bioproducts Co., Ltd.
    • ENMEX S.A. de C.V.
    • Novozymes A/S
    • Associated British Foods plc
    • Biocatalyst ltd
    • Puratos group

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 47011

The global food enzymes market is forecasted to grow at a CAGR of 4.84% during the forecast period (2022 - 2027).

Due to the COVID-19 outbreak, lockdowns across the world and continuing restrictions disrupted the supply chain creating challenges for manufacturers in the Food Enzymes market. Intense competition, pricing issues, and shifting consumer preferences is driving the market . The food enzyme market is growing amid COVID-19 because it is being used for various purposes like in the baking industry, fruit juice & cheese manufacturing, and brewing industries, etc.

The demand for packaged and processed foods is growing with the need to provide food security and safety. However, due to complexities in the global food supply chain, there is a need to add food additives to keep the nutritional content intact and maintain the shelf life. Apart from this, the increasing penetration of organized retail in urban and rural centers globally drives the food enzymes market. The environment-friendly production process, waste reduction and energy saving in the food industry, and increased demand in food and feed industries are driving the market.

Key Market Trends

Increase of Food Enzyme Usage in Bakery and beverage industries

Bakery products consist of several products like bread, pastries, doughnuts, and rolls. Food enzymes act as a catalyst for biochemical reactions that offer quality improvements in bakery products. The bakery is the largest application market for food enzymes. Bakery products are prominent in North America and Western Europe. Asia-Pacific is the fastest-growing region for bakery foods, with Australia, India, and China being the main drivers. In Australia, there is an increase in demand for Food enzymes in bakery applications due to restrictions on the use of chemical additives, especially in the manufacture of bread and other fermented products.

The beverage segment comprises food enzyme application in alcoholic and non-alcoholic beverages, with carbohydrase and lipase as the major categories of enzymes. Additionally, in the segment, enzymes provide three major functions- formation of sugar that is used during fermentation, viscosity control, and chill-proofing for beer. In the brewing industry, the major enzymes used include cellulose, alpha-amylase, and beta-glucanase for the liquefaction, clarification, and supplementing of malt enzymes. Some of the key benefits of brewing enzymes include better malt separation, extraction yield, and beer filtration and stabilization.

North America Emerges as the Market Leader

North America is the largest market for enzyme applications in food industries. High consumption of meat and meat products in the region is one of the key factors augmenting the food enzymes market. United States is the market leader in enzyme production and consumption at the regional and global levels, attributed to increased expenditure on premium quality products and consumer preference for processed foods incorporated with naturally sourced ingredients. United States is the market leader in enzyme production and consumption in the North American region, followed by Mexico. The great demand is attributed to the increased expenditure on premium quality products by the consumers of United States, along with the shift in preference for processed foods incorporated with naturally sourced ingredients. Technological innovation and up-gradation are other key driving factors for market growth in the country. In addition, rapid urbanization coupled with rising living standards is also anticipated to be the driver for change in consumer taste and preferences in United States.

Competitive Landscape

The global food enzyme market is fragmented, attributed to a large number of players involved in the market. Active companies are involved in new product development, expansion, and acquisition to sustain the market competition. Some major players are expanding their global presence by acquiring manufacturers in foreign countries. While companies such as DuPont are investing in marketing and branding to increase their product promotion and achieve strong sales. The major players in the market are Royal DSM, Kerry Inc, Dupont de Numerous, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Carbohydrase
    • 5.1.2 Protease
    • 5.1.3 Lipase
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery
    • 5.2.2 Confectionery
    • 5.2.3 Dairy and Frozen Desserts
    • 5.2.4 Meat, Poultry and Sea Food Products
    • 5.2.5 Beverages
    • 5.2.6 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Position Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Kerry Group plc.
    • 6.4.2 DuPont de Nemours, Inc.
    • 6.4.3 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.4.4 Chr. Hansen Holding A/S
    • 6.4.5 Jiangsu Boli Bioproducts Co., Ltd.
    • 6.4.6 ENMEX S.A. de C.V.
    • 6.4.7 Novozymes A/S
    • 6.4.8 Associated British Foods plc
    • 6.4.9 Biocatalyst ltd
    • 6.4.10 Puratos group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET