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市場調査レポート
商品コード
389550

エンドウタンパク質の市場 - 成長、動向、および予測(2022年~2027年)

Pea Protein Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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エンドウタンパク質の市場 - 成長、動向、および予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エンドウタンパク質の市場(以下、調査対象市場)は、予測期間である2020年~2025年の間にCAGR11.28%を記録すると予測されています。

主なハイライト

  • 世界中で植物性タンパク質ベースの製品に対する需要が増加していることから、主要企業は消費者動向に合わせた新製品開発とともに、植物性タンパク質事業の拡大を進めています。
  • また、エンドウタンパク質の高いタンパク質含有量と持続可能性により、いくつかのエンドユーザー産業、特に栄養補助食品、肉の増量剤、代替品での採用が大幅に増加していることが調査された市場です。

主な市場動向

動物由来食品に代わる植物由来食品への需要の増加

動物性タンパク質から植物性タンパク質への需要のシフトにより、食品におけるエンドウ豆タンパク質の人気が高まっています。この植物由来の食事への傾倒は、持続可能性、健康、宗教観、環境と動物の権利といった要因に関連しています。Plant Based Foods Associationが発表したデータによると、米国における植物由来食品は2017年から2018年にかけて顕著な成長を示し、乳製品代替食品によって50%の割合で単独で登録されました。

さらに、植物性タンパク質の生産は、動物性タンパク質よりも環境的に経済的であると考えられています。したがって、世界中の政府協会も、持続可能なベジタリアン食品の消費を奨励しています。例えば、欧州ベジタリアン連合(EVU)は、EU委員会に対し、気候政策の中で動物性食品の生産を制限するよう働きかけています。EUはまた、社会の食生活の移行を支援するために、意思決定者に戦略を実施するよう奨励しています。

北米が市場を独占し、アジア太平洋地域が急成長中

北米が最大の市場であり、欧州がそれに続く。アジア太平洋地域は、健康志向と欧米の影響を受けた人々の増加により、この分野では新興市場となっています。南米とアジアの新興国は、若年層の雇用が拡大しているため、最も魅力的な市場となっています。

中国におけるエンドウタンパク質の市場の巨大な発展範囲のために、多くの地元の生産者は、様々な産業セグメントのためのアプリケーションとして機能する様々なエンドウタンパク質製品に対応することを目的として、市場に参入しています。例えば、2019年には、食品やサプリメント産業で広く使用されるように、様々なタンパク質含有量を持つ幅広いエンドウ豆タンパク質粉末を生産する市場の主要プレイヤーの1つであるShandong Jianyuan Groupが、同国のエンドウ豆生産施設を拡張する計画を発表しています。

競合情勢

この市場は、国内外の多くの企業が市場シェアを争っており、非常に断片化されています。Ingredion Incorporatedは、調査した市場で支配的な地位を占めています。その他の主要プレイヤーには、Cargill Inc.、Dupont、Roquette Freres、Axiom Foods Inc.が含まれます。生産拡大とともに、企業はエンドウタンパク製品の需要増に対応するため、製品イノベーションに頼っています。

追加のメリット

  • 市場予測(ME)シート(Excel形式
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の概要

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場の抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 単離液
    • 濃縮物
    • テクスチャー
  • 用途別
    • ベーカリー
    • 肉類エキスパンダーおよび代用品
    • 栄養補助食品
    • 飲料
    • スナック
    • その他の用途
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他
    • 中近東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Axiom Foods Inc.
    • Roquette Freres
    • Cargill Incorporated
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Glanbia PLC
    • The Scoular Company
    • Emsland Group
    • Ingredion Incorporated

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52328

The pea protein market (henceforth, referred to as the market studied) is projected to register a CAGR of 11.28% during the forecast period, 2020 - 2025.

Key Highlights

  • The increasing demand for plant protein-based products across the world is driving the key players to expand their plant protein businesses, along with new product development, in line with consumer trends.
  • The market studied is also witnessing a significant increase in the adoption of pea protein across several end-user industries, especially in nutritional supplements, meat extenders, and substitutes, due to its high protein content and sustainability.

Key Market Trends

Increasing Demand for Plant-derived Alternatives to Animal-derived Food

The popularity of pea protein in food products is increasing due to the shift in demand from animal protein to plant protein. This inclination toward plant-based diet is associated with factors, such as sustainability, health, religious views, and environmental and animal rights. According to the data published by the Plant Based Foods Association, plant-sourced foods in the United States witnessed notable growth during 2017 and 2018, with a 50% rate alone registered by dairy alternative foods.

Moreover, the production of plant proteins is considered more environmentally economical than animal proteins. Thus, government associations around the world are also encouraging the consumption of sustainable and vegetarian food sources. For instance, the European Vegetarian Union (EVU) encourages the EU commission to limit the production of animal products within its climate policy. The EU also encouraged the decision makers to implement strategies, in order to support the societal dietary transition.

North America Dominates the Market, with Asia-Pacific the Fastest Growing Market

North America is the largest market, followed by Europe. Asia-Pacific is an emerging market in the sector due to its increasing health-conscious and western-influenced populations. The developing countries of South American and Asia present the most attractive markets due to larger younger populations that are employing.

Due to the huge scope of development of the pea protein market in China, many local producers are entering the market, with the aim to cater to various pea protein products that serve as the applications for the various industry segments. For instance, in 2019, Shandong Jianyuan Group, one of the major players in the market that produces a wide range of pea protein powders with varying protein content to be widely used in the food and supplementary industry, announced its plans to expand its pea production facility in the country.

Competitive Landscape

The market studied is highly fragmented with many local and international players competing for market share. Ingredion Incorporated holds the dominant position in the market studied. Other major players in the market include Cargill Inc., Dupont, Roquette Freres, and Axiom Foods Inc. Along with production expansion, companies are resorting to product innovation to cater to the increasing demand for pea protein products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Isolates
    • 5.1.2 Concentrates
    • 5.1.3 Textured
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery
    • 5.2.2 Meat Extender and Substitute
    • 5.2.3 Nutritional Supplement
    • 5.2.4 Beverage
    • 5.2.5 Snack
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Axiom Foods Inc.
    • 6.4.2 Roquette Freres
    • 6.4.3 Cargill Incorporated
    • 6.4.4 DuPont de Nemours Inc.
    • 6.4.5 Glanbia PLC
    • 6.4.6 The Scoular Company
    • 6.4.7 Emsland Group
    • 6.4.8 Ingredion Incorporated

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS