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市場調査レポート
商品コード
1403911

ウォーターエンハンサー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Water Enhancer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ウォーターエンハンサー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ウォーターエンハンサー市場は今年19億6,000万米ドルで、今後5年間のCAGRは3.41%と予測されています。

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主なハイライト

  • 消費者は、使用や携帯に便利なウォーターエンハンサー製品を好むことが多いです。さらに、製品を少量加えるだけで、通常の飲料水を栄養価の高い水に変えることができます。加工された不健康な飲料の摂取を避ける消費者は、ウォーターエンハンサーで水分補給をするためにこれらの製品を好みます。栄養素や機能性成分が強化されており、水強化剤の消費は世界的に増加しています。さらに、水強化剤は消費者に同様のサプリメントを提供するため、エネルギー飲料やスポーツ飲料などの機能性飲料に取って代わる。
  • 市場では、健康とフィットネスに注目する消費者が増え、エナジードリンクやスポーツドリンクよりもこれらの製品を好むようになっています。ビタミン、ミネラル、電解質が配合され、即効性のある水分強化剤は、その機能的特性から消費者に好まれています。
  • スポーツやフィットネスに携わる人々は、強化された水で水分補給をすることで、パフォーマンスを高めるためにこれらの製品を消費する傾向があります。さらに、ウォーターエンハンサーは消費者の好みや嗜好に合わせてカスタマイズすることができ、全体的な売上にプラスの影響を与えます。
  • 需要に対応するため、プレーヤーはまた、市場の消費者を引き付けるためにフレーバーウォーターエンハンサーを提供しています。さらに、大手企業は既存の消費者層を拡大するため、新しく革新的なフレーバーを導入しています。
  • 例えば、2021年8月、UpSpring LLCは妊娠中や授乳中の女性向けのU.Siipウォーターエンハンサーシリーズを発表しました。新しいU.Siipウォーターエンハンサーは、4つの電解質を爽やかなドリンクミックスに配合し、水分補給を助ける。U.Siipには、レモンライムとシトラスジンジャーの2種類の植物性フレーバーがあります。同社は、製品はビーガン、乳製品不使用、グルテンフリー、非遺伝子組み換えで、人工着色料、香料、甘味料は使用していません。

ウォーターエンハンサー市場動向

非炭酸飲料への需要の高まり

  • 糖分や添加物の多い炭酸飲料よりもフレーバー飲料を好む顧客の増加が市場成長を後押ししています。消費者は非フレーバー飲料よりもフレーバー飲料を好み、その理由は多様性と強化された味、そして複数の健康上の利点にあります。アミノ酸、タンパク質、ビタミン、ミネラルなどの必須栄養素を強化した飲料の需要が増加しています。
  • さらに、ウォーターエンハンサーは、多忙なライフスタイルを送り、高強度のトレーニングに従事し、持ち運び可能な製品を好む人々に主に消費されています。携帯用パッケージに入っているため、どこにでも簡単に持ち運べる。この市場の成長を促す主な要因は、ライフスタイルの変化による消化器系の健康に対する懸念の高まりと、健康的なエナジードリンクやノンアルコール飲料に対する需要の増加です。
  • 加えて、メーカー各社はビタミン、ミネラル、ハーブの添加物をブレンドすることで、活力を与えたりリフレッシュさせたりする機能性を謳った製品を提供しており、水分増強剤の消費拡大につながっています。ビタミン剤を必要とせず、粉末を水に混ぜる必要もなく、消費者の食生活の栄養ギャップを埋めるのに役立つかもしれないです。
  • 風味の選択肢が広いことも、世界市場におけるウォーターエンハンサーの消費を促進しています。例えば、2022年4月、Britvic PLCのブランドであるRobinsonsは、4つの異なるフレーバーのビタミンを添加した新しいウォーターエンハンサーbenefit dropsを発売しました。ベネフィット・ドロップスは、外出先で消費者が水を飲む際に、優れた味と追加ビタミンを提供するため、携帯用フォーマットで入手できます。
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北米が世界市場を独占

  • 特に米国のような先進市場では、消費者が製品の差別化をよく認識し、成長する製品カテゴリーに容易にアクセスできるため、ウォーターエンハンサーの市場が大幅に拡大しています。さらに、消費者は普段の家事の合間に水分補給と健康を維持するために便利な製品を探しています。
  • 人々はミニボトルのウォータードロップを選ぶ。濃縮されたフレーバーエンハンサーで、普通の水を即座に付加価値のある飲み物に変えることができます。さらに、ソフトドリンク(SD)から栄養機能性飲料への消費者の嗜好のシフトは、ウォーターエンハンサーの潜在的需要を増大させる。
  • さらに、機能性成分に対する消費者の嗜好の高まりは、健康的な飲み物を求める人々の間でウォーターエンハンサーの消費増加につながっています。ハーブ、天然、植物ベースまたは植物抽出飲料への消費者の傾倒は、ウォーターエンハンサー市場の成長を強化しています。パーソナライズされた飲料オプションに対する需要の高まりも、北米地域の市場を形成しています。

ウォーターエンハンサー産業の概要

ウォーターエンハンサー市場は高度に統合されており、PepsiCo Inc.、Nestle SA、The Coca-Cola Company、The Kraft Heinz Company、Britvic PLCなどのプレーヤーが支配しています。メーカー各社は現在、より多くの顧客を惹きつけるため、オンライン流通チャネルなど、より広範なプラットフォームに焦点を当て、製品のマーケティングやブランディングを行っています。調査された市場でより大きなシェアを獲得するため、メーカーは、既存ブランドや新発売を通じて製品レンジのプレミアムサイズを提示することで、製品ポートフォリオを活性化しています。主要企業は、清涼飲料、水、有機・天然・コーシャ飲料などの製品カテゴリーを提供するために、新しいパッケージタイプや製造プロセスを開発・導入することを目指しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者の健康飲料へのシフト
    • 植物由来のビーガン製品への需要
  • 市場抑制要因
    • 製品の認知度不足
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • エネルギー
    • ワークアウト&フィットネス
    • フレーバー
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo Inc.
    • Nestle S.A.(Nuun)
    • The Coca-Cola Company
    • The Kraft Heinz Company
    • Jelsert(Starburst)
    • Britvic plc
    • Dyla LLC
    • Wisdom Natural Brands
    • Pharmavite LLC(MegaFood)
    • DreamPak

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52845
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The water enhancer market was valued at USD 1.96 billion in the current year and is projected to register a CAGR of 3.41% over the next five years.

Key Highlights

  • Consumers often prefer water enhancer products as they are convenient to use and carry. Additionally, they can turn normal drinking water into nutritious water by adding a small portion of the products. Consumers who avoid consuming processed and unhealthy beverages prefer these products to hydrate themselves with fortified water. They are fortified with nutrients and functional ingredients, and the consumption of water enhancers is increasing globally. Moreover, water enhancers replace functional beverages such as energy and sports drinks as they offer similar kinds of supplements to the consumer.
  • With more consumers in the market focusing on health and fitness, preferring these products over energy drinks and sports drinks. Water enhancers infused with vitamins, minerals, and electrolytes that give an instant boost are preferred by consumers for their functional properties.
  • People involved in sports and fitness tend to consume these products to boost their performance by hydrating with enhanced water. Moreover, water enhancers can be customized to consumers' preferences and tastes, positively influencing their overall sales.
  • To cater to the demand, the players also offer flavored water enhancers to attract consumers in the market. In addition, leading players are introducing new and innovative flavors to broaden their existing consumer base.
  • For instance, in August 2021, UpSpring LLC introduced the U.Siip range of water enhancers for pregnant and breastfeeding women. New U.Siip Water Enhancers combine four electrolytes into a refreshing drink mix to help with hydration. U.Siip comes in two plant-based flavors, Lemon Lime and Citrus Ginger. The company claims its products are vegan, dairy-free, gluten-free, and non-GMO, with no artificial colors, flavors, or sweeteners.

Water Enhancer Market Trends

Rising Demand for Non-carbonated Drinks

  • Customers' increasing preference for flavored beverages over carbonated beverages high in sugars and additives propels the market growth. Consumers prefer flavored ones over non-flavored ones owing to the variety and enhanced taste with multiple health benefits. The demand for fortified beverages with essential nutrients such as amino acids, protein, vitamins, and minerals has increased.
  • Moreover, enhanced water is primarily consumed by people who live hectic lifestyles, are engaged in high-intensity workouts, and would like to prefer on-the-go products. They are available in portable packaging, which makes them easy to carry anywhere. The primary factors driving the growth of this market are rising concerns about digestive health due to lifestyle changes and increasing demand for healthy energy drinks or non-alcoholic beverages.
  • In addition, manufacturers are offering their products with the claim of energizing or refreshing functionality through a blend of vitamins, minerals, and herbal additives, leading to the growing consumption of water enhancers. They may help meet the nutritional gap in consumers' diets without needing vitamin pills or mixing the powder in water.
  • The wide range of flavor options has also promoted the consumption of water enhancers in the global market. For instance, in April 2022, Robinsons, a brand of Britvic PLC, launched new water enhancer benefit drops with added vitamins in four different flavors. Benefit drops are available in portable format for consumers on the go as they deliver great taste and additional vitamins in their water consumption.
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North America Dominates the Global Market

  • The market for water enhancers has been increasing significantly, especially in developed or established markets like the United States, where consumers are well aware of product differentiation and have easy accessibility to growing product categories. Additionally, consumers have been looking for convenient products to stay hydrated and healthy during their regular chores.
  • People opt for mini-bottles of water drops, concentrated flavor enhancers that instantly transform plain water into a value-added drink, as these drops claim to contain health-based ingredients. Moreover, the shift in consumer preference for nutrient-enabled functional beverages from soft drinks (SD) increases the potential demand for water enhancers.
  • Additionally, rising consumer preferences for functional ingredients have led to increasing consumption of water enhancers among people seeking healthy drinking options. Consumer inclination toward herbal, natural, and plant-based or botanical extracted beverages has bolstered the growth of the water enhancer market. The rising demand for personalized beverage options is also shaping the market in the North American region.

Water Enhancer Industry Overview

The water enhancer market is highly consolidated and is dominated by players such as PepsiCo Inc., Nestle SA, The Coca-Cola Company, The Kraft Heinz Company, and Britvic PLC. Manufacturers now focus on broader platforms, such as online distribution channels, to market and brand their products to attract more customers. To attain a larger share in the market studied, manufacturers are revitalizing their product portfolios by presenting a premium-sized version of the product range through existing brands or new launches. The major companies aim to develop and introduce new package types and manufacturing processes to deliver product categories, such as soft drinks, waters, and organic, all-natural, and kosher beverages.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Consumer shift towards health based beverages
    • 4.1.2 Demand for plant based and vegan products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Lack of awareness of the product
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Energy
    • 5.1.2 Workout & Fitness
    • 5.1.3 Flavored
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarket/Supermarket
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Store
    • 5.2.3 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo Inc.
    • 6.3.2 Nestle S.A. (Nuun)
    • 6.3.3 The Coca-Cola Company
    • 6.3.4 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.5 Jelsert (Starburst)
    • 6.3.6 Britvic plc
    • 6.3.7 Dyla LLC
    • 6.3.8 Wisdom Natural Brands
    • 6.3.9 Pharmavite LLC (MegaFood)
    • 6.3.10 DreamPak

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS